Mitä saat kitinästä

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kiitollisuusketjua joulun lähestyessä :h:


Minä olen saanut:
-muutaman IRL ystävän ja monta tuttua
-yhteisön, jossa aikuistua
-paljon oikeasti hyviä neuvoja
-paljon maailman paskimpia neuvoja
-kiinnostavan tarkkailuikkunan oman kuplani ulkopuoliseen maailmaan
-purkukanavan sille, mitä muualle someen ei voi laittaa
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Pitkässä juoksussa Citystä tähän päivään; muutaman lämminhenkisen kohtaamisen. Yksi aivan valtava harmitus, että en osannut olla avuksi kun olisi pitänyt olla. Nykyään en oikein osaa enää edes osallistua keskusteluun. Keskustelunaiheet eivät edes naarmuta sitä herkkää pintaa joka aiheuttaisi tarvetta osallistua keskusteluun. Suht säännöllisesti seuraan keskustelua.
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Rotantappovinkkejä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Joskus nuorena oli hauska seurata samanikäisten kirjoituksia ja peilata omiin ajatuksiin ja seikkailuihin. Pitkän aikaa, ehkä 10 viime vuotta, olen ollut kiinnostunut vain muutamien kirjoittajien kommenteista,. Urpilaisella on erittäin fiksuja ja siksi mielenkiintoisia postauksia, lekurilla on pragmaattisen tarkkanäköisiä ja hauskoja juttuja ja esmes Jannen toilailuiissa on viihdearvoa. Taukotekemistähän tämä koko lailla on. Usein tulee kirjoiteltua vain näin poikaani nukuttaessani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 11.12.2018 21:41 välillä muutaman tonnin rahaakin.
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 11.12.2018 19:30
-kiinnostavan tarkkailuikkunan oman kuplani ulkopuoliseen maailmaan
-purkukanavan sille, mitä muualle someen ei voi laittaa
Nämä.

Lisäksi kiinnostavia keskusteluja. Olen myös oppinut monia asioita.

Hämmästyttävää kyllä, uskon, että kitinä on hiukan muuttanut mun asennettani. Aikoinaan olin hyvin Laissez-faire, nytkin enemmän Laissez-faire kuin uskoakseni 90% suomalaisista, mutta silti olen muuttunut hiukan toiseen suuntaan. Toki voi olla kyse pelkästään vanhemisen tuomasta testotason laskustakin.

Lisäksi olen ainakin kertaalleen tuntenut vihaa, jota voi tuntea vain internetissä (oliko tämä muunnelma Manalan sloganista?).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ toi omituinen ja harvinainen poikkileikkaus suomalaisesta yhteiskunnasta täällä tosiaan viehättää. Teinejä ja vanhuksia täällä ei ole, mutta muuten ollaan aika kattava joukko.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei täällä taida oikein vasemmistolaisia juuri olla? Mikä on tietysti harmi keskustelun kannalta. Echo chamber on tylsempi paikka. SJW:tkin loistavat poissaolollaan aika pitkälti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2018 9:30 echo chamber
SJW:tkin
Mä en tiedä kenestä se kertoo ja mitä, mutta yksi Kitinän keskeinen anti on se, että espoolainen, 51-vuotias miljonääri-nuhaupseeri-omakotitalomies opettaa mulle jatkuvasti uusia urban dictionary -sanoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2018 9:30 ^Ei täällä taida oikein vasemmistolaisia juuri olla? Mikä on tietysti harmi keskustelun kannalta. Echo chamber on tylsempi paikka. SJW:tkin loistavat poissaolollaan aika pitkälti.
Meillä on kertynyt ’oikealle’ laidalle sen verran aggressiivisesti keskustelevaa jengiä, että moni pysyy hiljaa. Käsittääkseni vihreistä tykkää moni. Viimeistään uurnilla moni böndellä asuva ruksii kepun ja diunari demarit.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

En osaa täysin pysyä poiskaan enkä edes yritä. Jokin kitinäläisissä kiehtoo. En juuri ns. asiakeskuteluihin (enkä mihinkään muuhunkaan) osallistu, koska en jaksa vääntää ja tapella. Olen siinä mielessä aikuistunut, että olen oppinut pitämään mielipiteeni itselläni (tai sitten päästän ne valloilleen muualla). Kitinä on minulle lähinnä sellainen kahvittelu- ja hengailumesta.

Lisäksi en tunne täällä itseäni niin friikiksi kuin ehkä muualla. Monta ystävää olen Citystä/Kitinästä saanut, tänne ei tosin juuri kukaan heistä enää kirjoittele (yksi tällä hetkellä kai vain, terkut, tunnistanet itsesi). Muutamasta kirjoittelijasta pidän näkemättä koskaan, mielenkiintoisia "hahmoja".

Arvostan myös, että ne kehdonkeinutus- ja vaipanvaihtopostaukset pysyvät omissa karsinoissaan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Menneessä aikamuodossa olen saanut sellaisia sosiaalisia kontakteja joita ei varmaan muuta reittiä olisi tullut.

Nykyäänhän tämä on tämmöinen vessanseinä silloin kun syystä tai toisesta on netin ääressä ilman aktiivista puuhaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Fiona »

On mielenkiintoista nähdä mitä erilaiset ihmiset ajattelevat asioista. Haluaisin uskoa, että se laajentaa omaakin ajattelutapaa. Täällä on myös viihdyttäviä hahmoja. Aika harvoin on aikaa tai intressiä ottaa osaa keskusteluun. Jokin Cityn aikainen harmiton tapa tappaa aikaa tämä todennäköisesti pohjimmiltaan on.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Fiona kirjoitti: 12.12.2018 12:33 On mielenkiintoista nähdä mitä erilaiset ihmiset ajattelevat asioista. Haluaisin uskoa, että se laajentaa omaakin ajattelutapaa.
Sellainen monien mielestä varmaankin hyvin banaali havainto, että on ihmisiä, jotka kannattavat pohjoismaista hyvinvointivaltiota, vaikka tod. näk. itse olisivat rikkaampia muualla, on ollut mulle opettava ja laittanut hiukan miettimään sitä, minkälainen ihminen olen. Tulipa muuten aika pitkä virke.

Aiemmin aina olin ajatellut, että pohjoismaista systeemiä kannattavat ne, jotka ovat siinä saamapuolella tai sitten jonkin sortin samppanjasosialistit.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2018 12:48 Aiemmin aina olin ajatellut, että pohjoismaista systeemiä kannattavat ne, jotka ovat siinä saamapuolella tai sitten jonkin sortin samppanjasosialistit.
Täällä oppii myös uusia sanoja, esimerkiksi jouduin googlaamaan sanan samppanjasosialisti. En ole huomannut yhtä konkreettista muutosta omassa ajattelutavassani, mutta olen huomannut ymmärtäväni paremmin eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Palstan selektiivisellä lukemisella koen jääväni edelleen saamapuolelle.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Fiona kirjoitti: 12.12.2018 12:57 Palstan selektiivisellä lukemisella koen jääväni edelleen saamapuolelle.
Pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa vai kitinässä vai molemmissa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2018 13:05
Fiona kirjoitti: 12.12.2018 12:57 Palstan selektiivisellä lukemisella koen jääväni edelleen saamapuolelle.
Pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa vai kitinässä vai molemmissa?
Kitinässä.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllä tämä mun elämän voittaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pottuilua. :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Rotankasvatusohjeita tulevaisuuden varalle.

Ei vaan, aika paljon samoja juttuja kuin ketjun aloittajalla. Paitsi ei nyt ehkä IRL-ystäviä, mutta ainakin joitakuita joihin tulee netissä pidettyä vähän yhteyttä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^vähän nopeasti kommentoin töissä kirjoittaessa kun oli hektinen viikko.

Viime aikoina Kitinä on tarjonnut purkautumiskanavaa. Ystävieni kanssa olen chatissa (irkissä) kaiket päivät, mutta oikeastaan kaikilla on erilainen elämäntilanne: pahimmat ruuhkavuodet meneillään.

Aikoinaan Cityssä otin karkevämmin kantaa asioihin. (Miitissä Swirl sanoi että oli pitänyt minua pelottavana.) Nykyään totean täällä yleensä, että asiakeskusteluhin vastaaminen vaatisi keskittymistä, ettei tulisi heti ammutuksi. Sen seurauksena olen ehkä rakentanut idiootin profiilia viime aikoina :)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^edellä olleeseen viestiin kuului oikeasti kielikuva "ammutuksi alas", mutta pelkkä "ammutuksi" kuulosti hyvältä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

McJanne kirjoitti: 11.12.2018 21:41 Kun kerran vuoteen jotain kirjoittaa, niin saa siitä aina paremmintietäjien™ moralisointia ja välillä muutaman tonnin rahaakin.

Lisäksi muutaman ystäväksi luokiteltavan ja yhden lempivaimon. Ja yllättäviä kohtaamisia, missä minä en asianomaista tunnistanut, mutta asianomainen kyllä minut. Melko akward paikkakin oli.

Penisoksennis, elco ja muutama muu edesmennyt oman elämänsä vessanseinä on myös tuonut kyseenalaista iloa verenpaineen nousun merkeissä.

Kokonaisuudessaan ja surkuhupaisuudessaaan hetkittäin ihan viihdyttävän yksinkertainen porukka.
Mikä ihme minussa voi nostattaa sulla tuollaisen ikävän tunteen? :) Sekö, että kutsun sinua Mc Donaldiksi? :shock:

Pitääkö minun nyt pitää sinun kirjoituksiasi, vieläpä höystettynä hirveällä lempinimellä, sellaisina että verenpaineeni pysyisi tasaisena? :?
Ei nyt ärsytä juttusi, yleensä vaan ihmettelen. Mutta hiukan ärsyynnyn kun haukut vaikken ymmärrä syytä. :|

Voisimmeko olla kavereita, ehdottaa :P

JOULUINEN ARSKAINEN ainainen mukavainen :napu:
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Hei jouluarska, mitä sä saat kitinästä?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exsu kirjoitti: 18.12.2018 16:15 Hei jouluarska, mitä sä saat kitinästä?

Ihanaa Exsu, että kysyit!
:h:
Toki ymmärrän, mistä kysymyksesi kirpoaa. Jostakin syvältä tulevasta ajatuksesta, että tuskin saisin tästä yhtään mitään, eikö!? Mutta tämä on vain pika-aavistus ja myönnän, että voin tässä ajatuksessani olla ihan harhassa!! Ei tuo asia paha ole, asia on hyvin monitahoinen ja kysymys erinomainen!

Miten minä nyt sinulle lähtisin tätä kertomaan.

Sopiiko Exsu ihana, että palaan asiaan. Palaan varmasti. Kysymyksesi on erittäin hyvä, mutta se ei ole vastattavissa tällä aikamäärällä, jota Kitinään nyt varasin.

Kyllä samantyyppinen kysymys usein on omassakin mielessäni, tietenkin.

Joka tapauksessa ilahdutat minua kysymällä. Tämä on jo yksinään pieni vastaus kysymykseesi! Mutta tässä vaiheessa minun pitää lopettaa tähän. Jatkan vastausta sinulle ihan piakkoin, mutta tuskin tänään!

SEN SIJAAN kun uskon sinun olevan ihana nainen niin saat oikein kauniin ja hyvältä tuoksuvan joulusydämen minulta tässä vaiheessa. Ja jouluhalin! :h: + :h:

JOULUARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin