Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

11 miljardia takkiin. Jos kepu pysyy tässä hallituksessa, se toivon mukaan hautaa itsensä lopullisesti.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 15.09.2020 23:32 toivon mukaan hautaa itsensä lopullisesti.
Mä kanssa vähän elättelen, epäilemättä turhaa, toivoa siitä, että kepu ottaisi kuninkaallisesti takkiinsa kunnallisvaaleissa. Se murtaisi kepun selkärankaa niin paljon, että poliittinen kenttä voisi vähän melkein mullistua.

Toivon tietysti mullistumista siten, että kepu tosiaan luutuu muutaman prosentin MTK:n poliittiseksi siiveksi, mutta pettyneet äänestäjät eivät siirry persuihin, jonka johdon sympatiat just nyt näyttävät melkein olevan enemmän natsirikollisten järjestöjen kuin oman puolueen murhayrityksen uhrin puolella.

Oikeasti tietysti kävisi niin, että kepu kaataisi hallituksen, nousisi takaisin keskisuurten puolueiden pääjoukkoon, ja vallitsevasta kuohunnasta hyötyisivät just persut. :(
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.09.2020 23:29 Hallitus pani tuulemaan. Nosti työllisyystavoitteen 80.000 uuteen työlliseen
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006637020.html

Vau!
Että sellainen silmänkääntötemppu. Ei tavoitellakaan 60 000 työpaikkaa tänä vuonna, vaan 80 000 kymmenessä vuodessa. Mulla ei tietenkään ole mitään tuntumaa siihen miten noita poliittisilla toimilla saatavia työpaikkaennusteita lasketaan ja kuinka hyvin vastaavat menetelmät on ennen pitäneet paikkansa, mutta pikaisesti lukemalla tuntuu epäuskottavalta. Jos niitä työpaikkoja syntyy noin helposti, niin miksi työllisyyttä ei ole nostettu jo aikoja sitten?

Tällä teoreettisella 80 000 työpaikallako täytetään kepun hallitusneuvoitteluissa sopiva talouden tasapainottaminen?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.09.2020 23:29Hallitus pani tuulemaan. Nosti työllisyystavoitteen 80.000 uuteen työlliseen
Haetaan vain tarpeeksi 'vapaaehtoisia' vuolemaan kaarnalaivoja valtion palkalla. Ongelma ratkaistu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 15.09.2020 23:32 11 miljardia takkiin.
Mä en ole vielä nähnyt yksityiskohtia, mutta noin niinku lähtökohtaisesti on hyvä, että budjetoitiin kunnolla esim. testaamiseen ja että tarkoitus on selvitä ilman lisätalousarvioita. Lisäksi tämäkin velanotto vienee Suomen velka-asteeltaan sellaiselle kansainväliselle keskitasolle, jonnekin Saksan rinnalle. Ihan hyvä, että massiivinen elvytys tässä tilanteessa on mahdollista ilman sen silmiinpistävämpiä seurauksia. Enemmän kuin ensi vuoden alijäämäinen budjetti, ongelma lienee sama kuin aina poliitikkojen keynesiläisyydessä: se muistetaan vain laskusuhdanteessa, nousuhdanteessa siirrytään jakovaralinjalle. Minun huoleni koskee siis ennen muuta budjetteja sen jälkeen, kun koronakriisi on (toivottavasti) saatu hallintaan.

Edit. Siis näin (Vanhanen ja HS kerkesivät tosi nopeasti lukemaan Kitinää): https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006637208.html
Viimeksi muokannut urpiainen, 16.09.2020 9:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 16.09.2020 8:35 Mä kanssa vähän elättelen, epäilemättä turhaa, toivoa siitä, että kepu ottaisi kuninkaallisesti takkiinsa kunnallisvaaleissa. Se murtaisi kepun selkärankaa niin paljon, että poliittinen kenttä voisi vähän melkein mullistua.
Uumoilen, että persuilla on mahdollisuus antaa turpasauna kepulle keväällä. Jos näin käy, niin persut hitsautuvat ainakin vähäksi aikaa Suomen politiikkaan. Soinista on päästy eroon. Persujen suurimmaksi ongelmaksi jää hyvien ehdokkaiden puute suhteessa puolueen suosioon. Kunnallisvaalit tarjoavat ehdokkaille mahdollisuuden päästä puolueen kautta kiinni paikalliseen hillotolppaan. Tuon pitäisi houkutella parempia ehdokkaita persujen listoille.
urpiainen kirjoitti: 16.09.2020 8:35 Toivon tietysti mullistumista siten, että kepu tosiaan luutuu muutaman prosentin MTK:n poliittiseksi siiveksi, mutta pettyneet äänestäjät eivät siirry persuihin, jonka johdon sympatiat just nyt näyttävät melkein olevan enemmän natsirikollisten järjestöjen kuin oman puolueen murhayrityksen uhrin puolella.
Eihän kepu voi mitenkään romahtaa noin alas. Vasta 70% suomalaisista asuu kaupungillistuneilla alueilla. Loput 30% tarjoavat kepulle riittävästi kenttää. Pikkukunnat ja maaseutu elää valtionosuuksilla ja muilla tulonsiirroilla. Noiden alueiden asukkaiden kannattaa etupoliittisista syistä äänestää kepua, joka kuitenkin kaikkein suoraviivaisimmin ajaa näiden äänestäjien suoraa taloudellista etua. Vai tarjoaako vihreät persjönsteriläisille enemmän fyrkkaa?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.09.2020 8:51 Persujen suurimmaksi ongelmaksi jää hyvien ehdokkaiden puute suhteessa puolueen suosioon. Kunnallisvaalit tarjoavat ehdokkaille mahdollisuuden päästä puolueen kautta kiinni paikalliseen hillotolppaan. Tuon pitäisi houkutella parempia ehdokkaita persujen listoille.
Tää on musta hyvä pointti. Persujen suosio, yhdistettynä apuluokkatason poliitikkoihin, antaa pyrkyrille ennenkuulumattoman hyvän sauman tulla valituksi.
sivustahuutaja kirjoitti: 16.09.2020 8:51 Eihän kepu voi mitenkään romahtaa noin alas. Vasta 70% suomalaisista asuu kaupungillistuneilla alueilla. Loput 30% tarjoavat kepulle riittävästi kenttää. Pikkukunnat ja maaseutu elää valtionosuuksilla ja muilla tulonsiirroilla. Noiden alueiden asukkaiden kannattaa etupoliittisista syistä äänestää kepua, joka kuitenkin kaikkein suoraviivaisimmin ajaa näiden äänestäjien suoraa taloudellista etua. Vai tarjoaako vihreät persjönsteriläisille enemmän fyrkkaa?
Ajattelin sellaista selkeästi yksinumeroista kannatusprosenttia, vähän Ruotsin kepun malliin. Harva niistä taajamien ulkopuolisistakaan tyypeistä enää on talonpoikia. Tulen varmaan pettymään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 16.09.2020 8:42
sivustahuutaja kirjoitti: 15.09.2020 23:29 Hallitus pani tuulemaan. Nosti työllisyystavoitteen 80.000 uuteen työlliseen
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006637020.html

Vau!
Että sellainen silmänkääntötemppu. Ei tavoitellakaan 60 000 työpaikkaa tänä vuonna, vaan 80 000 kymmenessä vuodessa. Mulla ei tietenkään ole mitään tuntumaa siihen miten noita poliittisilla toimilla saatavia työpaikkaennusteita lasketaan ja kuinka hyvin vastaavat menetelmät on ennen pitäneet paikkansa, mutta pikaisesti lukemalla tuntuu epäuskottavalta. Jos niitä työpaikkoja syntyy noin helposti, niin miksi työllisyyttä ei ole nostettu jo aikoja sitten?

Tällä teoreettisella 80 000 työpaikallako täytetään kepun hallitusneuvoitteluissa sopiva talouden tasapainottaminen?
8000 työpaikkaa vuodessa. Hui olkoon mikä tahti.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 16.09.2020 8:56 Ajattelin sellaista selkeästi yksinumeroista kannatusprosenttia, vähän Ruotsin kepun malliin. Harva niistä taajamien ulkopuolisistakaan tyypeistä enää on talonpoikia. Tulen varmaan pettymään.
Ruotsalaiset asuvat tiiviissä taajamissa suomea etelämmässä. Ei ruotsissa oikein ole sellaista asutettua maaseutua kuten suomessa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.09.2020 9:07
urpiainen kirjoitti: 16.09.2020 8:56 Ajattelin sellaista selkeästi yksinumeroista kannatusprosenttia, vähän Ruotsin kepun malliin. Harva niistä taajamien ulkopuolisistakaan tyypeistä enää on talonpoikia. Tulen varmaan pettymään.
Ruotsalaiset asuvat tiiviissä taajamissa suomea etelämmässä. Ei ruotsissa oikein ole sellaista asutettua maaseutua kuten suomessa.
Ei ole Suomessakaan kauaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kyllä kepu silti sätkii vielä monta vaalikautta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hallituksen julkisesti ilmoitetut tavoitteet on pelkkää teatteria. Luulen, että niillä pyritään vain antamaan hallituksesta jotenkin asiaan tarttuva ja ponnekas kuva ja rauhoittaa näin mediaa ja oppositiota. Tavoitehan ei tarkoita vielä mitään. Keinot ovat tietenkin keskiössä.

Täystyöllisyyshän oli vielä joitakin vuosia sitten hallituksen tavoitteena. Sitten on tavoiteltu myös nollaa liikennekuolemaa jne.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Roope Salmisen ja uhrin viestit julki
Asianomistajaa oli alkanut ahdistaa se, että rikosjuttu voisi vanhentua.
...ja massit mennä ohi suun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 18.09.2020 18:44 Roope Salmisen ja uhrin viestit julki
Asianomistajaa oli alkanut ahdistaa se, että rikosjuttu voisi vanhentua.
...ja massit mennä ohi suun.
Hän sai tonnin. Tuskin sellainen raha, minkä vuoksi kukaan lähtee tuollaiseen pyöritykseen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Varman bluntly epäili, että kohta ollaan jossain tosi-tv ohjelmassa
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 19.09.2020 10:15
Bluntly kirjoitti: 18.09.2020 18:44 Roope Salmisen ja uhrin viestit julki
Asianomistajaa oli alkanut ahdistaa se, että rikosjuttu voisi vanhentua.
...ja massit mennä ohi suun.
Hän sai tonnin. Tuskin sellainen raha, minkä vuoksi kukaan lähtee tuollaiseen pyöritykseen.
Tuomion luettuani, ei tuo keissi kyllä kovin vahvalta Roopen syyttömyyden suhteen vaikuta. En nyt heti keksi, mitä jäniksiä hänellä voisi hatussaan olla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

IL:n referoimissa WA viesteissä mua ihmetyttää tuo sensurointi, esim.


– Ois super kivaa tulla ja tuottaa sulle orgasmi tho, Salminen kirjoittaa.

– Kuinka humalassa oot lol. Jos nyt kuitenkin oltais *** vaa, asianomistaja reagoi.


---

– Hämmennyin siit, et jäbä yrittää iskee mua koko yön, ku ollaan käytännös *** JA oot ennen ollu sillai bro, asianomistaja avautuu.

Kun mielestäni tuossa kohtaa ei oikein sovi olemaan mikään yksilöivä tieto eikä kirosanakaan?

Parhaiten tuossa varmaan voisi olla "kavereita"? Ehkä se on sitten katsottu yksilöiväksi?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... telkku.com
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Sana on varmaan työkavereita ja sillä on pyritty suojaamaan uhrin identiteetti. Näin siis itse tulkitsin, en tiedä tästä sen enempää.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^^ Eiks noi kuuluisi tuonne White Trash -ketjun puolelle, kun se muutenkin on aktiivisena? Sillä välin mua taas kiinnostaa asia, joka voisi ehkä olla myös tekniikka-alueella: miten ihmeessä ne onnistui ajamaan autolautalla karille Ahvenanmaalla väylällä, jota sahaavat arvatenkin päivittäin? Eiks joku autopilotti ala huutaa hullun lailla, jos joku meinaa ohjata metrinkin sivuun? Joka tapauksessa, ei taida Viking Linella olla mikään juhlavin vuosi menossa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 21.09.2020 9:46 Sana on varmaan työkavereita ja sillä on pyritty suojaamaan uhrin identiteetti. Näin siis itse tulkitsin, en tiedä tästä sen enempää.
Aivan. Työkavereita se varmastikin on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.09.2020 9:47 ^^ Eiks noi kuuluisi tuonne White Trash -ketjun puolelle, kun se muutenkin on aktiivisena? Sillä välin mua taas kiinnostaa asia, joka voisi ehkä olla myös tekniikka-alueella: miten ihmeessä ne onnistui ajamaan autolautalla karille Ahvenanmaalla väylällä, jota sahaavat arvatenkin päivittäin? Eiks joku autopilotti ala huutaa hullun lailla, jos joku meinaa ohjata metrinkin sivuun? Joka tapauksessa, ei taida Viking Linella olla mikään juhlavin vuosi menossa.
Muakin tosiaan ihmetyttää, miten onnistuivat ajamaan karille. Sää oli hyvä. Ruorimies kitinässä? Sama laivahan ajoi karille muutama vuosi sitten myös ja silloin oli jokin sähkövika. Eli ehkä nytkin jokin tekninen vika. Toivottavasti.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 21.09.2020 9:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sähköviankin tapauksessa luulisi jotekin olevan varajärjestelmän varajärjestelmiä, mutta ei ehkä sitten. Miten evakuointi muuten käytännössä tehdään? Vinssaako ne matkustajia sieltä korkeuksista merivartioston pikkuveneiden kannelle vai miten? Kuulostaa aika seikkailulta, vaikka kai keli oli loistava ja merenkäynti olematon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eikös se ole hyvä että tulee ihan livenä evakutointiharjoituksia, järjestetty juttu! Toki 200 matkustajalla aika kesyä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käsittääkseni alakannella on ovi tämmöisiä tapauksia varten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin