Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Turtiaisen pitää yhdistää voimansa kristalliporukan kanssa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bhven kirjoitti: 07.04.2021 17:37 Turtiaisen pitää yhdistää voimansa kristalliporukan kanssa.
Tai ainakin kristallimetaporukoiden kanssa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000007906392.html

Hyvä uutinen kuluttajille. Mielenkiintoista, jos pystyvät tarjoamaan kotiinkuljetuksia jopa ilmaiseksi samalla ruoan hinnalla, millä muut maksullisella kuljetuksella. On tietysti etu, kun toiminta suunnitellaan alusta lähtien pelkästään nettikauppaa varten.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Ihme juttu, minkälaisen romanttis-protektionistisen nationalistin sitä löytää itsessään tällaisia uutisia lukiessa. Jotenkin tekstiä alkaa lukea siten, että koko ajan toivoo, että kyseessä olisi jokin elintarvikekaupan disruptioon pyrkivä kotimainen yritys. Ja kun pääsee kohtaan, jossa asialla kerrotaan olevan norjalainen toimija, harmittaa. Firman nimikin on helkkari soikoon Kolonial! Kumma juttu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Noinhan se on. Tietysti vähän laajemmin kyseessä on koko vanhan väsyneen Euroopan ongelma. Täältä ei ole spotifyä lukuunottamatta tullut varmaan yhtään nettiajan merkittävää
toimijaa.

Jostain syystä täällä ei pöhise.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 9:25 Jostain syystä täällä ei pöhise.
Nyt äkkiä Himanen apuun, kouraan se turvallinen miltsi, ja kohtajoskus valmistuu monipolvinen mestariteos kuinka elinvoima ja pöhinä saadaan kaiken päätöksenteon keskiöön.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^VTV vielä mukaan kulkemaan hallinnon rinnalla ja tukemaan hallintoa uudistumisessa ja toiminnan kehittämisessä alati muuttuvassa tilanteessa, niin johan alkaa pöhistä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 9:56 ^VTV vielä mukaan kulkemaan hallinnon rinnalla ja tukemaan hallintoa uudistumisessa ja toiminnan kehittämisessä alati muuttuvassa tilanteessa, niin johan alkaa pöhistä!
Mulla on tää ihme uusherännäinen keskustalaisuus painamassa päälle, ja uskon Vanhas-Masaan! Mun käsittääkseni se sanoo nyt epävirallisemmissa yhteyksissä aika suoraan, että ei tosiaan ole pyrkimässä minnekään, eli enää ei tee niinkään etujärjestöpolitiikkaa, vaan haluaa Pelastaa Isänmaan. Vähän megalomaanisen harhaiselta kuulostaa, mutta ymmärtääkseni Vanhasen ohjelma on suurin piirtein, että ihan sama mitä joidenkin sotejen ja maakuntahallintojen kanssa tehdään, hänen projektinsa on ottaa Ala-Pietilän työryhmän taannoinen, näennäisesti Lintilälle tehty raportti tosissaan, ajaa sille yleisesti hyväksytty implementaatio-ohjelma, ja sitten vetäytyä Nurmijärvelle. Isänmaan kohtalonkysymys on nyt, saako Vanhanen vetää projektinsa loppuun, vai syrjäyttääkö Saarikko hänet valtiovarainministerinä jo ennen kesää. Jos syrjäyttää, aluepolitiikka tuhonnee pöhinän ja kasvun eväät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 9:15 https://www.hs.fi/talous/art-2000007906392.html

Hyvä uutinen kuluttajille. Mielenkiintoista, jos pystyvät tarjoamaan kotiinkuljetuksia jopa ilmaiseksi samalla ruoan hinnalla, millä muut maksullisella kuljetuksella.
Kotiinkuljetuksen hinta on k:lla 9,90€. Ei tuolla ole mitään merkitystä, jos ostaa ruokakaupasta esim. 160€/viikko. Valikoima on paljon tärkeämpi juttu.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.04.2021 10:16
James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 9:15 https://www.hs.fi/talous/art-2000007906392.html

Hyvä uutinen kuluttajille. Mielenkiintoista, jos pystyvät tarjoamaan kotiinkuljetuksia jopa ilmaiseksi samalla ruoan hinnalla, millä muut maksullisella kuljetuksella.
Kotiinkuljetuksen hinta on k:lla 9,90€. Ei tuolla ole mitään merkitystä, jos ostaa ruokakaupasta esim. 160€/viikko. Valikoima on paljon tärkeämpi juttu.
Ei sulle eikä mulle, mutta suuri osa suomalaisista on valmis jonottamaan kaksi tuntia ilmaista ämpäriä. Itse uskon maksuttoman kuljetuksen olevan merkittävä psykologinen asia suurelle osalle.

Kannattaa laittaa joku euro raja ilmaiselle kuljetukselle, niin porukka ostaa sen yli.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 08.04.2021 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.04.2021 10:16
James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 9:15 https://www.hs.fi/talous/art-2000007906392.html

Hyvä uutinen kuluttajille. Mielenkiintoista, jos pystyvät tarjoamaan kotiinkuljetuksia jopa ilmaiseksi samalla ruoan hinnalla, millä muut maksullisella kuljetuksella.
Kotiinkuljetuksen hinta on k:lla 9,90€. Ei tuolla ole mitään merkitystä, jos ostaa ruokakaupasta esim. 160€/viikko. Valikoima on paljon tärkeämpi juttu.
Sä et ymmärrä suomalaisten psyykettä. Kyllä tuotteista maksetaan, mutta ei jostain kuljetuksesta. Ei suomalainen aja tekemään sitä 160 euron ostoslastiaan myöskään sellaiseen supermarketiin, jossa pysäköinti ostosten ajan maksaisi 2 euroa. Ilmaista pitää olla!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Urpsulla ja mulla on pulssi kansan valtimolla!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 10:21 ^Urpsulla ja mulla on pulssi kansan valtimolla!
:D
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 08.04.2021 10:22
James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 10:21 ^Urpsulla ja mulla on pulssi kansan valtimolla!
:D
#eilenkahdeksantuntiaämpärijonossa #rakkaudestalajiin
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 10:18 Ei sulle eikä mulle, mutta suuri osa suomalaisista on valmis jonottamaan kaksi tuntia ilmaista ämpäriä. Itse uskon maksuttoman kuljetuksen olevan merkittävä psykologinen asia suurelle osalle.
Noin tyhmät ihmiset eivät jaksa vertaillla hintoja. Kannattaa siis leipoa kuljetuskustannukset tuotteiden hintojen sisään, jos tätä asiakaskuntaa tavoittelee. Ilmainen kuljetus!

Ei kai kuvitellut norskien tarjoavan samaa valikoimaa ja hintoja kuin vaikkapa Citymarket, mutta ilmaisella kuljetuksella? Veikkaan, että sitä kuhafilettä ei löydy norskeilta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.04.2021 10:26
James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 10:18 Ei sulle eikä mulle, mutta suuri osa suomalaisista on valmis jonottamaan kaksi tuntia ilmaista ämpäriä. Itse uskon maksuttoman kuljetuksen olevan merkittävä psykologinen asia suurelle osalle.
Noin tyhmät ihmiset eivät jaksa vertaillla hintoja. Kannattaa siis leipoa kuljetuskustannukset tuotteiden hintojen sisään, jos tätä asiakaskuntaa tavoittelee. Ilmainen kuljetus!

Ei kai kuvitellut norskien tarjoavan samaa valikoimaa ja hintoja kuin vaikkapa Citymarket, mutta ilmaisella kuljetuksella? Veikkaan, että sitä kuhafilettä ei löydy norskeilta.
Valikoima ei varmasti ole sama kuin Citymarketissa. Tuskin sieltä löytyy serranonkinkkua kolmella eri ikääntymisasteella ja sama parmankinkusta. Mutta hinnoissa pystyvät ehkä olemassaolevaa myymään samaan hintaan ilmaisella kuljetuksella, jos kaikki on nykyisiä toimijoita pidemmälle automatisoitua.

Jutussa mainitaan nimikkeitä olevan 4000-5000. Onkohan sittarissa ruokanimikkeitä jtn 15-20t??
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eli asiakkaina on vähään tyytyviä tyhmiä, joiden pitää kuitenkin olla riittävän nohevia tilatakseen ruuat netistä? Vähän epäilen liikeideaa.

Tulotaso korreloi älyn kanssa. Fiksu ihminen osaa arvioida, onko 9,90 kuljetushinnalla merkitystä tai onko se jopa sikahalpa hinta tunnin ruokakauppareissun ulkoistuksesta. Hyvätuloinen perhe haluaa ruokakaupasta viikoittain myös niitä erikoisjuttuja.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

2009 jutun mukaan Lidl:ssä on n 1600 nimikettä. Siihen verrattuna 4000-5000 ei ole huono.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Lidlin nimikkeiden määrä on kasvanut omien havaintojen mukaan paljon 10 vuodessa. Veikkaisin, että norskeilla on kuitenkin hitusen parempi valikoima kuin Lidl:issa.

Jos hyvätuloisen perheen tavoitteena on toteuttaa 100% ruokakauppaostoksista netissä, niin tuollainen 4000 nimikettä jää helposti vajaaksi. Cittarissa nimikkeita voi olla 30.000 luokkaa, mutta kaikkea ei kuitenkaan saa netin kautta. Kahden kaupan käyttäminen on ihan pelleilyä, jos tavoittaana on silloin tällöin säästää tuo 9,90.

En näe ämpärisuomalaisia kannattavina nettiruokakaupan asiakkaina.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toisaalta on ihmisarvoa alentavaa käydä jonkin helvetillisen ostoskeskusleviathanin kellarissa sijaitsevassa kuuden jalkopallokentän kokoisessa cityprismassa. Mä toivon, että tää kehittyy niin, että turskat tuo mulle tilauksesta kotiin kaiken peruskaman, ja tarvittaessa sitten pistäydyn pienessä lihakaupassa, leipomossa, kalakaupassa tai torilla hakemassa haluamani laatutuotteet. Eihän tää näin tule menemään, mutta aina voi haaveilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tarkennus: Uskon norskien voivan helposti kaapata suomen nettiruokakaupan keskittymällä oikeaan asiakaskuntaan. 4000-5000 tuotetta pitäisi riittää tuohon. Asiakaskunta vaan ei tule olemaan ämpärisuomalaisia, joille 9,90 kaataa pankin. Ruokakassin hintaan vaikuttaa kuljetusmaksun ja tuotteiden hinnan lisäksi valikoima. Jos valikoimassa ei ole tarpeeksi asiakkaan haluaamaa halpaa bulkkia, niin kassi voi tulla ilmaisesta kuljetuksesta ja kilpailukykyisesa black anguksen hinnasta huolimatta kalliimmaksi kuin toisen kaupan kassi. Juu, appelsiinit ja omenat, mutta noin se menee kun pitää valita säännölliseksi ruokakassin toimittajaksi yksi toimija. Mutta hyvätuloista netissä shoppailija ei ehkä kiinnosta halvin lauantaimakkara, joten mitä siinä menettää, vaikka tuota bulkkia ei valikoimassa olisikaan?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 08.04.2021 11:27 Mä toivon, että tää kehittyy niin, että turskat tuo mulle tilauksesta kotiin kaiken peruskaman, ja tarvittaessa sitten pistäydyn pienessä lihakaupassa, leipomossa, kalakaupassa tai torilla hakemassa haluamani laatutuotteet.
Juu, onhan nuo elämyksiä pari kerta vuodessa, mutta joku rekosta noudettu lihapaketti on ihan päätön veto, jos vapaa-ajalle asettaa mitään hintaa. Nettikauppa asiakaskunnalle suunnatulla kauden valikoimalla hakkaa putiikit mennen tullen. Kala on ainoa isompi ongelma, mikäli kalaa haluaa syödä useammin ja tilauksen haluaisi tehdä vain kerran viikossa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.04.2021 10:16
James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 9:15 https://www.hs.fi/talous/art-2000007906392.html

Hyvä uutinen kuluttajille. Mielenkiintoista, jos pystyvät tarjoamaan kotiinkuljetuksia jopa ilmaiseksi samalla ruoan hinnalla, millä muut maksullisella kuljetuksella.
Kotiinkuljetuksen hinta on k:lla 9,90€. Ei tuolla ole mitään merkitystä, jos ostaa ruokakaupasta esim. 160€/viikko. Valikoima on paljon tärkeämpi juttu.
Unohdat aina, että on aika iso porukka jolle kymppi on paljon, reilusti 1,5 työtunnin nettopalkka. Edustamasi segmentti on pieni ja sillä ei yksikään kauppa elä tai kaadu.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä en nyt osaa oikein muuten samaistua kuin, että pysäköinnistä ei makseta! Kauppiaan pitää osata hinnoitella tuotteet niin ettei tarvi erikseen pysäköinnistä rahastaa :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin