Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006255155.html
Bojon ja Trumpin yhdenvertaisuus on kaikessa hämmentävyydessään samaan aikaan vaarallista ja herttaista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä en ole ollut mikään erityinen Niinistön ihailija, mutta tämä on kyllä mainiota:
Paasaus jatkui minuuttitolkulla. Suomen pienen tasavallan presidentti kuunteli tätä supervallan johtajan vieressä.
– Anteeksi että vaivaan teitä tällä, herra presidentti, Trump kääntyi puoleksi sekunniksi Niinistön puoleen.
– Most interesting, Niinistön kuultiin sanovan.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006259330.html
Tyylikästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olin hetkisen disorientoitunut, kunnes huomasin, että meillä on tällä hetkellä aktiivisena sekä uutiskatsaus 2 että 3.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ neljättä huutaa
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.10.2019 11:07 ^ neljättä huutaa
Joku hassu titteli sille pitäisi keksiä. Vaikkapa: "Me tiedettiin tämän jo" tai "Lukekaa vittu Kitinää, nih!"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 04.06.2019 10:00 Jotenkin tää nyt haiskahtaa taas siltä, että neljä vuotta menee, eikä juuri mitään tapahdu. On luotu hirmu kiva ja fantsu hallitusohjelma, jota ei kuitenkaan pystytä lopulta toteuttamaan, koska tarvittavaa taloudellista pohjaa ei tulla löytämään.

Toki toivottavasti olen väärässä ja työllisyysaste nousee hallituksen toiveiden mukaisesti.
No tässä kai nyt ollaan? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008704972.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.03.2022 21:25
Vagabondo kirjoitti: 04.06.2019 10:00 Jotenkin tää nyt haiskahtaa taas siltä, että neljä vuotta menee, eikä juuri mitään tapahdu. On luotu hirmu kiva ja fantsu hallitusohjelma, jota ei kuitenkaan pystytä lopulta toteuttamaan, koska tarvittavaa taloudellista pohjaa ei tulla löytämään.

Toki toivottavasti olen väärässä ja työllisyysaste nousee hallituksen toiveiden mukaisesti.
No tässä kai nyt ollaan? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008704972.html
Yllättävää! Varsinkin kun otetaan korona ja sota huomioon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Finlandia-talon vanhat seinämarmorit nettihuutokauppaan – avoin mahdollisuus koko kansalle

https://www.rakennuslehti.fi/2022/03/fi ... -kansalle/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 24.03.2022 21:25
Vagabondo kirjoitti: 04.06.2019 10:00 Toki toivottavasti olen väärässä ja työllisyysaste nousee hallituksen toiveiden mukaisesti.
No tässä kai nyt ollaan? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008704972.html
Jos tällä saadaan talous kuntoon, niin hieno juttu!

Taisi vaan käydä niin, että velalla ruokittiin taloutta kestämättömällä tavalla ja saavutettiin tämä työllisyyden nousu?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viherpiiperöt haluaa kanssa hillotolppia.

Ministeri Emma Kari ehdottaa Suomeen uutta virastoa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 28.03.2022 9:39 Viherpiiperöt haluaa kanssa hillotolppia.

Ministeri Emma Kari ehdottaa Suomeen uutta virastoa
Kepu ei ikimaailmassa suostu luovuttamaan mitään tehtäviä ELY:ilta jonnekin helsinkiläisten vegaanien virastoon.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.03.2022 9:47
Bluntly kirjoitti: 28.03.2022 9:39 Viherpiiperöt haluaa kanssa hillotolppia.

Ministeri Emma Kari ehdottaa Suomeen uutta virastoa
Kepu ei ikimaailmassa suostu luovuttamaan mitään tehtäviä ELY:ilta jonnekin helsinkiläisten vegaanien virastoon.
Joo. Noin niinku ympäristön kannalta laajemminkin suurin kepu-taistelu olisi just tällainen paikallisviranomaisten vallan siirto vegaanivirastoon, metsästysasioiden siirto pois metsästäjien keskusliitolta (joka kai nykyisin toimii Riistakeskuksen nimellä) ja oikeastaan koko MMM:n jako TEM:n ja YM:n välillä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Luvista; hesarista luin, että Hämeentiellä oleva taloyhtiö ei saanut lupaa aurinkopaneeleille talon katolla kaupunkikuvallisista syistä

:nuts:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tärkeintä on, ettei syödä lihaa kaupungin tilaisuuksissa!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Helsinki kuitenkin julisti hätätilan ilmastonmuutoksen takia :roll:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.03.2022 11:01 Helsinki kuitenkin julisti hätätilan ilmastonmuutoksen takia :roll:
Mutta kun ne sireenit ei sitten toimineetkaan...
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008711010.html

Mika Lehtimäki erosi tehtävästään

Hauska yksityiskohta
Toivoisin yhteiskunnalta inhimillisyyttä ja että ketään ei tuomittaisi ennen kuin tiedetään mitä todellisuudessa on tapahtunut”, Vapaavuori kommentoi Lehtimäen ympärillä viime päivinä käytyä keskustelua.
Koko asiahan yritettiin salata..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.03.2022 11:39 https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008711010.html

Mika Lehtimäki erosi tehtävästään

Hauska yksityiskohta
Toivoisin yhteiskunnalta inhimillisyyttä ja että ketään ei tuomittaisi ennen kuin tiedetään mitä todellisuudessa on tapahtunut”, Vapaavuori kommentoi Lehtimäen ympärillä viime päivinä käytyä keskustelua.
Koko asiahan yritettiin salata..
Mä en ole oikein jaksanut seurata asiaa, mutta tuon linkkaamasi uutisen mukaan:

"Olympiakomitean puheenjohtaja Jan Vapaavuoren mukaan tapaus tutkittiin perusteellisesti oppikirjan kaikkien sääntöjen mukaan. Olympiakomitea konsultoi myös ulkopuolisia juristeja.

Tämän pohjalta toimitusjohtaja Salonen ja Vapaavuori tulivat siihen tulokseen, että varoitus oli tuolloin oikea ratkaisu.

”Tapahtumat eivät olleet kokonaisuutena arvioiden sellaisia, että olisi pitänyt ryhtyä iritisanomis­menettelyyn”, Vapaavuori sanoi. "

ja

"Olympiakomitea ei häirinnän kohteena olleiden henkilöiden pyynnöstä julkistanut varoitusta, vaan julkisuuteen asia tuli ilmi vasta Ylen uutisoitua siitä."

Niin mä en oikein ymmärrä mikä tässä on ollut nyt se kohua aiheuttanut ongelma. Käyttäytynyt väärin, asia ilmeisesti käsitelty asiallisesti, varoitus annettu ja ilmeisesti tapoja korjattu. Miksi tätä piti nyt alkaa uudestaan mediassa avaamaan?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

OK:n hallituksen jäsenet eivät ole pitäneet siitä, että heille ei kerrottu asiasta lainkaan. Kuulivat Ylen uutisesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.03.2022 14:42 OK:n hallituksen jäsenet eivät ole pitäneet siitä, että heille ei kerrottu asiasta lainkaan. Kuulivat Ylen uutisesta.
Mutta miksi yle tästä ylipäätään uutisoi? Kyse ei ole seksuaalisesta häirinnästä joka #metoon takia on paljon esillä. Vapaavuori kommentoinut asiaa tänään: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008712488.html

”Olen itse koulutukseltani lakimies. Siitä huolimatta olen konsultoinut näihin asioihin perehtyneitä lakimiehiä, jotka ovat minulle suoraan kertoneet, että ei ole mitään perustetta, jolla tämän olisi voinut kertoa julkisuuteen. Työnantajalla ei ole oikeutta kertoa tämäntyyppisiä asioita julkisuuteen.”
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun mielestä potkuihin johti ennen muuta asian jälkipuinti julkisuudessa, joka välillä voi olla vahingollista ja katkaista kamelin selän. Imagohaitta kasvoi liian suureksi. En ole toistaiseksi nähnyt prosessivirheitä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/urheilu/art-2000008717370.html
Kohta Ukrainan sotakin unohtuu, kun Olympiakomitean seksiskandaali saa uusia kierroksia. Mielenkiitoista nähdä kenen pää putoaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Okei, mä perun aikaisemmat puheeni uusimman informaation valossa. Näyttää siltä, että Vapaavuori puhui paskaa ja kyseessä on sittenkin seksuaalinen häirintä joka on yritetty lakaista maton alle. Se taisi sitten olla Vapaavuorenkin ura paketissa tämän myötä. Ihmettelin mistä yle tietonta saanut ja nyt alkaa näyttää siltä, että uhrien puolelta on asiaa vuodettu kun henkilöä ei suosiolla siivottu pois johtopaikalta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin