Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 28.10.2019 16:02 Yllen suosimalla kulissien takaisella hiljaisella kyselyllä olisi näyttänyt paljon huonommalta.
Väärin. Hutisalo flirttaili viherpiiperöille, se tästä jäi käteen. En usko, ettetkö itse tätä ymmärtäisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.10.2019 17:33 Väärin. Hutisalo flirttaili viherpiiperöille, se tästä jäi käteen. En usko, ettetkö itse tätä ymmärtäisi.
Mä olen nyt miettinyt tätä kovasti, ja kyllä se vain niin on, että aivan vilpittömästi ymmärrän tämän perustavanlaatuisesti eri tavalla. Itse tietysti myöskin ajattelen, että minun tapani ei ole se väärä.

Minusta Ohisalo toimi perustellusti ja hyvin, ja persut ja kokoomuksen uniformufetisistijengi flirttaili tyylittömästi autoritaarista kuriyhteiskuntaa kaipailevien tyyppien kanssa. Voi olla, että tässä näkyivät myös ennakkoasenteet vihreää, nuorta naista kohtaan paikassa (siis sisäministerinä), jossa on totuttu näkemään tyypillisesti eri profiilin poliitikkoja.

Jos jotain, Ohisalo näpäutti anarkistiporukkaa (on muistettava, että vihreiden kannattajajengin iso kuva ei ole mitään anarkisteja, vaan eroaa muiden puolueiden kannattajista korkealla koulutuksellaan ja työssäkäynnillään): aktivistit ehkä ajattelivat, että nyt on oma nainen puikoissa, ja voidaan kyseenalaistaa poliisia. Ohisalo katsoi, että jos valitettavaa poliisista on, ei vihjailla tai mennä mielikuvilla, vaan selvitetään asiallisesti - ja selvityksen jälkeen sitoutui jäännöksettä poliisin puolelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 29.10.2019 10:46 Minusta Ohisalo toimi perustellusti ja hyvin, ja persut ja kokoomuksen uniformufetisistijengi flirttaili tyylittömästi autoritaarista kuriyhteiskuntaa kaipailevien tyyppien kanssa. Voi olla, että tässä näkyivät myös ennakkoasenteet vihreää, nuorta naista kohtaan paikassa (siis sisäministerinä), jossa on totuttu näkemään tyypillisesti eri profiilin poliitikkoja.
Mä nyt lähtökohtaisesti suhtaudun vastahankaan aina kun vihreät jotain sanoo tai tekee, mutta tässä tapauksessa ei ole paljoa huomautettavaa. Ehkä sen ensimmäisen twiitin olisi voinut muotoilla hieman toisin*, mutta muuten ihan mallikasta toimintaa.

* Kitinä discleimeri: En ole lukenut kuin kerran, enkä tosiaan ala googlaamaan sitä lukeakseni toista kertaa, jotta voisin varmistaa oliko siitä jäänyt mielikuva oikea.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eli kun naulaus ei onnistunut niin siloitteli mokaansa heittämällä jonkun 'Hyvää duunia' kommentin ja painui soijalatelle harmittelemaan. Samalla miettien kuinka tiputtaa poliisien määrärahoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 29.10.2019 14:43 Eli kun naulaus ei onnistunut niin siloitteli mokaansa heittämällä jonkun 'Hyvää duunia' kommentin ja painui soijalatelle harmittelemaan. Samalla miettien kuinka tiputtaa poliisien määrärahoja.
Miksi hän haluaisi tiputtaa poliisien määrärahoja?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pahastuneet pojat on päättäneet pahastua, ei siinä mitään järkiargumentteja nyt haluta kuulla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Nykyään poliitikot ja vanhat poliitikot ja sometyypit flirttailee tarkasti valtatrendien ja valtapoliitikkojen suuntaan.
Esim. pääministeri tuntuu flirttailevan... (mieti keitä)... kun katsoo että niin on hyvä pärjäämisen vuoksi tehdä.

LOKA-ARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suomesta on profiloitumassa insinöörien halpatyölandia. Hienoa.

Nokia siirtää tuotantoaan takaisin Suomeen
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 30.10.2019 9:25 Suomesta on profiloitumassa insinöörien halpatyölandia.
Que? Sitähän se on aina ollut.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 30.10.2019 9:29
Bluntly kirjoitti: 30.10.2019 9:25 Suomesta on profiloitumassa insinöörien halpatyölandia.
Que? Sitähän se on aina ollut.
Joo. Minä olen 20 vuotta kitinässä ihmetellyt, miksi asiantuntijatyötä ei enemmän tehdä Suomessa, kun palkat ovat niin alhaiset. Olen varmaan aiheesta avannut muutaman ketjunkin. Hienoa, että työni viimein kantaa hedelmää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jaa, mä oon näköjään jo aikoja sitten tehnyt osani ilmastotaisteluun. Vielä kun hankin sähköauton niin olen ihan pyhimys :mrgreen:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ast ... #gs.cs955w
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen kanssa yksi saakutin viherpiiperö kun kokeilumielessä koitan säätää asunnon lämpötilaa alemmaksi. Jonkun tutkimuksen mukaan optimi lämpötila terveyttä silmälläpitäen olisi 19 astetta, mutta siihen on melko vaikeaa päästä vanhassa kerrostalossa ilman ikkunoiden aukipitoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toivottavasti vaikka maakotka alkaisi aktiivisesti metsästämään valkoposkipaskojia kun ihminen on liian kykeenemätön hoitamaan ongelmaa.

Merikotkat iskivät tuhansien merimetsojen pesimäsaarelle
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja aasi »

Bluntly kirjoitti: 30.10.2019 13:38 Toivottavasti vaikka maakotka alkaisi aktiivisesti metsästämään valkoposkipaskojia kun ihminen on liian kykeenemätön hoitamaan ongelmaa.

Merikotkat iskivät tuhansien merimetsojen pesimäsaarelle
Oon joskus luvannut että jos merikotka alkaa pesimään mökkijärvellä, hankin kunnon kameran isolla putkella. Tässähän voi pian riski realisoitua.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eiks se sit ole järvikotka? Kovasti ovat kyllä runsastuneet. Niillä alueilla rannikolla, joilla itse enemmän liikun, merikotkia alkaa olla aika lailla. Kymmenisen vuotta sitten ei näkynyt kuin hyvin satunnaisesti, nykyisin siis koko ajan ja paljon. Tavattoman upeita lintuja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.talouselama.fi/uutiset/mikk ... 99188f4765

Mua kiehtoo tämä. Ensimmäinen reaktio on tietysti se, että aika paksua kansanedustajasedältä haukkua julkisesti lasta tuolla tavoin. Mutta tietysti tässä on sekin, että valta-asetelman suunta ei ole tässä mitenkään selvä. Hurja reaktio kuitenkin Kärnältä.

Lisäksi pidän aika kiinnostavana piirteenä tätä, miten immuuni Greta Thunberg näyttää olevan sille, kun erilaiset eliitit koettavat esittää itsensä Thunbergin puolella olevina. Hän on aika korostetun nihkeä erilaisille itseään ympäristötietoisina pitäville vihreille poliittisille liikkeille vaatien vähemmän poseerausta ja enemmän oikeita tekoja. Tästä kai tässä Kärnä-kohussakin on osin kyse: Pohjoismaat pitävät itseään ihan oikeutetustikin varsin ympäristötietoisina ja edistyneinä ympäristöasioissa, mutta Thunberg kieltäytyy antamasta synninpäästöä, vaan vaatii niiltäkin paljon enemmän. Palkinnosta kieltäytyminen on minusta johdonmukaista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ehkäpä Homien pitäisi alkaa selittämään työnantajille ettei heillä ole oikeasti ole tarvetta työntekijöille, on vain liian vähän olutta.

Kysely: Työvoimapula Suomessa jo poikkeuksellisen suuri
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 31.10.2019 10:47
Lisäksi pidän aika kiinnostavana piirteenä tätä, miten immuuni Greta Thunberg näyttää olevan sille, kun erilaiset eliitit koettavat esittää itsensä Thunbergin puolella olevina. Hän on aika korostetun nihkeä erilaisille itseään ympäristötietoisina pitäville vihreille poliittisille liikkeille vaatien vähemmän poseerausta ja enemmän oikeita tekoja. .
Joo, Gratan paras veto on just se, että hän edellyttää aikuisten päättäjien tekevän enemmän kuin lapsen. Vierellä poseeraamista hän ei aikuiselta hyväksy.

Lässyttäjäpoliitikot tietty näyttää tässä kuviossa hölmöiltä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Heittääköhän Husulla iso ratas kun näkee vaaleanpunaisen elefantin sijaan rasisteja?

"Husu" Hussein kertoi jättäneensä rasistisen matkustajan moottoritielle – Taksi Helsinki: ”Ajankohdat eivät täsmää”
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuskin Husu koko juttua on keksinyt, mutta ajankohdan kyllä. Tai onhan sekin toki mahdollista, että koko tarina on keksitty.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.11.2019 9:01 Tuskin Husu koko juttua on keksinyt, mutta ajankohdan kyllä. Tai onhan sekin toki mahdollista, että koko tarina on keksitty.
Husun historialla sepittely on enemmän todennäköistä kuin mikään muu selitys.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kaksi viimeisintä kirjoitusta täällä (https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikas ... oppitunti/) tavoittavat aika hyvin sen, mitä asiasta olen ehkä taipuvainen ajattelemaan.

Jos Husu on keksinyt tai edes vääristellyt jutun, on se tietysti aika surkeaa ja ajattelematonta. Jos näin, melkein ajattelisin, että Husu ja persut ovat ansainneet toisena. Mut Husu on kuitenkin marginaalinen kuntapoliitikko, vastapuolen pääagitaattori maan suosituimman puolueen puheenjohtaja ja pelottavan mahdollinen seuraava pääministeri.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jeee :cheer: Kaupungin talon saa purkaa. Eihän se homekasa ole ollutkaan kuin vasta kymmenen vuotta tyhjillään valittajien takia.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006296774.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mulla on vaikeuksia tämän kanssa: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e ... 81f0d4f3f0

Minusta on selvää, että Räsänen on julma hirviö, jonka kannanotot ovat vastenmielisä, idioottimaisia ja ylläpitävät ilmapiiriä, jonka tiedetään aiheuttavan suunnattoman määrän inhimillistä kärsimystä, mielenterveysongelmia ja itsemurhariskiä. Kyllä tämä tietynlaisen vainon tunnusmerkit täyttää.

Mutta silti en pidä siitä, että tämä muunnetaan juridiseksi kysymykseksi. Jokunen päivä sitten linkitin John Grayn kiinnostavan esseen brexitistä, liberalismin nykytilasta ja ties mistä. Yksi Grayn ajatuksista esseessä oli, että liberaalilla traditiolla on ollut vähän hankala taipumus häivyttää politiikkaa yhteiskunnasta rakentamalla yhteiskunnalista toimintaa toisaalta loukkaamattomille perusoikeuksille ja toisaalta epäpoliittiselle markkinavapaudelle. Tällöin poliittiset ja moraaliset kysymykset poistuvat keskustelusta: ne joko jätetään markkinoille tai juridisoidaan oikeuskeisseiksi.

Yhdysvalloissa isot poliittiset kysymykset ovat jo pitkään olleet korkeimman oikeuden juridisia kysymyksiä perusoikeuksien toteutumisesta, ja kuten vaikkapa soten perustuslaki-sössimisissä nähtiin, myös Suomessa tähän suuntaan on siirtymää nähtävissä. Ehkä on väärin sanoa, että tämä sulkee politiikan pois keskustelusta - voi olla, että politiikka pikemminkin siirtyy oiekuslaitoksen sisään (kuten esim. USA:n korkeimpien tuomarien valinnassa selvästi tapahtuu), mikä ehkä ei ole kovin innostavaa.

Tässä on minusta samaa: Räsänen on nimenomaan poliittisesti ja moraalisesti kammottava otus. Sillä tasolla pitäisi keskustella, ei tehdä hänen toimistaan muka-teknisiä oikeuskysymyksiä. Sama koskee myös esim. persujen rasismin käsittelyä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 05.11.2019 10:18 Kaksi viimeisintä kirjoitusta täällä (https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikas ... oppitunti/) tavoittavat aika hyvin sen, mitä asiasta olen ehkä taipuvainen ajattelemaan.

Jos Husu on keksinyt tai edes vääristellyt jutun, on se tietysti aika surkeaa ja ajattelematonta. Jos näin, melkein ajattelisin, että Husu ja persut ovat ansainneet toisena. Mut Husu on kuitenkin marginaalinen kuntapoliitikko, vastapuolen pääagitaattori maan suosituimman puolueen puheenjohtaja ja pelottavan mahdollinen seuraava pääministeri.
No en oikein uuninpankkopojallekaan tästä
korkeaa arvosanaa anna, koska hänen kirjoituksestaan saa imho sen käsityksen, että on aika toisarvoista, onko ko. episodia koskaan tapahtunut ja hän jopa hiukan vaikuttaa paheksuvan sitä, että lehdet ovat tarinan todenperäisyyttä ryhtyneet selvittämään.

” Se riittää paitsi hänen omille kannattajilleen, niin myös muille kansalaisille ja jopa molemmille iltapäivälehdille. Ne rupesivat oma-aloitteisesti selvittämään, onko Husun kertomaa tapausta sattunut, ja ainakaan vielä ei asiasta ole saatu selvyyttä.”
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 05.11.2019 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin