Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 02.09.2020 0:05 Ei ole edes työsuhdekännyköitä. Pomo vaan kertoi miksi sitä ei kannata asentaa.
Kuulostaa fiksulta pomolta. Tottele ihmeessä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2800
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.09.2020 0:27
nokkaelain kirjoitti: 02.09.2020 0:05 Ei ole edes työsuhdekännyköitä. Pomo vaan kertoi miksi sitä ei kannata asentaa.
Kuulostaa fiksulta pomolta. Tottele ihmeessä.
Asensin jo :rebel:
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2800
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.09.2020 10:37 ^ komps. Joku reliikki tämä koneellinen kaivu oli. Jos siellä oikeesti on kultaa, niin kaivosta pystyyn.
Isäni kanssa puhuin kesällä metallien hinnoista ym. (Nuorena miehenä hän on on ollut malminetsinnässä jotakuinkin jokapuolella Suomea, siis kivivasara kädessä metsässä. Myöhemmin hän oli lukuissilla kavoksilla töissä.) Nykyisellä kullan hinnalla kannattaa heikompiakin malmeja käyttää. Yhden nikkelikaivoksen rikastamo toimii nykyään kullan rikastamona. Kullan määrää mitataan grammoina tonnissa kiveä. Anekdoottina, joltain kaivokselta tulleessa nikkelimalmissa oli enemmän kultaa kuin nykyisessä kultamalmissa. Se on siellä jossain jätekasassa mutta ei välttämättä eroteltuna, jos edes kukaan enää tietää missä.

Edit: varsinainen pointti: niissä Lapin joissa kulta on pintamaan seassa. Aika eri eläin kuin kultakaivos. Koitin jotenkin hahmottaa asiaa googlaamalla: Klondikesta on wikipedian mukaan löytynyt tähän päivään mennessä 350 tonnia kultaa. Kittilän kultakaivoksen vuosituotanto on 5,5 tonnia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 02.09.2020 0:45
Asensin jo :rebel:
Hyvä! Kansalaispassisi voimassaoloa jatketaan. Saat edelleen katsoa maajoukkuelätkää ja tuntemattoman itsenäisyyspäivänä. Lisäksi saat käyttää sanaa "sisu".
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lolita kirjoitti: 01.09.2020 23:02 Meillä kiellettiin koronavilkku ehdottomasti työpuhelimista.
Eli yksi valtionviranomainen ei luota toiseen valtionviranomaiseen?

Kuinka korkean turvaluokituksen hommissa sä toimit, vai joutuisitko tappamaan mut, jos kertoisit?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2020 10:02
Lolita kirjoitti: 01.09.2020 23:02 Meillä kiellettiin koronavilkku ehdottomasti työpuhelimista.
Eli yksi valtionviranomainen ei luota toiseen valtionviranomaiseen?

Kuinka korkean turvaluokituksen hommissa sä toimit, vai joutuisitko tappamaan mut, jos kertoisit?
Tämä on jotenkin absurdi tilanne.

Itse ohjelmisto vaikuttaa pätevältä, avoin lähdekoodi antaa luottamusta ja itseäni hitosti foliommat kaverit antaneet siunauksen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2020 10:02
Lolita kirjoitti: 01.09.2020 23:02 Meillä kiellettiin koronavilkku ehdottomasti työpuhelimista.
Eli yksi valtionviranomainen ei luota toiseen valtionviranomaiseen?

Kuinka korkean turvaluokituksen hommissa sä toimit, vai joutuisitko tappamaan mut, jos kertoisit?
MIksi vilkku edes pitäisi asentaa työpuhelimeen? Typerä ajatus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.09.2020 10:42 MIksi vilkku edes pitäisi asentaa työpuhelimeen? Typerä ajatus.
Tietenkin ajatus on typerä, jos kantaa koko ajan mukana siviilipuhelinta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.09.2020 10:42 MIksi vilkku edes pitäisi asentaa työpuhelimeen? Typerä ajatus.
Ei mulla ainakaan edes ole kuin työpuhelin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 02.09.2020 10:53
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.09.2020 10:42 MIksi vilkku edes pitäisi asentaa työpuhelimeen? Typerä ajatus.
Ei mulla ainakaan edes ole kuin työpuhelin.
Ok. En ajatellut tuota.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan hemmetin hieno uutinen. Näitä jalostusmengeleitä voisi muutenkin hutkia pesäpallomailalla.

Lyhytkalloisten koirien jalostukseen esitetään suuria muutoksia – nyt sen voidaan katsoa olevan eläinsuojelulain vastaista
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 02.09.2020 10:55 Ihan hemmetin hieno uutinen. Näitä jalostusmengeleitä voisi muutenkin hutkia pesäpallomailalla.

Lyhytkalloisten koirien jalostukseen esitetään suuria muutoksia – nyt sen voidaan katsoa olevan eläinsuojelulain vastaista
Joo. Uskomatonta touhua.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Koirien häntien ja korvien silpominen on Suomessa laitonta. Lasten penisten ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2020 11:33 Koirien häntien ja korvien silpominen on Suomessa laitonta. Lasten penisten ei.
Montakohan kertaa mä olen kannattanut tuon muutokseen tähtäävää lakialoitetta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Lolita »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2020 10:02
Lolita kirjoitti: 01.09.2020 23:02 Meillä kiellettiin koronavilkku ehdottomasti työpuhelimista.
Eli yksi valtionviranomainen ei luota toiseen valtionviranomaiseen?

Kuinka korkean turvaluokituksen hommissa sä toimit, vai joutuisitko tappamaan mut, jos kertoisit?
Mä joutuisin tappamaan sut.

Toisaalta vihaan koko puhelinta, enkä käytä sitä juuri mihinkään. Siellä se makaa pöydällä enkä oikeastaan koskaan ota sitä mukaan mihinkään. Hädin tuskin vastaan. Inhoan ja pelkään puhelimessa puhumista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Lolita kirjoitti: 02.09.2020 20:55 Inhoan ja pelkään puhelimessa puhumista.
Onneksi älyluuri on keksitty!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2800
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Lolita kirjoitti: 02.09.2020 20:55 Hädin tuskin vastaan. Inhoan ja pelkään puhelimessa puhumista.
Et varmaan enempää kuin minä. Onneksi nyt parina päivänä oli poikkeuksellisesti soittoääni päällä, kun tuli puheluita työasioista.

Mielellään laitan iltaisin puhelimen äänettömälle, ettei tarvitse pelätä sen soivan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 02.09.2020 22:15
Mielellään laitan iltaisin puhelimen äänettömälle, ettei tarvitse pelätä sen soivan.
Mulla on ollut jo monta vuotta puhelin äänettömällä. Värinähälytys riittää hyvin. Nyt kun vielä omppukellokin ranteessa, se värisee myös, jos tulee puhelu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla kans aina äänetön, paitsi jos odotan jotain tosi tärkeää puhelua.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/uutiset/3-11523136

Aiemmin jo uumoilin, että demarien puoluekokous saattoi olla jonkilainen puolueen nuorennusleikkaus. Avaintoimijat ovat nuoria, ja katteettomissa visiolupauksissa fokus ei enää ole eläkkeistä vaan työelämässä. Viesti näyttää menneen perille. Harmi tietty demarien kannalta, että kannattajat ovat niitä eläkeläisiä.

Kokoomus hyötyy tästä luokkataistelusta, mutta persut odottanevat kaikessa rauhassa eu-elvytyspakettikeskustelua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kriisin akuuttivaiheen aiheuttama vahvan johtajan taakse ryhmittäytyminen alkaa laimentua. Syksyllä on koronakyllästymisen lisäksi edessä isot lomautukset ja irtisanomiset.

Jos demareiden kannatus alkaa mennä tasoihin persujen ja kokkareiden kanssa, niin kepuna kaataisin hallituksen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.09.2020 10:22 ^ Kriisin akuuttivaiheen aiheuttama vahvan johtajan taakse ryhmittäytyminen alkaa laimentua. Syksyllä on koronakyllästymisen lisäksi edessä isot lomautukset ja irtisanomiset.

Jos demareiden kannatus alkaa mennä tasoihin persujen ja kokkareiden kanssa, niin kepuna kaataisin hallituksen.
Minä en millään ymmärrä miksi Kepu suututtaa muut porvarit perseilemällä vasemmiston kanssa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ post-persumaailmassa "kepu tarvitaan aina hallitukseen" on ihan fiksu strategia. Kepu vaan on toteuttanut tuota huonosti viimeisen vuoden. Saahan sitä muut polkea jalkaa vaikka kuinka, mutta jos hallitusta ei muuten saa kasaan, niin pakkohan se kepu on sinne ottaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mitenkä tulkitsemme tämän Navalnyi-keissin uusimmat käänteet? Se, että ukkeli myrkytettiin just Novitsok-myrkyllä, ja päästettiin sitten Saksaan, varmaan tarkoittaa, että tekijät halusivat jäädä kiinni. Alkaako Putinilla puntti tutista, kun haluaa näin selkeästi osoittaa oppositiolle, mikä kriitikoita odottaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuo onkin mielenkiintoinen näkökulma. Itse ajattelin vain, että
Putin ei välitä kiinnijäännistä. Mutta voi tosiaan olla, että kiinnijääminen oli koko homman idea.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin