Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuten yhden venttiiliin avaaminen sopivaan aikaan?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tämähän on jännempi saaga kuin Ruokolahden leijona aikoinaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007914837.html
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.04.2021 16:16 Tämähän on jännempi saaga kuin Ruokolahden leijona aikoinaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007914837.html
:D "Sitä paitsi raato on viime talvinen, ei tuore." Aika helppo oli taas arvata kirjoittaja, vaikka silmät nimen ohi alussa hyppäsivätkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

” Mitä Haltialan ketunpuolikkaaseen ja kultasakaaliin tulee, Kojola korostaa, että kyseessä on pelkkä ajatusleikki, ei edes lievästi vakava epäily”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 09.04.2021 16:03 Säpinää, kuhina alkaa.

Kotimaa: Annika Saarikko väläyttää hallituksesta lähtöä

Mutta kepu pettää aina.
Melkeinpä ihan hallituksen politiikasta riippumatta voisi ajatella, että tietyssä mielessä hallitus voisi hyvinkin erota, jos koronakriisin katsotaan olevan ohi noin kesän jälkeen. Koronakriisi on kuitenkin niin mullistava juttu, että tosiasiallisesti ennen koronaa muotoiltu Rinteen ohjelma, joka kai find-replacella tehtiin Marinin ohjelmaksi, ei oikein ole ajan tasalla. Olisi ehkä syytä määritellä kokonaan uusi hallitusohjelma.

Lisäksi, vaikka se onkin ollut maan tapa, minua vähän häiritsee se, että pääministeriä ei ole eksplisiittisellä vaaliasetelmalla äänestetty valtaan. Marin on ollut poikkeuksellisella prosessilla valtaan tullut sodan jälkeen kummallisimpien poikkeusolojen pääministeri ja kriisijohtaja, joka on hoitanut koronapandemiaa. Jos tämä vaihe on pian ohi agendan ykköasiana, uudet vaalit olisivat ihan perustellut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Toki, mutta poliitikko hyvin harvoin luopuu vallasta vapaaehtoisesti.

Mitä tulee itse alkuperäiseen asiaan, en usko kepun lähtevän. Toki toivon sitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007918040.html

Sinänsä yksittäisenä pieni uutinen, mutta mielestäni selkeästi sentimentti on muuttunut. Enää ei varauksettomasti keräännytä tukemaan johtajaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Tietenkään kepu ei lähde näillä kannatusluvuilla minnekään. Kepu pitää kiinni hillotolpista ja toivoo ihmettä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Toisaalta lienee kaikille selvä, että nykyhallituksessa jatkamalla sitä ihmettä ei tule. Eli ainoa mahdollisuus uuteen nousuun olisi hallituksen kaato.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä en näe kepun kasvua suureksi puolueeksi oikein mitenkään mahdollisena. Kaupungistumisen myötä kepu ei millään nouse 20% puolueeksi. Kepu ei halua eikä oikein voi julkisesti tätä myöntää, sillä mikä puolue nyt haluaisi profiloitua hiipuvaksi. En tiedä tuleeko tässä nostalgia kalliiksi kepun osalta, mutta jos ei tosiasioita myönnetä, niin sama luuserileima ja väsynyt keskustelu puolueen alakulosta jatkuu pitkään. 12 on uusi 22.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.04.2021 10:14 ^Toki, mutta poliitikko hyvin harvoin luopuu vallasta vapaaehtoisesti.
Joo, tää oli tällainen normatiivinen arvostelma eikä mikään ennustus.

Olen samaa mieltä, että Halliksen kela siitä, että jos kepun kannatus saadaan painumaan ennätyksellisen alas, niin kepu haluaa heti uudet vaalit, on vähän erikoinen. Mutta toki tilanne on helposti toinen, jos pääsevät lähtemään ovet paukkuen jonkun talouspoliittiseen linjaan liittyvän asiakysymyksen tiimoilta. Tuskin lähtevät silti, jos eivät ole aivan varmoja, että ovat myös seuraavassa hallituksessa. Vaikea kuitenkaan kuvitella, että onnistuisivat saamaan yhtä vaikutusvaltaista (ja siis isänmaan kannalta katastrofaalista) asemaa kuin Rinne heille antoi tälle kaudelle. Eli melkein ajattelen, että eivät luovu mahdollisuudesta kepustella hallitusksessa vielä seuraavat kaksi vuotta.

Noin niinku ammatillisesti seuraan ministeriöistä ehkä eniten OKM:ää. Suomessahan on ollut demarien ja kokoomuksen solmima implisiittinen herrashenkilösopimus, että koulutus- ja varsinakaan korkeakoulutusasioista vastaavaa salkkua ei 70-luvun jälkeen ole annettu kepulle. Mutta Rinne mateli tässäkin asiassa kepun edessä, ja siellä on totisesti pistetty tuulemaan. Saarikkohan kirjoitti jo kuukausia sitten Hesarissa, että vuonna 2019 muuttui korkeakoulupolitiikan suunta: nyt ei enää haeta jotain kansainvälisesti merkittäviä tutkimusyliopistoja, vaan painopiste on siirtynyt maakuntien yliopistokeskusten elävöittämiseen. Ja viime viikolla tuli sitten Saarikon tilaama, Kososen kirjoittama selvitys korkeakoulutuksen roolista seutukaupungeissa, ja siinä pamfletissa tämä uusi korkeakoulupolitiikka muotoillaan entistäkin vahvemmin. On aivan ufoa, että Hesarin pääkirjoitustoimitus kuvittelee, että yliopistoissa nyt ajankohtaisesti käytävä poliittis-ideologinen debatti koskee jotain intersektionaalisen feminismin ääritulkintoja!

Tältä kannalta melkein toivoisin, että hallitus kaatuisi. Demarit ja kokoomus saattavat tehdä aika urpoja painotuksia kumarrellessaan omille viiteryhmilleen, mutta eivät ne sentään tee sellaista rakenteisiin syvälle kaivautuvaa myyräntyötä, joka on kepun ominta alaa. Ja sama tietty muillakin politiikkalohkoilla maataloudesta soteen, ympäristöpolitiikasta liikennepolitiikkaan. Jos urpofasistien uhka ei leijuisi isänmaan yllä, kepusta eroon pääseminen olisi hallitusratkaisujen korkein päämäärä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.04.2021 11:08 Mä en näe kepun kasvua suureksi puolueeksi oikein mitenkään mahdollisena. Kaupungistumisen myötä kepu ei millään nouse 20% puolueeksi. Kepu ei halua eikä oikein voi julkisesti tätä myöntää, sillä mikä puolue nyt haluaisi profiloitua hiipuvaksi. En tiedä tuleeko tässä nostalgia kalliiksi kepun osalta, mutta jos ei tosiasioita myönnetä, niin sama luuserileima ja väsynyt keskustelu puolueen alakulosta jatkuu pitkään. 12 on uusi 22.
Jos SDP ja KOK välit eivät korjaannu, Kepu on 12% kannatuksellakin kuninkaantekijä. Realistiset hallitusvaihtoehdot ovat SDP+KOK+apupuoleet ilman Kepua, PS+KOK+KD+KEPU tai Vasemmisto+vihreät+rkp+kepu.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Demarien ja kokoomuksen välit korjaantuvat viimeistään siinä vaiheessa riittävästi, kun persut on toinen vaihtoehto hallituskumppaniksi. Näin uskon kokkareidenkin osalta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Perseet ja kokkareet lähentyvät kun Orpo lähtee. Kokkareet lähenee jo nytkin persuja talouspolitiikassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.04.2021 13:16 Demarien ja kokoomuksen välit korjaantuvat viimeistään siinä vaiheessa riittävästi, kun persut on toinen vaihtoehto hallituskumppaniksi. Näin uskon kokkareidenkin osalta.
Kyllä ne välit toistaiseksi ovat ihan syväjäässä. Se tarkoittaa sitä, että Kepu saa kaikenlaista kiristettyä alueille, kuten Urpiainen tuossa ansiokkaasti kuvasi.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 14.04.2021 13:19
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.04.2021 13:16 Demarien ja kokoomuksen välit korjaantuvat viimeistään siinä vaiheessa riittävästi, kun persut on toinen vaihtoehto hallituskumppaniksi. Näin uskon kokkareidenkin osalta.
Kyllä ne välit toistaiseksi ovat ihan syväjäässä. Se tarkoittaa sitä, että Kepu saa kaikenlaista kiristettyä alueille, kuten Urpiainen tuossa ansiokkaasti kuvasi.
Mä haluan uskoa, että sdp:n ja kok:n pakkoavioliitto on mahdollinen, se olisi kuitenkin ilman muuta paras noista SH:n hallituspohjista. Kepun aluekuppaus on niin syvän traagista, koska se on niin tavattoman lyhytnäköistä. Taantuvat alueet totta vie tarvitsevat tukea - mutta sen pitäisi olla rakennemuutostukea uudessa maailmanjärjestyksessä pärjäämiseen ja muutoksen sujuvoittamiseen. Kepun aluetuki on lähes poikkeuksetta vanhaa säilyttävää muutosvastarintatukea, joka vielä toteutetaan niin, että kasvualueilla on entistä heikommat eväät kepuloiden mukanavetämiseen.

Ja luoja varjelkoon tuolta kok+pers+kd+kepu-kombolta. Siinä alkaisi jo Ruotsiin muutto olla lähellä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ onhan se mahdollista, että vanhan liiton demarit syrjäyttävät nämä marxilaiset interseksuaalit. Silloin kok + sdp voisi toimia. En sitten tiedä, onko tuollainen vanhan liiton meno kuitenkaan sinulle mieleen? Mitään modernia ei vasemmalla näy.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.04.2021 14:08 ^ onhan se mahdollista, että vanhan liiton demarit syrjäyttävät nämä marxilaiset interseksuaalit. Silloin kok + sdp voisi toimia. En sitten tiedä, onko tuollainen vanhan liiton meno kuitenkaan sinulle mieleen? Mitään modernia ei vasemmalla näy.
Joo, siis kok + sdp -pohja on paras näköpiirissä olevilla kannatusluvuilla jotenkin realistisen kuuloisista vaihtoehdoista hallituspohjaksi, mutta ei muuten tietenkään se, minkä itse valitsisin. Enhän kumpaakaan ole kai presidentinvaaleja lukuunottamatta äänestänyt. Mutta siis kepun ja persujen, ehkä myös kristillisten, ulosjättö on tässä tärkeintä, ja ilman tuota pohjaa se on aika vaikeata.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Joskus vaalikoneiden yhteydessä on väännetty kättä siitä, mitä tarkoittaa "kovempi kuri" kouluissa. Tässä on nyt hyvä esimerkki siitä, mitä itse pidän sopivan kovana kurina:

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007922196.html

Persumordorin varjot pitenevät. Saa nähdä mitä tästä tulee.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onhan tää ihan hirveetä. Oloni on yhtä pelokas kuin lonkeron tullessa ruokakauppoihin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2021 8:30 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007922196.html

Persumordorin varjot pitenevät. Saa nähdä mitä tästä tulee.
Niin kauan kun EU:n paskamaille halutaan pumpata 4 miljardia lainarahaa, tuo vain nousee.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

Lainarahaa? Meinaatko, että maksavat jotain joskus takaisin!?

...ei kun tarkoitit tietenkin, että Suomi ottaa 4 miljardia lisää velkaa lahjoittakseen sen etelään. Noinhan se menee. Pennin jeniäkään ei noista rahoista enää nähdä, ellei meistä tule uutta Kreikkaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.04.2021 8:44 ^ Onhan tää ihan hirveetä. Oloni on yhtä pelokas kuin lonkeron tullessa ruokakauppoihin.
Mä en kyllä tunne juurikaan pelkoa. Enemmän olo on sellainen päätäpudistelevan epäuskoisen ihmettelevä ja vähän surumielinen: miten jengi voi olla noin typerää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin