Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^

https://yle.fi/uutiset/3-10858857


Abortista ei suoraa mielipidettä taida olla, mutta hehkuttaa lesojen kymmenlapsisia perheitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mielenkiintoista nähdä, saako Kulmuni kepun nousuun. Toivottavasti ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ aika mietoja kantoja.

Isojen perheiden hehkuttaminen on aika fiksua kun syntyvyys romahtaa.

Kepulaisten tapauksessa kaikkien mielipiteiden tutkiminen on kyitenkin turhaa. Kumpikin tulee ajamaan puheenjohtajana puhdasta kepulointia. Sipilääkin maalailtiin jonain bisnismiehenä, mutta kepulointiahan sieltä tuli.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni ehkä mielenkiintoisin lähestysmiskulma Kulmunissa ja Kepun kannatuksen nostossa on kysymys, minkä puolueen kannattajista tuo hillotolppa saadaan nousemaan. MIelestäni Keskustalla ei ole selvää tuottoisaa kohdetta olemassa, ja ihan kaikille ei voi jatkossa kumarrella. Pelkästään tupailtoja hehkuttamalla kannatus ei kasva.

Koska esimerkiksi persuihin väkeä on eniten valunut, niin nämä takaisin saamiseksi politiikan sisällön on väkisinkin muututtava. Maahanmuuttolinjaus ja ilmastolinjaus, ehkä EU-linjaukset myös, on pakko reivata persumielisimmiksi. En usko, että Katri voi menestyä puheenjohtajana ilman itsensä osittaista myymistä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eihän kepu tartte kannatusta. Nytkin he ajavat hallituksessa kaikkein vahvimmin omaa politiikkaansa vaalitappiosta huolimatta.

Jos persut eivät kelpaa hallitukseen, niin kepun on helppo päästä hallitukseen jatkossakin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 09.09.2019 11:50
Jos persut eivät kelpaa hallitukseen, niin kepun on helppo päästä hallitukseen jatkossakin.
4 vuotta oppositiossa takaa sen, että Persut kyllä kelpaavat Kokkareille seuraavaan hallitukseen. Jos Orpo seuraavissa hallitysneuvotteluissa yrittäisi sanoa, että Persut eivät kelpaa, se olisi Orpo, joka huomaisi olevansa oven väärällä puolella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Huomaan olevani setämies sovinisti, mutta mun on vaikea ottaa Kulmunia vakavasti otettavana Kepun puheenjohtajana. Se tietenkin on mun ongelmani.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2019 12:27 Huomaan olevani setämies sovinisti, mutta mun on vaikea ottaa Kulmunia vakavasti otettavana Kepun puheenjohtajana. Se tietenkin on mun ongelmani.
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2019 11:52
4 vuotta oppositiossa takaa sen, että Persut kyllä kelpaavat Kokkareille seuraavaan hallitukseen.
Tän päivän luvuilla persut + kok on 38%. Jos vihervassarit sanoo ei persuille, niin kepu pääsee kepuilemaan vaikka kannatus pienenisi tästäkin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.09.2019 13:10
James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2019 12:27 Huomaan olevani setämies sovinisti, mutta mun on vaikea ottaa Kulmunia vakavasti otettavana Kepun puheenjohtajana. Se tietenkin on mun ongelmani.
+1
Jos tosiaan tunnistatte vaikeuksissanne sovinistisen sävyn, niin kyllä olisi katumusharjoitusten paikka! Sinänsä kaltaiselleni keski-ikäiselle on vaikea ottaa vakavasti näin nuoria henkilöitä sukupuolesta riippumatta, mutta ehkä se on eri asia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 09.09.2019 13:28
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.09.2019 13:10
James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2019 12:27 Huomaan olevani setämies sovinisti, mutta mun on vaikea ottaa Kulmunia vakavasti otettavana Kepun puheenjohtajana. Se tietenkin on mun ongelmani.
+1
Jos tosiaan tunnistatte vaikeuksissanne sovinistisen sävyn, niin kyllä olisi katumusharjoitusten paikka! Sinänsä kaltaiselleni keski-ikäiselle on vaikea ottaa vakavasti näin nuoria henkilöitä sukupuolesta riippumatta, mutta ehkä se on eri asia.
Juu. Oikeasti tunnen tästä vähän huonoa omaatuntoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisihan se Kaikkonen ollut helpommin miellettävissä kepuliksi, kiitos nuorisosäätiön.


Tuossa taas hesari hehkutti kuinka muilla byroilla naispomo paitsi tietenkin persuilla ja kokkareilla. No persuthan on kai jo semetoineet seuraavan pomon, joka sattuu olemaan naisihminen. Tapahtuuko siirtymä ennen seuraavia vaaleja, saa nähdä.

Sitten vain kokkareet pitää tasa-arvon murenevia murusia yllä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2019 13:32
urpiainen kirjoitti: 09.09.2019 13:28
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.09.2019 13:10
+1
Jos tosiaan tunnistatte vaikeuksissanne sovinistisen sävyn, niin kyllä olisi katumusharjoitusten paikka! Sinänsä kaltaiselleni keski-ikäiselle on vaikea ottaa vakavasti näin nuoria henkilöitä sukupuolesta riippumatta, mutta ehkä se on eri asia.
Juu. Oikeasti tunnen tästä vähän huonoa omaatuntoa.
Tunnistan itsessäni nuoren naispoliitikon kohdalla koko lailla aina sellaisen vähättelevän asenteen, jota ei yhtään auta, jos tämä kohde on vähänkin nätimpi tai ulkonäköään korostava. En tiedä liittyykö tämä sovinismiin vai mihin, mutta hieman ristiriitainen olo tuosta kieltämättä tulee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niin. Imho Kulmuni aika lailla erikoisesti käyttää esim. tällaisia asuja. Se on tietenkin hänen valintansa, mutta ei tämä mielestäni lisää hänen uskottavuuttaan..

Mutta, kuten sanottua, Kulmuni on Kepun puheenjohtaja ja minä en ole. Vika on varmastikin vastaanottimessa eikä lähettimessä.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2019 13:46 Niin. Imho Kulmuni aika lailla erikoisesti käyttää esim. tällaisia asuja. Se on tietenkin hänen valintansa, mutta ei tämä mielestäni lisää hänen uskottavuuttaan..
Aika hyvin korostaa neidon parhaita puolia. En ymmärrä miten tässä voi nähdä mitään vikaa...

Mulla ei oikein ole mitään tietoa Kulmunista, mutta Kaikkonen on jotenkin niin skandaaleissa kylvettynyt, että mä en jotenkin pystynyt näkemään sitä varteenotettavana vaihtoehtona puheenjohtajaksi. Jotenkin mun on siis vaikea nähdä miten Kulmuni pystyisi olemaan Kaikkosta huonompi vaihtoehto.
Mutta painotan, että mä en tiedä mistään mitään. Jälleen kerran... :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni Kaikkonen on jopa harvinaisen miellyttävän oloinen poliitikko. Antaa myös fiksun ja sopivan rauhaliisen kuvan itsestään. En ole mikään Kanki-fani, mutta mielestäni hänellä lähinnä kävi paska hiihtokenkä tuossa Nuorisosäätiökeississä. Olen nimittäin taipuvainen ajattelemaan, että tuolloin aika moni muukin poliitikko puolueesta riippumatta olisi kastunut, jos oikein oltaisi taustojaan tongittu. Maan tapa, sanottu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Urpilaiselle esitetty salkku komissiossa on kiinnostava. Ennustettavasti se tuomittiin aika laajalti kevyenä höttösalkkuna, kun toiveissa oli suomalainen lobbauslinja sisämarkkinoiden säätelyyn, budjetin pääluokkiin tai vastaaviin asioihin. Toisaalta voisi myös ajatella, että EU:n Afrikka-suhde, jos jokin, on tulevaisuuden suuria kysymyksiä ja sellaisena tavallaan isompi kuin säännösnäpräily ja budjetin kepustelu. Itse en toki vielä tiedä, mitä asiasta ajattelen.

Samalla tavalla minulla on vielä hankaluuksia muodostaa kantaa koko tähän ajatukseen ilmiöpohjaisista salkuista ja niiden aika mielikuvituksellisista nimistä. Mitä pitäisi ajatella esim. siitä, että maahanmuutosta pääasuiassa vastaavan komissaarin mandaatti on "Protecting our European Way of Life"? Onko se kansalliskonservatiivien märkä uni, vai päinvastoin natsintorjunnan etuvartio? (https://ec.europa.eu/commission/interim ... -designate)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos Urpilaisen salkun varjolla mekin voisimme vähän ryöstää Afrikan mineraaleja tulevia akkutehtaitamme varten. Samalla maksaa sen verran minimipalkkaa enemmän, että pysyvät poissa Euroopasta.

Ehkä jopa taistella jenkkien lähetyssaarnaajia vastaan ja korostaa perhesuunnittelun ihanuutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ syntyvyys on laskenut afrikassa rutkasti ja laskee edelleen. Homma hoituu. Ei tartte auttaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2019 14:47 ^ syntyvyys on laskenut afrikassa rutkasti ja laskee edelleen. Homma hoituu. Ei tartte auttaa.
Ei pidä paikkaansa. Väestö räjähtää siellä käsiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2019 14:47 ^ syntyvyys on laskenut afrikassa rutkasti ja laskee edelleen. Homma hoituu. Ei tartte auttaa.
No jos syntyvyys laskee kahdeksasta seitsemään per naisihminen niin onhan siitä apua (luvut omasta päästä).

Kuva
Africa: fastest growing continent
More than half of global population growth between now and 2050 is expected to occur in Africa. Africa has the highest rate of population growth among major areas. The population of sub-Saharan Africa is projected to double by 2050. A rapid population increase in Africa is anticipated even if there is a substantial reduction of fertility levels in the near future. Regardless of the uncertainty surrounding future trends in fertility in Africa, the large number of young people currently on the continent, who will reach adulthood in the coming years and have children of their own, ensures that the region will play a central role in shaping the size and distribution of the world’s population over the coming decades.
https://www.un.org/en/sections/issues-depth/population/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 11.09.2019 14:56
sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2019 14:47 ^ syntyvyys on laskenut afrikassa rutkasti ja laskee edelleen. Homma hoituu. Ei tartte auttaa.
Ei pidä paikkaansa. Väestö räjähtää siellä käsiin.
Tiedeyhteisön jykevä mielipide kiistaanne on jyrkkä ehkä, ellei sitten toisinpäin.
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/talo ... sittenkaan
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 11.09.2019 15:14
sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2019 14:47 ^ syntyvyys on laskenut afrikassa rutkasti ja laskee edelleen. Homma hoituu. Ei tartte auttaa.
No jos syntyvyys laskee kahdeksasta seitsemään per naisihminen niin onhan siitä apua (luvut omasta päästä).
Saharan eteläpuolisessa syntyvyys on jo alle viiden ja trendi näyttäisi jatkuvan alaspäin.

Kuva

Suomessa 5:stä kahteen lasku otti 40 vuotta: 1900-1940. Afrikassa 7 => 2 kehitys näyttäisi kestävän 80 vuotta, jos trendi pitää. Eli suomessa yhden lapsen väheneminen otti 13v ja saharan eteläpuolella 16v. Mielestäni noissa trendeissä ei ole radikaaleja eroja.

100v päästä asiat on Afrikassa ihan bueno. Jotain kriisejä voi matkalle sattua. Oli meilläkin pari maailmansotaa sun muuta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

EKP harkitsee helikopterirahaa?
https://www.talouselama.fi/uutiset/kaik ... e2d8c0a309

Tämä siis syö käteistä, käytännössä sakujen säästöjä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2019 16:06 EKP harkitsee helikopterirahaa?
https://www.talouselama.fi/uutiset/kaik ... e2d8c0a309

Tämä siis syö käteistä, käytännössä sakujen säästöjä.
Prrfftpfffttppfprttöööött. Tuolta kuulostaa naispankkiirin aivopieru.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin