Mitä saat kitinästä

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 20.12.2018 8:32
exsu kirjoitti: 18.12.2018 16:15 Hei jouluarska, mitä sä saat kitinästä?

Ihanaa Exsu, että kysyit!
:h:
Toki ymmärrän, mistä kysymyksesi kirpoaa. Jostakin syvältä tulevasta ajatuksesta, että tuskin saisin tästä yhtään mitään, eikö!?
Eiköhän se kysymys kirpoa siitä, että se on tämän ketjun aihe. Yleensäkin vinkkinä, että kannattaa aina tsekata, mistä ketjussa keskustellaan.

Jos ihmettelet, miksi ihmiset ärsyyntyvät keskustelutyylistäsi, se johtuu nimenomaan siitä, että et yleensä juuri koskaan ota osaa varsinaiseen keskusteluaiheeseen, vaan tulet vain puhumaan itsestäsi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.12.2018 9:16
Stadinarska kirjoitti: 20.12.2018 8:32
exsu kirjoitti: 18.12.2018 16:15 Hei jouluarska, mitä sä saat kitinästä?

Ihanaa Exsu, että kysyit!
:h:
Toki ymmärrän, mistä kysymyksesi kirpoaa. Jostakin syvältä tulevasta ajatuksesta, että tuskin saisin tästä yhtään mitään, eikö!?
Eiköhän se kysymys kirpoa siitä, että se on tämän ketjun aihe. Yleensäkin vinkkinä, että kannattaa aina tsekata, mistä ketjussa keskustellaan.

Jos ihmettelet, miksi ihmiset ärsyyntyvät keskustelutyylistäsi, se johtuu nimenomaan siitä, että et yleensä juuri koskaan ota osaa varsinaiseen keskusteluaiheeseen, vaan tulet vain puhumaan itsestäsi.
Nyt oot kyllä aivan metsässä hyvä Potku!
Tottakai minä otsakkeen ja aiheen näin, MUTTA että minulta kysytään sitä! Siihen on joku erityinen syy tai juuri ihmettely että mitä kummaa minä saan Kitinästä. Eihän Exsunkaan sitä ikään kuin pitäisi tässä ketjussa, jonka nimi on "Mitä saat Kitinästä, kysyä!
Mutta tottakai oli kiva, että hän kysyi! Ja tulen vastaamaan.

Tässä ketjussa pitää puhua itsestään tai siis mitä itse saa Kitinästä. Olen siis saanut nyt armon. Sikäli olet hiukan huojuvainen ajatuksissasi nyt muutenkin: Jos katsot keskusteluja ja niitä vastauksia, niin ihan säännönmukaista on täällä sekä muualla Somessa, että ihmiset kertoo omista kokemuksistaan ja ajatuksistaan kun on mikä tahansa keskustelunaihe ja hyvin usein ihmiset eivät tuo esiin itsessään mitään negatiivista vaan haluavat itsensä pramille loisteeseen. Niin kuule sinäkin James, etkö huomaa! JUURI tämän typeryyden vuoksi olen alkanut aikoinaan kirjoittaa tähän! Minä nimittäin oikeasti olen aika vaatimaton ihminen tavoiltani, mutta kammoksun itsekkäitä ihmisiä. Sitten kun olen provosoinut niin eihän sitä ymmärretä, vaan olen sitten joku ihme kamala narsisti! Mutta tottakai minäkin olen luonnollinen ja kerron omista itsestäni ja ajatuksistani. Tosin minuahan on nimenomaa arvosteltu siinä, etten tarpeeksi puhu asioistani!! Mitä tässä pitäisi ajatella, heh :D
Tässä käy samoin kuin Doors-yhtyeelle, joka satiiriksi kaupallisuudelle teki "jee-jee" kappaleen, jonka ei varmaan halunnut myyvän ollenkaan. Oli huippusuosittu. Doorskin luuli, että satiiri purisi. No ei.

MUTTA VIELÄ EXSULLE: Tulen vastaamaan. Nyt vaan piti vastata nopsasti Potkukelkalle kun hän oli hiukan tylsä nyt!

JOULUARSKA
Mukava kaveri yötäpäivää, ilman muuta myös Potkukelkalle, mutta aina silloin tällöin pitää ojentaa :wink:
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 20.12.2018 12:29
Tässä käy samoin kuin Doors-yhtyeelle, joka satiiriksi kaupallisuudelle teki "jee-jee" kappaleen, jonka ei varmaan halunnut myyvän ollenkaan. Oli huippusuosittu. Doorskin luuli, että satiiri purisi. No ei.

Mikäs yhtye ja mikä biisi tämä on?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.12.2018 12:33
Stadinarska kirjoitti: 20.12.2018 12:29
Tässä käy samoin kuin Doors-yhtyeelle, joka satiiriksi kaupallisuudelle teki "jee-jee" kappaleen, jonka ei varmaan halunnut myyvän ollenkaan. Oli huippusuosittu. Doorskin luuli, että satiiri purisi. No ei.

Mikäs yhtye ja mikä biisi tämä on?
Vastaan pian...pahus soikoon kun en muistanut äsken! Kotona on se levykin mut kunhan pinnistän!

Senverran vielä, että kyllä minä mielelläni tosiaan toki puhunkin itsestäni. Olen ihan samanlainen itsensäkorostaja kuin lähes kaikki kirjoittajat täällä ja jossain Facebookissa. Olen van ryhtynyt omassa ärsytyksessäni provosoimaan niitä ja kas kummaa- se on jäänyt päälle! Olen uhri. Kenties olenkin muuttununna narsistiksi! Kauheaa, enkä oo! Ei ihan tosi, jos se jotain merkitseee tässä maailmankaikkeudessa niin kyllä minä olen varma, että olen rauhaarakastava, tavallinen mies ja mukava! Ja niin on James Potkukelkkakin. Ja Exsu.
Minua kaduttaa jo hiukan terävämpi tekstini joten et kai vaan pahastu muutamista liian terävistä metsäänmenojutuista. Tottakai kiitän kun juttelit kanssani!

Se kappale alkoi Hello! Se oli LP:n eka levy ja eiköhän se juuri ollut "Hello". Varmistan asian kun pääsen linnaani!

Hei, joulun kunniaksi ei pidä olla homofobiaakaan. Saat jouluhalin niin kuin Exsukin. Hieman lyhyemmän kuin Exsu, ok? :h:

JOULUINEN MUKAVA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Täältä, tai kai se oli jo Citystä tuli mukaan puoliso. Sekä muutamia hauskoja, outoja ja kiinnostavia ihmisiä, jotka edelleen ovat jollain lailla elämässäni mukana. Keskustelemaan en usko jaksavani palata. Minusta tämä vaikuttaa väen vähyyteen jähmettyneeltä ja se on sinänsä sääli, sillä joskus ammoin fiilis oli hyvä ja mielipiteet moninaisia. Ajoittain olen käynyt katsomassa ja nyt viimeisimmäksi KK:n kuulumisia etsin (ja löysin, mahtavaa että olet selvinnyt :h: ).
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2018 12:48

Sellainen monien mielestä varmaankin hyvin banaali havainto, että on ihmisiä, jotka kannattavat pohjoismaista hyvinvointivaltiota, vaikka tod. näk. itse olisivat rikkaampia muualla, on ollut mulle opettava ja laittanut hiukan miettimään sitä, minkälainen ihminen olen. Tulipa muuten aika pitkä virke.

Olisikohan ainakin kolme syytä:
1) On olemassa ihmisiä jotka ajattelevat muutakin kuin itseään. (Uskomatonta, mutta totta)
2) Popula tajuaa että korkeasti koulutettukin voi joutua työttömäksi ja kriisit kuuluvat jokaisen elämään. Turvaverkkoja siis tarvitaan.
3) Hyvä sos.turva= suhteellisen alhainen rikollisuus, vähemmän turvattomuutta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joskus sain persettä Kitinästä, nykyään en saa sitäkään..
Ei auta edes Death-Grip..
Mikään ei euta.
Pyyhin Netikettiin..
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 23.12.2018 9:56
James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2018 12:48 Sellainen monien mielestä varmaankin hyvin banaali havainto, että on ihmisiä, jotka kannattavat pohjoismaista hyvinvointivaltiota, vaikka tod. näk. itse olisivat rikkaampia muualla, on ollut mulle opettava ja laittanut hiukan miettimään sitä, minkälainen ihminen olen. Tulipa muuten aika pitkä virke.
Olisikohan ainakin kolme syytä:
1) On olemassa ihmisiä jotka ajattelevat muutakin kuin itseään. (Uskomatonta, mutta totta)
2) Popula tajuaa että korkeasti koulutettukin voi joutua työttömäksi ja kriisit kuuluvat jokaisen elämään. Turvaverkkoja siis tarvitaan.
3) Hyvä sos.turva= suhteellisen alhainen rikollisuus, vähemmän turvattomuutta.
Ruotsissa tuolle on oma sanansakin: skattevilja.

Omassa pienessä kuplassani en ole kuullut kenenkään valittavan korkeista veroista, vaikka kavereideni tulot ovat isommat kuin itselläni (jotain 4000 - 6000 euroa kuussa.) Yleisin ammattinimike lienee yrittäjä. Mutta he ovatkin Kitinässä vihattuja vihervasemmistolaisia. Okei, joku saattaa olla jopa Kokoomuksen jäsen, mutta eikö senkin voi laskea jo samaan porukkaan.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exsu kirjoitti: 18.12.2018 16:15 Hei jouluarska, mitä sä saat kitinästä?
Hyvää päivää vihdoin Exsu! Ja tietenkin muut.

En tosiaankaan ole unohtanut tätä kysymystäsi. Se onkin ollut alitajunnassa, että sekin kysymys on vastattava.
Siirsin vastausta vain sen takia, että ajatuksia tuli liikaa enkä osannut niitä välittömästi jäsentää.

Okay. Aluksi kysymmyksestäsi sain vahvasti sen ajatuksen, että varmaan ajattelit, että en saa tästä mitään kun osittain tai aika vahvastikin olen täällä sellainen kiusattu tai jolle kirjoittaminen olisi oma "itsemurha". Tyypillistä koulu- ja laummasielusysteemiä. Se on ihan luonnollinen suojautumisasia. En minä sitä oikeastaan ihmettele. Lisäksi olen ollut ihan erilainen kuin muut ja sitähän nyt ilmanmuuta "pelätään".

Kyllä vastaukseni sinulle on vaikea koska en kyllä ihan itsekään tiedä mitä saan.
KUITENKIN ihan selvä asia on, että saan tästä asiallisesti myös erilaisiin aiheisiin kiinnostavaa tietoa. Onhan täällä erilaisten työurien tyyppejä ja asiantuntijoita ja Kitinä on muuttunut asiallisemmaksi. Mutta niin olen minä muuttunut vielä harmaammaksi suhteessa muihin. Naiset on lähteneet kokonaan pois melkein ja silti miehet muutamat jaksaa kirjoittaa.

Paitsi asiaa, minulla toki on tuo valtava ketjuni. Toki varmaan kaikki on ketjuun ainakin kerran kirjoittanut, mutta onhan se nyt aika yksipuolisesti ollut minun ja Homeboyn kirjoittama. Onneksi muutkin kirjoittavat silloin tällöin ja nyt Kapteeni Kaaoskin.
MUTTA kyllähän tämä on sellainen asia, että oikeasta elämästä minä saan tietysti sen lähes kaikki. Kuitenkin yritän omaa huumoria viljellä lähinnä blogissani. Ja sydämenasiani on tuoda esille väkivallattomuutta ja järkeä ja mukavuutta, sallivuutta niin IRL kuin täällä Kitinässä.
Sellaista minä saan. Ja lisäksi totuus on, etten minä oikein tunne ihmisiä, jotka tänne kirjoittaa. En ole IRL ikinä kovin pahojen kiroilijoiden kanssa, enkä tunne vaikeuksissa olevien ihmisten oikeaa tilannetta. tarkoitan aivan suurissa vaikeuksissa kuten terveydellinen tai todella suuri köyhyys tai todellinen lahjattomuuskin sekä itsemurhakandidaatit ja juopotkin. En minä heitä IRL näe kylläkään. Sitten minä olen jostain syystä kiduttanut itse itseäni naistenkin ikävän käytöksen ja kylmän käytöksen kanssa. Luojan kiitos tällaista en ole kokenut IRL. Toki ikäviä miehiä olen tavannut IRL ja näitä kylmiä kiusaamistyyppejä, mutta IRL en halua heidän kanssaan puhua ikinä. Kaikki IRL:ssä ovat fiksuja ja keskustelukykyisiä eivätkä ilkeitä. Ilkeitä ja metsästäjätyyppejä en osaa ottaa ystävikseni.
Tottakai toivon, että täällä monet kivat ihmiset juttelisivat kanssani enemmän, mutta olen itsekin kovasti vähentänyt kirjoituksia.
Silloin muutama vuosi sitten minua oikeasti ärsytti täällä yksipuolisuus. Nyt ei ärsytä mitään. Mutta eihän tätä Kitinää nyt ole syytä lopettaa. Asiat on kivasti ja osallistujat pääosin fiksuja. Muutama minun mielestä ihan lahjaton oman elämänsä sekoittaja, mutta nekin antaa väriä Kitinään vaikka haukkuisivat minuakin silloin tällöin.
Tällainen sekava vastaus tuli. Jos se tuntui sekavalta niin ajatuksenikin olivat epävarmoja.
Haluaisitko sinä, Esu ihana, että lopettaisin kirjoittamisen. En mielellään lopeta kun mulla on tuo oma suuri ketjuni ja Homeboy aina kirjoittaa sinne hienosti!

JOULUARSKA

Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kovasti oli oletuksia minun motiiveistani. Kysyin, koska liittyi ketjun aiheeseen toisin kuin aiempi viestisi tässä ketjussa. 20.12. kirjoittamasi vastaus avasikin aihetta jo enemmän, kiitos siitä.

Itseasiassa sinua Arska en pidä kiusattuna täällä. Hyljeksittynä joo, mutta se taitaa olla osa tuota performanssia. Kiusatuksi tuleminen vaatisi sen, että aktiivisesti haluaisi olla osa yhteisöä. Kuten itsekin totesit, nykytila on valinta.

Tuo IRL -aihe onkin kiinnostava tulokulma. Itse koen sosiaalisen elämäni somen ulkopuolella hyvin tyydyttäväksi. Siitä huolimatta en keksi mitään iloa siitä, että loisin jonkun riitaisan alter egon, jolla räyhätä tai läyhätä netissä. Täältähän muutkin ovat kertoneet sitä harrastavansa, eli tämä Arskan performanssi ei ole tietenkään ainoa laatuaan. Tyyli toki eri.

Mun mielestä on kiva että HB:n kanssa tapaatte livenä, hänellä ei ole liikaa ystäviä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Fiona »

exsu kirjoitti: 26.12.2018 19:05 Siitä huolimatta en keksi mitään iloa siitä, että loisin jonkun riitaisan alter egon, jolla räyhätä tai läyhätä netissä.
Twitterin hauskimmat ja mielenkiintoisimmat hahmot ovat trolleja tai ainakaan eivät esiinny omalla nimellään. Luulen, että yksi syy tämän palstan kuivuneisiin keskusteluihin on se, että niin moni tuntee toisensa irl.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Hmm, mitähän olen saanut Kitinältä. Aika helvetin paljon, ottaen huomioon että koko homman perustin anarkismin puuskissani alunperin jenkkilään ilmaisserverille Citylle vittuilevalla nimellä. Ne jotka ei tiedä taustoja siis, niin nuori Ell3sDii poltti päreensä kun City alkoi sensuroimaan ja asettamaan käyttömaksuja. Aluksi jenkkilään ilmaiselle pannulle, kunnes viestimäärät ja liikenne kasvoi niin, että tuli lähdöt.

Jossain kohtaa City tajusi homman nimen ja tuli käsky vaihtaa nimeä.

Mutta niin, mitä olen saanut?

Kivoja tuttavia,
Hienoja kokemuksia IRL ihmisten kanssa,
Lyhyen mutta loistavan FWB:n - säädön,
Näkemyksen eri yhteiskuntaluokkien meininkiin,
Hyvää keskustelua laidasta laitaan
Paljon tarinoita kerrottavaksi ( Case Kesseli for starters..)

Olen tosin ollut vähemmän läsnä täällä, ja huomannut oikean reunan mielipiteiden ottavan jalansijaa täällä. Paljon asioita sanottu tyyliin, mitä en arvosta, enkä haluaisi antaa foorumia julistaa sitä, mutta se ei edellenkään ole minun asia sanoa mikä on oikea tai väärä mielipide.

Alkuperäiset säännöt pätee, sana on aina vapaa siihen asti, ettei se voi enää olla, ja erimielisyydet selvitetään verbaalisella turpasaunalla. Siihen nähden että täällä on sensuroitu todella vähä juttuja, niin homma on vuosien ajan toiminut hienosti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exsu kirjoitti: 26.12.2018 19:05

Mun mielestä on kiva että HB:n kanssa tapaatte livenä, hänellä ei ole liikaa ystäviä.
Tästä olen samaa mieltä. :komp:
Arskan pitäisi kuitenkin oppia röpöttämään. :wink: :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exsu kirjoitti: 26.12.2018 19:05 Kovasti oli oletuksia minun motiiveistani. Kysyin, koska liittyi ketjun aiheeseen toisin kuin aiempi viestisi tässä ketjussa. 20.12. kirjoittamasi vastaus avasikin aihetta jo enemmän, kiitos siitä.

Itseasiassa sinua Arska en pidä kiusattuna täällä. Hyljeksittynä joo, mutta se taitaa olla osa tuota performanssia. Kiusatuksi tuleminen vaatisi sen, että aktiivisesti haluaisi olla osa yhteisöä. Kuten itsekin totesit, nykytila on valinta.

Tuo IRL -aihe onkin kiinnostava tulokulma. Itse koen sosiaalisen elämäni somen ulkopuolella hyvin tyydyttäväksi. Siitä huolimatta en keksi mitään iloa siitä, että loisin jonkun riitaisan alter egon, jolla räyhätä tai läyhätä netissä. Täältähän muutkin ovat kertoneet sitä harrastavansa, eli tämä Arskan performanssi ei ole tietenkään ainoa laatuaan. Tyyli toki eri.

Mun mielestä on kiva että HB:n kanssa tapaatte livenä, hänellä ei ole liikaa ystäviä.
Oliko liikaa oletuksia. No älä niistä ota pahaksesi. Minä olen tällainen analysoija. Olin kai tosiaankin sitten väärässä. Mutta kiitos kiitoksista!

No en minä nyt kiusattu ole, mutta kyllä vielä pari vuotta sitten olin väärinkohdeltu. Mutta en minä nyt sitä vakavasti ole liikaa ottanut. Vakavinhan oli tuo aikoinaan kun yksi ihminen halusi etten ole enää missään. Näin kauniisti sanottuna.

Riitaisa alter-ego olisi perin tylsää. Huonoin asia mitä Kitinässä on ollut on kaikenlainen öykkäröinti ja jonkinlainen väkivallalla höystetty kirjoitus ja tylsät kirosanat. Niitä minä vain olen omalla huumorillani koettanut vastustaa, hehheh.

Kiitän Exsu kysymyksestä ja "juttelusta" ja sinulle maharottoman hyvää Uutta Vuotta!! :h:

UUDENVUODENAJAN ARSKA
Jouluarskan aliarska
[/quote]
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti: 27.12.2018 14:13
exsu kirjoitti: 26.12.2018 19:05

Mun mielestä on kiva että HB:n kanssa tapaatte livenä, hänellä ei ole liikaa ystäviä.
Tästä olen samaa mieltä. :komp:
Arskan pitäisi kuitenkin oppia röpöttämään. :wink: :napu:
Minä en tule ikinä röpöttämään! En tule ikinä olemaan humalassa. Olen siltä välttynyt tähänkin asti. Tosin punaviiniä pari lasia meni kevyesti jouluna :P
Mutta me olemme ystäviä! :D Hyvää Uutta vuotta Homeelle arskalaiselta! Eikö ole mahtavaa kun olemme saaneet Uuden arskalaisen: Kapteeni Kaaoksen! Olen tosi iloinen!

UUDENVUODENAJAN ARSKA
Jouluarskan aliarska
[/quote]
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Haemaeraemies kirjoitti: 27.12.2018 12:27 Jossain kohtaa City tajusi homman nimen ja tuli käsky vaihtaa nimeä.
Enemmän se logo taisi tökkiä, mutta tilanne tuli päälle kun palsta sai vähän enemmän huomiota julkisuudessa.

Poliisistakin soittelivat kun halusivat nähtäväkseen kyseisen tempauksen sankarin viestiliikennettä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kyllä tämä on sellainen tuuletuspaikka, tänne voi suoltaa ne asiat mitä someen ei muuten kehtaa. Toki täällä sitte hieman erilainen filtteri käytössä lähinnä oman henkilöllisyyden suojelemisen vuoksi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja elco »

exsu kirjoitti: 26.12.2018 19:05
Tuo IRL -aihe onkin kiinnostava tulokulma. Itse koen sosiaalisen elämäni somen ulkopuolella hyvin tyydyttäväksi. Siitä huolimatta en keksi mitään iloa siitä, että loisin jonkun riitaisan alter egon, jolla räyhätä tai läyhätä netissä. Täältähän muutkin ovat kertoneet sitä harrastavansa
Kyse ei ole siitä, että räyhää vaan siitä, että eri mieltä oleminen on nykyään vihapuhetta, joka voi johtaa asymmetriseen kostoon. Anarkomarkopaskasakki suolaa somen erimielisiä IRL ottamalla yhteyttä työnantajaan, tekemällä lastensuojeluilmoituksia jne. Sana ja mielipide ei enää ole vapaa ilman anonymiteettia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Koen että Kitinä on sopivasti balanssissa: toisaalta tämä on rento paikka jossa heitetään "läppää", toisaalta tämä on tarpeeksi asiallinen.
Ja hauskaa on se että monella kirjoittajalla on omat maneerinsa...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Pitää tietenkin muistaa mainita myös aivan konkreettiset ohjeet ja suositukset mitä täältä on saanut. Ilman näitä Manaajan suosittelemia kuulokkeita maailma olisi ollut merkittävästi huonompi paikka olla. Ollaan pojan kanssa pyöritelty noita luureja ties missä - piuhat on paukkunu, mutta luurit toimii niin kuin on luvattu. Kiitos suosituksesta Mr Manala.

Kuva
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

elco kirjoitti: 29.12.2018 9:05
exsu kirjoitti: 26.12.2018 19:05
Tuo IRL -aihe onkin kiinnostava tulokulma. Itse koen sosiaalisen elämäni somen ulkopuolella hyvin tyydyttäväksi. Siitä huolimatta en keksi mitään iloa siitä, että loisin jonkun riitaisan alter egon, jolla räyhätä tai läyhätä netissä. Täältähän muutkin ovat kertoneet sitä harrastavansa
Kyse ei ole siitä, että räyhää vaan siitä, että eri mieltä oleminen on nykyään vihapuhetta, joka voi johtaa asymmetriseen kostoon. Anarkomarkopaskasakki suolaa somen erimielisiä IRL ottamalla yhteyttä työnantajaan, tekemällä lastensuojeluilmoituksia jne. Sana ja mielipide ei enää ole vapaa ilman anonymiteettia.
Jännä homma tuo mitä Elco sanoo. Oletko ikinä miettinyt, että sillä miten ilmaiset sen mielipiteesi on merkitystä, jos kerran aktiivisesti tarvii pelätä anarko-markoja? Vai onko tämä niitä neekeriä pitää saada sanoa neekeriksi koska faijakin teki niin - juttuja, mitä en oikein ikinä ole ymmärtänyt.

Kuulostaa vaan ongelmalta mikä tuntuu kohtaavan tietyllä tavalla asioista veisteleviä ihmisiä. Just saying.

Itse nimittäin suollan kyllä mielipiteitä, joista voisi saada niskaansa kaikenmoista shaissea. Eikun hetkinen, olenhan mä saanutkin jo! Eli kyllä ne kainalontuulettajat osaa ihan samalla tavalla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Eli siis sun mielestä "oikeistolaisten" #metoo-tyyppinen suolaus on ihan ok. Eli jos on sitä mieltä, että intersektionaalinen feminismi, poliittinen korrektius, islam, mamujen suhteeton esiintyminen rikostilastoissa ja positiivinen syrjintä on sekä väärin että vittuilulle avoin kohde niin joku voi reagoida keskusteluun tekemällä minusta lastensuojeluilmoituksen tai yrittämällä saada minulle potkut töistäni?

Vai onko niin, että noissa asioissa sananvapautta ei pitäisi ollakaan?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

elco kirjoitti: 31.12.2018 10:59 ^ Eli siis sun mielestä "oikeistolaisten" #metoo-tyyppinen suolaus on ihan ok. Eli jos on sitä mieltä, että intersektionaalinen feminismi, poliittinen korrektius, islam, mamujen suhteeton esiintyminen rikostilastoissa ja positiivinen syrjintä on sekä väärin että vittuilulle avoin kohde niin joku voi reagoida keskusteluun tekemällä minusta lastensuojeluilmoituksen tai yrittämällä saada minulle potkut töistäni?

Vai onko niin, että noissa asioissa sananvapautta ei pitäisi ollakaan?
Ei, en ole sanonut että suolaus on ihan ok, mutta sivistynyt yksilö jolla on jotain kykyä muodostaa järkeviä lauseita, voi tehdä sen ilman että syyllistyy mahdollisesti halventavaan kielenkäyttöön. Et varamaan usko, että tietyntyyppinen puhe madaltaa kynnystä toimintaa, joka ei ole enää sananvapauden rajoissa.

Sananvapaus on kaikille, ja mielipide tulee voida ilmaista. Miksi se on niin vaikeaa ilman halventamista kovin monelle? Miksi pitää käyttää tietoisesti sanoja jotka ainoastaan halventaa, ja pyrkiä tekemään koko homma mahdollisimman rumasti? Provosaatio? Mitä itse koet, että epäasiallinen tapa viestiä tuo keskusteluun lisää?

Ja pääse ylitse itsestäsi, puhun yleisesti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Pedagogiassa kai nykyisin ajatellaan, että edistyksellistä oppimista on esimerkiksi jonkinlainen konstruktiivinen aineistojen lukutapa, jossa ei opetella ulkoa muiden muotoiluja, vaan aineiston perusteella konstruoidaan oma käsitys aineiston aiheesta. Elcon lukutapa on jonkinlainen tällaisen konstruktiivisen oppimisen perversio, jossa hän toistuvasti pystyy konstruoimaan lukemiinsa teksteihin sisällön, joita kukaan muu ei niissä näe. Tässä, esimerkiksi, minusta H-mies teki kaksi pointtia:

(i) Olisiko niin, että Elcon tapa "keskustella" mieltään kuohuttavista teemoista on niin törkeä (sisältää jatkuvasti vastenmielistä rasismia, kohtuuttomia yleistysväitteitä, mielikuvituksellista vääristelyä jne), että tämä toisaalta provosoi muita aktivisteja hänen kimppuunsa ja toisaalta myös luo uhan siitä, että jos Elcon räyhääminen tosiaan tulisi työnantajan/viranomaisten tietoon, niin sillä voisi olla ikäviä seurauksia (ja siksi siis Elco joutuu esiintymään vain anonyyminä nettisoturina)? Hämärämies ikään kuin ehdottaa, että Elcon ehkä kannattaisi kokeilla keskustella tavalla, jota ei itsekin kokisi potentiaalisesti raskauttavaksi/jopa rikolliseksi.

(ii) Ilmiö on symmetrinen: Elcon jatkuvista uhriutumisfantasioista huolimatta radikaali nationalistioikeisto tosiasiassa vainoaa erimielisiä vähintään yhtä paljon kuin anarkomarkot. Nämä MV:t ja Hommaforumit ovat käsittääkseni hankkineet aika paljon kyseenalaista mainetta hyökkäyksillään erimilisten henkilöiden kimppuun.

Toisin sanoen, ottamatta sen enempää kantaa H-miehen pointtien sisällön hyväksyttävyyteen, niin joka tapauksessa niiden sisältö on minusta perin erilainen, kuin minkä Elco niihin luki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä saat kitinästä

Viesti Kirjoittaja elco »

No on minun tälläkin palstalla ja moneen otteeseen vihjailtu olevan pedofiili. urpiainen jatkaa yllä tällä takuuvarmalla linjallan eli olettaa ja vihjailee minun itseni kokevan sanomani vastenmieliseksi, rasistiseksi ja/tai laittomaksi.

Jos urpiainen nyt SJW:nä ottaisi seuraavan askeleen - mitä en pitäisi täysin poissuljettuna - ja selvittäisi henkilöllisyteni ja aloittaisi kampanjan vastenmielisestä rasismistani, laittomasta vihapuheestani ja pedofiliastani esim vaimolleni, lapseni päiväkotiin ja työnantajalleni niin kokisin sen vahingollisena ja epämiellyttävänä, vaikka väitteet ovatkin perättömiä. Tämä ei kuitenkaan mitenkään johdu siitä, että kokisin jotain syyllisyyttä tai pelkäisin, että minua voitaisiin syyttää saati tuomita samoista kohdista oikeudessa.

Jos minua - tai ketä vaan muuta - syytetään perättömästi pedofiiliksi niin vastaus ei ole, että "käyttäytyisit vähän vähemmän pedosti", vaan että vihapuhujat itse suitsisivat käytöstään. Sama pätee someviestintääni: jos rikon jonkun mielestä lakia niin suosittelen tekemään rikosilmoituksen lastensuojeluilmoituksen sijaan. Anonymiteetti on suojakeino nettihulluja vastaan, jotka ryhtyvät argumenttien loppuessa vahingon tuottamiseen tosielämässä. Mitä ja miten viestin ei vaan kuulu kenellekään muulle - paitsi tietty poliisille, jos lainmukaisuuden raja ylittyy.

Todettakoon tässä nyt vielä, että toistuva pedovihjailja on tietenkin urpiainen eli siitä mallia miten törkeää nettikeskustelua käydään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin