Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 19.06.2021 11:45
James Potkukelkka kirjoitti: 19.06.2021 10:14 Hedberg suuteli yllättäen baaritiskillä. Nuorgam syyttää Hedbergiä siitä.
Käsi sydämellä, kuka ei ole suudellut baarissa ketään lupaa kysymättä. (ok, tilannetaju)
O/

En ole myöskään koskaan kourinut ketään.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 19.06.2021 12:49
nokkaelain kirjoitti: 19.06.2021 11:45 Käsi sydämellä, kuka ei ole suudellut baarissa ketään lupaa kysymättä. (ok, tilannetaju)
O/

En ole myöskään koskaan kourinut ketään.
No oma tapaukseni tapahtui (Börsin) tanssilattialla tanssin jälkeen. Lähdin tämän mukaan jatkoillekin ja... hän ei oikein uskonut että olen ujo.

Sen sijaan olen kerran nuorena poikana koskenut täydellä tanssilattialla jonkun tytön takapuolta kämmenselällä. Häpeän edelleen tätä episodia vuosikymmenien jälkeen.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Itselleni jäi pahimmat traumat aikoinaan Tavastialta kun usein väentungoksessa baaritiskin läheisyydessä joku tuntematon naaras aivan törkeästi hieroi rintojaan kehoani vasten ohitustilanteessa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008071428.html

"Hallitus, aloittakaa kriisitiedotus!" Tämä kiteyttää hyvin, mistä koko elokapinassa lapsellisine ja epätarkoituksenmukaisine mielinilmauksineen on kyse. Siis hipeillä on helvetillinen ilmastoahdistus ja koska se heillä on ja myllertää, pitäisi kaikkien, hallitusta myöden, kokea se sama infernaalinen möykky sisimmässään ja toimia sen mukaisesti. Tarkoitus pyhittää keinot ja niin edelleen. Ei jatkoon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Olen huolestunut siitä, että kuvien perusteella kaikki elokapinalaiset ovat kantasuomalaisia. Etteivät vain olisi rasisteja?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ruotsin hallitus on kohta aika suuressa vaarassa kaatua, kun laitavasemmisto ja oikeisto käyvät yhteistuumin vuokrasääntelyn purkua vastaan

Onkohan tämä mietitty ihan loppuun asti. Jos hallitus kaatuu ja moderaterna muodostaa uuden hallituksen ruotsidemokraattien tuella tai peräti kanssa, niin minne mä sit muutan kun Halla-aho I aloittaa puhdistukset?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Svedujen tilanne onkin mielenkiintoisempaa kuin potkupallo.
urpiainen kirjoitti: 21.06.2021 10:29, niin minne mä sit muutan kun Halla-aho I aloittaa puhdistukset?
Mites olisi Costa rica? Jotakuinkin vasuripressa, Keski-Amerikan west end ja varmaan saa hyvää kahvia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.06.2021 10:29 Ruotsin hallitus on kohta aika suuressa vaarassa kaatua, kun laitavasemmisto ja oikeisto käyvät yhteistuumin vuokrasääntelyn purkua vastaan

Onkohan tämä mietitty ihan loppuun asti. Jos hallitus kaatuu ja moderaterna muodostaa uuden hallituksen ruotsidemokraattien tuella tai peräti kanssa, niin minne mä sit muutan kun Halla-aho I aloittaa puhdistukset?
Täältä maakuopasta vaikea ymmärtää noita Ruotsissa tavallisia vähemmistöhallituksia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.06.2021 9:18 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008071428.html

"Hallitus, aloittakaa kriisitiedotus!" Tämä kiteyttää hyvin, mistä koko elokapinassa lapsellisine ja epätarkoituksenmukaisine mielinilmauksineen on kyse. Siis hipeillä on helvetillinen ilmastoahdistus ja koska se heillä on ja myllertää, pitäisi kaikkien, hallitusta myöden, kokea se sama infernaalinen möykky sisimmässään ja toimia sen mukaisesti. Tarkoitus pyhittää keinot ja niin edelleen. Ei jatkoon.
Mitäs veikkaat, kuinka suuri osa elokapinallisista on tehnyt itsestään hiilineutraalin ostamalla kompensaatioita tai päästöoikeuksia?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 11:00
urpiainen kirjoitti: 21.06.2021 10:29 Ruotsin hallitus on kohta aika suuressa vaarassa kaatua, kun laitavasemmisto ja oikeisto käyvät yhteistuumin vuokrasääntelyn purkua vastaan

Onkohan tämä mietitty ihan loppuun asti. Jos hallitus kaatuu ja moderaterna muodostaa uuden hallituksen ruotsidemokraattien tuella tai peräti kanssa, niin minne mä sit muutan kun Halla-aho I aloittaa puhdistukset?
Täältä maakuopasta vaikea ymmärtää noita Ruotsissa tavallisia vähemmistöhallituksia.
Käsittääkseni kuitenkin Ruotsin vähemmistöhallitukset ovat siinä mielessä lähempänä meille tutumpia enemmistöhallituksia, että vaikka varsinaisilla hallituspuolueilla on vähemmistö parlamentissa, hallituspuolueilla on eksplisiittinen sopimus parlamentaarisesta tuesta muutaman lähipuolueen kanssa siten, että tällä koalitiolla on parlamentaarinen enemmistö, eikä joka äänestyskeen tarvitse rakentaa riittävää tukea erikseen. Nämä tukipuolueet eivät saa omia ministereitä, mutta pääsevät vaikuttamaan hallitusohjelmaan. Käsittääkseni nytkin on ollut aika selvää hallituksen muodostamisesta lähtien, että vuokrasääntelyn koskemattomuus on ehto vasemmiston tuelle hallitukselle parlamentissa.

Tää on kiinnostavaa siksikin, että voi olla, että kynnys ottaa ruotsidemokraatit hallitukseen on liian korkea, mutta tällaiseksi (näennäisen) vähemmistöhallituksen tukipuolueeksi moderaterna saattaisivat heidät hyväksyä. Varmaan vastaavaa on spekuloitu Suomeenkin, kun persuista ei oikein ministerikelpoista porukkaa tahdo löytyä, ja järjissään olevat avustajatkin taisivat hajaannuksen myötä siirtyä siniseen uneen. Mutta tuskin suostuvat; Suomen kontekstissa olisi ehkä vähän hankalaa, eikä kokoomuskaan uskaltaisi luottaa tukeen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.06.2021 9:18 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008071428.html

"Hallitus, aloittakaa kriisitiedotus!" Tämä kiteyttää hyvin, mistä koko elokapinassa lapsellisine ja epätarkoituksenmukaisine mielinilmauksineen on kyse. Siis hipeillä on helvetillinen ilmastoahdistus ja koska se heillä on ja myllertää, pitäisi kaikkien, hallitusta myöden, kokea se sama infernaalinen möykky sisimmässään ja toimia sen mukaisesti. Tarkoitus pyhittää keinot ja niin edelleen. Ei jatkoon.
Mä olen kyllä tästä vähän eri mieltä. Vaikka kaikenlainen aktivismi ja barrikadeille nousu on minulle itselleni aika vierasta, ja suhtaudun tähän koko elokapinaan trendikkäänä tuontitavarana vähän varauksellisesti, niin monesta muusta liikehdinnästä tämä ehkä eroaa siinä, että heidän vaateensa pitäisi ehkä kohdata ihan sisällöllisten argumenttien ja asiasta keskustelun tasolla, ei keittiöpsykologisoida isällisen ymmärtävästi pois ahdistuneen psyyken oireiluna.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Eli ehkä sitten käytännössä sama kuin Suomessa, mutta Suomessa annetaan joku pohjoismaisen yhteistyön ja tasa-arvon ministerin salkku..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 21.06.2021 11:25 ... heidän vaateensa pitäisi ehkä kohdata ihan sisällöllisten argumenttien ja asiasta keskustelun tasolla, ei keittiöpsykologisoida isällisen ymmärtävästi pois ahdistuneen psyyken oireiluna.
En nyt ihan ymmärrä miten heidän vaateisiinsa voitaisiin vastata muuten kuin kuuntelemalla ja nyökyttelemällä ymmärtävästi? Meillä demokaratia ja markkinatalous. Demokratia toimii vaalien kautta ja jos enemmistö ei halua toimia kuten vihaiset teinit haluavat, niin sitten ei toimita. Markkinoilta vihaiset teinit voivat sitten ostaa omilla rahoillaan niin paljon hiilinegatiivisuutta kuin haluavat. Kyllä, ahkerasti työtä tekemällä elokapinallinen voi tehdä myös naapureistaan hiilineutraaleja.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mielenosoituksessa oli ehkä n 150 henkeä. 150 äänellä
ei olisi lähelläkään päästä esim. Helsingin valtuustoon, saati eduskuntaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Voi kuitenkin myös olla, että mua kiehtoo tämä elokapina-meininki melkein erityisesti sen kautta, että elokapina-mielenosoitukset, vähän samoin kuin kultturialan ja esittävän taiteen mielenosoitukset, vaikuttavat niin vaikeilta käsitellä hallitukselle.

Näyttäisi siltä, että vallassa olevat vihreät, vasurit ja jopa Marinin sukupolven demarit ovat kaikki itseymmärrykseltään nuoria, kulttuurimyönteisiä millenniaaleja, jotka haastavat ilmastotietoisuudellaan fossiiliajan boomerit. Kuitenkin yht'äkkiä he ovat se valtakeskittymä, jota vastaan nuoret (varmaan 10-15 vuotta nuoremmat) ilmastoaktivistit ja kulttuuriväki osoittavat mieltään ja vaativat tekoja pysähtyneisyyden ja tyhjän puheen sijaan. Ravistelevaa.

Tähän varmaan hallituksen muut puolueet tarvitsevat kepua ja kepulaisia maatalous- ja kulttuuriministereitä: kyllähän me, mutku kepu. Huono selitys, vaikka onhan siinä osin tottakin. Vähän harmi, että oppositiossa on melkein vain kulttuuri- ja ilmastovihamielisiä örkkejä, muuten tästä voisi tulla herkullinen tilanne.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:o
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Johan tuo kerrottiin pari vuotta sitten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toivottavasti tämä on lopun alkua! Pitkään on hulluutta jo jatkunutkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos Purra hyppää puikkoihin niin ei se ainakaan paranna suosiota.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Nyt saadaan naisetkin mukaan!!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 21.06.2021 12:18 Voi kuitenkin myös olla, että mua kiehtoo tämä elokapina-meininki melkein erityisesti sen kautta, että elokapina-mielenosoitukset, vähän samoin kuin kultturialan ja esittävän taiteen mielenosoitukset, vaikuttavat niin vaikeilta käsitellä hallitukselle.
Tuota samaa tapahtuu yrityksissä jatkuvasti. Joku jättää kielteistä palautetta ja yhtäkkiä joidenkin mielestä pitäisi alkaa tehdä muutoksia. Kukaan ei mieti, tuliko kielteinen palaute edes maksavalta asiakkaalta ja edustaako palautteen antaja(t) merkittävää osaa maksavasta asiakaskannasta.

Jos marginaalinen joukko on tyytymättömiä ja enemmistö tyytyvisiä, niin kannattaa yleensä jättää marisijat aika vähälle painoarvolle, toki heitä kannattaa silti kohdella todella hienotunteisesti. Jos olisin kansanedustaja, niin lähettäisiin yhden avustajistani "neuvottelemaan" elokapinallisten kanssa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 12:46 ^Nyt saadaan naisetkin mukaan!!
Joo. Kaikkihan aina sataa persujen laariin, niin eiköhän tässä käy niin, että persut onnistuvat löytämään jonkun, jota ei ole tuomittu oikeudessa (Riikka Purra, Sakari Puisto?), kannatus putoaa pari prosenttiyksikköä, Orpo pääsee muodostamaan hallitusta, persut on helppo ottaa mukaan, kun Orpo ja kepu ovat aiemmin irtisanoutuneet julkisesti vain Halla-ahon persuista, ja kohta on konservatiivihallitus pystyssä. Ja kulisseissa persuja ohjaavat työmies ja Halla-aho.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jussi ”Palpatine” Halla-aho myhäilee, kun pirullinen suunnitelma etenee

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

On se kyllä kova kääntämään politiikkaa teatteriksi performansseilla, vihjailuilla ja antamalla ymmärtää, että hänellä on salattu tieto siitä, mitä tapahtuu todella: https://www.is.fi/politiikka/art-2000008072640.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin