Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2020 10:37
urpiainen kirjoitti: 28.08.2020 8:33
sivustahuutaja kirjoitti: 28.08.2020 7:23 Kepunautti!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006615983.html

Koska meillä on rahaa.
Mahtavaa! Tukiaiset kepunautin viljelypalstalle kuussa lienevät ensiluokkaiset. Erityisesti kun lupaa vapaaehtoisesti olla käyttämättä saimaannorpan kuutteja uhkaavia verkkoja Hiljaisuuden meressä. Muuten minusta kuulostaa, että Kulmuni on vähän myöhässä. Kun Euroopan avaruusjärjestö sijoitti yrityskiihdyttämönsä Suomeen, avaruuslainsäädännön uudistus lähti aika vauhtiin just teknologiabusineksen näkökulmasta.
Kulmunin Kepunautti-visio on kuitenkin huomattavasti Marinin kuuden tunnin -visiota realistisempi, koska se on paljon paljon halvempi.
Mut ne voidaan myös yhdistää! Kuusi tuntia ohjausta, sitten lomittaja kehiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.08.2020 10:09 ^ Ymmärtääkseni pedofiilejä ei pysty kuntouttamaan. Se virhe ohjelmoinnissa on niin syvällä.
Mä oon eri käsityksessä. Ilmeisesti siis se, että lapsi näyttäytyy seksuaalisesti kiinnostavana ei katoa ihmisestä minnekään, mutta ihan hyviä tuloksia on saatu sen suhteen, että tiedostaa ettei homma ole OK ja pidättäytyy siis aktiivisesti toteuttamasta halujaan kajoamalla lapsiin. https://www.aamulehti.fi/a/23160365

Tämä tyyppi on mm. lähetellyt aamulehden rikostoimittajalle viestejä missä on perustellut miksi omat teot eivät ole väärin tai rikoksia ja aktiivisesti puolustanut oikeuksiaan noissa yliopistohommissakin, joten voi olla että tässä samalla tyypillä sattuu olemaan joku pershäiriö kaverina.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Vaikuttaa aika työläältä hemmolta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2020 10:37 Edit: rakettien kuljetus Altlantin yli olisi toki myös hankala kohta. Mutta toisaalta Space X laskeutuu merelle oleville lautoille, eli hoidettavissa.
Mariella mainittu!

Turku kannattaa!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 28.08.2020 11:01 Mä oon eri käsityksessä. Ilmeisesti siis se, että lapsi näyttäytyy seksuaalisesti kiinnostavana ei katoa ihmisestä minnekään, mutta ihan hyviä tuloksia on saatu sen suhteen, että tiedostaa ettei homma ole OK ja pidättäytyy siis aktiivisesti toteuttamasta halujaan kajoamalla lapsiin.
Jos normaalijärkisellä ihmisellä on riittävän iso uhka kovasta rangaistuksesta, niin kyllähän se pistää miettimään tekojen seurauksia. En ole vakuuttunut, että kyse olisi mistään muusta. En siis usko näiden ihmisten ymmärtävän tekojensa olevan väärin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Kait ne olisi helpointa kuljettaa jonkin modifioidun konttiauluksen kannella makuulla? Vai onko kaupan hyllyllä laivoja, joissa on iso laakea kansitila? Tankkereissa kyllä, mutta kestääkö? Tyhjänähän raketit eivät paljoa paina kyllä.

Vagis tietää :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2020 12:30 Vai onko kaupan hyllyllä laivoja, joissa on iso laakea kansitila?
USS Nimitz vapautuu parin vuoden päästä ja voidaan modata Turussa, eu-tuella tietenkin!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.08.2020 7:23 Kepunautti!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006615983.html

Koska meillä on rahaa.
Ei kiesus.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 28.08.2020 11:01Tämä tyyppi on mm. lähetellyt aamulehden rikostoimittajalle viestejä missä on perustellut miksi omat teot eivät ole väärin tai rikoksia ja aktiivisesti puolustanut oikeuksiaan noissa yliopistohommissakin, joten voi olla että tässä samalla tyypillä sattuu olemaan joku pershäiriö kaverina.
Kuuluu sarjaan ihmisiä, jotka itse laittaisin teloituskomppanian eteen ihan asap.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti: 28.08.2020 11:01
sivustahuutaja kirjoitti: 28.08.2020 10:09 ^ Ymmärtääkseni pedofiilejä ei pysty kuntouttamaan. Se virhe ohjelmoinnissa on niin syvällä.
Mä oon eri käsityksessä. Ilmeisesti siis se, että lapsi näyttäytyy seksuaalisesti kiinnostavana ei katoa ihmisestä minnekään, mutta ihan hyviä tuloksia on saatu sen suhteen, että tiedostaa ettei homma ole OK ja pidättäytyy siis aktiivisesti toteuttamasta halujaan kajoamalla lapsiin. https://www.aamulehti.fi/a/23160365
Pedofiili ja lasten hyväksykäyttäjä on eri asioita. Pedofiili saattaa hyvinkin tajuta, että omassa viettipolitiikassa on vikaa-vikaa, mutta leimaantumisen pelossa ei hae apua. Kaikki pedofiilit ei silti hyväksikäytä lapsia ja kaikki lasten hyväksikäyttäjät ei ole pedofiilejä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2020 12:30 ^^Kait ne olisi helpointa kuljettaa jonkin modifioidun konttiauluksen kannella makuulla? Vai onko kaupan hyllyllä laivoja, joissa on iso laakea kansitila? Tankkereissa kyllä, mutta kestääkö? Tyhjänähän raketit eivät paljoa paina kyllä.

Vagis tietää :)
Minä mitään tiedä. En ainakaan tunnusta :dumb:

Vois kuitenkin kuvitella konttikuorman painavan huomattavasti enemmän kuin mikään minkä on tarkoitus lentää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 28.08.2020 13:44
James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2020 12:30 ^^Kait ne olisi helpointa kuljettaa jonkin modifioidun konttiauluksen kannella makuulla? Vai onko kaupan hyllyllä laivoja, joissa on iso laakea kansitila? Tankkereissa kyllä, mutta kestääkö? Tyhjänähän raketit eivät paljoa paina kyllä.

Vagis tietää :)
Minä mitään tiedä. En ainakaan tunnusta :dumb:

Vois kuitenkin kuvitella konttikuorman painavan huomattavasti enemmän kuin mikään minkä on tarkoitus lentää.
Juu, ei se konttilaivassa jää painosta jää kiinni. Eihän raketti paina tyhjänä mitään. Muistaaksi lähtövalmiin raketin painosta 97% on polttoainetta.

Tarkoitin, että kestäisikö tankkerin kansi. Siinähän on iso laakea tila. Konttilaiva tietysti kestää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Niba »

Baltian pojat ja tytöt pisti kovan kovaa vastaan?
Lukasenkolähtee Putinin vieraaksi kohta? On kutsuttu.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Niin ne vihervirkamiehet taas suuressa viisaudessaan tappaa ihmisten elinkeinon.

Viimeiset kullankaivajat tekevät lähtöä Lemmenjoelta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 01.09.2020 8:34 Niin ne vihervirkamiehet taas suuressa viisaudessaan tappaa ihmisten elinkeinon.

Viimeiset kullankaivajat tekevät lähtöä Lemmenjoelta
Tarkoitatko niillä nyt tappamista harrastavilla vihervirkamiehillä koneellisen kullankaivuun lopettavan lain (jonka 9-vuotinen siirtymäkausi siis päättyy nyt) läpivienyttä elinkeinoministeri Mauri Pekkarista (ja kepujohtoisen TEMin virkamiehiä) 2009-2011 vai ketä? Kuulostaa oudolta kuvaukselta.

Itse asiaan minulla ei kovin jyrkkää kantaa ole. Tavallaan on toki sääli, että perinteinen harraste, ja kouralliselle varmaan tosiasiallinen elinkeinokin, päättyy. Omakohtainen kokemus hommaan on sitä kautta, että vaikka tässä jutussa esiintyneellä Lemmenjoella en ole käynyt, niin takavuosina meloin Ivalojoen kultamaiden halki ja kävin vähän katselemassa meininkiä. Siellä ne äijät vetävät kaljaa kaivinkoneillaan ja sotkevat ympäristöä roskillaan ja maiseman mylläyksellään. Joki on samea pitkältä matkalta. Hirveän näköistä, ja kai se raskaampi mylläys on oikaastikin hankalaa esim. jalokalojen kudun kannalta. Käsinkaivuu on sinänsä herkempää hommaa, vaikka on nekin kaivajat aika pelottavia jamppoja. En tiedä paljonko on paikallisia, mutta kyllä kai suuri(n?) osa kaivajista on etelästä, jotka kesäkauden mesoavat pohjoisessa ja talven tukien varassa etelässä. En mä nyt tiedä, onko tuon homman päättyminen nyt niin hirveä elinkeinotappio. Mutta kuten sanottu, jyrkkää kantaa minulla ei ole, vähän symppaan kumpaakin puolta. Retkeilijänä olen tyytyväinen koneellisen kaivuun rajoituksiin, mutta perinteen katkeaminen harmittaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Merkitystä kuka kumileimasin sinne puumerkkinsä on pistänyt. Ympäristökeskukset ja muut viherpesäkkeet ne päätökset tekee.

Ja kullankaivuu on suoritettava suljetussa vesikierrossa, ei pääse jokiin mössöt. Oli kaivinkoneella tai lapiolla.
Kaivinkonehemmo ei saa päästölupia kuten isot kaivokset.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 01.09.2020 9:45 kullankaivuu on suoritettava suljetussa vesikierrossa, ei pääse jokiin mössöt. Oli kaivinkoneella tai lapiolla.
Kaivinkonehemmo ei saa päästölupia kuten isot kaivokset.
Mm. En tiedä yksityiskohtia, mutta siis omakohtainen kokemus (tosin vuosituhannen alusta ja siis Ivalojoelta) vastaa aika hyvin tätä lain säätämisajankohdan uutisointia Lemmenjoelta: https://yle.fi/uutiset/osasto/sapmi/kon ... ia/6624248
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ei se koneellinen kullankaivuu mitään nättiä touhua ole ja jäljet näkyvät pitkään pohjoisen luonnossa. Taloudellisesti sen verran pienen mittakaavan puuhastelua, että kokonaisuuden kannalta lopetuspäätös ei haittaa yhtään. Suojelualueella kuitenkin puuhastelleet ja toiminnalla on ympäristövaikutuksia. Käsinkaivuussa sentään on oma kulttuuriperinnön vaalimisen pointtinsa, mitä ei tuossa konetouhussa ole.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ komps. Joku reliikki tämä koneellinen kaivu oli. Jos siellä oikeesti on kultaa, niin kaivosta pystyyn.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ & ^^ Joo, näin minäkin siis tämän näkisin. Ja kun Pekkarisen tasoinen aluepoliitikko asian ajoi läpi (Bluntlyn mukaan toki vihreiden vedättämänä tahdottomana kumileimasina), kertonee sekin jotain siitä, että toiminnasta alkoi olla jo huomattavasti haittaa merkittävämmille elinkeinoille, kuten vaikkapa luonto- ja kalastusmatkailulle. Kiinnostavinta tässä lienee se, että asenne- ja keskusteluilmapiiri maassa on mennyt niin sakeaksi, että tällainen aika selvältä vaikuttava asia voidaan kehystää vihreiden juoneksi elinkeinonharjoittamista vastaan. Sehän on mielikuvituksellisuudessaan melkein yhtä paksua, kuin jos joku suomalainen yritysjohtaja kehtaisi julkisesti sanoa, että Suomea viedään Kreikan JA Pohjois-Korean tielle. Eiku.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Mietin että kun jonkinlaista "kohu-uutista" tuli siitä että Turun kaupunki vaatii, että työkännyköihin asennetaan Koronavilkku...
https://yle.fi/uutiset/3-11521407

Kuinka yleistä on päinvastainen? Töissä suositeltiin, ettei sitä asennettaisi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Meillä kiellettiin koronavilkku ehdottomasti työpuhelimista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 01.09.2020 22:59 Kuinka yleistä on päinvastainen? Töissä suositeltiin, ettei sitä asennettaisi.
Onko teillä yleistäkin, että jokainen appsi pitää erikseen hyväksyä luuriin?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.09.2020 23:09
nokkaelain kirjoitti: 01.09.2020 22:59 Kuinka yleistä on päinvastainen? Töissä suositeltiin, ettei sitä asennettaisi.
Onko teillä yleistäkin, että jokainen appsi pitää erikseen hyväksyä luuriin?
Ei ole edes työsuhdekännyköitä. Pomo vaan kertoi miksi sitä ei kannata asentaa.

(On kyllä ns. testilaitteita, mutta en kanna sitä mukanani.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006620054.html

"järvissä kasvanut silakka"

Edit: poimin tuon kouluaikasen kaverin fb-feedistä. Toinen sen aikainen tuttu ehti jo pahastua tuosta huomiosta (ei oleellista); hän on yhden Suomen suurimmista kala-alan firmoista toimari.
Vastaa Viestiin