Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Facebookissa (sic) josta tuon bongasin, keskusteluun osallistui eduskunnassa töissä olevia. Kuulemma Keskusta käyttää ainakin WhatsAppia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.talouselama.fi/uutiset/peru ... itter:33a7

Joo. Just kun klovnikavalkadin jutut ovat menneet niin ufoiksi, että kannatus on vihdoinkin laskussa, niille aletaan syöttelemään suoraan lapaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Aletaan"?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tää alko vasta kun Kreikka otettiin euroon. Sitä ennen persuilla ei ollut mitään agendaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.04.2020 12:19 https://www.talouselama.fi/uutiset/peru ... itter:33a7

Joo. Just kun klovnikavalkadin jutut ovat menneet niin ufoiksi, että kannatus on vihdoinkin laskussa, niille aletaan syöttelemään suoraan lapaan!
Kannatuksen lasku johtuu Rally 'round the flagista. Mutta toki yhteisvastuu kannatusta nostaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2020 12:56 Kannatuksen lasku johtuu Rally 'round the flagista. Mutta toki yhteisvastuu kannatusta nostaa.
Mä ymmärrän kyllä tämän kriisiaikojen normaalimuotoisen kannatusdynamiikan. Mutta ei sitä kokonaan voi erottaa siitä, että pöljäpopulistit osoittautuvat silloin normaaliaikoja ilmeisemmin turhakkeiksi. Oletan, että suosion lasku osuisi pahemmin persuihin kuin esim. kokoomukseen, jos juuri tällaiset tematiikat nostaisi persuja pois horisemasta 5g-koronasta ja YLEn verorahojen tuhlaamisesta hallituksen tiedotustilaisuuksien lähettämiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.04.2020 13:08 Oletan, että suosion lasku osuisi pahemmin persuihin kuin esim. kokoomukseen, jos juuri tällaiset tematiikat nostaisi persuja pois horisemasta 5g-koronasta ja YLEn verorahojen tuhlaamisesta hallituksen tiedotustilaisuuksien lähettämiseen.
En oikein ymmärrä tätä. Siis persujen suosio laskee pahemmin, jos he eivät enää puhu siitä, että 5G verkot räjäyttelevät lepakoita ja muuta sateenkaariväkeä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2020 13:13
urpiainen kirjoitti: 08.04.2020 13:08 Oletan, että suosion lasku osuisi pahemmin persuihin kuin esim. kokoomukseen, jos juuri tällaiset tematiikat nostaisi persuja pois horisemasta 5g-koronasta ja YLEn verorahojen tuhlaamisesta hallituksen tiedotustilaisuuksien lähettämiseen.
En oikein ymmärrä tätä. Siis persujen suosio laskee pahemmin, jos he eivät enää puhu siitä, että 5G verkot räjäyttelevät lepakoita ja muuta sateenkaariväkeä?
Multa taisi pudota pois sana "eivät". Ei pitäisi kirjoitella toisella ruudulla Kitinään ja toisella pyöritellä jotain duunihommia. Kumpaankaan ei tule keskityttyä. Mitäköhän siitä duunifilestä putosi. Mutta siis "Oletan, että suosion lasku osuisi pahemmin persuihin kuin esim. kokoomukseen, jos juuri tällaiset tematiikat eivät nostaisi persuja pois horisemasta 5g-koronasta ja YLEn verorahojen tuhlaamisesta hallituksen tiedotustilaisuuksien lähettämiseen."

Hain siis jotain samaa kuin Enqvist aamun kolumnissaan: https://yle.fi/uutiset/3-11293703. Tarkoitin, että tässä tilanteessa persut ovat näyttäytyneet vielä selvemmin kuin normaaliaikoina irrelevantteina roskanpuhujina, joihin ei oikein jaksa kiinnittää edes huomiota, kun mussuttavat jotain asiaan liittymätöntä turvapaikanhakijoista, 5g-uhista ja ties mistä. Ei niitä kukaan jaksa kuunnella. Tässä tilanteessa persut näyttävät siltä mitä ovatkin - ovenpielessä itsekseen möliseviltä kylähulluilta, joita käy vähän sääliksi ja jotka kyllä huomioidaan sitten, kun akuutein kriisi on ohi, mutta joita ei kukaan kuvittelekaan ottavansa mukaan päätöksentekoon vakavasti otettavana osapuolena.

Ja toisaalta klovnikavalkadin kyvyttömyys, tietopohjan heikkous ja intressien suppeus tekevät heille tosi vaikeaksi nousta tästä sivuroolista takaisin mukaan sisällölliseen, vakavaan poliittiseen debattiin. Mitä enemmän ovat yrittäneet, sitä pidemmälle marginaaliin ovat joutuneet, kun jutut ovat mitä ovat. Mutta tämä paneurooppalainen yhteisvastuu voi muuttaa asetelman ja tarjoata persuille tien takaisin sisään. Harmi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Persujen varsinainen ongelma mielestäni on, että he eivät
voi vaatia rajoja kiinni :)

Enqvistiltä hieno kolumni. Kahdesta median päivystävästä kosmologista Enqvist mielestäni kirjoittaa paremmin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2020 14:16 Kahdesta median päivystävästä kosmologista Enqvist mielestäni kirjoittaa paremmin.
Eiks niitä ole (ainakin) kolme? Enqvist, Valtaoja ja Syksy Räsänen? Enqvistin ja Valtaojan kanssa mun ongelma on se, että ne ovat aika ärhäkkiä ärähtämään humanisteille ja yhteiskuntatieteilijöille, jos ne meinaavat sanoa jotain luonnontieteisiin edes etäisesti liittyvää, mutta itsellään niillä ei ole vaikeuksia kirjoittaa suurella itsevarmuudella humanististen tieteiden ja yhteiskuntatieteiden isoista kysymyksistä siten, että samalla oikein ylpeilevät sillä, että eivät aiempaa keskustelua aiheesta tunne. Räsänen on taas minulle liikaa aktivisti eikä analyytikko, ja onhan se frisyyri höhlä. Eli vaikea valita suosikkikosmologia kotimaisesta skenestä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koronasta huolimatta näin hiukan ironisena, että punikkihallitus määrää ennätykselliset yritystuet.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja Päivi kaikkien taustat tunnetaan Nerg pääsi kepun hillotolppaan kiinni.

Päivi Nerg nousemassa huippuvirkaan valtiovarainministeriön kansliapäälliköksi
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.04.2020 14:34
James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2020 14:16 Kahdesta median päivystävästä kosmologista Enqvist mielestäni kirjoittaa paremmin.
Eiks niitä ole (ainakin) kolme? Enqvist, Valtaoja ja Syksy Räsänen? Enqvistin ja Valtaojan kanssa mun ongelma on se, että ne ovat aika ärhäkkiä ärähtämään humanisteille ja yhteiskuntatieteilijöille, jos ne meinaavat sanoa jotain luonnontieteisiin edes etäisesti liittyvää, mutta itsellään niillä ei ole vaikeuksia kirjoittaa suurella itsevarmuudella humanististen tieteiden ja yhteiskuntatieteiden isoista kysymyksistä siten, että samalla oikein ylpeilevät sillä, että eivät aiempaa keskustelua aiheesta tunne. Räsänen on taas minulle liikaa aktivisti eikä analyytikko, ja onhan se frisyyri höhlä. Eli vaikea valita suosikkikosmologia kotimaisesta skenestä.
Sovinistina unohdin Räsäsen. Jo pelkkä kuvan näkeminen saa nopeasti skrollaamaan ohi. Edit: se onkin vissin mies. En ole kuvista saanut selvää. Noh.. sitä pahempi.

Mielenkiintoista muuten, että juuri kosmologit saavat niin paljon palstatilaa. Vai enkö vain huomaa muita päivystäviä professoreja?

Ilmeisesti ”tähtitieteen professori” kuulostaa myyvemmältä kuin esim. ”suomalais-ugrilaisten ja pohjoismaisten kielten professori”. Vaikka varmastikin molemmat olisivat yhtä päteviä kommentoimaan oman tieteenalansa ulkopuolisista asioista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2020 8:50 Mielenkiintoista muuten, että juuri kosmologit saavat niin paljon palstatilaa. Vai enkö vain huomaa muita päivystäviä professoreja?

Ilmeisesti ”tähtitieteen professori” kuulostaa myyvemmältä kuin esim. ”suomalais-ugrilaisten ja pohjoismaisten kielten professori”. Vaikka varmastikin molemmat olisivat yhtä päteviä kommentoimaan oman tieteenalansa ulkopuolisista asioista.
Toisaalta just nimenomaan suomalais-ugrilaisen kielitieteen professori Janne Saarikivi saa myös huimasti näkyvyyttä kaikenlaisissa asioissa. Hänet olet varmaan huomannut?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 09.04.2020 8:56
James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2020 8:50 Mielenkiintoista muuten, että juuri kosmologit saavat niin paljon palstatilaa. Vai enkö vain huomaa muita päivystäviä professoreja?

Ilmeisesti ”tähtitieteen professori” kuulostaa myyvemmältä kuin esim. ”suomalais-ugrilaisten ja pohjoismaisten kielten professori”. Vaikka varmastikin molemmat olisivat yhtä päteviä kommentoimaan oman tieteenalansa ulkopuolisista asioista.
Toisaalta just nimenomaan suomalais-ugrilaisen kielitieteen professori Janne Saarikivi saa myös huimasti näkyvyyttä kaikenlaisissa asioissa. Hänet olet varmaan huomannut?
En :D

Eli ehkä tässä on mun henkilökohtainen kiinnostukseni kosmologiaan vs. suomalais-ugrilaiseen kielitieteesen!

Mutta ensimmäinen kolumni, joka googlella tulee vastaan, on tämä

https://yle.fi/uutiset/3-11064119

Eli siinä Saarikivi kirjoittaa aiheesta, joka kuitenkin sivuaa hänen omaa alaansa. Kirjoittaako hän kolumneja tähtitieteestä tai pandemiasta? Enqvistin tai Valtaojan voisi hyvin uskoa kirjoittaman suomenkielen asemasta ja luonnollisesti pandemiasta.

Ps. Nostan hattua suun laajalle sivistykselle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En ihan heti uskoisi, että huoltovarmuuskeskus käyttää ylipäätään jobbareita. Varsinkaan noin hyvämaineisia.

Huoltovarmuus­keskuksen epäonnistuneen kasvosuojain­kaupan taustalla on miljoonien eurojen kiista, johon kytkeytyy alamaailmaan verkottunut liikemies
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 09.04.2020 9:10 En ihan heti uskoisi, että huoltovarmuuskeskus käyttää ylipäätään jobbareita. Varsinkaan noin hyvämaineisia.

Huoltovarmuus­keskuksen epäonnistuneen kasvosuojain­kaupan taustalla on miljoonien eurojen kiista, johon kytkeytyy alamaailmaan verkottunut liikemies
Joo. Mukana botox-missi, kohuliikemies, kohujuristi ja Helvetin Enkelit. Jos joku kirjoittaisi tällaista fiktiota, pidettäisiin täysin naurettavana saippuasarjana. :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2020 9:02
Toisaalta just nimenomaan suomalais-ugrilaisen kielitieteen professori Janne Saarikivi saa myös huimasti näkyvyyttä kaikenlaisissa asioissa. Hänet olet varmaan huomannut?
En :D
Nyt mä olen vähän loukkaantunut. Nopealla haulla näyttää, että mä olen ainakin pari kertaa viitannut ja linkittänyt Saarikiveen Kitinässä. Ja samat linkit näyttävät, että vaikka Saarikivi ei pitkälle luonnontieteisiin menisikään, niin valtio-oppiin ainakin.

Edit. Merkittäköön pöytäkirjaan, että Saarikiven liike pois akateemiselta erityisalaltaan kolumneissaan on minusta ihan ok.

Ps. Mä en osaa oikein päättää, kuulostaako "suun laaja sivistys" enemmän joltain suullisen tradition ylistykseltä vai vaihtoehtoisen hammaslääketieteen jatkokurssilta.
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.04.2020 10:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/uutiset/3-11299015

Liittyy suoraan eiliseen keskusteluumme. Näyttäisi siltä, että pölhöpopulismin suosio rapautuu muutenkin kuin siirtymällä johtajan taakse. Valitettavasti kun kriisi on ohi, mielikuvitukselliset syntipukit ja kurjuuden kanavointi rasismiin (etelä-eurooppalaisiin ja turvapaikanhakijoihin kohdistuvaan) lienevät taas kovaa valuuttaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 09.04.2020 9:39 https://yle.fi/uutiset/3-11299015

Liittyy suoraan eiliseen keskusteluumme. Näyttäisi siltä, että pölhöpopulismin suosio rapautuu muutenkin kuin siirtymällä johtajan taakse. Valitettavasti kun kriisi on ohi, mielikuvitukselliset syntipukit ja kurjuuden kanavointi rasismiin (etelä-eurooppalaisiin ja turvapaikanhakijoihin) lienevät taas kovaa valuuttaa.
Kokoomuksen pitäisi vaihtaa johtaja. Lepomäki on tehnyt kelpo ulostuloja viime aikoina.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 09.04.2020 9:39 Valitettavasti kun kriisi on ohi, mielikuvitukselliset syntipukit ja kurjuuden kanavointi rasismiin (etelä-eurooppalaisiin ja turvapaikanhakijoihin kohdistuvaan) lienevät taas kovaa valuuttaa.
Trumppihan purkaa jo kiivaasti tapansa mukaan haulikolla ampuen turhautumistaan, kun asiat ei vaan suju. Pölhöt kyllä keksivät syyllisiä vaikka lentävistä lumiukoista. Vaikka vertaus tässä ontuu monella tapaa, mutta se kuvaa lähinnä sitä härskintyhmää mielenmaisemaa, mikä monessa kotimaisessakin vallitsee.

Halliksen ja Putkosen jo punoessa juoniaan, muut puolueet käyttävät tarmonsa tällä hetkellä tärkeään ja asialliseen. Populismi voittaa taas kriisin jälkeen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 09.04.2020 9:32
James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2020 9:02
Toisaalta just nimenomaan suomalais-ugrilaisen kielitieteen professori Janne Saarikivi saa myös huimasti näkyvyyttä kaikenlaisissa asioissa. Hänet olet varmaan huomannut?
En :D
Nyt mä olen vähän loukkaantunut. Nopealla haulla näyttää, että mä olen ainakin pari kertaa viitannut ja linkittänyt Saarikiveen Kitinässä. Ja samat linkit näyttävät, että vaikka Saarikivi ei pitkälle luonnontieteisiin menisikään, niin valtio-oppiin ainakin.

Edit. Merkittäköön pöytäkirjaan, että Saarikiven liike pois akateemiselta erityisalaltaan kolumneissaan on minusta ihan ok.

Ps. Mä en osaa oikein päättää, kuulostaako "suun laaja sivistys" enemmän joltain suullisen tradition ylistykseltä vai vaihtoehtoisen hammaslääketieteen jatkokurssilta.
Yritän tehdä läksyni paremmin :oops:

Suun laaja sivistys on tosiaan Hammaslääkäriliiton tunnustama Sveitsin hammaslääkäriliiton myöntämä diplomi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kikan tytär on löytynyt!

Korona lopetti ilmeisesti kosmetologin hommat, onko kosmetologi kosmologin ja metologin sekoitus?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niba kirjoitti: 09.04.2020 11:10 Kikan tytär on löytynyt!

Korona lopetti ilmeisesti kosmetologin hommat, onko kosmetologi kosmologin ja metologin sekoitus?
Mater semper certa est, pater semper incertus est
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin