Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.01.2021 20:11 ^ Jos kalifi olisi persaukinen, niin Navalnyi ei riskeeraisi henkeään päästäkseen kalifin paikalle.
Pitäähän kalifin olla rikas, jotta hän voi huolehtia köyhästä kansasta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei noi kuivanmaanmökit niin paljoa maksa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007750266.html

No nyt on persut Hesarinkin gallupissa suurin. Ja samaan aikaan kokoomus kaivaa taktisista syistä kypäräpappia parrasvaloihin ja tunkee valistunutta liberalismia kaappiin. Merkittävä on mahdollisuus, että seuraavissa eduskuntavaaleissa Suomi siirtyy Kreikan ja Venezuelan tieltä Unkarin ja Puolan tielle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 20.01.2021 8:49 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007750266.html

No nyt on persut Hesarinkin gallupissa suurin. Ja samaan aikaan kokoomus kaivaa taktisista syistä kypäräpappia parrasvaloihin ja tunkee valistunutta liberalismia kaappiin. Merkittävä on mahdollisuus, että seuraavissa eduskuntavaaleissa Suomi siirtyy Kreikan ja Venezuelan tieltä Unkarin ja Puolan tielle.
Venezuela noista parhaiten pärjää Miss Maailma kisoissa, toisaalta Puola taas FIFA-rankingissa korkeimmalla. Vaikea valinta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kreikkalaiset pöperöt ei ole mun mieleen ja Venezuelassa taas ruokaa ei ole. Puolassa ja unkarissa osataan taas kunnon rasvaiset pöperöt.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 20.01.2021 8:49 No nyt on persut Hesarinkin gallupissa suurin. Ja samaan aikaan kokoomus kaivaa taktisista syistä kypäräpappia parrasvaloihin ja tunkee valistunutta liberalismia kaappiin.
Onko Suomessa kannatusta liberalismille äänestäjien keskuudessa? Vihreätkin siirtyivät selkeästi vasemmalle, eivät he halua markkinataloutta.

EDIT:

Tässä EVA:n tutkimuksen tulokset yhdelle akselille pistettynä:
Kuva
https://www.eva.fi/blog/2020/03/13/suom ... rvatismia/

On ihan päivänselvää, että Kokoomuksen ei kannata siirtyä liberaaliin suuntaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.01.2021 9:03
urpiainen kirjoitti: 20.01.2021 8:49 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007750266.html

No nyt on persut Hesarinkin gallupissa suurin. Ja samaan aikaan kokoomus kaivaa taktisista syistä kypäräpappia parrasvaloihin ja tunkee valistunutta liberalismia kaappiin. Merkittävä on mahdollisuus, että seuraavissa eduskuntavaaleissa Suomi siirtyy Kreikan ja Venezuelan tieltä Unkarin ja Puolan tielle.
Venezuela noista parhaiten pärjää Miss Maailma kisoissa, toisaalta Puola taas FIFA-rankingissa korkeimmalla. Vaikea valinta.
Bluntly kirjoitti: 20.01.2021 9:06 Kreikkalaiset pöperöt ei ole mun mieleen ja Venezuelassa taas ruokaa ei ole. Puolassa ja unkarissa osataan taas kunnon rasvaiset pöperöt.
Mä olen suuri kreikkalaisen ruoan ystävä, sekä gastronomisesti että kansanterveydellisesti. Mutta ehkä Puola ja Unkari nekin kotiolot voittaa, eli ei tämä ihan katastrofi ole. Unkarilaiset viinitkin ovat vähän skarpanneet kommunistisen erkin pikakiväärin ajoista.

Mä en ole koskaan käynyt Puolassa enkä Venezuelassa, mutta Unkarissa ja Kreikassa monesti. Molemmat ovat mahtavia, eli eiköhän tässä ihan hyvin käy. Tosin tällaisille puoliaasialaisille osapäiväslaaveille elävä yhteys antiikin Kreikan perintöön on kyllä erinomaisen tärkeä, ugrilainen veljeys ja slaavikytkös heiluttavat ehkä balanssia liikaa. Tosin ei Kreikkakaan ole kuin ennen: opiskeluaikainen tuttuni kävi ennen koronaa ensimmäistä kertaa rantalomalla jossain Kreikan saarella ja palattuaan valittelli, miten huonosti siellä pärjäsi attikalaisella klassisella kreikalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 20.01.2021 9:51
Mä olen suuri kreikkalaisen ruoan ystävä, sekä gastronomisesti että kansanterveydellisesti. .
Mikä on sun käsitys feta-juuston terveellisyydestä? Tämä ei ole kompakysymys. Eilen otin Cittarin tiskiltä kreikkalaista salaattia, joka sisälsi suurimmaksi osaksi feta-juustoa. Hyvää kyllä oli.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.01.2021 10:05
urpiainen kirjoitti: 20.01.2021 9:51 Mä olen suuri kreikkalaisen ruoan ystävä, sekä gastronomisesti että kansanterveydellisesti. .
Mikä on sun käsitys feta-juuston terveellisyydestä? Tämä ei ole kompakysymys. Eilen otin Cittarin tiskiltä kreikkalaista salaattia, joka sisälsi suurimmaksi osaksi feta-juustoa. Hyvää kyllä oli.
Mä ajattelin enemmän sitä, että ruokavalion runko on kuitenkin kasviksia, lisää kasviksia, oliiviöljyä, kalaa ja vähän lihaa. Mutta ei mulla oikeasti ole juuri mitään hajua esim. fetan terveellisyydestä. Se on törkeän suolaista ja sisältänee aika korkealla prosentilla eläinrasvoja, eli tuskin kovin terveellistä. Mut oikea kreikkalainen feta on tehty lampaan- ja vuohenjuustosta, ja siinä maistuu vahvasti villiyrtit, ja sitä tulee pieni oliiviöljyllä ja oreganolla maustettu viipale salaatin päälle. Aika eri homma kuin täällä usein suositut lehmänmaidosta tehdyt kuminmakuiset salaattijuustokuutiot, joita heitetään salaatin sekaan ronskilla kädellä, kun itse kasvikset ovat niin mauttomia kreikkalaisiin verrattuna. Toivottavasti Cittarin versio oli laadukas!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu, toki välimeren ruokavalio on yleisesti ottaen terveellinen. Tämä kysymys vain akutisoitui, kun juuri eilen mussutin feta-juustoa suu vaahdossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.01.2021 14:53 Ehtoja pitää luonnollisesti noudattaa
Sama tuli mieleen autojen romutusmaksujen niputuksessa, jollain oli joku sata tonnia tulossa rahaa ja nyt Trafi miettii että maksaako vaiko eikö. Minusta maksaa, jos laki niin sanoo, turhia itkeä kun kakka on housuissa. Samalla sen niputuksen mahdollistavan porsaanreiän laissa voi kyllä tukkia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti: 20.01.2021 18:18
James Potkukelkka kirjoitti: 19.01.2021 14:53 Ehtoja pitää luonnollisesti noudattaa
Sama tuli mieleen autojen romutusmaksujen niputuksessa, jollain oli joku sata tonnia tulossa rahaa ja nyt Trafi miettii että maksaako vaiko eikö. Minusta maksaa, jos laki niin sanoo, turhia itkeä kun kakka on housuissa. Samalla sen niputuksen mahdollistavan porsaanreiän laissa voi kyllä tukkia.
Ei kukaan ole voinut pitää 100 tai 200 autoa henkilökohtaisessa liikennekäytössään vuotta mikä on lain tarkoitus. Viranomaisen tehtävä on tulkita lain tarkoitus sen esitöiden mukaisena.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.01.2021 10:40 https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e6b ... 43b1b6865c

Tää on kaikessa traagisuudessaan hauska. Omalla laillaan mainio aikalaistarina.
Ex-työkaveri tiesi kertoa toisesta silloisesta työkaverista, että tällä oli muutama bitcoin, jotka hukkuivat muutossa. Nyt tietysti arvo taas jotain ihan muuta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Aiemmin linkkaamastani EVA:n tutkimuksesta oli tarjolla toinenkin blogikirjoitus:

Vihreiden ja perussuomalaisten äänestäjät ovat lähes yhtä liberaaleja, mutta eri syistä
https://www.eva.fi/blog/2018/08/24/vihr ... ri-syista/

"Johdonmukainen liberalismi tai konservatismi on poikkeus"

"Liberalismimittauksessa erottuu myös ryhmiä, jotka ovat korostetusti liberaaleja (tai konservatiiveja) vain yhden faktorin suhteen. Esimerkiksi vihreiden äänestäjien sijoittuminen väestöryhmien jakauman liberaaliin päähän johtuu yksinomaan erittäin korkeasta faktoripisteiden määrästä identiteetin vapaudessa. Ilman tuota ulottuvuutta vihreiden kannattajat olisivat hyvin lähellä SDP:n tai vasemmistoliiton äänestäjiä."

"Sama pätee kääntäen perussuomalaisten kannattajiin. He olisivat aivan jakauman liberaaleimmassa päässä, ellei heidän faktoripistemääränsä olisi identiteetin vapauden kohdalla koko tutkimuksen selvästi alhaisin."

"Nämä havainnot osoittavat, että Suomessakin yhteiskunnallinen keskustelu on saanut niin sanotun identiteettipolitiikan piirteitä. Laajemmat poliittiset ohjelmat, ideologiat ja intressit jäävät yksittäisten aiheiden jalkoihin."


Suomi on maailman vapaimpia ja parhaimpia maita. Olisi kiva, jos keskityttäisiin tekemään maasta vielä vapaampi ja vielä parempi. Mutta kun kaikki haluavat rajoittaa vapautta omalla tavallaan niin sopua ei tunnu löytyvän.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vapaudet ovat vaarallisia, kuten Lenin hyvin tiesi. Tai kuten lännemmässä kulttuuripiirissä tavataan sanoa, jos vapauttaa liikaa, elämä ei välttämättä ole parempaa, vaan pahimmassa tapauksessa tuloksena on "continuall feare, and danger of violent death; And the life of man, solitary, poore, nasty, brutish, and short."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 22.01.2021 9:28 Vapaudet ovat vaarallisia, kuten Lenin hyvin tiesi. Tai kuten lännemmässä kulttuuripiirissä tavataan sanoa, jos vapauttaa liikaa, elämä ei välttämättä ole parempaa, vaan pahimmassa tapauksessa tuloksena on "continuall feare, and danger of violent death; And the life of man, solitary, poore, nasty, brutish, and short."
Miten ihmeessä väkivaltaisen kuoleman riski voi kasvaa, kun kerran tilastoissa näkyy, että vapaissa maissa on vähemmän väkivaltaa? Ei vapaus tarkoita viidakon lakeja, vaan sitä että jokainen saa elää omaa elämäänsä ilman pelkoa väkivallasta. Väkivalta ei ole vapautta, vaan vapauden rajoittamista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Viittasin siihen, että nämä itseään hämmentävästi klassisiksi liberaaleiksi kutsuvat uusliberaalit, joilta usein kuulostat, eivät usein oikein tunnu ymmärtävän klassisen liberalismin elimellistä yhteyttä skottilaiseen valistukseen. Siinä traditiosssa vapauden lisääminen on tietysi tavoiteltavaa mutta myös syvästi hankalaa, ja vapaudella on aina vahvasti kollektiivinen tai yhteiskunnallinen luonne (jota joskus yritettiin kiertää teologian avulla). Ei ihme, että valistuneessa mielessä vapaimpia yhteiskuntia ovat pohjoismaiset hyvinvointiyhteiskunnat. Viite Leniniin oli sitten sellainen kitinä-disclaimer torjumaan yleisemminkin ihmeellisen muodikkaita, mutta yhtäkaikki urpoja, kommunismihoureita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 22.01.2021 10:19 Ei ihme, että valistuneessa mielessä vapaimpia yhteiskuntia ovat pohjoismaiset hyvinvointiyhteiskunnat.
Pitäisikö meidän lisätä sitten vapautta ja hyvinvointia? Vai onko huippu saavutettu?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.01.2021 10:27
urpiainen kirjoitti: 22.01.2021 10:19 Ei ihme, että valistuneessa mielessä vapaimpia yhteiskuntia ovat pohjoismaiset hyvinvointiyhteiskunnat.
Pitäisikö meidän lisätä sitten vapautta ja hyvinvointia? Vai onko huippu saavutettu?
Aina voi parantaa, totta kai. Mutta jos palautetaan keskustelu siihen puoluepoliittiseen lähtökohtaan, mun on tosi vaikea uskoa, että nykykokoomus pystyy siihen kovin vakuuttavasti. Ainakin kypäräpappifraktio, libertaarit ja pro-business-broilerit lienevät melkeinpä vahingollisia. Olen huolissani siitä, että edistyspuolueen perinnön jatkajat, sosiaaliliberaali pro-market-sivistysporvaristo on taas jäämässä paitsioon, vaikka siellä se parannuspotentiaali varmaan olisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En ymmärrä? Kokoomusta vähemmän liberaalit puolueet eivät halua tehdä Kokoomuksen kanssa nykyistä liberaalimpaa politiikkaa, jollooin Kokoomus ei mahdu hallitukseen. Ei Kokoomuksella ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa asioihin oppositiosta käsin. En ymmärrä nyt ollenkaan miten tämä Suomen paikallaan polkeminen olisi Kokoomuksesta kiinni? Vai oliko sinulla nyt ajatuksena, että pitäisi vähentää vapautta ja mennä johonkin Nigerian vapausasteen ja hyvinvoinin suuntaan?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En nyt jaksa hakea lainauksia, mutta jokunen sivu aiemmin tässä samassa ketjussa käytiin sivistynyttä sanan säilän mittelöä siitä, mitä on Helsingin vetovoimalle tapahtumassa nyt ja jatkossa.

Mun epäilemättä omaksi edukseni vääristelevän muistini mukaan keskustelu meni jotenkin niin, että Bluntly esitti tavanomaisen epäilyksensä siitä, että kukaan nettomaksaja ei enää halua muuttaa Helsingin kantakaupunkiin. Mä esitin, että ihan hintakehityksestä nähdään, että tämä ei pidä paikkaansa.

Tähän B. ja osin Vagabondo kontrasivat, että muuttotilastoista näkyy, että Helsingin vetovoima suhteessa kehyskuntiin on laskemassa. B. ja V. tulkitsivat, että tässä kehyskuntien vetovoiman suhteellisessa kasvussa on kyse lähes itsestäänselvästi white flightista pois Helsingistä. Mä vähän hämmennyin tästä tiedosta, mutta alustavasti uumoilin, että väliaikaisen koronaefektin lisäksi kyse voisi olla myös siitä, että maksukykyinen jengi haluaa edelleen kantakaupunkiin, mitä myöten hinnat nousevat niin korkeiksi, että perusmassa joutuu tyytymään asumaan radan varressa, ja tämä selittää kasvavat muuttoluvut kauemmaksi.

Keskustelu jäi vähän auki, kun ruvettiin häröilemään jotain Daven muuttosuunnitelmista. Mut nyt Helsingin tietopalvelut ovat avanneet muuttotilastoja vähän tarkemmin, ja mä olen valmis julistamaan väliaikatulokseksi, että mä olin nyt käytettävissä olevilla tiedoilla oikeassa :loser:

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.01.2021 10:57 ^ En ymmärrä?
Ei se mitään, mä selitän. Haluaisin, että kokoomus ei tekisi jotain ihme suunnanmuutoksia kohti vastenmielistä kypäräpappipolitiikkaa vain sen takia, että jonkun kyselytutkimuksen sijaan heillä on paljon äänestäjärajapintaa persujen kanssa. Äänestäjien urpojen ennakkoluulojen opportunistisen ja lyhytnäköisen mielistelyn sijaan heidän pitäisi muokata äänestäjien preferenssejä argumentoimalla kestävästi paremman politiikan suunnasta, mikä olisi siellä sosiaaliliberaalissa pro-market sivistyksessä. Jos demarit ja vihreät tekisivät samankaltaisia siirtymiä, voisi olla mahdollisuuksia siihen sdp+kok+vihr+rkp-pohjaan, joka olisi parasta, mitä voi tässä tilanteessa realistisesti tavoitella. Isänmaan etu vaatii, että kesk+pers+krist ovat mahdollisimman marginaalissa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 22.01.2021 11:07
Keskustelu jäi vähän auki, kun ruvettiin häröilemään jotain Daven muuttosuunnitelmista. Mut nyt Helsingin tietopalvelut ovat avanneet muuttotilastoja vähän tarkemmin, ja mä olen valmis julistamaan väliaikatulokseksi, että mä olin nyt käytettävissä olevilla tiedoilla oikeassa :loser:

Eli onko tuo käppyrä nyt tulkittavissa niin, että -10 luvulla kehyskuntien muuttovoitto koostui muun kielisistä? Mutta voiko tuota selittää yksinkertaisesti muun kielisten määrään kasvu? Kun heitä on aiempaa enemmän, totta kai heistä tulee muuttovoittoa. Miksi muuttovoitto ei tulisi muun kielisistä, kun kerran väkiluvun kasvukin tulee heistä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei kai Bluntly väittänyt, että hyvätuloiset muuttaisivat kehyskuntiin? Eihän siinä olisi järkeä, kun ihan hyvä Espoo on keksitty.

Hyvätuloisen aika on arvokkaampaa kuin pienituloisen. Tästä syystä hyvätuloisen kannattaa maksaa asunnosta enemmän, jos sen asunnon sijainti vähentää matka-aikoja.

Jos ostovoimaa on, niin nollakorkojen aikana asunnon hintaa enemmän hankinnan mielekkyyteen vaikuttaa hintakehityksen odotusarvo. Kehyskuntien pelloilla ei näy niukkuutta. Ei ole uskottavaa, että kehyskunnasta ostetun omakotitalon hinta erityisesti raketoisi seuraavien vuosikymmenten kuluessa.

Kehyskuntien lukiot eivät luultavasti kestä vertailua parhaiden pk-seudun lukioihin ja yliopisto-opinnot ovat kaukana. Tästäkin vinkkelistä kehyskunta on hyvätuloiselle perheelle paska diili. Perheen vinkkelistä optimaalista aikaa on vain se aika kun lapset ovat 7-12v ikäisiä. Ihan naurettavan lyhyt jakso asuinpaikan ja asunnon oston vinkkelistä.

Tuossa tukimuksessa näkyi muuten mielenkiintoinen white flight: Baltit muuttavat kehyskuntiin, koska raha ei riitä länteen ja itä ei miellytä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 22.01.2021 11:13 Ei se mitään, mä selitän. Haluaisin, että kokoomus ei tekisi jotain ihme suunnanmuutoksia kohti vastenmielistä kypäräpappipolitiikkaa vain sen takia, että jonkun kyselytutkimuksen sijaan heillä on paljon äänestäjärajapintaa persujen kanssa.
Mutta EVA:n tutkimuksen mukaan myöskin Persuilla oli paljon yhteistä Kokoomuksen kanssa ja Vihreät eivät EVA:n tutkimuksessa erottuneet persuja liberaalimpina? Eli ei tässä nyt ole mistään yhdestä kyselytutkimuksesta kyse. Vai onko jossain joku Virallinen Totuus, jota tässä pitää noudattaa?
Vastaa Viestiin