Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti: 11.12.2018 12:49
Jos Kitunä olsi oikea yhteisö ja jos minä olisin hyväksytympi... niin luontainen ratkaisu olsi tietenkin vanhanajan TALKOOT minun hyväkseni. Talkoot perustuu solidaarisuuteen, jota ei ole. No, voisittepa ilmentää omaa kykeneväisyyttanne. Korvauksena saisitte jokainen viedä yhden rotan kotiinne. Tosin teidän itsenne pitäisi saada se kiinni, mihin yliolentona varmaan pystyisitte.
OK, vastavuoroisesti sä varmaan sitten testamenttaat kaiken yhteisölle osoituksena solidaarisuudestasi?

Semivakavissaan: sulla olisi mahdollisuus tehdä pyyteetön hyvä teko, jolla voisit vaikuttaa jonkun/joidenkin elämään positiivisesti. Tiedä sitten onko pesällä mitään arvoa jäljellä, mutta testamentti mihin tahansa suuntaan olisi vaivan arvoinen liike. Siis normaalille ihmiselle; sulle vaivaa taitaa olla liikaa ja valtio perii. Alleviivaan sanaa pyyteetön: jos alat testamentilla ostamaan vastapalveluksia niin metsään menee.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ Ne hanskaa hautajaiset samalla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei nyt yleistestamenttia siivoamisesta, jonka noikea yhteisö tekisi muutenkin tai kohtuukorvauksen kera. Minä testamenttaan vähäiset katastrofien jälkeen loppuunkuluneet Animalialle tai Oikeutta Eläimille järjestölle. Se pitäisi jaksaa tehdä ennen kuolemaani.

DaveJameksen kissaneuvo on hyvä, ja koko ajan olen haaveillut kissasta. Tosin nekään eivät välttämättä toimi vaan pelkäävät isoja rottia. No, ehkä pelkkä kissan haju pelottaisi. Kuitenkaan tämä asunto tässä kunnossa ei vielä sovi kissoillekaan. Joita niittäkin pitäisi minulle välttämättömässä vaan teille kummallisessa kahden asunnon systeemissä kuljetella edestakaisin mukanaan. Vaikka olisi siistiäkin, kuolevat yksin luultavasti.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 17.12.2018 12:15

DaveJameksen kissaneuvo on hyvä, ja koko ajan olen haaveillut kissasta. Tosin nekään eivät välttämättä toimi vaan pelkäävät isoja rottia. No, ehkä pelkkä kissan haju pelottaisi. Kuitenkaan tämä asunto tässä kunnossa ei vielä sovi kissoillekaan. Joita niittäkin pitäisi minulle välttämättömässä vaan teille kummallisessa kahden asunnon systeemissä kuljetella edestakaisin mukanaan. Vaikka olisi siistiäkin, kuolevat yksin luultavasti.
En kyllä oikein ymmärrä, miten asuntosi kunto voisi olla esteenä kissojen pidolle? Isovanhemmillani oli ns. navettakissoja (=niitä ei koskaan päästetty sisään ja olivat itse asiassa semivillejä, asuivat missä asuivat, ladoissa tai ulkorakennuksissa tai lehmien keskellä) mutta pitivät hiiret ja rotat kurissa. Maitoa saivat, se oli ainoa palvelus, mitä isovanhemmiltani saivat. Muuten huolehtivat itse itsestään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.12.2018 12:27
Gat kirjoitti: 17.12.2018 12:15

DaveJameksen kissaneuvo on hyvä, ja koko ajan olen haaveillut kissasta. Tosin nekään eivät välttämättä toimi vaan pelkäävät isoja rottia. No, ehkä pelkkä kissan haju pelottaisi. Kuitenkaan tämä asunto tässä kunnossa ei vielä sovi kissoillekaan. Joita niittäkin pitäisi minulle välttämättömässä vaan teille kummallisessa kahden asunnon systeemissä kuljetella edestakaisin mukanaan. Vaikka olisi siistiäkin, kuolevat yksin luultavasti.
En kyllä oikein ymmärrä, miten asuntosi kunto voisi olla esteenä kissojen pidolle? Isovanhemmillani oli ns. navettakissoja (=niitä ei koskaan päästetty sisään ja olivat itse asiassa semivillejä, asuivat missä asuivat, ladoissa tai ulkorakennuksissa tai lehmien keskellä) mutta pitivät hiiret ja rotat kurissa. Maitoa saivat, se oli ainoa palvelus, mitä isovanhemmiltani saivat. Muuten huolehtivat itse itsestään.
Niinhän tehtiin ja kissa olisi totta kai hyödyllinen. Sitä vastaan en niin väitä.

Seliselinä, että kissan myyjät saattavat olla kiinnostuneita kissan elinoloista näin nykyaikana. Ellei sitten joku kaupan seinän ilmoituksella anna kissanpentuja vain päästäkseen niistä eroon. Vähemmän sitä nykyään.

Pihalla kulkee kyllä kesäaikana jonkun muun komeitakin kolleja arvaan hiirimetsällä, Olisi kiva lainata/varastaa/commendeerata sellainen edes viikoksi meille. Mutta yhtä vaikea saada kiinni kuin rottaa.

Myöskin olen lukenut, että monet kissat itse asiassa pelkäävät rottia vaikka ei hiiriä. Toista oli kun JuhaniTurbohaltija väitti heillä olleen kissan joka raahasi metsästä itse tappamiaan aikuisia jäniksiä. Melkoinen katti!


Meillä oli karkeakarvainen saksanseisoja, joka harrasti samaa luvatonta metsästystä Varkauden kaupungin luonnontilaisilla puistoalueilla, varsin tehokkaasti.

ja seliselinä vielä, että mites minä enää kotguieläimestä vastguuta jaksan, kun en jaksa selvitä edes itseni kanssa. Ja vielä tosiaan tuo kahden paikkakunna tarpeellinen ongelma. Me kuljeteltiin ensin kissaa, sitten koiraa aina mukanamme niillä väleillä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aivan ystävyydellä, huomaatko, että ajaudut taas moodiin, jossa mikään ei ole mahdollista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.12.2018 13:42 Aivan ystävyydellä, huomaatko, että ajaudut taas moodiin, jossa mikään ei ole mahdollista.
Koko ajan on ollut mielessä ilman hyvää neuvoakin ja periaatteessa mahdollista. Just mietin, josko saisin ostettua Varkaudessa kaksi suloista kissanpentua, siinä asunnossa ei ole valittamista. Sitten vartuttuaan toisin ne maalle.

Mieluummin kollipuolisia ja ei täyskuohintaa vaan siemenjohtimien katkaisu.

Hyvä myös, jos olisivat edes hiirikissasukua. Meitin tyttökissa ei siitä mitään ymmärtänyt, kunnes täällä maalla katosi viikoksi kollin kanssa, jolle tuli raskaaksi. Ehkä sillä reissulla jollain mallioppimisella tajusi, ja siitä tytöstä tuli etevä hiirikissa.

Iso rotta on kuitenkin vakavampi. Nämä mun eivät taida kuolla edes totaalisesti akkuhapolla kyllästettyihin sardiinipurkkeihin. Syövät ne kyllä, vaikka luulisi edes suuta polttelevan.
Kunhan lihovat ja nussivat lisää pentuja
Viimeksi muokannut Gat, 17.12.2018 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja elco »

Kissojen ottamista puoltaa sekin, ettei niille tarvitse hommata vessaa!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti: 17.12.2018 14:13 Kissojen ottamista puoltaa sekin, ettei niille tarvitse hommata vessaa!
Hiekkalaatikko joo. Hiekan haimme Joroisten sorakuopalta. Koirista joskus mietin, että eikö koirankin voisi opettaa kusemaan ja paskomaan vessanpyttyyn, kuten muutkin ihmiset. Ulos pääsy ei sitten olisi joskus niin kiireellistä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Toisaalta on hyvä jos on siviilirohkeutta myöntää ettei pysty huolehtimaan eläimestä. Kääntöpuoli on kyllä sitten se, että jostakin josta välittää huolehtiminen voi tuoda struktuuria elämään. Aika moni mies ratkeaisi helpommin alkoholistiksi jos ei olisi lapsia.

Maaseudulla asuva äiteeni kyllä sanoo, että jatkuvasti on navettakissojen pentuja tarjolla siellä maalla. Laita paikalliseen markettiin ilmoitus että otetaan pari reipasta kissanpentua vastaan. Monet mielummin antaa ne toisaalle kuin tappaa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jep. Tässä kohtaa kissa olis ehkä helpommin hanskattavissa kuin koira.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti: 17.12.2018 15:48 Gattis, testamenttaat koko omaisuutesi mun lapsille ja ottolapsille, niin takaan, että 1.1. ei ole rotan rottaa eikä roskan roskaa tiluksillasi.
Tää on hyvä diili, koska testamentti ei ole vastikkeellinen asiakirja ja sen voi muuttaa koska vain!
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 17.12.2018 18:34
So Hard kirjoitti: 17.12.2018 15:52 Tää on hyvä diili, koska testamentti ei ole vastikkeellinen asiakirja ja sen voi muuttaa koska vain!
Jos ehtii.
Sitten minun pitäisi koko ajan tarkkailla. kpska sä hiivit tappaaan minut.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 17.12.2018 18:50
McJanne kirjoitti: 17.12.2018 18:34
So Hard kirjoitti: 17.12.2018 15:52 Tää on hyvä diili, koska testamentti ei ole vastikkeellinen asiakirja ja sen voi muuttaa koska vain!
Jos ehtii.
Sitten minun pitäisi koko ajan tarkkailla. kpska sä hiivit tappaaan minut.
Eikä tarttes. Janne tappas heti, niin säästyis rottajahdin vaiva.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.12.2018 20:23
Gat kirjoitti: 17.12.2018 18:50
McJanne kirjoitti: 17.12.2018 18:34

Jos ehtii.
Sitten minun pitäisi koko ajan tarkkailla. kpska sä hiivit tappaaan minut.
Eikä tarttes. Janne tappas heti, niin säästyis rottajahdin vaiva.
Niin, ehkä tarkoittikin että kuolinpesä siivouttaa myyntikuntoon.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja elco »

Kannattaisiko se testamentti nyt sitten tehdä? Oikeutta eläimille tuntuu pösilöltä kun yhtä hyvin voisi auttaa ihmisiä, mutta kunhan ei menisi valtiolle.

Menneen performanssin pohjalta ei ole ainuttakaan vaihtoehtoa: valtiolle menee.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Rottien Tuki Ry voisi olla hyvä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 17.12.2018 14:37

Maaseudulla asuva äiteeni kyllä sanoo, että jatkuvasti on navettakissojen pentuja tarjolla siellä maalla. Laita paikalliseen markettiin ilmoitus että otetaan pari reipasta kissanpentua vastaan. Monet mielummin antaa ne toisaalle kuin tappaa.
Muistan lapsuudesta, kun isoisä tappoi navattakissan pentuja talikolla hakkaamalla. Raaka peli, mutta oli välttämätöntä ja siihen aikaan normaalia. Lienee nykyäänkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 17.12.2018 14:37 Toisaalta on hyvä jos on siviilirohkeutta myöntää ettei pysty huolehtimaan eläimestä. Kääntöpuoli on kyllä sitten se, että jostakin josta välittää huolehtiminen voi tuoda struktuuria elämään. Aika moni mies ratkeaisi helpommin alkoholistiksi jos ei olisi lapsia.
Muistaakseni esim Mickey Rourke joskus sanoi, että olisi jo aikaa sitten kuollut ilman koiriaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 17.12.2018 20:59 Kannattaisiko se testamentti nyt sitten tehdä? Oikeutta eläimille tuntuu pösilöltä kun yhtä hyvin voisi auttaa ihmisiä, mutta kunhan ei menisi valtiolle.

Menneen performanssin pohjalta ei ole ainuttakaan vaihtoehtoa: valtiolle menee.
Juu, Gattis elää niin kiireellistä elämää, että ei puhettakaan, että testamenttia ehtisi tehdä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Hyvä arki, Aamulehden mukaan:

Kuva
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Jos Gatin talon siivoukselle on vielä tarvetta, niin 2000 eurolla + kulut tulen. Tykkään kiinnostavista haasteista.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

RolloTomasi kirjoitti: 05.01.2019 20:08 Jos Gatin talon siivoukselle on vielä tarvetta, niin 2000 eurolla + kulut tulen. Tykkään kiinnostavista haasteista.
Kerro itsestäsi ja terve mieheen Rollo! Ja oletko yhä arskalainen? Minä muuten olen Poikuutta pitänyt aina arskalaisena. Tai ainakin puoliarskalaisena!

Itse olen siis arskalaisten johtaja. Ja mehän, sinä ja minä, joka tapauksessa olemme ystäviä!

Minä en oikein tajua onko Poikuus oikeasti niin pulassa. Mutta kyllä suuri tavaramäärä ja siivouksentarve stressiksi vetää toki.
Mutta mutta...

TAMMIARSKA ENSIMMÄINEN SUURI
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulla on tässä nyt muutama viikko lomaa niin voin tulla talkoisiin ja tyhjentämään sen kämpän. Mutta vain sillä ehdolla, että kaiken paskan sit kans tosissaan saa kantaa ulos ilman, että joka säkkiä kolutaan ja mietitään, että olisko siellä sittenkin tinasotilaita ja VHS-kasetteja, joita voisi ehkä kuun asennon ollessa oikea sittenkin tarvita.

Menis ihan kivasti tässä sivussa, kun hoidan muuttoa, yrityksen perustamista ja isäni hautajaisia, huolehdin yksin isossa ok-talossa maalla asuvasta äidistäni ja hänellä hoidossa olevasta alle kouluikäisestä lapsenlapsenlapsesta, kun sisarukset lomaillee toinen Thaimaassa ja toinen Meksikossa, multa lainaamiensa rahojen avulla. Easy Peasy, lemon squeezy!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin