Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Niin ja onko kepulit 21 (+6) sote-maakunnan megahimmelin takana?

Lensi nakinpalanen suusta kun kuntaministeri taisi julistaa kuinka ei tule lisäkustannuksia vaan isot säästöt.

21 maakuntaa ja Helsinki sote-palveluiden ja pelastustoimen järjestäjiksi, tulossa oma verotusoikeus
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2020 10:14 Matti Vanhasesta valtiovarainministeri. Mielipiteeni ovat 50/60. Toisaalta entinen perheyritysten liiton tj, eli sikäli luulisi listaamattomien yritysten asian olevan tuttu, toisaalta muistan Vanhasen mielipiteet "sotakorvausverosta", jolla "hyvä"tuloisten verotusta kiristettäisiin.
Mulla taas tökkii Vanhasen nurmijärvimalli pks:n kehittämisessä sekä muutenkin välillä aika vahvaksi nouseva aluepoliittinen kulma. Yksityiskohtana myös masinoimansa valiokampanja Uudenmaan ruotsinkielisiä tuottajia vastaan. Mutta ehkä niiltä ei voi välttyä kepuliskon tapauksessa, ja ehkä tällaisessa valtiovarainministeripestissä eivät niin tärkeitä juttuja olekaan.

Mutta haluaisin keittiöpsykologisoida kansan henkistä tilaa ja spekuloida, että minusta Vanhasen pestissä on kaikki mahdollisuudet melkoiseen menestystarinaan. Suomalaisilla on kummallinen heikko kohta sydämessään ankarasti kurittavan isän roolin vaikeina aikoina ottavia valtiovarainministereitä kohtaan. Ja jotenkin tällainen vanhempi valtiomies, joka tulee ilmeisen vastahakoisesti päivänpolitiikan ulkopuolelta hoitamaan vielä yhden ison homman, vaikka oikeasti haluaisi vain kaikessa rauhassa toipua sydän- ja syöpäleikkauksistaan, voi hyvinkin saada sympatioita puolelleen. Mä luulen, että tämä on kepulta tosi hyvä veto. Ja sellainen, johon jollain aikavälillä kepuvaltaa tavoittelevilla nuoremmilla poliitikoilla on varaa: Vanhanen tuskin uhkaa Kulmunia, Saarikkoa, Kaikkosta tai Kurvista kepun johtoasemista kilpailtaessa, vaan hänen todennäköinen valtakunnannäkyvyytensä ja mahdollinen valtakunnansuosionsa tukee ketä tahansa kepun johdossa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 08.06.2020 11:17 Niin ja onko kepulit 21 (+6) sote-maakunnan megahimmelin takana?

Lensi nakinpalanen suusta kun kuntaministeri taisi julistaa kuinka ei tule lisäkustannuksia vaan isot säästöt.

21 maakuntaa ja Helsinki sote-palveluiden ja pelastustoimen järjestäjiksi, tulossa oma verotusoikeus
Joo. Tämä on kyllä sellainen härväke, että vaikea varmaan edes vastustaa, kun eihän tästä kukaan ymmärrä mitään. Toisaalta, ilman pörriäisten sanelua ja kovin laaja-alaista maakuntahallintoa tämä voi olla hyväksyttävämpi - eritoten, kun uskoisin koronakriisin tuovan kannatusta hajautetumman ja paikallisemman päätöksenteon suuntaan juuri sote-asioissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos Vanhanen onnistuu niin voi antaa buustia pressan pallin tavoitteluun kun ei oikein muitakaan ole.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21325
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 08.06.2020 11:17 Niin ja onko kepulit 21 (+6) sote-maakunnan megahimmelin takana?

Lensi nakinpalanen suusta kun kuntaministeri taisi julistaa kuinka ei tule lisäkustannuksia vaan isot säästöt.

21 maakuntaa ja Helsinki sote-palveluiden ja pelastustoimen järjestäjiksi, tulossa oma verotusoikeus
Ei kai kepu verotusoikeutta halua. Jokuhan saattaisi tuosta päätellä, että Kainuun sote-alueen pitäisi kattaa omat kulunsa maakuntaverolla.

EDIT: Ei kun maakuntaveroa tietenkin maksaisivatkin kaikki, ja maakunnat saisivat rahoitusa tuosta "yhteisestä" potista. Noinhan tuo varmaan on tarkoitus junailla. Eli Helsinkiläset luulevat maksavansa omaa maakuntasoteverooaan, mutta rahat valuvatkin muualle.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.06.2020 11:37EDIT: Ei kun maakuntaveroa tietenkin maksaisivatkin kaikki, ja maakunnat saisivat rahoitusa tuosta "yhteisestä" potista. Noinhan tuo varmaan on tarkoitus junailla. Eli Helsinkiläset luulevat maksavansa omaa maakuntasoteverooaan, mutta rahat valuvatkin muualle.
Ja tietenkin tasausmaksujen päälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ainoa ihmetyksen aihe on, miksei tämä ole jo käytössä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.06.2020 11:12
James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2020 10:48 Hiukan ottaa pattiin joidenkin pyrkimys vääntää Kulmunin ero sukupuolikysymykseksi "mies ei olisi eronnut". Aha. Kulmuni päätti erostaan itse. Eli yrittävätkö kriitikot sanoa, että hän teki väärän päätöksen, koska oli nainen?
Joo. Pidän mahdollisena, että pääni kääntävä argumentti saattaa hyvinkin olla olemassa, mutta kunnes sellainen tulee tietooni, olen linjoillasi. Erityisesti tapaus Rinteen jälkeen tämä näyttää aika kaukaa haetulta. Tosin täytyy samaan hengenvetoon todeta, että viestisi on toistaiseksi ainoa paikka, jossa olen tähän kulmaan törmännyt.
Oletko ollut Twitter hiljaisuudessa? Siellähän tämä puskee esiin joka paikasta?

Perinteisemmistä alustoista tässä

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006531483.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.06.2020 11:21
Mutta haluaisin keittiöpsykologisoida kansan henkistä tilaa ja spekuloida, että minusta Vanhasen pestissä on kaikki mahdollisuudet melkoiseen menestystarinaan. Suomalaisilla on kummallinen heikko kohta sydämessään ankarasti kurittavan isän roolin vaikeina aikoina ottavia valtiovarainministereitä kohtaan. Ja jotenkin tällainen vanhempi valtiomies, joka tulee ilmeisen vastahakoisesti päivänpolitiikan ulkopuolelta hoitamaan vielä yhden ison homman, vaikka oikeasti haluaisi vain kaikessa rauhassa toipua sydän- ja syöpäleikkauksistaan, voi hyvinkin saada sympatioita puolelleen.
Kuulostaa westerniltä! Tai tietysti tämä on yksi arkkityyppinen tarina. Tuon jälkeen presidenttiys on varma.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21325
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2020 12:58
Ainoa ihmetyksen aihe on, miksei tämä ole jo käytössä.
Jutussahan mainitaan jo ennakkotapauksetkin: "Postinumeroon perustuvaa laskutusta käytetään autoalalla jo ennestään liikenne- ja autovakuutuksissa."

Miksei siis verokin voisi määräytyä tuolla jo toimivaksi ja reiluksi todetulla tavalla.

Kannattaa pitää silmällä exit-veron etenemistä ja nostaa kytkintä ajoissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21325
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2020 13:02
urpiainen kirjoitti: 08.06.2020 11:21
Mutta haluaisin keittiöpsykologisoida kansan henkistä tilaa ja spekuloida, että minusta Vanhasen pestissä on kaikki mahdollisuudet melkoiseen menestystarinaan. Suomalaisilla on kummallinen heikko kohta sydämessään ankarasti kurittavan isän roolin vaikeina aikoina ottavia valtiovarainministereitä kohtaan. Ja jotenkin tällainen vanhempi valtiomies, joka tulee ilmeisen vastahakoisesti päivänpolitiikan ulkopuolelta hoitamaan vielä yhden ison homman, vaikka oikeasti haluaisi vain kaikessa rauhassa toipua sydän- ja syöpäleikkauksistaan, voi hyvinkin saada sympatioita puolelleen.
Kuulostaa westerniltä! Tai tietysti tämä on yksi arkkityyppinen tarina. Tuon jälkeen presidenttiys on varma.
Kuva
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.06.2020 13:03Kannattaa pitää silmällä exit-veron etenemistä ja nostaa kytkintä ajoissa.
Hetken jo ajattelin kirjojen siirtämistä kaverin ulkovarastoon. Siinä vain hyöty menisi kunnallisveron reippaaseen nousuun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yritetäänkö tässä nyt saada hallituskriisi aikaan?

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006533907.html

Yllättävä veto.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eiköhän tuo nyt ole vain kepun signalointia siitä, että kun koronanjälkeistä tulevaisuutta rakennetaan, kepun rooli hallituksessa on korvaamaton ja kaipaa tukea taakseen, ei saa lipsua kokoomuksen tai persujen kannattajaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Yllätävän epäsuositulla ehdotuksella mielestäni lähtivät profiilin nostoon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Onko se Vanhasen vaalirahakohu jo tarpeeksi vanhentunut, että kelpaa pelastavaksi prinssi uljaaksi tässä viestintäkoulutus-vaalirahasekoilussa?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2020 15:41 ^Yllätävän epäsuositulla ehdotuksella mielestäni lähtivät profiilin nostoon.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006534224.html

Miksi ajaa ehdotusta, joka taatusti ei toteudu? Edelleen uumoilen, että tässä voisi olla ajatuksena löytää hyvä syy hallituksesta lähtöön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2020 15:57
James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2020 15:41 ^Yllätävän epäsuositulla ehdotuksella mielestäni lähtivät profiilin nostoon.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006534224.html

Miksi ajaa ehdotusta, joka taatusti ei toteudu? Edelleen uumoilen, että tässä voisi olla ajatuksena löytää hyvä syy hallituksesta lähtöön.
Voi olla. Mutta eikö työmarkkina-asioissa aina lähdetä liikkeelle ehdotuksilla, jotka varmasti eivät toteudu, jolloin varsinainen tavoite on sitten se joustettu kompromissi. Ja tavallaan kepulle sopiikin se imago, että he kyllä tekisivät rankkojakin rakenteellisia uudistuksia (jotka luultavasti eivät koskisi maatalousyrittäjiä), mutta muut aina vesittävät.

Tosin just tämä esitys lienee tosiaan poikkeuksellisen epäsuosittu äänestäjien keskuudessa, eli hyvin voi olla, että olen aivan metsässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos olisin Kepun spin doctor, olisin mielummin ehdottanut esim. paikallisen sopimisen lisäämistä. Sillä olisi saanut yrittäjien ääniä. Tällä ehdotuksella ei mielestäni saa oikein kenenkään, vaikka ehdotus ehkä järkevä onkin. Paikallisella sopimisellakin saisi hallituksen nurin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3 ... 143ef63f9f

Helppo uskoa tässä professoreja. Kulmuni näyttää ajattelevan, että voi muodollisesti erota ministerin paikalta, mutta edelleen jatkaa vallankäyttöä hallituksen sisällä.

Kulmuni näyttää olevan matkalla muutaman päivän aikana näyttävää kolmoistyrmäystä; ministerin pesti, viisikon jäsenyys, eläkeiän nosto. Viimeksi mainittu tosin saa epäilemään

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Haemaeraemies kirjoitti: 08.06.2020 8:01 Samuel Jared Taylor

Nyt oli Bhven aika paska esitys, jopa ihan sinun mittarilla.
Voi vittu nyt taas. Oliko videossa jotain faktuaalisesti väärin, vai halusitko vain lyödä viestintuojaa?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Joskus lehmänkin hermot pettävät. Silloin on ylitetty raja jonka jälkeen rajaa tulee siirtää. Kiväärit käteen, voita pannulle ja hanhet perään.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7e37 ... b747dc5cc5
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18749
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Moi! Pitkästä aikaa täällä. Ja Gattaca näyttää olevan hengissä. Hyvä!
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Vastaa Viestiin