Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

aasi kirjoitti: 27.03.2020 22:14 Hommasin pari vuotta sitten silloisen Nokian verenpainemittarin kun työterveydessä käydessä oli paineet vähän koholla, ja vähän korjailin elintapoja että sain laskemaan normaaliksi, välillä erinomaisen puolelle. Viimeviikkoisen sairauden yhteydessä tuntui sormenpäissä asti että verenpaine on koholla, ja mittasinkin aika kovat lukemat - alapaine kovin ikinä. En muista että ikinä olisi vastaavaa tunnetta ollut minkään flunssan tms. yhteydessä.
Se hypertensiivinen kriisi on välittömästi henkeä uhkaava juttu. Näin maallikon on vaikea sanoa missä tilanteessa sellainen on. Esim olin ihan muun asian takia sairaalassa, ja alapaineeksi mitattiin 114. Sekin on vielä ihan vaan kirjattava juttu.

Aikoinaan Yliopiston työterveydessä yläpaine oli aina n. 160. SItä sitten seurailtiin. Alapaine on kuitenkin se vaarallisempi.

Tässä pari vuotta siten kun työterveys oli terveyskeskuksessa, lääkäri harkitsi jotain verenpainelääkettä.

Kokeilin äsken mummulta perityllä asiallisella Omronin mittarilla: 167/96, pulssi 107. Näin pari tuntia sohvalla maaten :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Siis mitä vittua?

Tuppilahjakorttien myynti ei ole kielletty. Nyt ei ole ollut valvira, THL, kukkahatut ja joku random kaikenkieltävä taho hereillä. Selkeää ennakkomyyntiä, joka aiheuttaa paheksuttavaa käytöstä ja kihtiä.

Kallion klassikkokapakka vei koronakekseliäisyyden uudelle tasolle
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.03.2020 10:11 Mä olen vähän huolissani Davesta. Talouden epävarmuuden määrä ja pörssikurssien heilunta ei tee hyvää sen psyykkiselle hyvinvoinnille, minkä lisäksi se on ilmeisessä tartuntariskissä. Toivottavasti parin päivän radiohiljaisuus tarkoittaa vain, että kassakone kilisee sorvin äärellä ennennäkemättömään malliin.
Kiitoksia muistamisesta. Vointi on aika lailla ennallaan. Kassakoneen kilinä on tavallista vähäisempää, mutta en valita sitä, koska tiedän, että suurin osa yrittäjistä kärsii paljon mua enemmän.

Töissä on itse asiassa ollut tavallista enemmän kiirettä
ajallisesti, kun etänä aikaa tuntuu kuluvan enemmän kuin kivijalassa hoidettaessa. Olen kyllä fyysisesti itse työpaikalla, mutta suurin osa potilaista etänä.

Pörssikursseista en koe erityistä stressiä. Muutaman vuoden kuluttua ne ovat nousseet entisten huippujen yli. Talouden kokonaisuus kyllä huolettaa. Verot tulevat nousemaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hypertensiivisessä kriisissä verenpaine on syst yli 200 tai diast yli 130. Riippuu voinnista, tarviiko sairaalahoitoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vihreiden visiönäärien suurpäällikkö Soininvaara rummutteli menneinä vuosina, että öljyn hinta ei tule enää koskaan laskemaan alle sadan dollarin. Hiihoo.

Öljyn hinta putosi alimmilleen 17 vuoteen
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006457752.html
https://oilprice.com/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b ... 87c539fd6d

Ei mikään yllätys. Näinhän hillotolppadynamiikka vörkkii.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Täytyy myöntää, että Marin on onnistunut viestinnässä hyvin. Toisin kuin loppu hallituspoppoo.

Ja paljon mielummin Marin kuin edeltänyt puupökkelö.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä luulen, että tämä menee niin, että akuutissa kriisitilanteessa pölhöpopulismin veto heikkenee nopeasti, ja tyhjäpäisten tyhjänpuhujien suosio laskee. Valitettavasti tässä rakennetaan kuitenkin suurella todennäköisyydellä niin syvää ja niin pitkäkestoista taloudellista aptiaa, että kun akuutti kriisi on ohi ja alkaa pitkäkestoisempi, vähemmän ymmärrettävä kurjuus, samat urpot saavat suosiotaan suuressa mitassa takaisin, kun tyhjät puheet ja keksityt syntipukit uppoavat taas tyhmälistöön kuin häkä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Akuutissa kriisissä johtajia tuetaan. Varmasti aivan rautatasolle koodattu juttu. Jos naapuriheimo hyökkää, ei silloin ruveta riitelemään siitä, kuka on oman heimon päällikkö.

Yhdysvalloissakin sota aina nostaa presidentin suosiota.

Marin on joka päivä TV:ssä.

Katsotaan, mikä on tilanne koronan jälkeen, kun verot nousevat ja luvatut uudistukset perutaan. Ihmettelen, jos hallitus ei peru hoitajamitoituksen tiukennusta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 01.04.2020 12:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja onneksi on Sauli kertomassa mitä tehdä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 01.04.2020 11:47 Mä luulen, että tämä menee niin, että akuutissa kriisitilanteessa pölhöpopulismin veto heikkenee nopeasti, ja tyhjäpäisten tyhjänpuhujien suosio laskee. Valitettavasti tässä rakennetaan kuitenkin suurella todennäköisyydellä niin syvää ja niin pitkäkestoista taloudellista aptiaa, että kun akuutti kriisi on ohi ja alkaa pitkäkestoisempi, vähemmän ymmärrettävä kurjuus, samat urpot saavat suosiotaan suuressa mitassa takaisin, kun tyhjät puheet ja keksityt syntipukit uppoavat taas tyhmälistöön kuin häkä.
Äh. Ihana normaali juttu että kriisin tullessa johtajan suosio saa bumpin. Se on ihan yleismaailmallinen psykologinen juttu. Se olisi tullut myös Halla-Aholle jos hän olisi ollut PM. Se tuli aluksi jopa Trumpille joka on tyrinyt kaiken.

Paljon mielenkiintoisempaa on, että vihreisiin ei luoteta vastuussa. Heidän kannatuksensa laski suhteellisesti eniten kridejen ohella.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 01.04.2020 11:59 Ja onneksi on Sauli kertomassa mitä tehdä.
Sauli vosi nyt olla ihan hiljaa. Ohjeita ja myötätuntoa pursuaa ihan riittävästi. Jopa turhan kanssa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.04.2020 12:13
Bluntly kirjoitti: 01.04.2020 11:59 Ja onneksi on Sauli kertomassa mitä tehdä.
Sauli vosi nyt olla ihan hiljaa. Ohjeita ja myötätuntoa pursuaa ihan riittävästi. Jopa turhan kanssa.
Justiinhan tampereen idolisi perusti sen nyrkin, jota Sale ehdotti?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.04.2020 12:15
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.04.2020 12:13
Bluntly kirjoitti: 01.04.2020 11:59 Ja onneksi on Sauli kertomassa mitä tehdä.
Sauli vosi nyt olla ihan hiljaa. Ohjeita ja myötätuntoa pursuaa ihan riittävästi. Jopa turhan kanssa.
Justiinhan tampereen idolisi perusti sen nyrkin, jota Sale ehdotti?
Paitsi että pressaa ei kutsuttu 😄
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sanna taitaa salaa tykätä fistauksesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 01.04.2020 12:04 Se tuli aluksi jopa Trumpille joka on tyrinyt kaiken.
Mr Trump’s approval rating has risen by 5 percentage points since the turn of the year, which is enough to give him some of his highest ratings since he became president in 2017.
https://www.ft.com/content/c7f5a8bc-eb0 ... fd6d317def

EDIT: Myös Boriksen kurssi nousi.

Marin on hyvässä seurassa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 01.04.2020 11:59 Ja onneksi on Sauli kertomassa mitä tehdä.
Mun on vaikea lukea tätä. Onko heitto sarkastinen - siis onko viesti suurin piirtein se, että mahtaa Marinia kaduttaa, kun antoi yli 70-vuotiaille valtiollisille johtohenkilöille vapautuksen karanteeninomaisista oloista, kun Sauli kohkaa nyrkkejään Mäntyniemestä ja Marin joutuu käyttämään aikaa vanhuksen fantasioiden tyrmäämiseen? Vai onko kyseessä ihan vakavissaan ja kirjaimellisesti tarkoitettu sovinistissävyinen persureaktio, että (kontekstissaan) nuoria naisia ei voi hyväksyä johtaviksi toimijoiksi, vaan patriarkaatin loukkaamattomuudesta on pidettävä fantasiaa yllä?

Joka tapauksessa, Niinistön ja Marinin lievä kissanhännänveto on ihan kiinnostavaa muutosajan rohinaa kun valtio-opillinen ajattelu siirtyy 1900-luvulta 2000-luvulle, ja 1900-luvun puolivälin kriisiarkkityypeistä modernimpiin. Niinistön tärkein rooli on varmaan ollut Marinin hallituksen toimien vankkumattomassa tukemisessa, koska muuten miehisessä oikeistossa on niin suuria hankaluuksia asettua punavihreiden naisten johtamiksi. Toki tässä on sitten riskinä juuri tämä, että ajatellaan naisten kaipaavan maan isää johtamaan oikeasti toimia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.04.2020 12:17
So Hard kirjoitti: 01.04.2020 12:04 Se tuli aluksi jopa Trumpille joka on tyrinyt kaiken.
Mr Trump’s approval rating has risen by 5 percentage points since the turn of the year, which is enough to give him some of his highest ratings since he became president in 2017.
https://www.ft.com/content/c7f5a8bc-eb0 ... fd6d317def

EDIT: Myös Boriksen kurssi nousi.

Marin on hyvässä seurassa.
Tää on tosi kiinnostavaa. Minäkin ajattelin, että Trumpin vähättelevä reaktio ja kyvyttömyys tehdä mitään saattaisi tarkoittaa, että kaataessaan amerikkalaisia korona kaataa myös Trumpin seilaamisen vastuksitta kakkoskaudelle. Ilmeisesti tämä on ollut Bidenin mainoskampanjan johtoajatus. Mutta nyt kun Trump on vaihtanuit linjaa kriisin kieltämisestä kriisiajan johtajaksi, alkaa kakkoskausi näyttää taas aika todennäköiseltä. Moinen lehmänkäännös ei varmaan muilta onnistuisi, mutta Trump on puhunut niin paljon roskaa, että alun möläytykset eivät varmaan häntä haittaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.04.2020 12:15
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.04.2020 12:13
Bluntly kirjoitti: 01.04.2020 11:59 Ja onneksi on Sauli kertomassa mitä tehdä.
Sauli vosi nyt olla ihan hiljaa. Ohjeita ja myötätuntoa pursuaa ihan riittävästi. Jopa turhan kanssa.
Justiinhan tampereen idolisi perusti sen nyrkin, jota Sale ehdotti?
Ei tässä pressalla ole enää luontevaa roolia. Hän on pakolliset rauhoittelut eläkeläisille sun muille todennut. Ehkä sitten, kun tuhannes kroppa tulee, voi pahoitella ja taivastella. Nyt ilma on sakeana virukseen liittyvää tautologiaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kummasti ne neuvot vaan kelpaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 01.04.2020 12:29 Tää on tosi kiinnostavaa. Minäkin ajattelin, että Trumpin vähättelevä reaktio ja kyvyttömyys tehdä mitään saattaisi tarkoittaa, että kaataessaan amerikkalaisia korona kaataa myös Trumpin seilaamisen vastuksitta kakkoskaudelle. Ilmeisesti tämä on ollut Bidenin mainoskampanjan johtoajatus. Mutta nyt kun Trump on vaihtanuit linjaa kriisin kieltämisestä kriisiajan johtajaksi, alkaa kakkoskausi näyttää taas aika todennäköiseltä. Moinen lehmänkäännös ei varmaan muilta onnistuisi, mutta Trump on puhunut niin paljon roskaa, että alun möläytykset eivät varmaan häntä haittaa.
Kriisissä joukot siirtyvät aina johtajan tueksi. Kriisin jälkeen voidaan sitten lyödä armotta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika pitkälle kaikki hallituksen päätökset ovat tulleet kun muut ovat ensin painostaneet tyyliin 'tehkää nyt vittu nämä'. Tosin esittäjinä ei ole olleet ne instanssit, mitkä hallitus on asiaa pistäneet hoitamaan. Paitsi THL, joka sitten kusi sukilleen ja tapetille.

Ja kun alkaa olemaan aika höllentää niin aivan varmaa tulee olemaan ettei aloite tule hallitukselta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.04.2020 12:36 Kriisissä joukot siirtyvät aina johtajan tueksi. Kriisin jälkeen voidaan sitten lyödä armotta.
Joo. Mut Trump profiloitui niin vahvaksi korona-denialistiksi ja roskanpuhujaksi töässökin asiassa, että ajattelin, että ei voisi enää tässä kriisissä olla se johtaja. Mutta ei pitäisi aliarvioida sitä, mitä kaikkea näille pölhöpopulisteille sallitaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En tiedä kuinka hyvä vertailukohta Trump on tässä tai missään muussakaan asiassa johtajan kannatuksen suhteen. "Mad as hell", kuten olen monesti todennut, saa tehdä ja puhua mitä vaan, koska kyse on siitä mitä hän edustaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin