Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^ Myönnän kuuluvani tolloihin, jotka syytää rahaa veikkaukselle. Keskimäärin varmaan jotain 16 euroa viikossa.

Sitten suunnillen tuon viisi hunttia sijoituksiin kuukaudessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Veikkausliiga lottoavani yms. 200 eurolla vuodessa. Sijoitusomaisuutta on neljännesmiltsin nurkilla. Ajattelen veikkauksen palvelut hyväntekeväisyydeksi josta saa pientä jännitystä elämään.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä laitan veikkaukseen arviolta 20 euroa vuodessa. Mun palkasta suurin osa tulee veikkausvaroista, eli olen saamapuolella. Rahastoihin menee ehkä joitain satasia kuukaudessa ja sitten sijoitusasunnon lainanlyhentely on ehkä tätä sorttia kans.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mulla on pyörinyt kaikki lotot kestona siitä asti kun aloin käydä säännöllisesti töistä. Mä miellän sen omana korkean riskin sijoituksena, joka oikeasti voi tuottaa kohdalle osuessaan sellaisen rahamäärän, jolla voi jäädä pois säännöllisistä töistä. Todennäköisesti se on kuitenkin mun tuki urheilulle. Maksan vähän takaisin, kun olen joskus ollut saamapuolella. Vuodessa menee jotain 300-400€ riippuen voitoista. En seuraa arvontoja säännöllisesti, vaan käyn kurkkaamassa voitot kerran tai kaksi kuukaudessa, joten jännitystä en hae. Tässä elämänvaiheessa olen katsonut, että säästämiseksi riittää se 1000€/kk, jolla lyhennetään asuntolainaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.04.2019 12:44 Mulla on pyörinyt kaikki lotot kestona siitä asti kun aloin käydä säännöllisesti töistä. Mä miellän sen omana korkean riskin sijoituksena
Sijoituksen odotusarvon varmaan pitäisi olla positiivinen, jotta em. termiä voisi käyttää?

Mielestäni, jos toiminnan odotusarvo on neg. se ei ole sijoitus, vaan jotain muuta. Toki järkeilysi voi muuten pitää paikkansa.

Itsehän olen moneen kertaan kertonut, että en halua voittaa lotossa, koska haluan ansaita rahani.

Jos voittaisin lotossa, se olisi mulle sama kuin että maratoonari menisi maratonin autolla tai voimanostaja nostaisi nosturilla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.04.2019 13:30
Vagabondo kirjoitti: 20.04.2019 12:44 Mulla on pyörinyt kaikki lotot kestona siitä asti kun aloin käydä säännöllisesti töistä. Mä miellän sen omana korkean riskin sijoituksena
Sijoituksen odotusarvon varmaan pitäisi olla positiivinen, jotta em. termiä voisi käyttää?

Mielestäni, jos toiminnan odotusarvo on neg. se ei ole sijoitus, vaan jotain muuta. Toki järkeilysi voi muuten pitää paikkansa.

Itsehän olen moneen kertaan kertonut, että en halua voittaa lotossa, koska haluan ansaita rahani.
Pistä siihen hyper tai super tai joku muu sana eteen, jos ei muuten kuulosta tarpeeksi riskialttiilta. Joka tapauksessa se on panos/tuotto/riskikombinaatio jonka ole valmis kestämään ja joka onnistuessaan tuottaa summia joilla olisi mulle merkitystä. Sata tonnia sinne tai tänne ei mua hirveästi lohduta, mutta raha joka mahdollistaisi tämän elintason töitä tekemättä olisi tosi kiva.

Mä en ole ikinä kokenut, että mun pitäisi ansaita mitään. Lahjoituksia otetaan jatkossakin ilolla vastaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 22.04.2019 18:11
James Potkukelkka kirjoitti: 22.04.2019 13:30
Vagabondo kirjoitti: 20.04.2019 12:44 Mulla on pyörinyt kaikki lotot kestona siitä asti kun aloin käydä säännöllisesti töistä. Mä miellän sen omana korkean riskin sijoituksena
Sijoituksen odotusarvon varmaan pitäisi olla positiivinen, jotta em. termiä voisi käyttää?

Mielestäni, jos toiminnan odotusarvo on neg. se ei ole sijoitus, vaan jotain muuta. Toki järkeilysi voi muuten pitää paikkansa.

Itsehän olen moneen kertaan kertonut, että en halua voittaa lotossa, koska haluan ansaita rahani.
Pistä siihen hyper tai super tai joku muu sana eteen, jos ei muuten kuulosta tarpeeksi riskialttiilta.
Ei se sitä muuta, että sijoituksen odotusarvon pitäisi olla positiivinen, jotta se olisi sijoitus. Mutta tämä nyt on tällainen sivujuonne oikeasta termistä, ei se muuten muuta järkeilyäsi, jonka ymmärrän kyllä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Puolet parikymppisistä miehistä on läskejä
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006081071.html

Järkky luku. Tuossa iässä miehet pysyvöt kondiksessa aika pienellä ponnistuksella ja tuosta suunta on yleensä vain alaspäin.

Eläkepommin jälkeen ilmeisesti laukeaa hoivapommi kun lääketieteen hengissä pitämä rapakuntoinen joukko vyöryy hoivattavaksi. Kustannukset ihan eri luokkaa kuin muistisairaiden teräsmummojen ja -vaarien paimentäminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.04.2019 13:46 Puolet parikymppisistä miehistä on läskejä
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006081071.html

Järkky luku. Tuossa iässä miehet pysyvöt kondiksessa aika pienellä ponnistuksella ja tuosta suunta on yleensä vain alaspäin.

Eläkepommin jälkeen ilmeisesti laukeaa hoivapommi kun lääketieteen hengissä pitämä rapakuntoinen joukko vyöryy hoivattavaksi. Kustannukset ihan eri luokkaa kuin muistisairaiden teräsmummojen ja -vaarien paimentäminen.
Painoindeksi on paska mittari, vyötärölihavuus hyvä. Tuo lukema perustuu kaiketi painoindeksiin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kyllä se painoindeksi tässä yhteydessä on hyvä mittari. Ihan turha tulla selittämään miten puolet parikymppisistä on sellaisia karpaaseja ettei indeksit päde.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Komppaan sivustahuutajaa. Aika pieni vähemmistö korkean bmi:n omaavista omaa niin paljon lihaksia, että se selittää. Tietenkin jotkut, mutta pieni vähemmistö.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.04.2019 14:14 ^ kyllä se painoindeksi tässä yhteydessä on hyvä mittari. Ihan turha tulla selittämään miten puolet parikymppisistä on sellaisia karpaaseja ettei indeksit päde.
Mitä sä vouhotat.
180 cm pitkä ja 85kg painava on taulukon mukaan ylipainoinen. Mielestäni terveellä lihasmassalla varustettu, siis muuta kuin kestävyysurheilua harrastava, nuorimies ei oikein voi olla ylipainoinen em. spekseillä. Ylipainolla ymmärrän tässä sellaista terveydelle haitallista ylipainoa, jolla on oikeasti jotain terveyshaittaa. Merkittävä osa nuorista miehistä kuuluu ym. joukkoon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2019 14:19 Komppaan sivustahuutajaa. Aika pieni vähemmistö korkean bmi:n omaavista omaa niin paljon lihaksia, että se selittää. Tietenkin jotkut, mutta pieni vähemmistö.
Komppaat siksi, että olet itse liikuntavastainen, eikä sulla ole lihasmassaa juuri nimeksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.04.2019 14:26
James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2019 14:19 Komppaan sivustahuutajaa. Aika pieni vähemmistö korkean bmi:n omaavista omaa niin paljon lihaksia, että se selittää. Tietenkin jotkut, mutta pieni vähemmistö.
Komppaat siksi, että olet itse liikuntavastainen, eikä sulla ole lihasmassaa juuri nimeksi.
Ei kait se, mikä lihasmassa sulla tai mulla on, muuta sitä, mikä on todellisuus. Siis että suurin osa korkean bmi:n omaavista on läskejä eikä lihaksikkaita. Vai kumpia näet kadulla enemmän? Läskejä vai lihaksikkaita?

Istun nyt hesessä. Näen kolme läskiä, en yhtään lihaksikasta. Toki havaintopaikka voi vaikuttaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.04.2019 14:25
sivustahuutaja kirjoitti: 23.04.2019 14:14 ^ kyllä se painoindeksi tässä yhteydessä on hyvä mittari. Ihan turha tulla selittämään miten puolet parikymppisistä on sellaisia karpaaseja ettei indeksit päde.
Mitä sä vouhotat.
180 cm pitkä ja 85kg painava on taulukon mukaan ylipainoinen. Mielestäni terveellä lihasmassalla varustettu, siis muuta kuin kestävyysurheilua harrastava, nuorimies ei oikein voi olla ylipainoinen em. spekseillä. Ylipainolla ymmärrän tässä sellaista terveydelle haitallista ylipainoa, jolla on oikeasti jotain terveyshaittaa. Merkittävä osa nuorista miehistä kuuluu ym. joukkoon.
Tarkoitatko nyt, että nettisukupolvi onkin lihaksikkaampaa kuin aiemmat etupäässä ruumiillista työtä tehneet, kun miesten BMI on nousussa?

Ohessa nuori eUrheilijamies.

Kuva
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ennen juostiin, nykyisin käydään salilla. Ja lihas tarttuu helpoiten kun nuoruuden testot jyllää ja lähdetään nollatilanteesta.

Mutta suurin osa on vain läskeja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ totta. Joka kolmannella nuorella miehellä on kolesteroli koholla, koska lisäravinteissa on niin paljon tyydyttynyttä rasvaa. Onneksi ainoastaan 7% miehistä, kynäniskat!, syö jotain vitun salaattia. Neljännes ei ilmoita harrastavansa mitään rasittavaa tai kuormittavaa liikuntaa viikottain, koska ne on niin MASSiIVISIA, että salilta ei löydy tarpeelsi painoja rasittamaan!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ilmeisen pahoja nuo eSportsin lisäravinteet kun nuin kosterelooria nostavat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2019 8:46 Ei se sitä muuta, että sijoituksen odotusarvon pitäisi olla positiivinen, jotta se olisi sijoitus.
Kyllä mä oletan voittavani jossain vaiheessa todennäköisyyksistä huolimatta, joten nähdäkseni sijoutukseni odotusarvo on positiivinen. En kai mä lottoaisi, jos en uskoisi voittavani.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 23.04.2019 15:35 Ilmeisen pahoja nuo eSportsin lisäravinteet kun nuin kosterelooria nostavat.
Kannattaa tosiaan vertailla. Juustonaksut ovat hyvä vaihtoehto sipseille.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 23.04.2019 15:35
Kyllä mä oletan voittavani jossain vaiheessa todennäköisyyksistä huolimatta, joten nähdäkseni sijoutukseni odotusarvo on positiivinen. En kai mä lottoaisi, jos en uskoisi voittavani.
Wut!?

Siis oikeasti uskot joskus voittavasi enemmän kuin mitä olet upottanut?

Omassa mielessäni euron panostuksella saa pienen fantasian ja tuon fantasian arvon takia silloin tällöin lottoaminen on ok. Eli tavallaan viihdearvon takia euron peli nousee fiksuksi hankinnaksi. Mutta kympin peli ei toisi enempää kuvitelmia, joten siinä ei ole järkeä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 23.04.2019 15:35
James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2019 8:46 Ei se sitä muuta, että sijoituksen odotusarvon pitäisi olla positiivinen, jotta se olisi sijoitus.
Kyllä mä oletan voittavani jossain vaiheessa todennäköisyyksistä huolimatta, joten nähdäkseni sijoutukseni odotusarvo on positiivinen. En kai mä lottoaisi, jos en uskoisi voittavani.
Kyllä sä varmaan tunnet matemaattisen odotusarvon käsitteen. Se on kaikissa rahapeleissä luonnollisesti negatiivinen. Esim. loton palautusprosentti on 41% ja pitkävedon 91%. House always wins.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Popparit on parhaita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 23.04.2019 16:10 Popparit on parhaita.
:?:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin