Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos laittaisi uuden, joka ei aivan yhdellä google translatella selviä.
"Kuka Suomen presidenteistä on ollut virassaan olleessaan painavin? Etunimi riittää."
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Tarkoititko lihavin? Monella on ollut painavaa asiaa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja exsu »

Auto haisee sateella omituiselle sisältä. Auto on kitinä-raadin valitsema volvo V50 dieselillä. Haju on sellainen palaneen perunan kaltainen. Ei kytkin. Käsijarru ei ole päällä ajaessa. Tämä nyt toistunut parin viikon ajan. Kuivana ei haise. Pitääkö olla huolissaan?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 25.08.2021 11:08 Auto haisee sateella omituiselle sisältä. Auto on kitinä-raadin valitsema volvo V50 dieselillä. Haju on sellainen palaneen perunan kaltainen. Ei kytkin. Käsijarru ei ole päällä ajaessa. Tämä nyt toistunut parin viikon ajan. Kuivana ei haise. Pitääkö olla huolissaan?
Autoista en kauheasti ymmärrä, mutta eihän kyseessä ole se haju, mikä tulee, kun pöly kuumenee? Meinaan jos lämmityslaite alkanut taas toimimaan ja sinne kesän aikana kertynyt pöly vapauttaa aromeja lämmetessään?

Toisaalta korrelaatio sateeseen ei oikein selity tuolla..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2021 11:11
exsu kirjoitti: 25.08.2021 11:08 Auto haisee sateella omituiselle sisältä. Auto on kitinä-raadin valitsema volvo V50 dieselillä. Haju on sellainen palaneen perunan kaltainen. Ei kytkin. Käsijarru ei ole päällä ajaessa. Tämä nyt toistunut parin viikon ajan. Kuivana ei haise. Pitääkö olla huolissaan?
Autoista en kauheasti ymmärrä, mutta eihän kyseessä ole se haju, mikä tulee, kun pöly kuumenee? Meinaan jos lämmityslaite alkanut taas toimimaan ja sinne kesän aikana kertynyt pöly vapauttaa aromeja lämmetessään?

Toisaalta korrelaatio sateeseen ei oikein selity tuolla..
Eiks lämmitystä just käytetä sateella, ainakin tuulilasiin? Mulla oli ilmastointilaitteen kanavistossa jyrsijän pesä. Mut se ei haissut palaneelta, vaan navetalta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aluksi tarkistaisin ettei minkään ikkunan tiiviste vuoda tutkimalla mattojen/matonalustan kosteusprosentin. Esimerkiksi penkin alla olevat sähköliittimet ei tykkää lillumisesta märästä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 25.08.2021 11:16
Eiks lämmitystä just käytetä sateella, ainakin tuulilasiin? Mulla oli ilmastointilaitteen kanavistossa jyrsijän pesä. Mut se ei haissut palaneelta, vaan navetalta.
Mä en "käytä" lämmitystä koskaan. Auto on säädetty siihen lämpötilaan missä toivon sen olevan ja se viilentää/ lämmittää itsensä siihen automaattisesti. Toki välillä pitää huudattaa huurut pois, mutta nyt ei tullut sellaista tilannetta. En siis ole kovin tietoinen koska käytän sitä. Toki nyt kun ulkona on +10 ja autossa toivon olevan +20 niin on syytä olettaa että siellä lämmitin puhisi.

Kiitos myös B:n vinkistä, pitää tutkailla!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 25.08.2021 11:16 Mulla oli ilmastointilaitteen kanavistossa jyrsijän pesä. Mut se ei haissut palaneelta, vaan navetalta.
Ilmeisesti ei kuitenkaan liito-oravan? Auto olisi mennyt käyttökieltoon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2021 12:15
urpiainen kirjoitti: 25.08.2021 11:16 Mulla oli ilmastointilaitteen kanavistossa jyrsijän pesä. Mut se ei haissut palaneelta, vaan navetalta.
Ilmeisesti ei kuitenkaan liito-oravan? Auto olisi mennyt käyttökieltoon.
Toi olisi kyllä ollut hieno. Toyotan olisi voinut julistaa luonnonsuojelualueeksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksi maissi on hyvää, mutta minimaissi pahaa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Useimmat ruokakasvit ovat pahoja, jos ne poimitaan ja syödään keskenkasvuisia ja raakoina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja aasi »

Jos mä haluaisin juoda satunnaisesti kotonakin kahvia, mutta ei ole oikein halua käyttää tilaa kahvinkeittimeen mutta vedenkeitin löytyisi, niin mitä vaihtoehtoja mulla on?

Ilmeisesti jotain yhdistelmälaitteitakin olisi olemassa, mikä vois tulla kyseeseen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

aasi kirjoitti: 21.09.2021 9:36 Jos mä haluaisin juoda satunnaisesti kotonakin kahvia, mutta ei ole oikein halua käyttää tilaa kahvinkeittimeen mutta vedenkeitin löytyisi, niin mitä vaihtoehtoja mulla on?
Aerobie AeroPress -kahvinvalmistuslaite
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

aasi kirjoitti: 21.09.2021 9:36 Jos mä haluaisin juoda satunnaisesti kotonakin kahvia, mutta ei ole oikein halua käyttää tilaa kahvinkeittimeen mutta vedenkeitin löytyisi, niin mitä vaihtoehtoja mulla on?

Ilmeisesti jotain yhdistelmälaitteitakin olisi olemassa, mikä vois tulla kyseeseen.
Mä teen rajun oletuksen, että tässä puhutaan suodatinkahvista. Tämän yksinkertaisemmaksi ei mene:

Kuva

https://www.clasohlson.com/fi/Kahvinsuo ... r442066000
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagiksen ratkaisu vaikuttaa huomattavasti tätä yksinkertaisemmalta

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Aeropress on erittäin hyvin suunniteltu vehje. Nuo osat ovat hyvin loogisia ja toimivia.

Lopputulos on myös ihan eri. Minusta pour over kahvi häviää 10-0 aeropressilla tehdylle. Aeropressia kannattaa verrata mielestäni enemmän puoliautomaattiseen espressokoneeseen kuin pour over kahviin. Kapselikone on myös satunnaiseen käyttöön ok, mutta sitä ei saa kaappiin niin helposti pois silmistä kuin Aeropressia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tehdäänkö tuolla tavallista suomikahvia vai jotain muuta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kulta mokkakin maistuu melkein kahville tuon läpi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.09.2021 11:11 ^Tehdäänkö tuolla tavallista suomikahvia vai jotain muuta?
Kyllä. Tällä tehdään vain aitoa pohjanmaalla kasvatettua Suomikahvia. Jyrkkä ei tuontikahville ja italialaisille hömpötyksille!

Asiaan: Aeropress on ihan oma menetelmänsä. Sillä saa espressopavuista hyvin espressomaisen kahvin ja myös suuremman tilavuuden suodatinkahvityyppinen juoma onnistuu hyvin. Omaan suuhuni Aeropressilla tulee parempaa kahvia kuin suodatinkeittimellä esim Löfbergin Fikasta tai siitä lilasta. Juhlamokkaa en ole kokeillut, koska nationalistina se mokka siinä epäilyttää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Parturiin or not?
Liitteet
let-ti.jpg
let-ti.jpg (39.52 KiB) Katsottu 366 kertaa
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Sulla on työpaikka (ei kuitenkaan asiakaspalvelussa ymmärtääkseni) ja et hae naisseuraa, joten en näe, mitä hyötyä parturissa käymisestä olisi? Tietysti jossain kaupassa voi saada parempaa palvelua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2021 8:31 ^Sulla on työpaikka (ei kuitenkaan asiakaspalvelussa ymmärtääkseni) ja et hae naisseuraa, joten en näe, mitä hyötyä parturissa käymisestä olisi? Tietysti jossain kaupassa voi saada parempaa palvelua.
Eilen lähti pidempi letti (miinus kalju alue), etuja:

- ei tarvitse herätä hiukset suussa
- tökötteihin ei mene rahaa
- letti ei ole rasvainen, vähemmän finnejä
- hiuksia ei ole ympäri kämppää ja varsinkin viemäreissä tukkimassa
- ei tarvitse välittää mihin suuntaan hiukset sojottaa ulos mennessä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 22.09.2021 9:18 Eilen lähti pidempi letti (miinus kalju alue), etuja:

- ei tarvitse herätä hiukset suussa
Alkaa olla vanhentunut vitsi tämä koronatukka (viime vuoden kesäkuusta kasvanut), mutta ekaa kertaa elämässä oli pitkähkö tukka - kuvasta ei ehkä näe, mutta olkapäitä pitkin alkoi taittua.

Tuo mainitsemasi juttu on ärsyttävä: yöllä kun koittaa nukahtaa ja kääntää kylkeä, hiukset tunkevat naamalle.

Edit: ponnarilla menisi koodarista, mutta muuten alkaa näyttää syrjäytyneeltä
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2021 8:31 ^Sulla on työpaikka (ei kuitenkaan asiakaspalvelussa ymmärtääkseni) ja et hae naisseuraa, joten en näe, mitä hyötyä parturissa käymisestä olisi? Tietysti jossain kaupassa voi saada parempaa palvelua.
Tarvitseeko elämässä olla välittömiä tavoitteita joka asian suhteen. Pitäisi ostaa varmaan mustia jätesäkkejä valmiiksi, ruveta röökaamaan sisällä ja pudottaa kaikki kädestään lattialle.

Leffan mukaan toisaalta kurjuuden maksimointikaan ei toimi.
Vastaa Viestiin