Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.03.2020 17:16 Itse olen yskinyt, pelkästään yskinyt, kuusi päivää. Mahdollinen uhri, siis.
Ootko ollut pois konttorilta?
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 26.03.2020 18:21
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.03.2020 17:16 Itse olen yskinyt, pelkästään yskinyt, kuusi päivää. Mahdollinen uhri, siis.
Ootko ollut pois konttorilta?
Pari ekaa vapaita, sitten pari saikkua ja sit pari etää. Mulle etä on melko helposti räätälöitävissä, mutta olisin paljon mielummin fyysisesti paikalla, koska lapset ja yhteydet. Yskä ei ota taittuakseen, joten yhden oireettoman lisäksi todnäk etäilen vielä ainakin alkuviikon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Päänsärky alkanut vaivaamaan. Voisin kyllä vetäistä koronan tässä vaiheessa pois alta, mutta toisaalta toivon ettei tuo ole sitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mullakin on ollut tänään päänsärkyä. Ja mua ei vaivaa melkein koskaan päänsärky. Onkohan mulla korona?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 26.03.2020 19:40 Mullakin on ollut tänään päänsärkyä. Ja mua ei vaivaa melkein koskaan päänsärky. Onkohan mulla korona?
Saan kyllä iämuiden ihmisten moronaviruksesta päänsärkyä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tässä on monella varmaan sellainen semiparanoidi olo noista viruksen oireista. Tämähän on vähän sama, kun perheeseen iskee jollekin vatsatauti. Sitä sitten itse herkistyy ja on diagnovisoivansa itseltään ties mitä sopivia oireita. Itse otan viruksen niin, että koska nuorin on päikyssä ja keskimmäinen koulussa, niin todennäköisesti saan taudin sitä kautta kuitenkin. Mutta siis hygienia yms. muistaen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nyt on aika tarkkaan 2 viikkoa puristanut rintaa. Varmasti täysin psykosomaattista, koska tuo alkoi 12.3. kun alkoi valjeta mitä on tapahtumassa. Minulla on ollut viitisen keuhkokuumetta elämäni aikana, joten ehkä tilanne laukaisee jonkin muistijäljen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä haluan tässä vaiheessa korostaa, että uumoiluni eilisen päänsärkyni ja koronan yhteydestä oli epäonnistunutta yritystä jonkinlaiseen vitsailuun olojen tukemasta hypokondriasta, mistä Ylle ja Sivustahuutaja sitten puhuivatkin. En usko tai edes epäile sairastuneeni (vielä) koronaan. Kuulostaa siltä, että Aasi ja mahdollisesti Ylermi ovat Kitinän ykköset. Mutta vahvistettua tapausta ei siis ole vielä ilmoittautunut, eli kisa on sikäli auki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tein omasta päänsärystäni itsediagnoosin: vakava hiilarien puute.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos ajatellaan, että olemme täällä keskimäärin selvästi sairaalahoitoa vaativan tartuntamassan ns. paremmalla puolella. Jos puolet suomalaisista saisi tartunnan, niin esmes 1/20 keskimäärin testattaisiin positiiviseksi. Meidän palstalaisten perusterveempien lukema voisi olla 1/50. Tämä silinteristä vedetty todennäköisyys tarkoittaisi siis vain joka viidennenkymmenennen saavan C+ merkinnän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen vähän huolissani Davesta. Talouden epävarmuuden määrä ja pörssikurssien heilunta ei tee hyvää sen psyykkiselle hyvinvoinnille, minkä lisäksi se on ilmeisessä tartuntariskissä. Toivottavasti parin päivän radiohiljaisuus tarkoittaa vain, että kassakone kilisee sorvin äärellä ennennäkemättömään malliin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Espoossa kehitellään toimivaa rokotetta. Vaikka palstahiljaisuus on eittämättä massiivinen uhraus, ei mikään voita patentin tuomaa glooriaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:D
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

McJanne kirjoitti: 27.03.2020 10:42 Eikö kukaan ajattele Gattista?
Koko ajan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kaipaisin Gattiksen ajatuksia tilanteesta. Tämä on juuri sellainen mullistava "kerran elämässä" kokemus, jota Gattis tuntuu aina kaipaavan. Gattis ei päässyt löytöretkille, eikä kaukaisiin galakseihin, mutta hän pääsi kokemaan koronan. Osaako Gattis nyt nauttia tilanteesta?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, tosiaan. Lisäksi tämä on jonkinlainen ideaalitilanne Gattiksen kaltaiselle teoreettisesti orientoituneelle erämiehelle ja survivalistille. Poikkeusolot, kaikkia kehotetaan pysymään eristyksissä, saa hamstrata apokalyptisesti purkkiruokaa kotiin, mutta kaupat ovat varmuuden vuoksi auki täydellä valikoimalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 27.03.2020 12:55 ^ Joo, tosiaan. Lisäksi tämä on jonkinlainen ideaalitilanne Gattiksen kaltaiselle teoreettisesti orientoituneelle erämiehelle ja survivalistille. Poikkeusolot, kaikkia kehotetaan pysymään eristyksissä, saa hamstrata apokalyptisesti purkkiruokaa kotiin, mutta kaupat ovat varmuuden vuoksi auki täydellä valikoimalla.
Eihän koko kriisi näy Gattacalle mitenkään, paitsi jos vessapaperi oli loppu niin ettei pääse tukkimaan pönttöä. Ihmisiä vältellen kauppaan ostamaan karhua ja säilykkeitä, sitten dokataan nurkissa tekemättä mitään tai tapaamatta ketään. Business as usual.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, mutta ennen koronakriisiä samalla toimintamallilla se oli saamaton vässykkä, nyt se on isänmaan sankari ja roolimalli meille kaikille. Itsetunto nousee kohisten!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Paremmin varautunut kuin THL!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.03.2020 13:26 ^ Paremmin varautunut kuin THL!
Tyhjät tökit ei kyllä käy huoltovarmuudesta.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ilmapistooli ja lisääntyvä ruokavarasto?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 27.03.2020 13:21Itsetunto nousee kohisten!
Hyvä havainto. Sen sijaan, että pääoireelliset oireilisivat rotevammin, niin ennen kaikkea ja varsinkin tulee kantaa huolta yhteiskunnan menestyjistä ja tukipilareista. Miten he käsittelevät jatkuvan laiskottelun ja tyhjäntoimittamisen. Tämä tasapäistäminen on monelle kuolemaksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ilmastonmuutos on nyt hyvin hyvin kateellinen tällaisesta lätkämailasta.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti: 27.03.2020 9:50 Mä haluan tässä vaiheessa korostaa, että uumoiluni eilisen päänsärkyni ja koronan yhteydestä oli epäonnistunutta yritystä jonkinlaiseen vitsailuun olojen tukemasta hypokondriasta, mistä Ylle ja Sivustahuutaja sitten puhuivatkin. En usko tai edes epäile sairastuneeni (vielä) koronaan. Kuulostaa siltä, että Aasi ja mahdollisesti Ylermi ovat Kitinän ykköset. Mutta vahvistettua tapausta ei siis ole vielä ilmoittautunut, eli kisa on sikäli auki.


Tämä saa mut epäilemään entistä vahvemmin että sairastin koronan. Hommasin pari vuotta sitten silloisen Nokian verenpainemittarin kun työterveydessä käydessä oli paineet vähän koholla, ja vähän korjailin elintapoja että sain laskemaan normaaliksi, välillä erinomaisen puolelle. Viimeviikkoisen sairauden yhteydessä tuntui sormenpäissä asti että verenpaine on koholla, ja mittasinkin aika kovat lukemat - alapaine kovin ikinä. En muista että ikinä olisi vastaavaa tunnetta ollut minkään flunssan tms. yhteydessä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.03.2020 11:51 ^ Kaipaisin Gattiksen ajatuksia tilanteesta. Tämä on juuri sellainen mullistava "kerran elämässä" kokemus, jota Gattis tuntuu aina kaipaavan.
Johan jossain muussa ketkussa ajattelemattomasti vittuiln, että Gat saattaisi olla riskirymää: vastaus tuli jo: hän pelkää vain sijoitustensa arvon puolesta.
Vastaa Viestiin