Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tämä sellufantasia on joku vihervassarimukaliberaalien keksintö. Tätä toitetaan jatkuvasti. Pitäs kuulemma jalostaa enemmän.

Kyllä ne ahneet firmat markkinoilla jalostaa, jos siitä odotetaan fyrkkaa. Otetaan vailla Neste. Rahaa tulee ihan kivasti. Ja on rankattu sustainability listoilla maailman kärkeen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.11.2019 14:33
Kyllä ne ahneet firmat markkinoilla jalostaa, jos siitä odotetaan fyrkkaa. Otetaan vailla Neste. Rahaa tulee ihan kivasti. Ja on rankattu sustainability listoilla maailman kärkeen.
Mulla ei ole tähän varmaa mielipidettä. Muistelen kuitenkin sun joskus kirjoittaneen, että yritykset eivät tee tuotekehitystä bkt:n kannalta optimimäärää?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ joo, mutta silloin puhutaan ihan eri jutuista. On ihan eri asia ensin tehostaa markkinoita ja sitten hoitaa ne pienet markkinoille hankalat jutut politiikalla, kuin että lähdetään määräämään mitä minkäkin firman pitää kehittää.

Ja mikä se keino siis on saada firmat lisäämään tk investoineja yli niiden oman optimin? No tukiaiset tietenkin! Ihanko vakavissaan vihervasemmisto haluaa lisää tk tukia sellunkeittäjille? Olis ihan eka kerta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006305337.html

Heh. Eikös kaikkien pitäisi iloita, että haitallinen kulutus vähenee...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei hätää, autoilijat maksaa lisää veroja mielellään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.11.2019 16:28 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006305337.html

Heh. Eikös kaikkien pitäisi iloita, että haitallinen kulutus vähenee...
Tupakki ja bensarahat tarvitaan tuhlaukseen nyt heti! Tupakin terveyshyödyt tulevat maksuun sitten joskus ja ne sitten maksetaan velalla.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Eikö tupakointia voisi tukea? Tämä vähentäisi myös eriarvoistumista, koska tupakkaverot revitään pääosin vähäosaisten jo revityistä selkänahoista. Tupakoinnin tukemattomuus on selvää hyvätuloisten suosimista. Voisiko tupakointiin - edes epäsäännölliseen - pakottaa lailla?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hans Jörgen kirjoitti: 12.11.2019 18:22 Eikö tupakointia voisi tukea? Tämä vähentäisi myös eriarvoistumista, koska tupakkaverot revitään pääosin vähäosaisten jo revityistä selkänahoista. Tupakoinnin tukemattomuus on selvää hyvätuloisten suosimista. Voisiko tupakointiin - edes epäsäännölliseen - pakottaa lailla?
:mrgreen: :hail:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Tarkemmin ajateltuna: miksei asenneta joka kioskiin Veikkauksen kolikkopeliautomaatteja, jotka jakavat voitot röökeinä?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.11.2019 12:52
Vagabondo kirjoitti: 07.11.2019 12:47 Minä väitän, ettei Halla-Aho I saa mitään mullistavia päätöksiä aikaan. Ainoastaan pystyvät hieman viilaamaan käytäntöjä persumaisempaan suuntaan. Aivan kuten tämä vasemmiston vastaisku Rinteen johdolla on ainakin toistaiseksi jäänyt hyvin ontoksi.
Juu. Urpiaisen pelot ovat turhia. Ei suomalaisessa monipuoluesysteemissä mikään hallitus isoja muutoksia saa
aikaan.
Verrataan nyt vaikka edellistä hallitusta ja nykyistä. Periaatteessa hyvin erilainen aatepohja, käytännön lopputulos ei hirveästi eroa.
Toivon tietysti, että olette oikeassa. Kantaanne tukee monipuoluejärjestelmän jähmeyden lisäksi tietysti se ilmeinen seikka, että persujen avaintoimijat ovat (ehkä itse pääpersua lukuunottamatta) niin loisteliaan typeriä ja näköalattomia pikkusieluja, että eivät kysyttäessäkään osaa edes kuvitella mitään oikeata politiikkaa. Mihinkään asiaan ei kai persuilla ole muuta politiikkaohjelmaa kuin viisikohtainen pääohjelma: 1. rajat kiinni kaikelta, myös työperäiseltä, maahanmuutolta, 2. ilmastonmuutoksen torjunta ei saa perustella mitään politiikkaa, 3. YLE-vero pitää poistaa, 4. kehitysapu pitää lakkauttaa, 5. EU-tasolla päätetään mahdollisimman vähän mistään. Saa nähdä, tuoko kohta ehkä julkaistava varjobudjetti mitään sisältöä yleispolitiikkaan, luulisi niillä puoluetukivaroilla voitavan edes ostaa jotain osaamista.

Nämä 5 päälinjaa ovat toki huonoja linjauksia kaikki, mutta eivät ehkä siltikään sellaisia esim. mun arkipäivääni ihan hirveästi häiritseviä seikkoja, ainakaan yhden vaalikauden tähtäimellä. Toisaalta persuissa on kansainvälisten esikuviensa mukaisesti tapahtumassa selvää siirtymää kohti fundamentalistiuskonnollista ja tiede- ja valistusvastaista totalitarismia, mikä on kyllä johtanut aika epämiellyttäviin poliittisiin kehityslinjoihin aika ennakoimattomasti ja aika nopeasti persumielisten hallitsemissa maissa (eri tasoisia esimerkkejä siis linjalta Puola, Unkari, Turkki, Israel, Venäjä, Trumplandia). Eli kyllä mä pidän pelkojani kuitenkin ainakin teoriatasolla ihan perusteltuina, ehkä ihan ilmipaniikkiin ei minunkaan mielestäni ole vielä syytä.

Ennen muuta on sivistysvaltion, koululaitoksen ja yleisen suomalaisen kulttuurin katastrofi, että niin iso osa kansasta voi edes kuvitella äänestävänsä persujen kaltaisia typeryksiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuo kun mutatoituu hiukan tai päättää pistää hynttyyt yhteen jonkun sairaalabakteerin kanssa niin ihmiskunta on helisemässä.

Kaksi ihmistä saanut vaarallisen keuhkoruton Pekingissä – tarttuu erittäin herkästi
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ensin ihmettelin, mitä Taapero sekoilee, mutta sitten ymmärsin, että tämä on vain tuskan parahdus demareille ikävän tilanteen takia. Kyse on vain signaloinnista. Opposiotiossa varmasti hykerrellään
lakon takia.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006306800.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/uutiset/3-11066317

Luken uudet laskelmat ovat sillä kannalla, että aiemmat arviot Suomen hiilinielujen koosta ovat noin 100 % liian optimistisia. Jos tämä uusi laskelma on uskottava, ja tehdään jotenkin tietopohjaista politiikkaa, isot ympäristö- ja ilmastostrategiat, ml. hallitusohjelma, pitäisi kirjoittaa pitkälti uudelleen. Sen verran on tietopohja muuttunut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Hiilineutraalius 2035 voidaan unohtaa. Toki toivon, että hallitus pitää kiinni tavoitteestaan ja julkaisee siihen johtavat uskottavat suunnitelmat. Em. nimittäin tarkoittaa hallituspuolueiden murskatappiota seuraavissa vaaleissa.

Ps. tuskin sentään 100% liian optimistisia, vaan 50%
Edit: tai joo, voihan sitä sanoa tosiaan, että
oli 100% liian optimistinen ja oikea arvo on 50% pienempi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 14.11.2019 9:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eiköhän sieltä kohta tipahda joku esitys teollisuuden, maatalouden ja liikenteen täydellisestä alasajosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.11.2019 9:33 Ps. tuskin sentään 100% liian optimistisia, vaan 50%
Edit: tai joo, voihan sitä sanoa tosiaan, että
oli 100% liian optimistinen ja oikea arvo on 50% pienempi.
Joo, sanoinpa epäselvästi. Siis vanha arvio on 100 % suurempi kuin uusi, uusi on 50 % pienempi kuin vanha.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 14.11.2019 9:36 Eiköhän sieltä kohta tipahda joku esitys teollisuuden, maatalouden ja liikenteen täydellisestä alasajosta.
Toivottavasti!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 13.11.2019 9:09 persuissa on kansainvälisten esikuviensa mukaisesti tapahtumassa selvää siirtymää kohti fundamentalistiuskonnollista ja tiede- ja valistusvastaista totalitarismia
No, onneksi sentään 50 % persumielisistä vielä luottaa tieteeseen ja tutkimukseen:

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Näin maallikkona kyllä ihmettelen suomalaisten viranomaisten toimintaa

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006307247.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.11.2019 12:52 Näin maallikkona kyllä ihmettelen suomalaisten viranomaisten toimintaa

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006307247.html
Olisi hyvä tietää yleinen linja ja verrata poikkeaako tämä tapaus siitä. Se, että palautettava kuolee pian kotimaassaan ei sinänsä ole kovin huolestuttavaa, koska näin varmasti käy joskus kaikesta huolimatta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Noh. Lopputulema ainakin osoittaa, että mies oli hengenvaarassa.

Häneen siis oli aiemmin kohdistunut sekä ampuminen että autopommi-isku ja suomalainen oikeus piti niitä uskottavina. Aika vaikeaa on osoittaa hengenvaaraa, jos edellä mainitut eivät riitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koulutettu, suuri vaara työllistyä Suomessa muuallekkin kuin kebabkiskille, ei antanut kikkeliä migriläisille.

Ehdottomasti ei sopivaa materiaalia. Pois. Seuraava!
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 13.11.2019 9:09 Mihinkään asiaan ei kai persuilla ole muuta politiikkaohjelmaa kuin viisikohtainen pääohjelma: 1. rajat kiinni kaikelta, myös työperäiseltä, maahanmuutolta, 2. ilmastonmuutoksen torjunta ei saa perustella mitään politiikkaa, 3. YLE-vero pitää poistaa, 4. kehitysapu pitää lakkauttaa, 5. EU-tasolla päätetään mahdollisimman vähän mistään. Saa nähdä, tuoko kohta ehkä julkaistava varjobudjetti mitään sisältöä yleispolitiikkaan, luulisi niillä puoluetukivaroilla voitavan edes ostaa jotain osaamista.
Ei tainnut tuoda: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006307548.html tai https://yle.fi/uutiset/3-11064089
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 14.11.2019 11:24
urpiainen kirjoitti: 13.11.2019 9:09 persuissa on kansainvälisten esikuviensa mukaisesti tapahtumassa selvää siirtymää kohti fundamentalistiuskonnollista ja tiede- ja valistusvastaista totalitarismia
No, onneksi sentään 50 % persumielisistä vielä luottaa tieteeseen ja tutkimukseen:

Kuva
Missäs noin lukee? Tieteestä viis, mutta kyllähän persu armeijaan luottaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »




Kokoomus keeping it real.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Vastaa Viestiin