Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Gat kirjoitti: 10.01.2019 19:35 Rollon ehdotus siivousavusta alennuksineen on hyvä, ja vietihistorialtaan vaikuttaa lähes sielunveljeltä. Ajoitus pitäsi miettiä ja paljonko tekee tonniin.
Mitä siellä sitten tarkalleen pitäisi tehdä? Roskien vieminen, pintojen pyyhintä ja pesu sekä muut perusasiat hoituu, mutta mutanttihiriviörottia en osaa tappaa. Googlella varmaan löytyy ohjeet siihen.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

RolloTomasi kirjoitti: 16.01.2019 20:28
Gat kirjoitti: 10.01.2019 19:35 Rollon ehdotus siivousavusta alennuksineen on hyvä, ja vietihistorialtaan vaikuttaa lähes sielunveljeltä. Ajoitus pitäsi miettiä ja paljonko tekee tonniin.
Mitä siellä sitten tarkalleen pitäisi tehdä? Roskien vieminen, pintojen pyyhintä ja pesu sekä muut perusasiat hoituu, mutta mutanttihiriviörottia en osaa tappaa. Googlella varmaan löytyy ohjeet siihen.
Rotille ei kukaan mitään mahda.
Mutta muuten olettamasi on vain helppoa pintakiilloitusta verratuna Helvettiin, jota et pahimmissa painajaisunissasikaan osaa kuvitella. Ei niin tarvitsisi siivota, kunhan puoli-inhimilliseksi ilman pintojen pyyhkimistä. Luultavasti sinäkin pyörtyisit jo ovelle. Vaikka viestihistoriasi stalkattuani koen sielunveljeyttä, se siellä on jotain jota kukaan ei ole koskaan kokenut,

Mutta joo, simppelimmin... tonni vaikka pimeenä siitä, että raivaat Vain keittiön, vessan ja kylppärin, saunan ja sen makuuhuoneen, jossa sun luultavasti pitäisi kuitenkin yöpyä koska et päivässä sinäkään edes osaa ja pysty. Niissä ei ole lajiteltavaa. Olohuone on asia erikseen, samoin toinen makuukammari. Lopusta toivottavasti motivoidut.

Kuluista sanoit... no ruokasi ja safkasi ostat itse, bensaa mulla on tarpeeksi talon polttamista varten sulle antaa kanistereissa.

Ajoitus... haluaisin pysytellä lähelle helmikuun loppua Varkaudessa, sitten veroneuvojani kanssa vuosittainen tapaaminen,
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Orimattilaan ajaa PKS:ltä tunnin. En näe mitään skenaariota miksi jonkun pitäisi yöpyä syväjokitalossa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 16.01.2019 22:19 Orimattilaan ajaa PKS:ltä tunnin. En näe mitään skenaariota miksi jonkun pitäisi yöpyä syväjokitalossa.
Joo, siltä syrjäkylältäkin noin tasan tunti ihan Helsingin keskustaan. Mutta onhan siitäkin bensakuluja edestakasiin, ellei satu olemaan dieselauto
,
Ne maksaisin, mutta parempi oisii, jos maksettu apu yöpyisi siellä. Useampi päivä siinä menee.
Olen liian ujo ahdistellaakseni naisia livenä ja olen melko varma, etten ole homoseksuaali.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Gat kirjoitti: 16.01.2019 21:41
Ajoitus... haluaisin pysytellä lähelle helmikuun loppua Varkaudessa, sitten veroneuvojani kanssa vuosittainen tapaaminen,
No minä en nyt itkenyt äitini hautajaisissakaan, mutta ymmärrän kyllä, ettei talosi siivous ole samaa kuin pystytisujen tsiigailu bikineissä Santa Monica tai Bondi Beachillä.

Maaliskuun alussa sopii hyvin. Tarvitaan siihen touhuun kai myös jätesäkkejä ja muita siivousvälineitä? En ole varma, yöpyisinkö siellä, mutta sen näkee sitten, ja onhan se kiva, jos bensoista suostut jotakin maksamaan.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

RolloTomasi kirjoitti: 16.01.2019 23:38
Gat kirjoitti: 16.01.2019 21:41
Ajoitus... haluaisin pysytellä lähelle helmikuun loppua Varkaudessa, sitten veroneuvojani kanssa vuosittainen tapaaminen,
No minä en nyt itkenyt äitini hautajaisissakaan, mutta ymmärrän kyllä, ettei talosi siivous ole samaa kuin pystytisujen tsiigailu bikineissä Santa Monica tai Bondi Beachillä.

Maaliskuun alussa sopii hyvin. Tarvitaan siihen touhuun kai myös jätesäkkejä ja muita siivousvälineitä? En ole varma, yöpyisinkö siellä, mutta sen näkee sitten, ja onhan se kiva, jos bensoista suostut jotakin maksamaan.
No hyvä,, soVittu. Minä muuten en osannut itkeä edes isäni ja äitini kuolemista. En enää osaa itkeä muuten kuin leffoille ja Kate Bushin Taiteelle kyynelöin.

Toki myös vapaaehtoisena ilmoittautunut Vesper on tervetullut, mutta ei nyt ehtine vapaaviikoillaan, Eikä tarvisisi olla alastii! Nokkaeläinkin sanoi jotain. Homie, jolla on pelkkää vapaata ja rahanpuute ei suostu edes rahalla. Sosssun ja työkkärin elätti ei tarvitse työtä ja juuri hän kieltämättä pyörtyisi heti ovella, Kuitenkin Homie on se, johon luottaisin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Hae nyt sitä saikkua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Siis mitä ihmettä tää Poikuuden hassu juttu lopulta on?

Mikset Poikuus hanki normaalia raivaussiivousta taholta joka on puolueeton ja jota voi ohjata? Tottakai ymmärtäisin, että tilaat jonkun halvan tutun siivoojan, mutta kun kuitenkin lupaat jopa tonnin Rollolle? Nyt kyllä herää kysymys oletko sinä itse Rollo? No anteeksi, en minä kyllä sitä silti väitä enkä usko. Rollo on ollut aina ystäväni ja arskalainen! Kiitos Rollo siitä! Ja tottakai kiva kun menet auttamaan. Ihmettelen kyllä mikä tää on!

Tonnilla saisi vaikka kuinka suuren oikean siivouksen ja miksi Poikuus et sitten itse voi kantaa asioita roksikseen jos siitä on kyse että joku muu voisi sen tehdä?
Kaipaisin hieman nyt totuudenmukaista juttua enemmän. Aivan varmasti on provosointia. Miksi ihmeessä pitää rottiakin ja ulostetta ja pyörtymistä olla?

No onhan tää silti hauskaa! Saa kaikenymmärtävän Tammiarskankin ihan ymmälleen!

Mutta minä halaan Poikuutta! Yksi mikä on varma on että hän on mukava ja ansaitsee hyvän olon ja kiitoksen jokatapauksessa herkullisista jutuista ja sillee. Iso halaus miehinen!

Ai tulenko minä? En minä oikein jaksaisi sinne tulla. Voisin kyllä tulla mukaan huvin vuoksi ja jutella jos muitakin tuttuja sinne tulee, mutten "jaksa" kannella. Kyllä minä pystyn näkemään ja haistamaan paskaa, siinä ei mitään. Minulla on kouliintunut kokemus tästä vaikka oma asunto ei haise juuri koskaan, ellen sitten ole vahingossa laittanut pussinsuuta kiinni, missä on kananmulkkua.

TAMMIARSKA
Poikuuden juttujen kääntäjä, ymmärtäjä ja kaveri.
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Stadinarska kirjoitti: 17.01.2019 9:22 Siis mitä ihmettä tää Poikuuden hassu juttu lopulta on?

Mikset Poikuus hanki normaalia raivaussiivousta taholta joka on puolueeton ja jota voi ohjata? Tottakai ymmärtäisin, että tilaat jonkun halvan tutun siivoojan, mutta kun kuitenkin lupaat jopa tonnin Rollolle? Nyt kyllä herää kysymys oletko sinä itse Rollo? No anteeksi, en minä kyllä sitä silti väitä enkä usko. Rollo on ollut aina ystäväni ja arskalainen! Kiitos Rollo siitä! Ja tottakai kiva kun menet auttamaan. Ihmettelen kyllä mikä tää on!

Tonnilla saisi vaikka kuinka suuren oikean siivouksen ja miksi Poikuus et sitten itse voi kantaa asioita roksikseen jos siitä on kyse että joku muu voisi sen tehdä?

TAMMIARSKA
Poikuuden juttujen kääntäjä, ymmärtäjä ja kaveri.
Ei millään pahalla mutta joko et ole seurannut Gatin kirjoituksia tai olet muuten pihalla. Ei nyt mennä enää siihen ikiliikkujaan, miksi on mahdotonta tehdä. Se vaan on.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

nokkaelain kirjoitti: 17.01.2019 16:33
Stadinarska kirjoitti: 17.01.2019 9:22 Siis mitä ihmettä tää Poikuuden hassu …….ä joku muu voisi sen tehdä?

TAMMIARSKA
Poikuuden juttujen kääntäjä, ymmärtäjä ja kaveri.
Ei millään pahalla mutta joko et ole seurannut Gatin kirjoituksia tai olet muuten pihalla. Ei nyt mennä enää siihen ikiliikkujaan, miksi on mahdotonta tehdä. Se vaan on.
Hehheh, siis Gat on hauska mies ja kyllä hänellä on tosiaan surkeaa. Mutta ei niin kovin paljon surkeampaa kuin keskimääräisellä suomalaisella miehellä. Mutta en nyt kirjoita enempää. En halua, ettei Gat pidä minusta. Siksi olkoon näin enkä väitä mitään.

Tamminokkainen Stadineläin :D
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Turun sanomissa oli viikolla juttu rottien torjunnasta (turha klikata, edes paperilehden tilaajat eivät saa lukuoikeutta.)
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4 ... +600+euroa

Tuossa on siis porsaanreikä: Alan ammattitodistuksen sijaan ... kasvinsuojeluaineden kurssitodistus riittää rotanmyrkyn ostamiseen nykyäänkin. Ja sellainen on käytännössä kaikilla viljelijöillä. (Esim. Gatin maiden vuokraajilla, vink vink.)
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 08.02.2019 0:23 Turun sanomissa oli viikolla juttu rottien torjunnasta (turha klikata, edes paperilehden tilaajat eivät saa lukuoikeutta.)
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4 ... +600+euroa

Tuossa on siis porsaanreikä: Alan ammattitodistuksen sijaan ... kasvinsuojeluaineden kurssitodistus riittää rotanmyrkyn ostamiseen nykyäänkin. Ja sellainen on käytännössä kaikilla viljelijöillä. (Esim. Gatin maiden vuokraajilla, vink vink.)
Interesting. Minulla totta kai on jo "viljelijän tutkinto", alle vuoden joutavalta aikuiskurssilta ehta amistutkinto! Minäkin olen amis! Vaan ei siellä kasvinsuojeluaineita opetettu. Viljelyopettajan sairausloman takia tilalla marjanviljelyä ja sitten lehmää, lehmää, lehmää, sekin vain teoriassa.Koneopetus oli että kone esillä, käyttöohje ja rasti ruutuun-kysymyksiä opettajan kadotessa muualle. kerran hitsattiin, ja voin vakuuttaa, että karmean näköinen liitos minulla. . Helpoin koulu ikinä. Traktorin pukillakaan ei käyty kertaakaan, vesakkoa kerran kokeeksi raivaussahoilla kaadettiin. Moottorisahalla kaadettiin parikytä isoa puuta. Ihan turha paikka muuten, mutta tarvitsin sen paperin.

Kuitenkin luultavasti kasvinsuojeluaineisiinkin nykyään tarvitaan erikseen kurssi ja diplomi. Mainitsit maanvuokraajani, ja minä jopa kysyin siltä parhaimmalta, josko myisi minulle ihan pimeästi rotanmyrkkyä. Kuitenkin se on metsästysseuran puheenjohtajana aika pedanttinen. Kertoi ettei voi, mutta voisi tulla itse asettelemaan syötit. Kieltäydyin, koska kertomatta tajusin eihän siihen muutenkin katastrofiin pidä ulkompulisia päästää. Hoitoon minut toimittaisiva! Eli siis ainakin kylänukoille piilossa. Koko ajan pelottaa, jos joku tunkee sinne väkisin.

Loukuista ei siis ole mihinkään, eikä omista coctaileistani välttämättä edes akkuhapposardiinit heitä tapa. Saati astianpeuaineet tai lasinsirut syömässään safkassa. Minä rakastan eläimiä!

Muuten olen siis nyt Varkaudessa. Minulla on vaikeuksia pitää edes tätä kämppää inhimillisenä. Tunnissa sotken niin, että menee päivä korjata. Eikä hyvä tule sittenkään.

Orimattilan talo taas on kaikkien surrealististen painajaisúnienne tuolla puolen. Rollohan se lupaili, ajatuksenani että jos rahalla hoitelisi edes ne alueet joissa ei tarvitse lajitella kamaa. Inhottavaa raskasta työtä silti. Itse en yksinäni vaan pysty.

Tulen veroilmoituksen takia käymään Orimattilassa helmikuun lopulla. vaan mieluummin vain kävisin ja palaisin vasta lumien sulettua. Eli ajoitusongelmia avunkin pyytämiselle/maksamiselle.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 08.02.2019 11:59

Muuten olen siis nyt Varkaudessa. Minulla on vaikeuksia pitää edes tätä kämppää inhimillisenä. Tunnissa sotken niin, että menee päivä korjata. Eikä hyvä tule sittenkään.

Orimattilan talo taas on kaikkien surrealististen painajaisúnienne tuolla puolen. Rollohan se lupaili, ajatuksenani että jos rahalla hoitelisi edes ne alueet joissa ei tarvitse lajitella kamaa. Inhottavaa raskasta työtä silti. Itse en yksinäni vaan pysty.

Tulen veroilmoituksen takia käymään Orimattilassa helmikuun lopulla. vaan mieluummin vain kävisin ja palaisin vasta lumien sulettua. Eli ajoitusongelmia avunkin pyytämiselle/maksamiselle.
Hae nyt sitä saikkua. Varaa aika psykiatrille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tuon menettelyn edes mahdollisuus oli minulle uutta ennen kuin sinä jo joitakin aikoja sitten kerroit.. Harkinnassa on. En vaan jaksa. sitäpaitsi koska kelakorttinikin on kadonnut, tilasin uuden puhe-elimitse että pääsisin edes hammaslääkäriin. Kivan kuuloinen misu lupasi, että viikon-parin sisään tulee postitse ja epävirallinen tilapäinen olisi joo pitänyt tulla eilen tai tänään. Ei näy. Yksi tai kaksi hammastakin on poikki, vaikka eivät ulospäin niin näy. vain yhtä vähän joskus särkee. Jo keinotekoisia ne murtuneetkin osat. Toivottavasti uudet laput eivät mene Orimattilaan, vaikka olen kääntänyt sieltäkin postin nyt epävirallisesta osoitteestani tähän viralliseen. laskuja ei ole tullut viikkoon, toivottavasti posti ei ole sekoittanut kumminkin.

Tilasin myös tiliotteeni paperilla, kelvoton veroneuvojani haluaa aina printtinä. Vaikka teoriassa nettipankki, minulla ei ole toimivaa printteriä. Sen pyynnön välitti 020202-misu kun ei suoraa linjaa löytänyt. Selvästi hänkin halusí minua.

Vaikeaa tämä kahdella paikkakunnalla asuminen, postin kulkua myöten.

Mieluummin olen toistaiseksi Varkaudessa talven yli kuin rakkaassa mutta asuinkelvottomassa omassa talossani keskellä-ei-mitään.Ei se asuintalo vaan jo lapsuuteni piha on tärkeä.. Hammaslekurillakin mieluummin Varkaudessa. Yksityinen totta kai, julkinen on toivottoman hidasta. Yksityisellä toimivaa mutta ihan vitun kallis lasku tulee.
Viimeksi muokannut Gat, 08.02.2019 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 08.02.2019 13:42 Tuon menettelyn edes mahdollisuus oli minulle uutta ennen kuin sinä jo joitakin aikoja sitten kerroit.. Harkinnassa on. En vaan jaksa. sitäpaitsi koska kelakorttinikin on kadonnut, tilasin uuden puhe-elimitse että pääsisin edes hammaslääkäriin.
Kela korttia ei tarvitse lääkäriin pääsyyn eikä myöskään apteekkiin nykyään. Ainoa vaikutus Kela kortilla lääkärissä olisi, että lääkäriasema voisi antaa sinulle Kelan suorakorvauksen käynnistä, mutta saman korvauksen saat hakemalla kelastakin.

Ymmärrän, että sairautesi takia asioiden hoitaminen on raskasta, mutta varaa nyt se aika psykiatrille. Ajattele nyt; ilmaista rahaa joka kuukausi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.02.2019 13:52
Gat kirjoitti: 08.02.2019 13:42 Tkelakorttinikin on kadonnut, tilasin uuden puhe-elimitse että pääsisin edes hammaslääkäriin.
Kela korttia ei tarvitse lääkäriin pääsyyn eikä myöskään apteekkiin nykyään. Ainoa vaikutus Kela kortilla lääkärissä olisi, että lääkäriasema voisi antaa sinulle Kelan suorakorvauksen käynnistä, mutta saman korvauksen saat hakemalla kelastakin.
Mikä muuten on peruste sille, että täytyy ylipäänsä olla fyysinen kelakortti? Minun korttini ei ymmärtääkseni ainakaan sisällä oikeastaan mitään informaatiota tai tunnistetta hetun lisäksi. Miksei hetun sanominen tiskillä riitä, vaan tarvitaan se fysinen kortti?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ koska joku vitun byrokraatti on päättänyt niin. Pompoti pompoti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kuvaton Kela- kortti on kyllä melkoinen vitsi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.02.2019 15:46 Kuvaton Kela- kortti on kyllä melkoinen vitsi.
Omaa Kela-korttia en ole tarvinnut vuosiin. Joten nyt tietenkin löytymättömissä, kuten lähes kaikki paperit sekaisin eri paikkakunnilla. Äitini Kela-kortti taas on, sekä kuvaton että kuvallinen versio. Oli taskussani, koska sillä kuvattomallakin luovuttivat minulle äidin reseptilääkkeitä apteekista, kun äiti ei itse jaksanut mukaan. Siis kuvattomalla kortilla jonkun muun lääkkeitä mun henkkaria katsomatta? Maksoin tietenkin äidin pankkikortilla. Mistä ne voi tietää, että en ollut joku narkkis mummonrullaaja?

Silti parempi, ettei byrokratia tai poliisi vielä haittaa tuollaista tarpeellista vanhuksen omaishoitamista. Äitini kuoltua en iljennyt tyhjentää loppureseptejään, huomaisivat kuitenkin, että äiteehän on kuollut.

Edit: Äitini kuoltua toki söin runsaat loput Oxamininsa, ne jo ostettu. Kuten vahva hermokipulääkkeensä Neurontin. Auttoi siinä hädässä joitakin aikoja kunnes loppuivat. Kuten enoni kuoltua söin hänen syöpämorfiininsa. Vaarattomampaa ja turvallisempaa kuin Karhu. Pehmeää. Ei krapulaa, ei harhanäkyjä, ei narkomaniaa kun loppuivat. Todistekappaleet ovat kadonneet meitsin pötsiin jo aikoja sitten. Leikkiä tässä toki niiden käytöstä lasken, ette voi todistaa mitään. :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 08.02.2019 11:59 Kuitenkin luultavasti kasvinsuojeluaineisiinkin nykyään tarvitaan erikseen kurssi ja diplomi.
Tuossa juttu jonka pääsee lukemaankin:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maa ... a-1.166603

Tukesin info; koulutus kestää oikein päivän tai voi opiskella verkkomateriaaleista:
https://tukes.fi/kstutkinto

Tämä tuli ensin vastaan:
https://www.keuda.fi/koulutustarjonta/k ... ututkinto/

Ei siis tarvitse tuollaista maksullista koulutusta, mutta tämän halusin ymmärtää väärin:
"Osallistujilla on mahdollisuus maksulliseen lounaaseen ja päiväkahviin"
Kuuluuko seurakin hintaan.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Olenhan minä edelleenkin, Gat, tulossa, jos tarvitset. Myöhemminkin käy kuin maaliskuussa, jos Varkaudessa haluat olla.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

RolloTomasi kirjoitti: 09.02.2019 5:17 Olenhan minä edelleenkin, Gat, tulossa, jos tarvitset. Myöhemminkin käy kuin maaliskuussa, jos Varkaudessa haluat olla.
Kiitos. Katsotaan sitten. Tuli just mieleen, että siellä roskien vieminenkin on vaikeaa, kun pihalla kylän traktoriurakoitsijan auraamia ajoreittejä lukuunottamatta on yli metri lunta. Lumien sulettua helpompaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.02.2019 15:31
James Potkukelkka kirjoitti: 08.02.2019 13:52
Gat kirjoitti: 08.02.2019 13:42 Tkelakorttinikin on kadonnut, tilasin uuden puhe-elimitse että pääsisin edes hammaslääkäriin.
Kela korttia ei tarvitse lääkäriin pääsyyn eikä myöskään apteekkiin nykyään. Ainoa vaikutus Kela kortilla lääkärissä olisi, että lääkäriasema voisi antaa sinulle Kelan suorakorvauksen käynnistä, mutta saman korvauksen saat hakemalla kelastakin.
Mikä muuten on peruste sille, että täytyy ylipäänsä olla fyysinen kelakortti? Minun korttini ei ymmärtääkseni ainakaan sisällä oikeastaan mitään informaatiota tai tunnistetta hetun lisäksi. Miksei hetun sanominen tiskillä riitä, vaan tarvitaan se fysinen kortti?
Apteekissahan siis et tarvitse fyysistä korttia, apteekilla on pääsy Kelan tietokantoihin, joista mahdolliset lääkkeiden erityiskorvattavuudet näkyvät ja myös se, että ylipäänsä olet Kelan korvattavuuden piirissä. Suuressa osassa lääkkeitä on vähintään Kelan peruskorvaus, eli Kela korvaa 40% lääkkeen hinnasta henkilöille, jotka ovat Kelan korvauksen piirissä.

Lääkäriasemien Kelan suorakorvaus vaatii, että lääkäriasema voi todentaa sinun olevan Kelan sairausvakuuttama. Ilmeisesti lääkäriasemien tietojärjestelmillä ei ole pääsyä Kelan tietokantaan, eli ainoa mahdollisuus todentaa se on fyysinen kortti. Kela korvaa yksityisistä lääkärikäynneistä sen muutaman euron henkilöille, jotka ova Kelan korvauksen piirissä.

Kaikki maailman ihmisethän eivät ole Kelan korvauksen piirissä. Ei edes se, että olet suomalaisen näköinen suomea puhuva henkilö tarkoita automaattisesti sitä, että olet Kelan korvauksen piirissä.

"Kelan sairausvakuutuksen piiriin kuuluvat yleensä kaikki Suomessa vakinaisesti asuvat henkilöt. Vakinainen asuminen tarkoittaa, että sinulla on Suomessa varsinainen koti ja pääasiallisesti oleskelet täällä.
--

Jos muutat ulkomaille yli vuodeksi, et yleensä enää kuulu Kelan hoitaman sairausvakuutuksen piiriin"


https://www.kela.fi/mita-kela-korvaa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:sir:
Tuntuu vanhanaikaiselta, luulisi olevan kätevämpää hommata joku itc-huippuasiantuntija järkkäämään yhteys, jolla verifioitaisiin ajantasainen kela-status (noilla ulkomaille muuttaneilla lienee yhä vanha kela-korttinsa - ehkä ne ovat niitä paljon puhuttuja, mutta vaikeasti löydettäviä sosiaaliturvan väärinkäyttäjiä!).

Katsoin tässä päivänä muutamana BBC:n minisarjan Perienglantilainen skandaali, ja siinä yhtenä teemana oli epätoivo, jonka puuttuva social security card aiheutti 1960-luvun Britanniassa. Ilmeisesti se on totta myös 2010-luvun Varkaudessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Gattiksen siivous- ja hautausjärjestely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.02.2019 9:27 :sir:
Tuntuu vanhanaikaiselta, luulisi olevan kätevämpää hommata joku itc-huippuasiantuntija järkkäämään yhteys, jolla verifioitaisiin ajantasainen kela-status (noilla ulkomaille muuttaneilla lienee yhä vanha kela-korttinsa - ehkä ne ovat niitä paljon puhuttuja, mutta vaikeasti löydettäviä sosiaaliturvan väärinkäyttäjiä!).

Apteekit ja Kela ovat tiiviissä tietojenvaihdossa automaattisesti, koska Kelasta siirtyy jatkuvasti paljon rahaa apteekkeihin päin. Ilmeisesti tästä syystä tietojärjestelmät ovat paremmin integroituja ja apteekeilla on myös ollut insentiivi (=Kelalta tuleva raha) luoda systeemi. Lääkäriasemilla ei ilmeisesti ole niin suurtaa insentiiviä. JOs joku Gattis joskus jättää tulematta sen takia, että kortti on kateissa (joka siis on turhaa, koska korvauksen saisi hakemalla sitten Kelalta), se on pienempi menetetty raha kuin järjestelmän luominen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin