Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taitaa kepuleille tulla melko rankka tiputus seuraavassa mielipidekyselyssä:

Pekka Haavisto sai eduskunnan luottamuksen äänin 101–68 – äänestyksestä poissa 30 edustajaa


Keskustan Hoskonen äänesti Haavistoa vastaan – puolueelta tiukka nootti: ”Poliittisen vastuun kantavat vihreät”
Keskustan mielestä vihreät ja Haavisto ovat itse vastuussa tilanteesta. Keskusta ei hyväksy Haaviston lainvastaista toimintaa, eikä vihreiden viimeviikkoista toimintaa perustuslakivaliokunnassa.

– Perustuslakivaliokunnan mukaan Haavisto on toiminut lainvastaisesti, eikä keskustan eduskuntaryhmä hyväksy lainvastaista toimintaa. Tarkoitus ei pyhitä keinoja. Pekka Haavisto on tehnyt virheitä ja hän kantaa vastuun omasta toiminnastaan. Poliittisen vastuun kantavat vihreät. Moitimme vihreitä siitä, että he ovat toiminnallaan murentaneet perustuslakivaliokunnan asemaa ja arvovaltaa. Valiokunnan riippumattomuus pitää turvata.
Miten vihreät kantaa vastuun kun uskovaiset äänestää heitä kuitenkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007683219.html

Jotenkin tämä uutinen huvittaa mua. Oppineet huolellisen harkinnan jälkeen päätyvät siihen, että "nappisilmä" on paheksuttava ilmaus, "tanssipoika" ei. Hyvä, että tämäkin nyt selvisi. En ole muistaakseni koskaan käyttänyt kumpaakaan.

-Nappisilmä tanssipoika
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Että sillälailla.

Haavisto äänesti oman luottamuksensa puolesta


Toivottavasti on diplomaattipassi. Muuten voi jäädä jossain USAssa rajalle kun todettu kriminaaliksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 15.12.2020 19:54 Että sillälailla.

Haavisto äänesti oman luottamuksensa puolesta


Toivottavasti on diplomaattipassi. Muuten voi jäädä jossain USAssa rajalle kun todettu kriminaaliksi.
Mitä horiset? Haavisto on lain mielessä syytön mihinkään koska häntä vastaan ei ole nostettu syytettä. Saatika että hänelle tulisi jostain rikosrekisteri ilman lainvoimasta tuomiota.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mua tässä Haavistogatessa naurattaa, että mustapekka (pun not intended) jäi kepun käteen :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 9:00 Mua tässä Haavistogatessa naurattaa, että mustapekka (pun not intended) jäi kepun käteen :)
Ei naurata, kun arvaahan sen, kenen laariin tämä sataa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 9:00 Mua tässä Haavistogatessa naurattaa, että mustapekka (pun not intended) jäi kepun käteen :)
Ehkä aliarvioit Kepun moraalisen notkeuden? Kepu on saanut isot koronatuet paikkakunnille, jotka eivät ole koronasta kärsineet. Kepu on myös saamassa huikean kalliin sote-himmelin. Siinä sivussa joutuu vähän selittelemään, mutta veikkaisin kannatuksen nousevan, mikäli fyrkkaa virtaa kannattajille.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 16.12.2020 9:04
James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 9:00 Mua tässä Haavistogatessa naurattaa, että mustapekka (pun not intended) jäi kepun käteen :)
Ei naurata, kun arvaahan sen, kenen laariin tämä sataa.
Lähes sama mitä maailmassa, Suomessa ja elämässä tapahtuu, propsit sataa persujen laariin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.12.2020 9:58
James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 9:00 Mua tässä Haavistogatessa naurattaa, että mustapekka (pun not intended) jäi kepun käteen :)
Ehkä aliarvioit Kepun moraalisen notkeuden? Kepu on saanut isot koronatuet paikkakunnille, jotka eivät ole koronasta kärsineet. Kepu on myös saamassa huikean kalliin sote-himmelin. Siinä sivussa joutuu vähän selittelemään, mutta veikkaisin kannatuksen nousevan, mikäli fyrkkaa virtaa kannattajille.
Ei riviäänestäjä noista piittaa. 2% KEPU -> PS.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.12.2020 9:59 Lähes sama mitä maailmassa, Suomessa ja elämässä tapahtuu, propsit sataa persujen laariin.
Joo. Välillä tuntuu, että ehkä ne itsekin puoluejohdossa kelaa, että kokeillaan jotain aivan ennenkuulumattoman urpoa läppää ja katsotaan, uppoaako sekin kannattajiin. Räjähteleviä lepakoita, keskitysleirejä, qanon-teorioita, ihan mitä vaan. Ehkä se persujen ajatuspajan/Hankamäen tutkimus oli jo aavistuksen liian mielenvikaista peruspersuillekin, mutta vähän kuorrutettuna kaikki menee läpi. Esim. tää uusin ajatuspajatuotos, josta fanboy bhvenkin on tapansa mukaan copypastennut jotain roskaa tähänkin ketjuun, täytyy olla läppä: hei, valikoidaan jotain tilastolukuja ilman mitään kontekstualisointia ja hyökätään sillä nimenomaan Närpiön työperäistä maahanmuuttoa kohtaan. Jos tämä menee läpi kannattajille, meidän ei todellakaan tarvitse koskaan välittää perusteluista, kunhan hyökätään ulkomaalaisia ja ruotsinkielisiä vastaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 9:00 Mua tässä Haavistogatessa naurattaa, että mustapekka (pun not intended) jäi kepun käteen :)
Haluan vielä korostaa tätä. En ymmärrä, miten aina käy näin :mrgreen:

Vaikka jonkun toisen hallituspuolueen puheenjohtaja jäisi kiinni lapsiin sekaantumisesta, kepu kärsisi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 10:47
James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 9:00 Mua tässä Haavistogatessa naurattaa, että mustapekka (pun not intended) jäi kepun käteen :)
Haluan vielä korostaa tätä. En ymmärrä, miten aina käy näin :mrgreen:
Osinhan tässä on kai kyse siitä, että kepu itse rakensi tätä narratiivia, että he ovat nyt vastuullisen porvariston edunvalvojat punavihreässä hallituksessa, kokoomus ja persut statisteja. Tietysti nämä toiset oikeistopuolueet pahastuivat tästä ja haluavat koko ajan kääntää tarinan siten, että kepu ei ole riittävän voimakas rooliinsa vaan on punavihreiden vietävissä. Koska kokkarit ja persut kilpailevat ehkä enemmän kepun kuin punavihreiden äänistä, toki he korostavat kepun epäonnistumista silloin kun hallitus tekee heidän näkökulmastaan liian vasemmistolaista tai liian vihreää politiikkaa.

Mutta onhan tässä asetelmassa jotain erityisen hauskaa just tässä keississä, jossa siis tilanne nyt on se, että opposition mukaan kepu on alistunut punavihreiden käskyläiseksi, koska lähtee mukaan tähän umpivasemmistolaiseen ideaan puolustaa hyvinkin vahvaa työnantajan direktio-oikeutta, kun kunnon porvareina heidän pitäisi puolustaa duunarin oikeutta tehdä työnsä miten lystää.

Edit. Vähän kyllä myös ihmetyttää sekä vihreiden että kepun viestinnän urpous tässä keississä. Kun kävi selväksi, että Haavistoa ei moitita kuin keskeytetystä hankkeesta siirtää Tuominen toisiin tehtäviin, ihan turha oli alkaa spinnamaan mitään tai jättää vastalausetta. Sen kun olisivat sanoneet, että moitteet otetaan vastaan ja jatkossa toimitaan tarkemmin. Ja kepu veti aika koomisesti yli, kun tekivät valtavan numeron siitä, että toisin kuin vihreillä, kepulla tarkoitus ei koskaan pyhitä keinoja - tosin just nyt he vastentahtoisesti äänestävät Haaviston luottamuksen puolesta, koska tarkoitus pyhittää keinot. Olisivat vain sanoneet, että koska Haaviston moitteet tulivat vain HR-prosessin laadusta eikä poliittisesta toiminnasta, Haavisto saa vielä luottamuksen poliittisena toimijana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://sorsafoundation.fi/kalevi-sorsa ... autiainen/

Ehkä melkein toivoisi, että nämä kaikkein näkyvimmät julkiset lakitulkitsijat eivät lähtisi näinkään puoluepoliittisiin hommiin. Vaikka toki heilläkin siihen oikeus. Vähän samaa, vaikka toisesta kulmasta, kun perinteisesti ongelmallinen sotilaiden ja poliisien puoluepoliittisuus jopa virkauran jälkeen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ihan näin maallikkona, eikö tuo nyt ole aikamoinen downgreidaus uralla? Toki palkka voi helposti olla ainakin tuplat apulaisprofessorin hommiin..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.12.2020 11:09
James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 10:47
James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 9:00 Mua tässä Haavistogatessa naurattaa, että mustapekka (pun not intended) jäi kepun käteen :)
Haluan vielä korostaa tätä. En ymmärrä, miten aina käy näin :mrgreen:
Osinhan tässä on kai kyse siitä, että kepu itse rakensi tätä narratiivia, että he ovat nyt vastuullisen porvariston edunvalvojat punavihreässä hallituksessa, kokoomus ja persut statisteja. Tietysti nämä toiset oikeistopuolueet pahastuivat tästä ja haluavat koko ajan kääntää tarinan siten, että kepu ei ole riittävän voimakas rooliinsa vaan on punavihreiden vietävissä. Koska kokkarit ja persut kilpailevat ehkä enemmän kepun kuin punavihreiden äänistä, toki he korostavat kepun epäonnistumista silloin kun hallitus tekee heidän näkökulmastaan liian vasemmistolaista tai liian vihreää politiikkaa.

Mutta onhan tässä asetelmassa jotain erityisen hauskaa just tässä keississä, jossa siis tilanne nyt on se, että opposition mukaan kepu on alistunut punavihreiden käskyläiseksi, koska lähtee mukaan tähän umpivasemmistolaiseen ideaan puolustaa hyvinkin vahvaa työnantajan direktio-oikeutta, kun kunnon porvareina heidän pitäisi puolustaa duunarin oikeutta tehdä työnsä miten lystää.

Edit. Vähän kyllä myös ihmetyttää sekä vihreiden että kepun viestinnän urpous tässä keississä. Kun kävi selväksi, että Haavistoa ei moitita kuin keskeytetystä hankkeesta siirtää Tuominen toisiin tehtäviin, ihan turha oli alkaa spinnamaan mitään tai jättää vastalausetta. Sen kun olisivat sanoneet, että moitteet otetaan vastaan ja jatkossa toimitaan tarkemmin. Ja kepu veti aika koomisesti yli, kun tekivät valtavan numeron siitä, että toisin kuin vihreillä, kepulla tarkoitus ei koskaan pyhitä keinoja - tosin just nyt he vastentahtoisesti äänestävät Haaviston luottamuksen puolesta, koska tarkoitus pyhittää keinot. Olisivat vain sanoneet, että koska Haaviston moitteet tulivat vain HR-prosessin laadusta eikä poliittisesta toiminnasta, Haavisto saa vielä luottamuksen poliittisena toimijana.
Mun mielestäni tämän keissin merkittävin asia oli Kärnän upseerinkunnian loukkaaminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.12.2020 12:35 Mun mielestäni tämän keissin merkittävin asia oli Kärnän upseerinkunnian loukkaaminen.
Kärnä otti keskustelussa yläposition.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 17.12.2020 11:44 https://sorsafoundation.fi/kalevi-sorsa ... autiainen/

Ehkä melkein toivoisi, että nämä kaikkein näkyvimmät julkiset lakitulkitsijat eivät lähtisi näinkään puoluepoliittisiin hommiin. Vaikka toki heilläkin siihen oikeus. Vähän samaa, vaikka toisesta kulmasta, kun perinteisesti ongelmallinen sotilaiden ja poliisien puoluepoliittisuus jopa virkauran jälkeen.
Rautiainen on kaiken aikaa ollut tulipalonpunainen ja poliittinen, erinomaista että heittää kaiken teeskentelyn sivuun ja tunnustaa ettei mikään tutkija ole ollut ensinkään.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitäähän se nyt EKP:n varmistaa, että pohjoisen vaurailla pankeilla on varaa maksaa PIIGS-maiden pankkien törsäilyt tulevan pankkien vastuunjakosähläyksen mukaan.

Euroopan keskus­pankin osinko­päätös kertoo suuren pankki­kriisin pelosta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ihmiselämän arvo Suomenssa on 2,4 miljoonaa euroa
https://www.talouselama.fi/uutiset/tutk ... 0fe8a987d9

”Tutkimuksen mukaan tilastollinen ihmishengen arvo Suomessa on keskimäärin noin 2,4 miljoonaa euroa, vakavan loukkaantumisen välttämisen noin 900 000 euroa ja lievän loukkaantumisen noin 60 000 euroa”, kerrotaan Traficomin verkkosivuilla."

Halvalla menee. Olisin veikannut suomalaisen hengen arvoksi 3-4 miljoonaa. Vakavan loukkaantumisen hinta sen sijaan vaikuttaa olevan vähän yläkanttiin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6 ... ea435f2ea3
Tää Kärnä on kyllä melkoinen hölösuusähläri. Looginen jatkumo voisi olla, että vuoden sisään Kärnä saa potkut puolueesta ja löytää itsensä todellisesta henkisestä kodistaan perussuomalaisista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuskin pääsee muualle kuin vihreisiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.12.2020 13:41 https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6 ... ea435f2ea3
Tää Kärnä on kyllä melkoinen hölösuusähläri. Looginen jatkumo voisi olla, että vuoden sisään Kärnä saa potkut puolueesta ja löytää itsensä todellisesta henkisestä kodistaan perussuomalaisista.
Onhan sillä todella urpoja tempauksia vaikka kuinka. Mutta en mä saa siitä persuvibaa. Kaikkine hölmöilyineen vaikuttaa kuitenkin hemmolta, jonka kanssa voisin käydä vaikka kalassa Lapissa. Persuista pysyn mahdollisimman kaukana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kärnä on Kärnä. Ei siitä saa otetta. Monenlaisia tempauksia on, uusi lemmikkini on tämä Kärnän upseerinkunnian loukkaaminen, top 3:een mahtuu myös VR:n ravintolavaununun lihapiirakkagate.

Mutta on se tehnyt myös juttuja, joita kannatan. Ainakin yksi tulee mieleen, eli taistelu STM:n etämyyntikantaa vastaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun mielestä Kärnä on profiloitunut juurikin aikapommina, joka ei voi itselleen mitään. Varmasti hillittyä Saarikkoakin taas vituttaa, jos se mikään mittari tässä on. Mielestäni kaikki maamme upseerit voisi tehdä Kärnästä joukkorikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, koska holtiton Kärnä yrittää omia upseerinkunnian, vaikka pikemminkin jatkuvasti halventaa sitä tempauksillaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Voisi opetella pyytämään vähän aiemmin anteeksi noita perseilyjään niin ei suotta tarvitsisi poliisin tai/ ja oikeuden kautta niitä pyörittää.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin