Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 18.10.2019 9:02 Kuka putoaa kyydistä?
Niitty ainakin on vahva ehdokas: https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006273789.html Arkkityyppisenä espoolaisena kävin aina välillä vanhassa K-marketissa, kun Auton sai eteen helposti. Uuden Niityn K-marketissa en ole käynyt kertaakaan. Kerran kävin koemielessä Ukkohauessa lounaalla, ei ole tarvetta mennä uudestaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.10.2019 8:45 Se oli ostari.
Aika hyvä tiivistys samasta, mihin Ylioppilaslehti tarvitsi kovin paljon sanoja: https://ylioppilaslehti.fi/2019/10/mall ... ajaisista/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25634
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun mielestäni Mällissä ei ollut mitään wau-efektiä. Geneerisiä ravintoloita paljon.
Tuskin menen uudestaan. Tai ehkä jouluostoksille..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23485
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käyn katsomassa kotiviinikaupan, samalla kaljakuppilan. Muuta siellä ei tainnutkaan olla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9438
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 18.10.2019 9:54 Pientä toivoa on sen suhteen, että vaikka viihtyisyydeltään ja miljööltään odotankin Ainoasta siis katastrofia, tarjonnan on melkein pakko parantua. Katsokaa nyt tätä nykytilaa: https://www.ainoatapiola.fi/lunch-list/ Ketjupikaruokaa, ainoina valopilkkuina varauksin Sandro ja Sumo?
Bistro O Mat on ainakin tulossa. Häpeäkseni en ole vieläkään saanut käytyä Kirkkonummen ravintolassa, mutta nyt on pakko käydä kun avaavat ravintolan Espooseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 18.10.2019 11:09 Bistro O Mat on ainakin tulossa. Häpeäkseni en ole vieläkään saanut käytyä Kirkkonummen ravintolassa, mutta nyt on pakko käydä kun avaavat ravintolan Espooseen.
Sama!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23485
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lapsilauman 9 vuodeksi vanginnut hollantilaismies oli kuulunut uskonlahkoon

Suomihan on suljettujen hihhuliuskontokulttien luvattu maa. Mitähän kaikkea niissäkin tapahtuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2813
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Diddley Bow kirjoitti: 17.10.2019 17:14 Meillä espoolaisilla on ihan omat jutut! Tuolla pääsette näkemään ja tuntemaan työni jäljet :mrgreen:
https://www.ainoatapiola.fi/
Turussa on taas omat juttunsa (ikään kuin ketään täällä kiinnostaisi.)

Piti saada toriparkki, koska nykyinen alikäytetty Louhi on isoilile tekijöille ratkaisevat 50 m liian kaukana, eli väärällä puolella toria. Keskusta on samalla muutenkin ollut nyt rakennustyömaata ja seuraavaksi puretaan vanha Hamburger Börs. Pienet liikkeet vähitellen lopettavat keskustassa; en ole varma onko kyse siiitä ettei autolla pääse enää lähelle vai että bussit eivät enää kulje ihan ydinkeskustaan. itse olen töissä Linnankadulla muutaman korttelin päässä keskustan palveluista, mutta ei sinne enää tule mentyä, kun bussit lähtevät ihan muualta.

Seuraavaksi mietitään ratikkaa (TS:n mielestä itsepintaisesti raitsikka, vaikka kukaan ei käytä ko. sanaa.) Se oli pitkään alakynnessä huonommille vaihtoehdoille. Viimeinen uutinen oli, että sitä taas suositellaan. Ihan sama minulle muuten, mutta ei jumalauta niitä vaihtoehtona olevia kahden nivelen "superbusseja".
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23485
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No kuinkas puolustelette tätä viherpiiperöministeriä?

Sisäministeri Ohisalo pyytää selvitystä poliisin toiminnasta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mitä puolusteltavaa tuossa on? Luottamus poliisiin on melko keskeinen asia.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ihmettelen (tai ehkä en kuitenkaan) myös B:n reaktiota. Virkavallan kansalaisiin (tai muuten maassa oleskeleviin) kohdistama väkivalta on vakava asia, ja vakavuus korostuu kontekstissa, jossa väkivalta kohdistuu poliittiseen mielenilmaukseen. Tiedämme, että poliisin näkyvä militarisoituminen ei ole mitenkään yksiselitteisen toivottava ilmiö, ja tässä väkivaltaa on myös julkisesti kyseenalaistettu. On kaikkien (paitsi tietysti militantin äärioikeiston) näkökulmasta perusteltua, että tällaisista tapahtumista pyydetään selvitys. Miten muuten voisi kansalaisoikeuksia kunnioittavassa demokraattisessa oikeusvaltiossa edes olla?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En minä myöskään ymmärrä mikä ongelma itse selvityksessä on. Jos nyt jotain pitäisi kritisoida niin Ohisalon tarvetta twitteröidä asiasta, joka ei nyt sekään mielestäni ole erityisen tavatonta nykymaailmassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Radiouutisissa oli juttua Japanin keisarin kruunajaisista. Kuulosti siltä, että osana juhlallisuuksia kohotetiin kolminkertainen Banzai-huuto. :D Se oli jotenkin sadunomaista ja nostalgista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 22.10.2019 9:57 Radiouutisissa oli juttua Japanin keisarin kruunajaisista. Kuulosti siltä, että osana juhlallisuuksia kohotetiin kolminkertainen Banzai-huuto. :D Se oli jotenkin sadunomaista ja nostalgista.
Tämän jälkeen Abe huusi kolme kertaa "banzai", joka tarkoittaa "kauan eläköön keisari".
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti: 22.10.2019 9:57 Radiouutisissa oli juttua Japanin keisarin kruunajaisista. Kuulosti siltä, että osana juhlallisuuksia kohotetiin kolminkertainen Banzai-huuto. :D Se oli jotenkin sadunomaista ja nostalgista.
Mä menin katsomaan että mikäs tämän banzain merkitys oikein olikaan ja vähän nyt sadunomaisuus ja nostalgisuus hiipui. Eläköön, eläköön.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9438
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Olisi kovin ikävää, jos joskus ajauduttaisiin tilanteeseen, jossa poliisin toimintaa ei ole OK selvittää koska tahansa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti: 22.10.2019 10:06
urpiainen kirjoitti: 22.10.2019 9:57 Radiouutisissa oli juttua Japanin keisarin kruunajaisista. Kuulosti siltä, että osana juhlallisuuksia kohotetiin kolminkertainen Banzai-huuto. :D Se oli jotenkin sadunomaista ja nostalgista.
Mä menin katsomaan että mikäs tämän banzain merkitys oikein olikaan ja vähän nyt sadunomaisuus ja nostalgisuus hiipui. Eläköön, eläköön.
Joo, mulla oli mielessä ennen muuta tämä linkkisi takaa löytyvä assosiaatioiden kimppu:

During World War II, banzai or its full form Tennōheika Banzai! (天皇陛下万歳, "Long live His Majesty the Emperor") served as a battle cry of sorts for Japanese soldiers.[14] Ideally, kamikaze pilots would shout "banzai!" as they rammed their planes into enemy ships; although Japanese popular culture has portrayed this romanticized scene, it is unknown if any pilot actually did so. Its confirmed use by ground troops, however, was heard in numerous battles during the Pacific Campaign, when Japanese infantry units attacked Allied positions. As a result, the term "banzai charge" (or alternatively "banzai attack") gained common currency among English-speaking soldiers and remains the most widely understood context of the term in the West to this day.

Aika hämmentävää, että vielä minunkin ikäluokkani on korkeajännityksineen kaikkineen kasvanut ilmapiirissä, jossa toisen maailmansodan suodatus populaarikulttuurin kautta on muokannut kuvaa maailmasta niin paljon. Ei ihme, ettei vielä tälläkään ikäluokalla mihinkään fudiksen EM-kisoihin päästy, kuten Ylle on toiostuvasti korostanut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mutta eurheilussa pärjätään! Havuja perkele!
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25634
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^
Lisää kannatettavia perinteitä

https://yle.fi/uutiset/3-11030328

Tosin wanhaan hyvään aikaan olisi varmaankin menettänyt myös päänsä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21370
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomen lentöpäästöt ovat maailman toiseksi suurimmat henkeä kohden
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a5da ... b38bbbcbcd

Ihmekös tuo. Autolla ja junalla meiltä pääsee lähinnä Venäjälle.

Mitäs veikkaatte, kummat lentävät enemmän: persut vai vihreät?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 22.10.2019 9:50 En minä myöskään ymmärrä mikä ongelma itse selvityksessä on. Jos nyt jotain pitäisi kritisoida niin Ohisalon tarvetta twitteröidä asiasta, joka ei nyt sekään mielestäni ole erityisen tavatonta nykymaailmassa.
Minusta tapauksen isoin ja ainoa ihmettelyn arvoinen asia on se, että miksi Hutisalo ei kysy asiaansa poliisilta kaikesta hiljaisuudessa, jos ei kerran tiedä. Missä on vanhan ajan tyylikkyys? Itse olen paljon tekemisissä miekkarien yms. kanssa, ja jos kerran nuori ja kokematon ministeri ei itse vielä osaa ja tiedä kaikkea, niin pitääkö minun nyt antaa hänelle oma työpuhelinnumeroni, jotta vastaavilta turhilta polemiikeilta vältytään?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.10.2019 17:58
So Hard kirjoitti: 22.10.2019 9:50 En minä myöskään ymmärrä mikä ongelma itse selvityksessä on. Jos nyt jotain pitäisi kritisoida niin Ohisalon tarvetta twitteröidä asiasta, joka ei nyt sekään mielestäni ole erityisen tavatonta nykymaailmassa.
Minusta tapauksen isoin ja ainoa ihmettelyn arvoinen asia on se, että miksi Hutisalo ei kysy asiaansa poliisilta kaikesta hiljaisuudessa, jos ei kerran tiedä. Missä on vanhan ajan tyylikkyys? Itse olen paljon tekemisissä miekkarien yms. kanssa, ja jos kerran nuori ja kokematon ministeri ei itse vielä osaa ja tiedä kaikkea, niin pitääkö minun nyt antaa hänelle oma työpuhelinnumeroni, jotta vastaavilta turhilta polemiikeilta vältytään?
Minusta Ohisalo on jo nyt profiloitunut sillä, että hän yrittää ottaa poliittisia someirtopisteitä. Kuten sanottu, se ei ole enää mitenkään yllättävää. Nykypolitiikassa on tärkeää puhua suoraan omalle kohderyhmälle, jotta tulee valituksi. Siinä voi sitten erilaiset kutyymit jäädä jalkoihin. Nuorempi somekasvatettu poliitikkopolvi toimii eri lailla ja tullee toimimaan jatkossakin.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Olet oikeassa. Hutisalon selonteko oli tilattu Vihreiden puoluetoimistosta mittatilautyönä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.10.2019 18:18 ^ Olet oikeassa. Hutisalon selonteko oli tilattu Vihreiden puoluetoimistosta mittatilautyönä.
Ei puheenjohtalta tilata vaan hän on siellä tilaajapuolella. Ohisalo on kohtuullisen kokematon poliitikoksi saatika ministeriksi, ei tässä kannata olla ihmeissään siitä että somesukupolven poliitikko käy keskustelua eri tavoin kuin aiemmat viranhaltijat. Maailma muuttuu.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.10.2019 17:58 miksi Hutisalo ei kysy asiaansa poliisilta kaikesta hiljaisuudessa, jos ei kerran tiedä. Missä on vanhan ajan tyylikkyys?
Tästä on minustakin kyse. Modernissa maailmassa tyylikkyys on erilaista kuin ennen vanhaan. Esim. avoimuutta, ei kaikessa hiljaisuudessa selvittelyä.

Voi kyllä olla, että kantani on värittynyt. Mun on vaikea suhtautua Ohisaloon symppaamatta. Saa nähdä kuinka kauan tää jatkuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin