Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 07.01.2019 11:38 yrityksen perustamista
Voiko tästä kertoa lisää?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti: 07.01.2019 11:38yrityksen perustamista
Voiko jo onnitella hyvin menneistä opinnoista?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Opinnot on nyt tältä erää opiskeltu ja tuohon yrityksen perustamiseen sen verran, että liittyy siis ruokakauppiaana toimimiseen ketjun sateenvarjon alla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 07.01.2019 12:26 Opinnot on nyt tältä erää opiskeltu ja tuohon yrityksen perustamiseen sen verran, että liittyy siis ruokakauppiaana toimimiseen ketjun sateenvarjon alla.
Nostan hattua. Kuinka monta numeroa pitää ottaa velkaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti: 07.01.2019 12:26 Opinnot on nyt tältä erää opiskeltu ja tuohon yrityksen perustamiseen sen verran, että liittyy siis ruokakauppiaana toimimiseen ketjun sateenvarjon alla.
Projekti siis etenee suunnitelman mukaan. Hienoa :ohyeah:

Oliko sulla jo kauppapaikka tiedossa? Siirrytkö kauppiaaksi olemassaolevaan kiinteistöön vai joudutko rakentamaan uutta?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti: 07.01.2019 11:38 Mulla on tässä nyt muutama viikko lomaa niin voin tulla talkoisiin ja tyhjentämään sen kämpän. Mutta vain sillä ehdolla, että kaiken paskan sit kans tosissaan saa kantaa ulos ilman, että joka säkkiä kolutaan ja mietitään, että olisko siellä sittenkin tinasotilaita ja VHS-kasetteja, joita voisi ehkä kuun asennon ollessa oikea sittenkin tarvita.

Orimattilan paronin elämäntilanne on nyt sellainen että olisi humaani teko antaa hänelle myös...tiedät kyllä mitä. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Näistä talkoista on nyt kyllä kehittymässä sellainen megamiitti, että roskat pois!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 07.01.2019 13:17 Näistä talkoista on nyt kyllä kehittymässä sellainen megamiitti, että roskat pois!
Joo, ja kaikki päätyy tietenkin hyvin - Vespa perustaa Orimattilaan Suomen isoimman K-marketin, jonne matkustetaan aina Lemonin terassilta asti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tietenkin jengi jonottaa kun 10 tuhatta ensimmäistä saa karhu-tölkin!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 07.01.2019 12:49 ...
Homie, ei näin. Liian ällöä, sovinistista eikä yhtään hauskaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.01.2019 13:32 ^ tietenkin jengi jonottaa kun 10 tuhatta ensimmäistä saa karhu-tölkin!
Jos ilmaisen ämpärin saa, minäkin lupaan tulla!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti: 07.01.2019 12:49Orimattilan paronin elämäntilanne on nyt sellainen että olisi humaani teko antaa hänelle myös...tiedät kyllä mitä. :wink:
Turpaan?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Viimeaikaisten (tai no, ikiaikaisten) keskustelujen valossa veikkaisin, että kyseessä täytyy olla proverbiaalinen potku persuksiin.

Varmaan kuitenkin deletoin tämän viestin kohta, koska kukkahattuni on niin vahvasti Vagabondon linjoilla, että en ehkä sittenkään halua osallistua tähän vitsailuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 07.01.2019 14:56kukkahattuni on niin vahvasti Vagabondon linjoilla
Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:miitti:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti: 07.01.2019 14:22
Homeboy65 kirjoitti: 07.01.2019 12:49Orimattilan paronin elämäntilanne on nyt sellainen että olisi humaani teko antaa hänelle myös...tiedät kyllä mitä. :wink:
Turpaan?
Pillua. Edellyttäen että Gattis huolehtii ensin hygienistaan, parantaa ulkonäköään, (vaatteet, parranajo ym.) sekä käyttäytyy kuin herrasmies.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässähän alkaa tuntemaan itsensä ihan sivistyneeksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ymmärrätkö HB, että ehdotuksestasi on todennäköisemmin haittaa kuin hyötyä Gattiksen tilanteelle. Ensinnäkin se potentiaalisesti voi vaikuttaa negatiivisesti auttamishaluihin, jos on pienikin riski siihen, että se tulkitaan seksuaalisen kanssakäynnin mahdollisuudeksi. Toiseksi Gattikselle tästä tarjoutui taas yksi torjutuksi tulemisen kokemus, joka kriisissä tuskin on toivottu.

Sun naiskuva vaikuttaa todella vinksahtaneelta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti: 07.01.2019 18:27Sun naiskuva vaikuttaa todella vinksahtaneelta.
Älä nyt, kyllähän jokainen nainen jalkansa levittää, jos vastapuoli on käynyt suihkussa ja parturissa ja ajanut partansa. Kamoon hei!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exsu kirjoitti: 07.01.2019 18:27 Ymmärrätkö HB, että ehdotuksestasi on todennäköisemmin haittaa kuin hyötyä Gattiksen tilanteelle. Ensinnäkin se potentiaalisesti voi vaikuttaa negatiivisesti auttamishaluihin, jos on pienikin riski siihen, että se tulkitaan seksuaalisen kanssakäynnin mahdollisuudeksi. Toiseksi Gattikselle tästä tarjoutui taas yksi torjutuksi tulemisen kokemus, joka kriisissä tuskin on toivottu.

Sun naiskuva vaikuttaa todella vinksahtaneelta.
Saatat olla oikeassa. :think:
Millä lailla vinksahtaneelta? Uskon että jos joku nainen antaisi Gattikselle se voisi auttaa hänen elämäntilannettaan, ei tuo ehdotukseni ollut mitään sovinistista vitsailua vaikka jotkut niin luulee.
Tietenkään naiset eivät ole sossun luukku joilta saa tarpeen mukaan, mutta...

Sanat loppui.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

No voi vittu. En jaksa lahjakkaammin sepittää.
Olen poistunut Kitinästä kun kyllästyin olemaan pellenä ja kusitolppana. Joskus kuitenkin luen, vaikken KSE:tä kerro enkä mahdollisesta itsemurhastanikaan täällä ilmoittaisi.

Olen nyt siis Varkaudessa, pakenin sydäntalveksi tänne eikä täällä ole niitä eläimiä, joisen lajiakaan joku Homie ei kestä kuulla. Oikeastaan haluaisin pysytellä täällä "kaupungissa" helmikuun loppuun asti koska silloin tapaaminen veroilmoituksen tekijäni kanssa vuosittain... ja sittenkin mieluusti palaisin takaisin Varkauteen kunnes lumet sulavat.

Mutta toisaalta, nyt kun yllättäen ilmaantuu solidaarista apua hätääni, voisinhan tulla aikaisemminkin.

Rollon ehdotukseen, että hyvä, harkitsen. Minua vaan oikeasti lakaa hirvittää koska rahani loppuvat. Tänäänkin maksoin varkauden asunnon vuokran, vakuutukset maatilasta, ja lisäksi myöhässä olleen 1500 veroja, seuraava satsi helmikuussa, kaikki muut jälkiverot ja vakuutukset ym. Ilman säännöllisiä tuloja. ja minä siis olen nettomaksaja jos kuka. Ei työtttömyystukea, ei sosiaalitukea, ai asumistukea, ei eläkettä. Muuta kuin hävitty oikeusjuttu ja luonnonvoimien runtelemat metsät, velat ja pakolliset maksut. Täysorpous ja yksinäisyys.

Tosin kyllä mä kaksi donaa Orimattilan talon raivaukseen jostain repisin, vaikka automaatista tai sijoituksista viimeistään.. Voi olla että niin täytyy tehdä koska yksin en jaksa ja vaihtoehto on siis kahdeksankymmentä litraa bensaa ja haulikko jotka ovat valmiina.

Vesperin ehdotuksessa taas paitsi että kehui miten tomera ja aikaansaava misu on vaikeuksistaan huolimatta, sanoi "talkootyö", ts. ei palkkavaatimusta. Ihailtavaa! Kuitenkin se paikka olisi kenelle vaan ihmisolennolle kestämätön olla ja työskennellä, mutta jos kehuu pystyvänsä... olisihan se salaa tyydyttävää nähdä maitojunaefektinsä.

Homien siweettömiin vihjailuihin, että enhän minä sellaista. Pimeässä mielessäni kävi tosin, että eikös ns. "alastonsiivoojat" ole nykyään muotia? Siellä törkyvuoristossa olisi toki Vepankin parasta siivota yksinkertaisesti pukeutuneena, eli vain kumisaappaat, keittiöhanskat ja kenties hengityssuojain,. Työvaatteet eivät likaantuisi kun niitä ei olsi. Saunaa (sähköinen sisällä) nvoi toki käyttää, tosin rotat ovat kasanneet löylyhuoneen lattian täyteen sahanpurua. Suihku toimii huuhtoutua. Ja jos siellä yöpyy vain yksi saastainen makuuhuone on rottavapaa. Patja on, vaan ei vuodevaatteita... se patjakin roskan peitossa.

Tuohon ettei Vespa lajittelisi, että ei ainakaan keittiössä, vessasssa tai kylppärissä tarvitse. Ei säilytettävää, mädäntynyttä ruokaa korkeintaan. Mutta olohuoneessa on detrituksen seassa ehkä jotain rahalla ostettua pikkutavaraa jota ei niin vaan roskiin. Tosin totta kai itse seuloisin roskasäkit ennen polttamista, niin olen tavannut tehdä jo vanhempieni aikaan. Ihan vasta polttopaikalla tai roskiksella kipaten.

Jaa niin se kauppasi sinne Orimattilan syrjäkylälle, josta kyläkauåan lopetettua on 11 km kauppaan ja auto lumen peittämä. Entinen kyläkauppa oli vain kahdensadan metrin pässä kotipihalta. Ei löytynyt jatkajaa omistajan kuoltua, sitä maaseudun autioitumista.

Mutta jatkakaa kerrankin solidaarisia käytännön avun ehdotuksiani minulle, Kitinän vanhimmalla ja Grand OId Manille!

Tosin te ette voi ymmärtää millaista siellä on, aivan ylitse kauhukuvietlmienne. Puuttuvat vain ihmisruumiit, vaikka rotanraatoja saattaa olla.

Mielenkiintoista psykopatologiassani että tämän Varkauden kämpänkin saan muutamassa päivä'ssä kaaokseen. Puuttuu joku järjestelmällisyysgeeni, vaikka ilmeisesti pitäisi joka päivä alittaa kaikki paikoilleen ja siivota.

Kun samaa siellä Orimattilassa masentuneena ja lopulta shokeerautuneena jatkui kuukausia ja vuosia, lopputulema on surrealistinen ja minulle ja luultavasti kenele vaan mahdoton järkätä edes puoli-inhimilliseksi. Niin että ilkeäisin edes tilata uuden jääkaapin ja uuden vessanpytyn (ettei tarvi huuhtoa ämpärillä paskaansa)

Editit hämmästyttäviä typoja, täytyy olla näppis eikä nyt Sandels.
Viimeksi muokannut Gat, 07.01.2019 19:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti: 07.01.2019 18:40
exsu kirjoitti: 07.01.2019 18:27Sun naiskuva vaikuttaa todella vinksahtaneelta.
Älä nyt, kyllähän jokainen nainen jalkansa levittää, jos vastapuoli on käynyt suihkussa ja parturissa ja ajanut partansa. Kamoon hei!!
Detecting sarcasm...sarcasm found.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 07.01.2019 18:41
Rollon ehdotukseen, että hyvä, harkitsen. Minua vaan oikeasti lakaa hirvittää koska rahani loppuvat. Tänäänkin maksoin varkauden asunnon vuokran, vakuutukset maatilasta...
Miksi maksat vakuutusta maatilasta?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.01.2019 19:55
Gat kirjoitti: 07.01.2019 18:41
Rollon ehdotukseen, että hyvä, harkitsen. Minua vaan oikeasti lakaa hirvittää koska rahani loppuvat. Tänäänkin maksoin varkauden asunnon vuokran, vakuutukset maatilasta...
Miksi maksat vakuutusta maatilasta?
Totta kai rakennukset ja koneet vakuutetaan. Ja ainakin metsät. Mulla on täysvakuutus myrsky- ja ötökkätuhojen varalta. Josta olen saanut jotain takaisinkin, ilmastonmuutoksen tuottamien myrsky-ja ötökkätuhojen jälkeen. Osa kaatuneesta puusta oli jopa käyttökelpoisuutta, vaikka ei sillä myyntihinnalla ja vakuutuksella korvannut että olisi terveenä myyty. Surkeaa jos ei olsi vakuutusta ollenkaan, niinkin joillekin on käynyt.

Nyt pelottaa, josko metsänhoitoyhdistyksen mies soittaa mahdollisista Aapeli-myrskyn tuhoista metsikössä, jota piti harventaa kevättalvella sopimuksen mukaan. Olsi 30 donaa, ehkä ei myrskyn jälkeen. Viimeinen metsänhakkauttamiseni luultavasti, vain veroja ja kuluja.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin