Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 29.11.2019 13:36Uskoiko kukaan sanaakaan siitä mitä Rinne sanoi?
Ei nyt tässä yhteydessä, mutta vast´ikään sanoi 'Minä en tiedä'. Sen uskoin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Saa nähdä, muisteleeko Kepu pahalla SDP:n temppua Jäätteenmäelle. Nyt voisi palauttaa vastapalveluksen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2019 14:00 Saa nähdä, muisteleeko Kepu pahalla SDP:n temppua Jäätteenmäelle. Nyt voisi palauttaa vastapalveluksen.
Ei kai tää nyt mitenkään järkevästi vertaudu Jäätteenmäen keissiin? Eiks Rinteen tarina nyt ole, että hän halusi Paateron omistajaohjaavan vahvasti, mutta Postin hallituksen mukaan tällaista ohjausta ei ole Paaterolta tullut. Niinpä Rinne antoi Paaterolle monoa, koska tämä ei ollut saanut selkeää viestiä vietyä Postin hallitukselle. Paatero uhrattiin Rinteen suojelemiseksi.

Toki sekä Postiin että omistajaohjaukseen liittyy edelleen kaikenmoisia potentiaalisia ongelmia, mutta ne ovat eri asia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2019 13:35 Käsilaukuntekijälle ministerin salkku oli liian vaikea työ.
Joo, rahapelimonopolin toimarina oli helpompaa. Sai käyttää mummojen rahoja mummojen hyväksi ja nauttia kovasta palkasta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Jäättenmäen oletettiin valehdelleen eduskunnalle. Rinnettä epäillään samasta.

Eihän Jäätteenmäki varsinaisesti tehnyt muuta kuin laittoi lisää paperia faksiin, kun sieltä pyytämättä ja yllätyksenä
alkoi tulla tekstiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 29.11.2019 14:05 Eiks Rinteen tarina nyt ole, että hän halusi Paateron omistajaohjaavan vahvasti, mutta Postin hallituksen mukaan tällaista ohjausta ei ole Paaterolta tullut.
Nimenomaan tarina. Onko tarina totta vai muunneltua totuutta?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 29.11.2019 14:30
urpiainen kirjoitti: 29.11.2019 14:05 Eiks Rinteen tarina nyt ole, että hän halusi Paateron omistajaohjaavan vahvasti, mutta Postin hallituksen mukaan tällaista ohjausta ei ole Paaterolta tullut.
Nimenomaan tarina. Onko tarina totta vai muunneltua totuutta?
+1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 29.11.2019 14:30
urpiainen kirjoitti: 29.11.2019 14:05 Eiks Rinteen tarina nyt ole, että hän halusi Paateron omistajaohjaavan vahvasti, mutta Postin hallituksen mukaan tällaista ohjausta ei ole Paaterolta tullut.
Nimenomaan tarina. Onko tarina totta vai muunneltua totuutta?
Eipä Rinne moisia kantoja antanut ulos kun aiemmin otti Postin asioihin kantaa julkisesti.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 29.11.2019 14:33 Eipä Rinne moisia kantoja antanut ulos kun aiemmin otti Postin asioihin kantaa julkisesti.
Niinpä. Siksi se kuulostaa vahvasti jälkikäteen kokoon keitetyltä tarinalta, jonka on tarkoitus antaa SDPstä todellisuutta parempi kuva duunareiden silmissä. Mikä IMHO pitäisi tarkoittaa Jäätteenmäen kohtaloa, jos meinataan pitää hallitus kasassa.

Mutta kepu pettää aina, niin ehkä Rinne pystyy lahjomaan ne tuekseen lupaamalla jotain kivaa maaseudulle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2813
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 29.11.2019 16:08 Mutta kepu pettää aina, niin ehkä Rinne pystyy lahjomaan ne tuekseen lupaamalla jotain kivaa maaseudulle.
En oikein usko, että tarvitaan edes mitään. Kepu lähti tähänkin hallitukseen ja kannatusta ei ole heille juuri lisää tarjolla (en ole tosin gallupejakaan seurannut.)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ja eikös kepu ole lypsänyt jo kaiken löysän itselleen? Ei sieltä oikein enää heru muuta, varsinkin kun talous on sakkaamassa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.11.2019 13:18 ^ Ja eikös kepu ole lypsänyt jo kaiken löysän itselleen? Ei sieltä oikein enää heru muuta, varsinkin kun talous on sakkaamassa.
Kerro tuo taloudelle.

Ja sotu ei ole vielä edes alkanut, kyllä siihenkin pitää persjönsterilisät saada.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei hallitus kaadu. Rinne vain korvataan Sanna Marinilla, joka vaalivoiton sai Rinteen poissaolleessa aikaan.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 30.11.2019 14:06 Ei hallitus kaadu. Rinne vain korvataan Sanna Marinilla, joka vaalivoiton sai Rinteen poissaolleessa aikaan.
Ei kaadu, ei. Tosin Marin ei varmasti halua pääministeriksi. PIeni lapsi ja ura jyrkässä nousussa. Pääministeriyshän tunnetusti on politiikolle lähes ammatillinen itsemurha.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2813
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 28.11.2019 10:21 Tämän maan äänestäjäkunta on kyllä sekaisin kuin seinäkello. Lähes samaan aikaan julkistetaan taas uusi gallup, joka näyttää persujen suosion raketoinnin vain jatkuvan (https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006323111.html), ja persujen eduskuntaryhmän puheenjohtaja sössöttää ajankohtaisohjelmassa jotain huonolta parodialta kuulostavaa aivopierua siitä, että pääministeripuolueena persut olisivat hoitaneet postin tilanteen vähentämällä maahanmuuttoa ja ilmastonmuutoshössötystä.
Meanwhile in Ruotsi:

Tätini (kirjastoalan opettaja) "Naapurimaan riemupuolue ehdottaa, että kirjoja lainattaisiin vain Ruotsin kansalaisille. Niin ja pohjoismaiden kansalaisille. Ja tietysti turisteillekin. Muut saavat tulla kirjastoon, mutta heille ei lainata."

http://biblioteksbladet.se/sd-utred-bok ... medborgare

Veljeni oli kymmenisen vuotta sitten post docina töissä Tanskan DTU:lla. Silloin oli vallassa jokin PS:n kaveripuolue. Joku työkaveri harkitsi muuttoa Ruotsiin, koska Tanskalle ei kelvannut hänen vaimonsa, jolla oli käsittääkseni Ruotsin kansalaisuus.

Maahanmuutosta saa puhua, mutta pelottaa, mitä nämä puolueet keksivät valtaan päästessään.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2813
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^ Muutenkin kuulostaa populistiselta puuhastelulta: minkä ongelman se ratkaisee, että maassa laillisesti oleskelevat ulkomaalaiset eivät saisi lainata kirjoja kirjastosta?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisiko se Haavistonkin aika lähteä?

Haavisto yritti painostaa virkamiestä tuomaan Isis-lapset Suomeen
Ilmeisesti Haavisto yritti taivutella Tuomisen kotiuttamaan lapset pikavauhtia niin sanotulla konsulikyydillä ja tekemään päätöksen omissa nimissään. Tuominen ei yksittäisenä virkamiehenä suostunut operaatioon, joka rikkoisi lakeja ja kansainvälisiä sopimuksia.

Haavisto syrjäytti Tuomisen kolme viikkoa sitten konsulipäällikön paikalta. IS:n tietojen mukaan yksi syy syrjäyttämiselle oli nimenomaan se, ettei Tuominen suostunut toteuttamaan operaatiota.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Haavistolla on suojatalismaani
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tästä Rinteen postisotkusta on mun mielestä ollut nyt kaksi aika osuvaa kirjoitusta lehdistössä. Toinen valtio-opin emeritusproffa Göran Djupsundin haastattelu aamun Höblässä (https://www.hbl.fi/artikel/djupsund-det ... nne-avgar/) ja toinen Marko Junkkarin juttu jo pari päivää sitten Hesarissa (https://www.hs.fi/junkkari/art-2000006327093.html). Mä olen tosi yllättynyt, jos nämä herrat eivät ole täysin oikeassa. Eli:

1. Hallitus ei kaadu eikä Rinnettä vaihdeta toiseen pääministeriin.
2. Asia ei mitenkään järkevästi vertaudu Jäätteenmäki-keissiin: Jäätteenmäki organisoi poliittisten kilpailijoiden vakoilun ja valehteli suoraan eduskunnalle. Rinne taas sotkeutui omistajaohjaukseen ja puhuu epämääräisesti ja epäselvästi, ja koettaa samanaikaisesti sekä vedota hallinnon viestiketjuun ja ohittaa sen.
3. Postihässäkkä ja omistajaohjaus eivät ole asioita, jotka synnyttävät hallituskriisin.
4. Hallituksen sisäisestä näkökulmasta ongelma ei ole Rinteen epäselvät puheet, vaan porukoista puhuvan Rinteen pyrky itsevaltaisuuteen. Jos (kun) Sipilä teki samaa, tiedostusvälineet puhuivat siitä, miten yritysjohtaja ei ymmärrä poliittisen päätöksenteon kollektiivista luonnetta. Rinteen tapauksessa missataan pointti ja verrataan Jäätteenmäkeen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.12.2019 9:31 ^Haavistolla on suojatalismaani
Joo, mut vastavuoroisesti IS on rakkikoirana sen puntissa. Onko IS:llä joku erinomainen lähde UM:ssa, vai varautuvatko ne jo Mäntyniemen pesänjakoon? Muut tiedotusvälineet eivät ole kirjoittaneet oikein mitään Haavistosta, IS:ltä tulee jatkuvasti näitä "UM:ssa kaivataan jo jopa Soinia" -juttuja.
Viimeksi muokannut urpiainen, 02.12.2019 9:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.12.2019 9:31 ^Haavistolla on suojatalismaani
Suojatalismaani ei auta oikeuskansleria vastaan. Jos tuo artikkelin sisältö pitää paikkaansa, Haavisto saa paitsi kenkää, myös rapsut.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 02.12.2019 9:38 Tästä Rinteen postisotkusta on mun mielestä ollut nyt kaksi aika osuvaa kirjoitusta lehdistössä. Toinen valtio-opin emeritusproffa Göran Djupsundin haastattelu aamun Höblässä (https://www.hbl.fi/artikel/djupsund-det ... nne-avgar/) ja toinen Marko Junkkarin juttu jo pari päivää sitten Hesarissa (https://www.hs.fi/junkkari/art-2000006327093.html). Mä olen tosi yllättynyt, jos nämä herrat eivät ole täysin oikeassa. Eli:

1. Hallitus ei kaadu eikä Rinnettä vaihdeta toiseen pääministeriin.
2. Asia ei mitenkään järkevästi vertaudu Jäätteenmäki-keissiin: Jäätteenmäki organisoi poliittisten kilpailijoiden vakoilun ja valehteli suoraan eduskunnalle. Rinne taas sotkeutui omistajaohjaukseen ja puhuu epämääräisesti ja epäselvästi, ja koettaa samanaikaisesti sekä vedota hallinnon viestiketjuun ja ohittaa sen.
3. Postihässäkkä ja omistajaohjaus eivät ole asioita, jotka synnyttävät hallituskriisin.
4. Hallituksen sisäisestä näkökulmasta ongelma ei ole Rinteen epäselvät puheet, vaan porukoista puhuvan Rinteen pyrky itsevaltaisuuteen. Jos (kun) Sipilä teki samaa, tiedostusvälineet puhuivat siitä, miten yritysjohtaja ei ymmärrä poliittisen päätöksenteon kollektiivista luonnetta. Rinteen tapauksessa missataan pointti ja verrataan Jäätteenmäkeen.
+ 1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006328087.html

Uskon, että Kepu käyttää tilannetta Rinteen ja demareiden heikentämiseen, mutta ei kaada hallitusta. Varmasti järkevää politiikkaa Kepulta. Jos pääministeri vaihtuisi, mutta hallitus muuten jatkaisi, uusi demaripääministeri olisi nykyrinnettä vahvempi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Gat »

Eivät muut puolueet halua kaataa hallitusta. Jos tulisi jopa uudet vaalit, te tiedätte, kenestä tulisi pääministeri.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 02.12.2019 10:57 Eivät muut puolueet halua kaataa hallitusta. Jos tulisi jopa uudet vaalit, te tiedätte, kenestä tulisi pääministeri.
Pääministerihän voi vaihtua vaikka hallitus jatkaa. vrt Jäätteenmäki. Mutta tod. näk. Rinne jatkaa, koska se on Kepulle edullista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin