Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 24.09.2021 9:32
James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2021 9:10
urpiainen kirjoitti: 23.09.2021 16:55 Jos suuri ja mahtava nanny state julistaa, että kannabis on laillinen, ainakin semihyväksytty päihde, jonka käyttäminen erilaisten kipujen, mielialajuttujen, ahdistuksen, siivousvitutuksen ja vuorokausirytmiongelmien itsehoitoon on ainakin käytännössä sosiaalisesti normaalia, ja valtiomonopoli vielä tarjoaa aivan laillisen, turvallisen ja arkisen tylsän hankintakanavan kannabikselle, niin totta mooses se lisää käyttötarvetta. Enkä itse ehkä ajattele, että tämä olisi ainakaan kokonaan pois alkoholitarpeesta, koska siihen liittyvät kulttuuriset narratiivit ovat kuitenkin erilaisia, kuten itse korostit kieltämällä alkoholi v. kannabisanalogioiden mielekkyyden (no, sulla ei ehkä ollut mielessä kulttuurinormit vaan kemia, mutta kuitenkin).
James Potkukelkka kirjoitti: 23.09.2021 15:59 Uskoakseni vapautumisen jälkeenkin kannabista säätelevä normisto olisi vähintään yhtä tiukkaa kuin nykyinen alkoa säätelevä. Tällöin tasapainotila ei muuttuisi.
Sun postauksessasi tuot mielestäni epäsuorasti esiin, että alkosta saatavaa kannabista säätelisivät löyhemmät sosiaaliset normit kuin alkosta saatavaa alkoholia. Miksi niin olisi?
Ei ollut ainakaan tarkoitus. Alkoholin saatavuus, normisto ja tarve (joka siis minun mukaani riippuu osin juuri saatavuudesta ja normistosta/kulttuurista muiden asioiden ohella) tuottaa tilanteen, jossa 85-90 % aikuisväestöstä (tää on edelleen se mun arvaus, kukaan ei kai ole jaksanut tarkistaa) käyttää suht säännöllisesti alkoholia. Kannabiksen saatavuus, normisto ja tarve (joka siis minun mukaani riippuu osin juuri saatavuudesta ja normistosta/kulttuurista muiden asioiden ohella) tuottaa tilanteen, jossa pari prosenttia aikuisväestöstä (tähänkö me THL:n avulla päädyttiin?) käyttää suht säännöllisesti kannabista. Ajattelen, että jos kannabiksen saatavuus ja normisto säädetään lähemmäksi alkoholin tasoa, eiköhän tarve ja käyttökin nouse.

Sun ja Hämiksen vastalause tähän on kai ollut, että tarve ei riipu kulttuurista tai ainakaan käyttöaineen saatavuuskulttuurista (Hämikselle tarve näytti jopa olevan voittopuolisesti jonkinlainen evoluutiobiologinen vakio), ja suomalaisten päänsekoitustarve on jo saavuttanut maksimin (koska alkoholia olisi saatavilla enemmänkin), joten kannabiksen käytön mahdollinen lisääntyminen olisi pois alkoholin käytöstä. En osta tätä.
Juu. En itse koe, että Suomessa olisi olemassa tilanteita, jossa tällä hetkellä henkilö ei käytä alkoholia, mutta alkaisi käyttää kannabista, jos sitä saisi alkosta. Ainoa poikkeus tähän jotkin maahanmuuttajaryhmät.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2021 9:38 Juu. En itse koe, että Suomessa olisi olemassa tilanteita, jossa tällä hetkellä henkilö ei käytä alkoholia, mutta alkaisi käyttää kannabista, jos sitä saisi alkosta. Ainoa poikkeus tähän jotkin maahanmuuttajaryhmät.
Joo, mulla on enemmän mielessä tilanne, jossa jotkut tyypit voisivat alkoholinkäyttönsä lisäksi silloin tällöin poltella toisenlaisissa tilanteissa, jolloin uusi kannabiksen käyttökulttuuri ei syrjäyttäisi heidän alkoholitapojaan, vaan siihen rinnalle tulisi uudenlainen kannabiskulttuuri. Olen tosi mielelläni tässä väärässä, mutta alkoholikulttuurin ohjaamisessa kohti miedompia on saanut jatkuvasti pettyä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 24.09.2021 9:47
James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2021 9:38 Juu. En itse koe, että Suomessa olisi olemassa tilanteita, jossa tällä hetkellä henkilö ei käytä alkoholia, mutta alkaisi käyttää kannabista, jos sitä saisi alkosta. Ainoa poikkeus tähän jotkin maahanmuuttajaryhmät.
Joo, mulla on enemmän mielessä tilanne, jossa jotkut tyypit voisivat alkoholinkäyttönsä lisäksi silloin tällöin poltella toisenlaisissa tilanteissa, jolloin uusi kannabiksen käyttökulttuuri ei syrjäyttäisi heidän alkoholitapojaan, vaan siihen rinnalle tulisi uudenlainen kannabiskulttuuri.
Joo. Tämä on oleellista. Kävisikö näin vai ei.

Lisäksi tietysti olisi aika usein tilanteita, jossa nyt pelkästään alkoholia nauttiva henkilö ottaisi samalla kertaa sekä alkoa että kannabista. Mutta veikkaan, että hän joisi ko. kerralla aiempaa vähemmän alkoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.09.2021 9:47Olen tosi mielelläni tässä väärässä, mutta alkoholikulttuurin ohjaamisessa kohti miedompia on saanut jatkuvasti pettyä.
Mihin sä tässä olet pettynyt? Muutosnopeuteen? Eikö kulutus kuitenkin ole siirtynyt kohti miedompi juomia ja kääntynyt myös laskuun?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.09.2021 21:10 Tuskin viinan juonti kovin paljoa laskee, mutta veikkaisin laittomien huumeiden kysynnän kääntyvän isosti lailliseen kannabikseen. Laillinen kannabis luultavasti olisi parempi tuote, kuin laiton amfetamiini.
Pidän tätä tärkeänä argumenttina kannabiksen vapautuksen puolesta. Mun käsittääkseni on jotenkin semiyleisesti hyväksytty faktaksi, että kannabiksen osittainen laillistaminen Hollannissa katkaisi maan aika huolestuttavan heroiiniongelman kehityskulun. Hämis varmaan osaisi arvioida, kuinka todennäköisesti vapaa kannabis vähentäisi erilaisten piristeiden käyttöä. Kulttuurit ovat erilaiset, mutta tähänkin luulisi löytyvän Hollannista ja Coloradosta näkökulmaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 24.09.2021 10:02
urpiainen kirjoitti: 24.09.2021 9:47Olen tosi mielelläni tässä väärässä, mutta alkoholikulttuurin ohjaamisessa kohti miedompia on saanut jatkuvasti pettyä.
Mihin sä tässä olet pettynyt? Muutosnopeuteen? Eikö kulutus kuitenkin ole siirtynyt kohti miedompi juomia ja kääntynyt myös laskuun?
Joo. Ymmärrän, että ei tätä ketjua kukaan jaksa lukea, mutta just tästä olen kirjoittanut nyt monta kertaa, että toiveita herättäviä signaaleja alkaa olla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eikö nyt kuitenkin ole käynyt niin, että pössyttelyn laillistaneet maat ja osavaltiot ovat päätyneet laillistamiseen ikään kuin pakon sanelemana? Siis heillä on ollut kannabiksen kanssa selvästi isompi ja monisyisempi ongelmanippu kuin täällä Suomessa. Tai vähintäänkin kannabis on ollut ainakin kohtuullinen osa vallitsevaa kulttuuria ja elämäntapaa jo pidempään näissä maissa. Näin olen itse asian tulkinnut. Mielestäni Suomi ei ole tällainen maa tai edes ajautumassa tällaiseen tilanteeseen lähiaikoina.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2801
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 23.09.2021 11:53 No totta kai se oli ongelmakäyttöä. Tarkoitin että Gat käytti sitä stressin ja ahdistuksen lievittämiseen siitä huolimatta. Se oli se funktio vaikka Kitinäraati varmasti ajattelee että väärä keino...
Totta hitossa ajattelee.

Minulla on varmaan sinuakin enemmän kokemusta väärinkäytöstä. Jonkun mielestä yksi annos toimii loiventavana. Kun on pari päivää ottanut, inhimillinen olo tulee kun on ottanut kuusi+ (ja auttaa se päivänkin jälkeen.) Kun on vähän pidempään ottanut, saa hikoilla sängyssä useampia päiviä miettien tuleeko tästä kuolema. Jos ei ole mitään syytä katkaista kierrettä, on varmasti helpompi ottaa vaan hiukan helpottaakseen ahdistusta.

Gatilla oli omia lukkojaan ahdistuksen lisäksi. Hänhän suunnitteli ihan viime aikoinaan miten voisi karsia rahanmenoa. Masennuksen hoitokin oli ihan mahdoton ajatus, ei edes rahan takia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.09.2021 10:17 Eikö nyt kuitenkin ole käynyt niin, että pössyttelyn laillistaneet maat ja osavaltiot ovat päätyneet laillistamiseen ikään kuin pakon sanelemana? Siis heillä on ollut kannabiksen kanssa selvästi isompi ja monisyisempi ongelmanippu kuin täällä Suomessa. Tai vähintäänkin kannabis on ollut ainakin kohtuullinen osa vallitsevaa kulttuuria ja elämäntapaa jo pidempään näissä maissa. Näin olen itse asian tulkinnut. Mielestäni Suomi ei ole tällainen maa tai edes ajautumassa tällaiseen tilanteeseen lähiaikoina.
Just näin. Mutta on tämä keksustelu avannut silmiäni sikäli, että nuorten aikuisten ikäluokka on tilastotiedon valossa hyvin paljon eurooppalaisempi kuin tiesin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Otan nyt Urpiais ja Ylermi -hatut päähäni ja lähden vetämään yhteenvetoa monipäiväisestä keskustelusta.

Ehdotan, että mietintöön kirjataan, että Kitinä suosittelee tässä vaiheessa kannabiksen käytön dekriminalisointia ja suosittaa sen lisäksi tilanteen aktiivista seurantaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2021 10:34 Otan nyt Urpiais ja Ylermi -hatut päähäni ja lähden vetämään yhteenvetoa monipäiväisestä keskustelusta.

Ehdotan, että mietintöön kirjataan, että Kitinä suosittelee tässä vaiheessa kannabiksen käytön dekriminalisointia ja suosittaa sen lisäksi tilanteen aktiivista seurantaa.
Kannatan. Voisimme esimerkiksi velvoittaa Suomen Akatemian Strategisen Tutkimuksen Neuvoston rahoittamaan komparatiivista tutkimusta liberalisaation vaikutuksista eri maissa, niin saisivat twitterin tiedearvioijat taas vauhtia touhuihinsa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

urpiainen kirjoitti: 24.09.2021 10:05
sivustahuutaja kirjoitti: 23.09.2021 21:10 Tuskin viinan juonti kovin paljoa laskee, mutta veikkaisin laittomien huumeiden kysynnän kääntyvän isosti lailliseen kannabikseen. Laillinen kannabis luultavasti olisi parempi tuote, kuin laiton amfetamiini.
Pidän tätä tärkeänä argumenttina kannabiksen vapautuksen puolesta. Mun käsittääkseni on jotenkin semiyleisesti hyväksytty faktaksi, että kannabiksen osittainen laillistaminen Hollannissa katkaisi maan aika huolestuttavan heroiiniongelman kehityskulun. Hämis varmaan osaisi arvioida, kuinka todennäköisesti vapaa kannabis vähentäisi erilaisten piristeiden käyttöä. Kulttuurit ovat erilaiset, mutta tähänkin luulisi löytyvän Hollannista ja Coloradosta näkökulmaa?
No siis, uskon että tässä kohtaa kyse on juurikin sisäänheitto-tuotteen katoamisesta mitä jonnebikseen tulee. Ensimmäinen asia minkä takia diileriä voi tarvita, on yleensä kannabis hommat.

Hollannin heroiini-ongelma ratkaistiin monella tavalla, yksi ollen juuri se että ihmiset erotettiin kovien huumeiden myynnistä ja heroinisteille alettiin antamaan ilmaista kamaa valtion toimesta ensin metadonin ja myöhemmin ihan heroiinin muodossa. Heroiini on sen verran kuluttava harrastus, että lopettaminen ilman tuon kaltaista apua on vaikeaa. Kun ei tarvi pelätä kipeäksi tulemista niin ei tarvi koittaa myydä konia muille tai tehdä muita rikoksia, vaan voi keskittyä elämän korjaamiseen. Räkänisti harvemmin kuitekaan haluaa olla räkänisti.

Hollannissa käytetään kyllä edelleen muita huumeita suht reilusti esimerkiksi bileissä, mutta tuollainen nisti-tason käyttö on harvinaisempaa. Ne ovat saavuttaneet sen mistä olen puhunut, että ihmiset opetetaan käyttämään päihteitä oikein, jos niitä tarvii käyttää. Huumeiden testaaminen on normaalia, ihmiset ovat valistuneita siitä miten kannattaa käyttää, jos aikoo käyttää.

Helvetti, hollannin valtion rahoilla tehtiin youtube kanavaa monta vuotta, missä nuoret juontajat käyttivät huumeita tieteellisesti. " Me koitamme huumeita ettei sinun tarvitse" oli tunnuslause. Niin eri tasolla valtion suhtautuminen asiaan.

Nellie celebrates a white Christmas with cocaine | Drugslab

Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haemaeraemies kirjoitti: 24.09.2021 11:06
Helvetti, hollannin valtion rahoilla tehtiin youtube kanavaa monta vuotta, missä nuoret juontajat käyttivät huumeita tieteellisesti. " Me koitamme huumeita ettei sinun tarvitse" oli tunnuslause. Niin eri tasolla valtion suhtautuminen asiaan.
Loistava idea!

Laitoin just meiliä THL:lle, että voin testata samppanjoita ja konjakkeja, jotta teidän ei tarvitse.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Yleisemminkin tulisi kyllä ihanan kekkosslovakialaisen turvallinen olo, jos valtio alkaisi taas ajaa tietoiskuja, joissa opetetaan kansalaiskuntoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 24.09.2021 12:46 Yleisemminkin tulisi kyllä ihanan kekkosslovakialaisen turvallinen olo, jos valtio alkaisi taas ajaa tietoiskuja, joissa opetetaan kansalaiskuntoa.
Tosiaan! Mihin tietoiskut ovat kadonneet?!

Nykymaailmassa olisi tosin varmasti vaikea laatia mistään aiheesta tietoiskua, joka ei aiheuttaisi somemyrskyä..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008286776.html

Veikkaan, että tällä kertaa poliisi poistaa mielenosoittajat aiempaa nopeammin. Toivotaan huonoa säätä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Iso Omena 20 vuotta. On maisema aseman ympärillä muuttunut tuossa ajassa:

Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.09.2021 12:23
Haemaeraemies kirjoitti: 24.09.2021 11:06
Helvetti, hollannin valtion rahoilla tehtiin youtube kanavaa monta vuotta, missä nuoret juontajat käyttivät huumeita tieteellisesti. " Me koitamme huumeita ettei sinun tarvitse" oli tunnuslause. Niin eri tasolla valtion suhtautuminen asiaan.
Loistava idea!

Laitoin just meiliä THL:lle, että voin testata samppanjoita ja konjakkeja, jotta teidän ei tarvitse.
Ymmärrän että asia kuulostaa hassulta, mutta tulee muistaa että valistuksen taso on vuosikymmeniä ollut enemmän kuin ala-arvoinen melkein joka paikassa. Tuo on saantia siitä, että on niputettu kaikki laittomat päihteet "huumeiksi". Ne ovat kaikki erilaisia kemikaaleja, joissa on omat mahdolliset riskit, sekä asiat jotka tulee ottaa huomioon.

Toivoisin esimerkiksi että THL tai vaikka Alko alkaisi aktiivisesti kannustamaan syömään juomisen kyljessä. Olen täysin vakuuttunut että suomen paska alkoholi-kulttuuri johtuu tuosta " Juomaan tänne on tultu eikä syömään" asenteesta, minkä takia nenät on sitten illan lopuksi vinossa nakkarilla ja parhaillaan jotain puukkoa keuhkossa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

nokkaelain kirjoitti: 24.09.2021 10:23
Homeboy65 kirjoitti: 23.09.2021 11:53 No totta kai se oli ongelmakäyttöä. Tarkoitin että Gat käytti sitä stressin ja ahdistuksen lievittämiseen siitä huolimatta. Se oli se funktio vaikka Kitinäraati varmasti ajattelee että väärä keino...
Totta hitossa ajattelee.

Minulla on varmaan sinuakin enemmän kokemusta väärinkäytöstä. Jonkun mielestä yksi annos toimii loiventavana. Kun on pari päivää ottanut, inhimillinen olo tulee kun on ottanut kuusi+ (ja auttaa se päivänkin jälkeen.) Kun on vähän pidempään ottanut, saa hikoilla sängyssä useampia päiviä miettien tuleeko tästä kuolema. Jos ei ole mitään syytä katkaista kierrettä, on varmasti helpompi ottaa vaan hiukan helpottaakseen ahdistusta.

Gatilla oli omia lukkojaan ahdistuksen lisäksi. Hänhän suunnitteli ihan viime aikoinaan miten voisi karsia rahanmenoa. Masennuksen hoitokin oli ihan mahdoton ajatus, ei edes rahan takia.
"Hän on juonut kaiken viinansa - ei se ole väärinkäyttöä."- Spede Pasanen (eräässä Uuno Turhapuro-elokuvassa)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää on todella hieno!
James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2021 12:51
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Infoa löytyy myös täältä: www.suomenkannabisyhdistys.org
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun oikeusjärjestelmä on munaton niin paskasakki hyppii pöydillä.

Elokapina uhkaa tukkia Mannerheimin­tien 10 päiväksi
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 23.09.2021 11:48Gat käytti sitä jatkuvasti nimenomaan stressin ja tuskan lievittämiseen.
Ja hyvinhän siinä kävi!
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 24.09.2021 15:34
Homeboy65 kirjoitti: 23.09.2021 11:48Gat käytti sitä jatkuvasti nimenomaan stressin ja tuskan lievittämiseen.
Ja hyvinhän siinä kävi!
Tehtiin mitä piti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin