Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Huikea tarina. Vitsi lähti käsistä :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ hyvä stoori! Jokaisen taiteilijanalun kannattaa lukea tuo. Tommosia ne pahat tuottajat ja bisnesmiehet on.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/uutiset/3-11177598

Tää on myös ihan kiinnostava asia persujen saagassa. Ymmärtääkseni persujen suosio poliisien parissa on ollut suhteellisen suurta. Radikalisoituessaan ja valitessaan eduskuntaan entistä urpompaa äärijengiä, tällaisia yhteenottoja liberaalin demokratian järjestyksenvalvojien kanssa varmaan tulee lisää. Häiriköt ovat lähtökohtaisesti napit vastakkain poliisin kanssa. Mitenköhän poliisipersut reagoivat? Ilmeisin vaihtoehto olisi tietysti etääntyä koko pölhöporukasta, mutta toki voi olla, että lapualaishenkisemmät poliisit ovat tyytyväisiä, että oman pesän mädättäjiin puututaan. Todennäköisintä lienee kuitenkin, että tämäkään ei vaikuta mitenkään: persuissa ei sisällöllä ole väliä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ 1/1 persuista on samaa mieltä kuin tämä aikanaan yli 400kg maastavetänyt Ano. Todennäköisesti keissi vahvistaa puolueen ja kannattajien yhteishenkeä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Orpo hinaamassa Kokoomusta oikealle?
https://www.hs.fi/junkkari/art-2000006387498.html

Ei kai Orpo voi olla noin pohjattoman tyhmä!? Nyt pitää painua keskustaan jääneeseen tyhjiöön! Siellä ne vaalit voitetaan! Hopi hopi suurimmaksi puolueeksi ja sitten hallitus pystyyn persujen kanssa. Antaa vihervassarien vassaroida.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 9:33
sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 7:51 Media täynnä 80v vanhan tapahtuman muistelua.

Muistaminen on tosiaan ihan paikallaan, mutta mitä tämä lässytys siinä samassa yhteydessä on: "pitää muistaa, että samaa ei enää tapahdu"?. Myanmarissa on ollut kansanmurha käynnissä pitkään, eikä me oikeastaan tehdä mitään. 55v vuosipäivän kohdalla ei tehty mitään Ruandan kohdalla. Jotenkin tämä muistelu olisi rehellisempää, jos pistettäisiin stoppi Myanmarille.
Puhumattakaan sotaveteraanien asioiden laittamisesta vihdoinkin kuntoon! Myanmar ei taida olla kansainvälisen yhteisön suurimpia onnistumisia, mutta se on eri keskustelu kuin tilanne, jossa Suomenkin gallupsuosituimman puolueen silmäätekevät flirttailevat puoliavoimesti teollisen mittakaavan massamurhan aatteiden, tunnusten ja päämäärien kanssa.

Itse asiassa mä olin pitkään samaa mieltä tuollaisen muistelun tarpeettomuudesta ja tekopyhyydestä, mutta äärioikeiston uusi nousu on osoittanut, että olin väärässä.
Näin Turussa jokin porukka katsoi aiheelliseksi sotkea synagogan seinät maalilla muistopäivänä.
- no siitä on helppo ainakin toistaiseksi uskoa, että on aika marginaaliporukan sekoilusta

Mutta yleinen ilmapiiri on muuttunut kovempaan suuntaan. Aika monelle näyttää olevan suorastaan tavoite, että eristäydytään pahasta maailmasta, eikä saisi tehdä mitään, kun on omiakin ongelmia. Eri tavalla ajattelevat leimataan naiiveiksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ sotkettu synagoga vs poltettu kirkko. Väitän, että noiden tuhojen suhde on jotain 1:10000 euroilla mitattuna.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 28.01.2020 23:51 Mutta yleinen ilmapiiri on muuttunut kovempaan suuntaan.
Joo. Mä tiedän olevani huumorintajuton tosikko näissä(kin) asioissa, mutta vaikka persukansanedustajat ovat toki populistista performanssiaan vetäviä kyvyttömiä klovneja, niin silti minusta esimerkiksi rasistisen puheen normalisoiminen lainsäädäntövallan ytimessä on hyvin vakava asia, samoin kuin natsimarssit, katupartiot, polttipulloiskut jne.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 10:19
James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2020 9:46 Eivätkös nuo kainalotuulettajat ole yleensä jotain persejönsterin varakunnanvaltuutettuja?

Laura Huhtasaari on poikkeus.
Pääosin ehkä, kuten myös nuorisojärjestöläisiä. Kuitenkin myös useampi kansanedustaja on pyörinyt samassa sopassa sen pohjoismaisen natsijärjestön, Suomen Sisun, Soldiers of Odinin ja mitä näitä on aktiivien kanssa ihan avoimesti erilaisissa kokoontumisajoissa. Nämä piirit leikkaavat persuja ihan korkealle asti.

Tavallaan tämä on varmaan hankalinta kokoomukselle - ennen kuin Halliksen persut saavat jotenkin uskottavasti tehtyä edes ruotsidemokraattien kaltaisen sisäsiistiytymisen, ei niitä puheista huolimatta kai voi hallituskelpoisina kokoomuksessakaan pitää kuin Rydman.
Hallis kyllä kai pyrkii tekemään näitä sisäisiä puhdistuksia: https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotima ... 52de9f-999
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006386442.html

Saa nähdä, riittääkö nuoriso-osaston kurmoottaminen, kun kuitenkin näkyvä osa eduskuntaryhmästäkin veljeilee näiden etnonationalistien kanssa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Halliksen suurin ongelma on se, että persuraketin kyytiin pääsee tällä hetkellä helposti öyhöttämällä. Ts. leijonariipusjengiä on äänestäjissä niin paljon, että kovilla mielipiteillä saa ääniä ja pääsee kansanedustajaksi. Nuo äänethän annetaan ensi sijaisesti persuille protestina, mutta ne ohjaantuvat näkyville mölyäjille.

Halliksen pitäisi saada huonot edustajat korvattua paremmilla. Tuo edellyttää, että nuo paremmat edustajat ovat sellaisia, että leijonariipusjengi äänestää heitä ohi öyhöttäjien. Tarvitaan siis todella fiksuja esiintyjiä, joilla on riittävän kovat puheet, mutta jotka eivät sorru tyhmyyksiin. Kaikenlainen muu on haihattelua ja johtaa siihen, että leijonariipusjengi edelleenkin äänestää öyhöttäjää.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mun mielestäni sä tavoitat klovnikavalkadin tilanteen aika täsmälleen oikein: öyhöttäjät äänestävät mölyäjiä positioihin, joissa toimimiseen heidän kykynsä, tietopohjansa ja osaamisensa eivät riitä. Jos meinaa jotain saada mölyämisen ja öyhötyksen lisäksi aikaiseksi, liikkeeseen pitäisi saada jostain fiksumpaa ja kyvykkäämpää jengiä. Vaikea nähdä, miten tämä onnistuisi - öyhöttäjien & mölyäjien liike ei houkuttele fiksuja ja kyvykkäitä, eikä populismin idea ole tehdä millekään mitään, vaan öyhöttää ja mölytä. Sitä saa mitä tilaa, vai miten se persujen slogan meni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tuosta syystä valtiota pitäisi pienentää. Nytkin on vallassa hyinvoinnin tuhoajat.

Jos valtion pienentäminen ei kelpaa, niin sitten pitää vaan hyväksyä se, että väärässä olevan öyhöttäjän ääni on yhtä suuri kuin oikeassa olevan vihervassarin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 29.01.2020 12:46 Kaikki pelastuu.

Paavo Väyrynen harkitsee paluuta keskustaan
Tuhlaajavaarin paluu.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Puukotus oli ”pilailua”: Mies väitti oikeudelle, että Mora-puukko upposi vahingossa uhrin kaulaan velanperinnän jälkituoksinassa

https://www.hs.fi/kaupunki/hyvinkaa/art ... 88177.html

Loistava otsikko. Pääsi yllättämään hesarin uutisotsikoita selatessa ja joutui naurahtamaan ääneen :lollero:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 28.01.2020 9:29 Mitenköhän poliisipersut reagoivat?

...poliisit ovat tyytyväisiä, että oman pesän mädättäjiin puututaan.
Veikkaisin tätä. Taponen tuskin nauttii suurta luottamusta poliisipersujen joukossa. Ja tainnut olla napit vastakkain poliisijohdonkin kanssa. Poliisivihervasemmiston joukossa varmaan suuri sankari.

Poliittinen poliisi uhriutuu ja oikeuslaitos maalittaa kansanedustajia

https://www.suomenuutiset.fi/tagi/jari-taponen/

Ja että saisit huonoja unia: Taloustutkimuksen gallupin tausta-aineisto livahti julkisuuteen: Sdp sukeltaa Satakunnassa – perussuomalaisilla hurja nousu
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^Joo. Samaan aikaa yllättää ja ei yllätä. Päivä-pari sitten joku satakuntalainen satraappi kirjoitti jossain, että Satakunta on maakunta ilman yliopistoa, ja tämä alkaa näkyä kielteisesti ilmapiirissä ja kehityskuluissa. Taisi osua oikeaan.

Muuten olen samaa mieltä Lin kanssa: https://www.verkkouutiset.fi/li-anderss ... a-sivusta/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 29.01.2020 14:14 Puukotus oli ”pilailua”: Mies väitti oikeudelle, että Mora-puukko upposi vahingossa uhrin kaulaan velanperinnän jälkituoksinassa

https://www.hs.fi/kaupunki/hyvinkaa/art ... 88177.html

Loistava otsikko. Pääsi yllättämään hesarin uutisotsikoita selatessa ja joutui naurahtamaan ääneen :lollero:
Hevosmiehille sattuu usein niin, että vastapuoli horjahtaa ja osuu puukkoon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006389312.html


’Munaton nillittäjä’ tarkoittaa kai suunnilleen samaa kuin herkkähipiäinen turhastavalittaja. Jos joku tekee tällaisesta rikosilmoituksen, eikö hän tavallaan todista pointin oikeaksi?”

Vaikka Urpiainen pahoittaa mielensä, mielipiteeni on, että Mestarilla on tässä pointti ja hän käyttää julkisuutta taitavasti.

Sivuhuomiona, että tämä ilmanmuuta kääntyy persujen eduksi.

Tietenkin päivystävällä somepoliisilla on oikeus tehdä rikosilmoitus em. asiasta, mutta tymää se on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Päivystävällä somepoliisilla kyllä petti harkinta.

Uskomatonta, miten porukka jatkuvasti syöttää persujen lapaan. Keskittyisivät vain haastamaan asia-asioissa natsittelun ja voivottelun sijasta. Miettikää nyt vaikka missä asiaväittelyssä joku Turtiainen ei jäisi jalkoihin.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.01.2020 13:53 Vaikka Urpiainen pahoittaa mielensä
Mihin tämä perustuu? Mä luulin, että olen ollut aika lailla vastahakoinen näiden asioiden juridisoimisen suhteen?

Edit. Edustava kommentti esim. täällä: viewtopic.php?f=12&t=13762&p=761261&hil ... en#p761261
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Historioitsija Teemu Keskisarja menetti vapaaehtoishomman somekohun takia

Ja taas kilpensä kiilloittajilla hyvä mieli kun paha rasisti sai näpäytyksen.

Ja maahanmuuttajapojilla paha mieli kun ei noita vapaaehtoisia taida kasvaa ihan joka oksalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.01.2020 15:44
James Potkukelkka kirjoitti: 30.01.2020 13:53 Vaikka Urpiainen pahoittaa mielensä
Mihin tämä perustuu? Mä luulin, että olen ollut aika lailla vastahakoinen näiden asioiden juridisoimisen suhteen?

Edit. Edustava kommentti esim. täällä: viewtopic.php?f=12&t=13762&p=761261&hil ... en#p761261
Viittasin lähinnä siihen, että Halla-aho taitavasti kääntää asian persujen eduksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 31.01.2020 8:02 Historioitsija Teemu Keskisarja menetti vapaaehtoishomman somekohun takia

Ja taas kilpensä kiilloittajilla hyvä mieli kun paha rasisti sai näpäytyksen.

Ja maahanmuuttajapojilla paha mieli kun ei noita vapaaehtoisia taida kasvaa ihan joka oksalla.
En usko että olet erityisen kiinnostunut maahanmuuttajapoikien mielipahasta.

Siitä olen hämmästynyt, miten neekeriorjista puhuminen orjuuden kontekstissa voi olla jotenkin väärin. Elämme tosiaan hulluja aikoja. Taas joku oman elämänsä Raatikainen syötti PS-lapaan.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin