Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.

Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi/paremmaksi tai en osaa sanoa tai yhdentekevää

Paremmaksi tullut paljon
4
40%
Paremmaksi tullut hiukan
3
30%
En osaa sanoa
0
Ei ääniä
Huonommaksi mennyt hiukan
0
Ei ääniä
Huonommaksi mennyt paljon
3
30%
Ei kiinnosta, yhdentekevää minulle
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 10

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2019 13:52
So Hard kirjoitti: 11.10.2019 13:45 Selailin joku aika sitten Roslingin Faktojen maailmaa. Se kannattaisi varmaan kaikkien lukea.
Oliko kirjassa jotain, joka erityisesti liittyy tähän ketjuun? Tämä kysymys on esitetty vilpittömän uteliaana, vaikka saattaa äkkiseltään tietysti vaikuttaa pisteliäältä.
Mulla on Rosling(it) kanssa vain selailuasteella, mutta ajatuksellisesti pidin sitä nimenomaan tämän ketjun tausta-aineistona. Roslingien pointti kai on vastata ketjun kysymykseen (ei toki Suomeen fokusoiden) vyöryttämällä faktoja, joiden perusteella maailma on kehittynyt tavattoman paljon paremmaksi kuin aiemmin - ja ennen muuta paremmaksi kuin mitä luulemme.

Omat, ympäristölliset pointtini olivat samassa hengessä tarkoitettu implisiittiseksi Rosling-kritiikiksi: minusta heidän sokea kohtansa on ehkä ilmastonmuutoksen, biodiversiteetin köyhtymisen ja jonkinlaisen ekologisen kestävyyden käsittely. Roslingit korostavat kehittyvien maiden per capita -päästöjen olevan paljon pienempiä kuin luulemme, ja kertovat onnistumistarinoita yksittäisten lajien suojeluhankkeista. Tätä kautta he katsovat, että osoittamansa yleinen kehitysusko yleistyy myös esim. ilmastonmuutokseen: meillä on kaikki syy olla optimisteja. Voi olla, muitta ekologisimmillani ajattelen, että tämä jää heidän heikoksi kohdakseen: heidän induktiivinen evidenssinsä kehityksen kehittymisestä operoi kontekstissa, jossa esim. just ilmastonmuutoksesta ja biodiversiteetin kokonaisuudesta ei ole välitetty tuon taivaallista. Voi olla, että pelkkä lineaarinen kehitysusko ei tässä toimi, contra Roslingit.

Ja voihan sen halutessaan lukea myös sotaveteraaniargumentin puolustuspuheena.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eihän nää Roslingistit yritä vähätellä ilmastonmuutosta tms., vaan kertoa asioiden olevan jollain muilla alueilla huikeasti paremmin.

Suomessa esim. taivastellaan väkivallan ja rikollisuuden muka-kasvua, vaikka todellisuudessa rikollisuus ja väkivalta ovat vähentyneet. Suomessa kaikki on ihan järkyttävän älyttömästi paremmin kuin 200v sitten.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2019 13:52
So Hard kirjoitti: 11.10.2019 13:45 Selailin joku aika sitten Roslingin Faktojen maailmaa. Se kannattaisi varmaan kaikkien lukea.
Oliko kirjassa jotain, joka erityisesti liittyy tähän ketjuun? Tämä kysymys on esitetty vilpittömän uteliaana, vaikka saattaa äkkiseltään tietysti vaikuttaa pisteliäältä.
Ei ollut tarkoitus olla pisteliäs. Ihan vain antaa lukusuositus, kun juuri kukaan ei tajua miten vähän tietää faktoista.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Roslingin jutuista selviää hyvin miten asiat muuttucat kun maat siirtyvät nopean kasvun vaiheeseen ja käyvät läpi demografisen siirtymän.

Talousheebolle tuossa ei ole mitään ihmeellistä, mutta suuri yleisö saa paremmin kiinni Roslingin esimerkeistä.

200-300v päästä kaikilla on jääkaapit. Ja kännykät. Ja terveydenhuolto. Ja niin edelleen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 11.10.2019 14:33
James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2019 13:52
So Hard kirjoitti: 11.10.2019 13:45 Selailin joku aika sitten Roslingin Faktojen maailmaa. Se kannattaisi varmaan kaikkien lukea.
Oliko kirjassa jotain, joka erityisesti liittyy tähän ketjuun? Tämä kysymys on esitetty vilpittömän uteliaana, vaikka saattaa äkkiseltään tietysti vaikuttaa pisteliäältä.

Ei ollut tarkoitus olla pisteliäs. Ihan vain antaa lukusuositus, kun juuri kukaan ei tajua miten vähän tietää faktoista.
Tarkoitin, että mun kysymykseni saattoi vaikuttaa pisteliäältä. Ei sun lukusuosituksesi.

Yritin muuten laittaa tähän ystävällisen hymiön, mutta kitinästä oikein löydy sellaista :o
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2019 15:20 Yritin muuten laittaa tähän ystävällisen hymiön, mutta kitinästä oikein löydy sellaista :o
Joo, sä oot nyt erehtynyt foorumista :zap:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 11.10.2019 16:41
James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2019 15:20 Yritin muuten laittaa tähän ystävällisen hymiön, mutta kitinästä oikein löydy sellaista :o
Joo, sä oot nyt erehtynyt foorumista :zap:
Näin se varmasti on. :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Anteeksi hieman viivästynyt vastaus

Tulen kyllä nämäkin asialliset kommentit lukemaan. Erittäin hyviä ja kyllä ovat oikeallakin forumilla.

Tuntuu, että nyt kun on ollut kaunis ruska, on Suomessa hyvä asua ja tullut paremmaksi, mutta epäilen, että tästä eteenpäin sade-lokasäällä on päivä päivältä menevä menemään Suomessa huonommin kunnes joku alkaa itkeä onnesta kun päivät alkaa pidentyä. :roll:

LOKAPOIKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Oletteko muut samaa mieltä, että Suomesta on vähentynyt kauniit ihmiset!?

Se nyt vain on niin. Puhtoinen elovena-tyttö tai -poika on melkoinen harvinaisuus.

Semminkin, jos vielä pitäisi olla sisältäkin ikäänkuin "elovena".


LOKA-ARSKA heitti ajatuksen
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Kapteeni_kaaos
Kitinäaddikti
Viestit: 65
Liittynyt: 24.03.2015 12:04

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Kapteeni_kaaos »

Maanpuolustus on mennyt parempaan suuntaan. Tapasin Homeboyn ja hän kertoi: "Minulla on tässä pussissa 200 grammaa maata. Puolustan sitä tiukasti." :kele:
Paukapäiden Pataljoona - enemmän legenda kuin yksikkö.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kapteeni_kaaos kirjoitti: 28.10.2019 15:52 Maanpuolustus on mennyt parempaan suuntaan. Tapasin Homeboyn ja hän kertoi: "Minulla on tässä pussissa 200 grammaa maata. Puolustan sitä tiukasti." :kele:
No siinähän sinäkin olet! Olen jo miettinyt, että oletko jättänyt Arskan tukemisen ja arskalaisuuden.
Kysyit viimeksi mitä se edustaa ja kerroin. Kaikkea järkevää ja hyvääm noin simppelisti sanottuna.

Tapasit Homeboyn??? Mitä tarkoitat. Oletteko olleet seurustelussa tai miitissä ilman Lokaa? En kysy tätä siksi, että olisin närkästynyt vaan ihan mielenkiinnosta!

LOKA-ARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Stadinarska kirjoitti: 30.10.2019 8:46
Kapteeni_kaaos kirjoitti: 28.10.2019 15:52 Maanpuolustus on mennyt parempaan suuntaan. Tapasin Homeboyn ja hän kertoi: "Minulla on tässä pussissa 200 grammaa maata. Puolustan sitä tiukasti." :kele:
No siinähän sinäkin olet! Olen jo miettinyt, että oletko jättänyt Arskan tukemisen ja arskalaisuuden.
Kysyit viimeksi mitä se edustaa ja kerroin. Kaikkea järkevää ja hyvääm noin simppelisti sanottuna.

Tapasit Homeboyn??? Mitä tarkoitat. Oletteko olleet seurustelussa tai miitissä ilman Lokaa? En kysy tätä siksi, että olisin närkästynyt vaan ihan mielenkiinnosta!

LOKA-ARSKA
Sattumalta vaan tavattiin kadulla. Kapteeni oli menossa puolustusministeriöön.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti: 30.10.2019 14:47
Stadinarska kirjoitti: 30.10.2019 8:46
Kapteeni_kaaos kirjoitti: 28.10.2019 15:52 Maanpuolustus on mennyt parempaan suuntaan. Tapasin Homeboyn ja hän kertoi: "Minulla on tässä pussissa 200 grammaa maata. Puolustan sitä tiukasti." :kele:
No siinähän sinäkin olet! Olen jo miettinyt, että oletko jättänyt Arskan tukemisen ja arskalaisuuden.
Kysyit viimeksi mitä se edustaa ja kerroin. Kaikkea järkevää ja hyvääm noin simppelisti sanottuna.

Tapasit Homeboyn??? Mitä tarkoitat. Oletteko olleet seurustelussa tai miitissä ilman Lokaa? En kysy tätä siksi, että olisin närkästynyt vaan ihan mielenkiinnosta!

LOKA-ARSKA
Sattumalta vaan tavattiin kadulla. Kapteeni oli menossa puolustusministeriöön.
Hiukan mietityttää se, kun et minulle sitä kertonut aiemmin. Sovitteko jotain miitistä yhdessä??
Älä ota liian vakavasti, kerroin vain, että olisin ollut kiinnostunut teidän tapaamisesta. Keitä muita olet tavannut? Jos tapaat niin koeta houkutella miitteihimme!

No miten tämä liittyy ketjun aiheeseen. No ehkä sikäli, että kun minäkin herkkähipiäisenä pyydän tietoja enemmän niin nykyajan kiire ja lisääntyvät tapahtumat saattaa tuottaa stressiä ja sikäli elämänlaadun heikkenemistä :)

LOKATUR
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Stadinarska kirjoitti: 31.10.2019 10:57
Homeboy65 kirjoitti: 30.10.2019 14:47
Stadinarska kirjoitti: 30.10.2019 8:46

No siinähän sinäkin olet! Olen jo miettinyt, että oletko jättänyt Arskan tukemisen ja arskalaisuuden.
Kysyit viimeksi mitä se edustaa ja kerroin. Kaikkea järkevää ja hyvääm noin simppelisti sanottuna.

Tapasit Homeboyn??? Mitä tarkoitat. Oletteko olleet seurustelussa tai miitissä ilman Lokaa? En kysy tätä siksi, että olisin närkästynyt vaan ihan mielenkiinnosta!

LOKA-ARSKA
Sattumalta vaan tavattiin kadulla. Kapteeni oli menossa puolustusministeriöön.
Hiukan mietityttää se, kun et minulle sitä kertonut aiemmin. Sovitteko jotain miitistä yhdessä??
Älä ota liian vakavasti, kerroin vain, että olisin ollut kiinnostunut teidän tapaamisesta. Keitä muita olet tavannut? Jos tapaat niin koeta houkutella miitteihimme!

No miten tämä liittyy ketjun aiheeseen. No ehkä sikäli, että kun minäkin herkkähipiäisenä pyydän tietoja enemmän niin nykyajan kiire ja lisääntyvät tapahtumat saattaa tuottaa stressiä ja sikäli elämänlaadun heikkenemistä :)

LOKATUR
Sattumalta vaan tavattiin. Ei sovittu. Enpä paljon ole ihmisiä viime aikoina tavannut.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Näin tänään vaatimattoman näköisen erittäin lihavan nuoren naisen, jolla oli tatuointeja ja nenärengas. Hirveät kengät. Kaiuttimet korvilla ja tuijotti kännykkäänsä vain ilmeettömänä.
Ilmeeni oli vakava ja murheellinen, huomasin.

Maailma on mennyt huonommaksi, koska tällaisia markkinamiesten ilmeisen viattomia uhreja ei ennen ollut.

STADIN MARRAS
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mitä ei ennen ollut? Alakulttuureja on ollut iät ajat. En ymmärrä, mikä näkemässäsi naisessa oli niin tavatonta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ lihavuus on breikkaamassa alakulttuurista mainstreamiin.

Olin tukevammassa kunnossa jo 2000, eli ennen kuin olitte edes kuulleet siitä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Raiskaukset ja väkivaltarikokset lisääntyivät, vaikka tähän asti trendi on ollut laskussa
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006322298.html

Mistä mahtaa johtua?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.11.2019 12:15Mistä mahtaa johtua?
Veikkaisin ilmastonmuutosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 27.11.2019 12:26
sivustahuutaja kirjoitti: 27.11.2019 12:15Mistä mahtaa johtua?
Veikkaisin ilmastonmuutosta.
Kaikki asiat liittyvät maahanmuuttoon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Raiskauksien määrä ei ole haastattelujen perusteella lisääntynyt. Tod. näk. ilmoituskynnys laskenut. Mikä tietysti on hyvä asia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Stadinarska kirjoitti: 28.10.2019 10:53
Puhtoinen elovena-tyttö tai -poika on melkoinen harvinaisuus.
Eihän suomalaisista suurin osa muutenkaan ole käsittääkseni blondeja, vaan ruskeahiuksisia. Minä olen suomalainen ja elovena-tyttömäisyys on minusta aika kaukana. Ruotsissa taitaa olla suhteessa enemmän blondeja kuin Suomessa :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu kirjoitti: 27.11.2019 17:04
Stadinarska kirjoitti: 28.10.2019 10:53
Puhtoinen elovena-tyttö tai -poika on melkoinen harvinaisuus.
Eihän suomalaisista suurin osa muutenkaan ole käsittääkseni blondeja, vaan ruskeahiuksisia. Minä olen suomalainen ja elovena-tyttömäisyys on minusta aika kaukana. Ruotsissa taitaa olla suhteessa enemmän blondeja kuin Suomessa :D
Suomalaisten blondius on paremminkin "maantienväristä".

Monet tummahiuksiset suomalaiset ovat pentuina vaaleanpuoleisia, niin minäkin ja äitini oli. Sitten tummutaan vakavasti ja lopulta harmaannutaan, kuten minä äidin kuoltua. Stressi voi tehdä sen. Onneksi on (homoa) Lorealia, filmitähtinaisten kuvineen. Melkein mustassa tukassa kun harmaus näkyy liian selkeästi, toisin kuin harmaantuvilla blondiineilla.

Et muuten näytä kovinkaan suomalaiselta. enkä minäkään, vaikka olen pohjalais-hämäläista sekarotua. On epäilty milloin juutalaiseksi, milloin venäläiseksi, milloin mustalaiseksi ja jopa itämaalaiseksi.
Koetan olla kysymättä, minkäväriset karvat sinulla on siellä alhaalla.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.11.2019 8:33 Mitä ei ennen ollut? Alakulttuureja on ollut iät ajat. En ymmärrä, mikä näkemässäsi naisessa oli niin tavatonta.
No tämä oli vain niin täydellinen markkinamiesten vedättämä laumasielu:

Tatuoinnit, nenärengas, kännykkä ja some, isot kuulokkeet päässä. Ei näe muita, sama ihminen ei tajua, että oman itsensä hoito olisi tärkeintä. Puuttui vaan markkinapellepullo vettä. Kait sekin oli kassissa. Niin...tukka oli vielä kallihkosti muotoiltu ikävän näköiseksi siniseksi osittain.
Niin ja kuvaan kuului kylmä nykyajan ilmeetön ilme hänellä. Sitten kuvaan olisi ilmeisesti kuulunut aivan maailman iiiihanin asia jos joku tuttu tulee ja sitten rakastetaan ja huudetaan ihan pöllönä mediasta saadun opin mukaan. Muuten ei osata muille olla kohteliaan huomaavainen NIINKUIN lähes aina ennen!!!!! Kyllä tuo sallivaa mukavaa Marrasarskaa ärsyttää. Tuohan on täyttä feikkiä.

Antaa olla vaan mutta taatusti ei ollut ennen näin paljon laumasieluja kuin tänään. Ei sitten läheskään. Somekanavan vaatimukset ohjaa pikavauhtia.

Mutta en tiedä onko tässä mitään erityistä ongelmaa. Ihmisiähän me ollaan. Minä voin kääntää aina pääni. Sovitaan niin. Minä olen muuten salliva, mutta tuli nyt vain mieleeni, että hirmuisesti on kaikenlaista masentavaa outoa, hehheh

MARRASARSKA
Mukava arskalainen, vaikka onkin hiukan kauneutta toivova :D
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Väitteesi siitä, että nuoriso ei aiemmin suuressa määrin pukeutunut eri trendien mukaan on niin outo, että en jaksa jatkaa.

Sama kuin väittäisit maapallon olevan litteä. Turha jatkaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin