Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Työllistyneista 40.000:sta 39.000 oli naisia
https://www.hs.fi/talous/art-2000006281922.html

Nyt on jalat vielä tiukemmin ristissä.

Raipalle olis töitä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Pitäskö tässä Suomen päästösekoilussa itkeä vai nauraa?
https://www.is.fi/autot/art-2000006281176.html

Bensanmyyntilupien huutokauppaa? Ihan tavallaan ansiokasta markkinamekanismien käyttöä, mutta ei tässä ole järjen hiventä kun päästökauppa on jo olemassa!

Jos liikenteen päästöt halutaan nollata, niin annetaan autoilijoiden todistaa ostaneensa riittävästi päästöoikeuksia, jonka jälkeen autoilijat vapautetaan kaikista päästöihin sidotuista autoilun maksuista, ml. polttoainevero. Lupaan, että liikenteen päästöt nollautuvat ensimmäisen kuukauden aikana.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.10.2019 20:57 Pitäskö tässä Suomen päästösekoilussa itkeä vai nauraa?
https://www.is.fi/autot/art-2000006281176.html

Bensanmyyntilupien huutokauppaa? Ihan tavallaan ansiokasta markkinamekanismien käyttöä, mutta ei tässä ole järjen hiventä kun päästökauppa on jo olemassa!

Jos liikenteen päästöt halutaan nollata, niin annetaan autoilijoiden todistaa ostaneensa riittävästi päästöoikeuksia, jonka jälkeen autoilijat vapautetaan kaikista päästöihin sidotuista autoilun maksuista, ml. polttoainevero. Lupaan, että liikenteen päästöt nollautuvat ensimmäisen kuukauden aikana.
Jos polttoainekrediitit jaettaisiin ihmisille, niin saataisiin samalla dynaamisesti säätyvä tukijärjestelmä ja porkkana elämäntapamuutoksiin, pelilllinen elementti koko toimintaan ja Kepukin voisi hyväksyä kun ei iske maaseudun autoilijoihin. Oikeastaan mä luulen että kaikki pystyis kannattamaan, kun vasemmalla näyttää tulonsiirrolta heidän suuntaan mutta oikealla ymmärretään että se on vain väliaikaista.

Kauppojen bonuskorttijärjestelmät varmaan pystyisivät pienillä muutoksilla hoitamaan koko homman.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ krediitit siheuttaisivat ihan järjettömät transaktiokustannukset kun ensin hoidettaisiin ne krediitit pihtiputaan mummolle ja sitten mummo jonottaisi daven vastaanotolle kysymään mitä krediitit tarkoittaa ja tuleeko sota.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

” Suomi on Antti Rinteen (sd) hallituksen sitoutunut puolittamaan fossiilisten polttoaineiden kulutuksen tieliikenteessä vuoteen 2030 mennessä. —-

Eihän meidän ehdotus ole radikaali, vaan päättäjien asettama tavoite on radikaali.”

Tuossa se pihvi on. Jos halutaan puolittaa liikenteen päästöt 2030 mennessä, se ei onnistu ilman vittumaisia keinoja.

Oikeastihan kyseessä on tietysti täysin tyhjä päätös, koska se ei koske nykyhallitusta. Mäkin voin päättää, että Homie juoksee ensi vuonna maratonin alle kolmeen tuntiin. Kyllä on kova päätös!

Tämä hallitus on siitä naurettava, että se tekee useita päätöksiä, jotka kuitenkin käytännön tasolla jäävät seuraavien hallituksien hommiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.10.2019 9:46 ” Eihän meidän ehdotus ole radikaali, vaan päättäjien asettama tavoite on radikaali.”

Tuossa se pihvi on. Jos halutaan puolittaa liikenteen päästöt 2030 mennessä, se ei onnistu ilman vittumaisia keinoja.
Joo, ja kyllä tän ehdotuksen teknologianeutraalius ja tukiaiskielteisyys on minusta plussapuoli. Kiinnostava idea muutenkin. Kansan innovointikin lähtisi käyntiin, kun isännät muuttaisivat vanhoja pakujaan pientankkiautoiksi ja kävisivät hamstrausmatkoilla Itärajan takana. En uskaltaisi ajaa kovin lähellä tällaisia autoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Lintilähän välittömästi irtisanoutui ehdotuksesta. Täysin ymmärrettävää.

Hallitus ovelasti esittää erittäin kovan ja hienon tavoitteen vuoteen 2030, mutta torppaa kaikki keinot, jolla siihen päästäisiin. Tavallaan ihan fiksu keino samanaikaisesti syödä ja säästää kakku.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, pääideologi kirjoitti jo osuvasti, että jos poliitikko vastustaa tätä mallia, hänen täytyisi eksplisiittisesti joko

(i) hylätä kirjattu tavoite

tai

(ii) kertoa, millä kalliimmalla systeemillä tavoitteeseen edetään (ja kuka maksaa lisäkulut).

Näkis vaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ homma hoituu halvalla kun ostetaan päästöoikeuksia.

Ei tässä ole muita ongelmia kuin sekopäisten poliitikkojen järjetön tarve tehdä asioita fantasioiden ja pakkovallan kautta: ”Koska Minä, Ajatusten Tonava, haluan päästöjen vähenevän Juuri Kuten Minä Haluan, niin me Pakotamme kansan vähentämään päästöjä Juuri Kuten Minä Haluan”
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.10.2019 10:10 ^ homma hoituu halvalla kun ostetaan päästöoikeuksia.

Ei tässä ole muita ongelmia kuin sekopäisten poliitikkojen järjetön tarve tehdä asioita fantasioiden ja pakkovallan kautta: ”Koska Minä, Ajatusten Tonava, haluan päästöjen vähenevän Juuri Kuten Minä Haluan, niin me Pakotamme kansan vähentämään päästöjä Juuri Kuten Minä Haluan”
Mitenkäs se päästöoikeuksien ostaminen halvalla puolittaisi fossiilisten polttoaineiden myynnin?

Tarkoitat varmaan, että vastaava määrä co2-päästöjä leikkautuisi muualta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ päästöjen vähenemisellä tarkoitan päästöjen vähentämistä. Eikös tavoite ollut vähentää päästöjä?

Jos tavoite on vähentää suomalaisten yksityisautojen päästöjä suomessa, niin se on joku muu tavoite kuin päästöjen vähentäminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.10.2019 10:51 ^ päästöjen vähenemisellä tarkoitan päästöjen vähentämistä. Eikös tavoite ollut vähentää päästöjä?

Jos tavoite on vähentää suomalaisten yksityisautojen päästöjä suomessa, niin se on joku muu tavoite kuin päästöjen vähentäminen.
Tavoite on ” puolittamaan fossiilisten polttoaineiden kulutuksen tieliikenteessä vuoteen 2030 mennessä. ”
Älä sekoita järkeä tähän keskusteluun!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eli päästöjä saisi lisätä, kunhan polttoaineen kulutus puolitetaan? Asia selvä!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006282430.html

Karua. Minkähän takia laittomat siirtolaiset pyrkivät juuri Englantiin? Luulisi jostain Bulgariastakin olevan helpompaa päästä manner-euroopan puolelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.10.2019 12:21 https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006282430.html

Karua. Minkähän takia laittomat siirtolaiset pyrkivät juuri Englantiin? Luulisi jostain Bulgariastakin olevan helpompaa päästä manner-euroopan puolelle.
Ranskan puolella on leirikaupalla väkeä joka haluaa livahtaa kanaalin yli. Ei se välttämättä ole rationaalista, mutta kun jotain ajatellaan onnealana niin sinne sitten pyritään.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.10.2019 12:21 https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006282430.html

Karua. Minkähän takia laittomat siirtolaiset pyrkivät juuri Englantiin? Luulisi jostain Bulgariastakin olevan helpompaa päästä manner-euroopan puolelle.
Nämäkin ruumiit olisi vältetty, jos meille saisi tulla vapaasti töihin.

Avoimet rajat ilman almuja olisi ihmiskunnalle paras ratkaisu. Suljetut rajat ja firman joululahjat vuohille on sitä oman perseen suojaamista ja omantunnon pesua.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Asumisperusteisen sosiaaliturvan kanssa tuo ei käy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei tietenkään. Sanoin, että saa vapaasti tulla töihin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kiltti veikkaus, sponssaa. White flight haaveissa.

Ryöstelevät ja väkivaltaiset nuoret piinaavat ihmisiä Espoossa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vielä ehdit muuttaa jokusen kilsan etelään, ennen kuin raiteet valmistuu. Laajalahdessa voisi arvo nousta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä en edelleenkään ymmärrä tälläistä menneistä asioista märisemistä. Saamelaiset kuulostaa ihan Gattacalta, joka ei osaa päästää irti ikivanhoista asioista ja suunnata kohti valoisampaa tulevaisuutta:

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006283536.html

Itketään jostain valtioiden rajojen muodostumisesta ja vastuuta jotenkin yritetään kammeta suomalaisten päälle, niin kuin Ruotsin ja Venäjän rajaveivaukset ei olisi aiheuttaneet tuskaa ja vääryyttä muuallakin Suomessa. Sellaista se valtioiden kehittyminen on aikanaan ollut. Toivottavasti nykyaikainen sivistyksen ja sotavoimien kehitys ehkäisisi uuden rajaveivaukset Venäjän kanssa. Ryssän kanssa on kyllä aina pieni pelko perseessä, kun ovat vieläkin tuollainen hyökkäyssotaa ja aluevaltauksia harrastava valtio.

Jos Ruotsi ja myöhemmin Suomi ei olisi vallannut alueita lapista, niin luultavasti siellä pitäisi valtaa Venäjä. Ei olisi rajoja, mutta veikkaisin, että asiat olisivat vielä huonommin. Olisivat onnellisia siitä miten hyvin asiat ovat eikä itkisi jotain muinaisia vääryyskokemuksiaan. Jos ihan kaikki ei ole mennyt omien toiveiden mukaan, niin ne olisi voineet mennä vielä paljon huonommin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Lienee enemmän yksilökohtaista, että
jollekin satojen vuosien takaiset vääryydet ovat tärkeä osa henkilökohtaista identiteettiä.

Varmasti munkin sukujuurista löytyisi kaikenlaista vääryyttää, jos jaksaisi selvittää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Omista sukujuurista löytyy varmaan niitä alistajia, ainakin jos vanhakantaisesti miehiä ajatellaan. 1500-luvulta alkaen oli pappeja Turussa (ja etunimenikin olen saanut suvun "kantaisän" mukaan.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 24.10.2019 13:56 ^Omista sukujuurista löytyy varmaan niitä alistajia, ainakin jos vanhakantaisesti miehiä ajatellaan. 1500-luvulta alkaen oli pappeja Turussa (ja etunimenikin olen saanut suvun "kantaisän" mukaan.)
Sika!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 24.10.2019 13:56 ^Omista sukujuurista löytyy varmaan niitä alistajia, ainakin jos vanhakantaisesti miehiä ajatellaan.
Hold my bear.

Attila
Vastaa Viestiin