Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Aito_Johanna

Re: Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Na kirjoitti: venäläinen ravintola
Ai niin, kerran olen syönyt Saslikissa Ullanlinnassa. Suositeltava myös.
Faghag

Re: Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Na kirjoitti:Vanha venäläinen ravintola nimeltä Bellevue Katajanokalla. Maa-artisokkakeittoa, blinejä :h: ja suklaakakkua kermavaahdon ja lakkojen kera.
Jestas sentään!! Bellevue on aivan ihana paikka. Heidän tumma leipänsä, johon on leivottu karpaloita sekaan, nam nam.... aikaisemmin sieltä sai ruisjäätelöä kuuman suklaakastikkeen kanssa, joka tarjottiin vanhasta hopeisesta tarjoilumaljasta, menusta en enää moista herkkua löytänyt.

Ravintola Bellevue on Salven ohella eräs Helsingin vanhimmista ravintoloista, perustettu 1917.

http://www.ravintolaopas.net/bellevue/
Aito_Johanna

Re: Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Aito_Johanna kirjoitti: - Via
Huomenna mennään työkavereiden kanssa tänne juhlistamaan loman alkua, kivaa! :cheer:
Bliss

Re: Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Faghag kirjoitti: Salve
Tämä on takuuhyvä!
Faghag

Re: Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Bliss kirjoitti:
Faghag kirjoitti: Salve
Tämä on takuuhyvä!
Itse asiassa, ei enää niin hyvä kuin oli ennen siirtymistään Sokos-HOK-ketjuun. Koska entinen työpaikkani sijaitsi aika lähellä em. ravintolaa, kävimme usein siellä lounastamassa. Pian ketjuun liittymisen jälkeen entinen vakituinen henkilökunta häipyi.... jonkun aikaa ruoka pysyi hyvänä, mutta jo viime keväänä oli selvää havaittavaa annosten laadun heikkenemisessä. Harmi, muuten ihan helmi mesta.
Tiikeriankka

Re: Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Via on tosiaan positiivinen kokemus minullakin. Niitä harvoja, joissa olen käynyt. Eipä yksin viitsi. Mutta hyvä kuitenkin.

Torstaiyön bonus, jos lattarit taipuu, on Public Corner. Muistaakseni. No se mikä on siinä Keskuskadulla, oli nimeltään mikä tahansa. Alkaa jo kymmeneltä ja hiipuu aika aikaisin, ei tarvitse valvoa niin myöhään.
Bliss

Re: Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Faghag kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Faghag kirjoitti: Salve
Tämä on takuuhyvä!
Itse asiassa, ei enää niin hyvä kuin oli ennen siirtymistään Sokos-HOK-ketjuun.
:shock: :shock: :shock:
Onko se perkele ketjutettu?!??
Ei ollut viimeksi kun kävin (no, siitä on aikaa)
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Komppaan Lilliä ton Gastonen osalta, se on melko järkevän hintainen ja sapuska on ihan laatuisaa italialaista. Ja siellä on myös aika viihtyisää.

Mä olen syönyt Meccassa pari kertaa, eikä se ole koskaan oikein säväyttänyt. Yritystä on yhtä aikaa liikaa ja liian vähän, ja varsinkin heidän sushivirityksensä ovat aika lailla kuraa.

Demoa ei kandee unohtaa, jos sinne saa pöydän. Kai se on vielä olemassa?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Na kirjoitti:Vanha venäläinen ravintola nimeltä Bellevue Katajanokalla. Maa-artisokkakeittoa, blinejä :h: ja suklaakakkua kermavaahdon ja lakkojen kera.
Olen käynyt siellä pari kertaa. Aika pahaa, valitettavasti, ja ehdottomasti ylihintaista.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä ruokapaikka Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Ilmeisesti tuo mainittu torstai on mennyt jo aikaa päivää sitten...? :)
Vastaa Viestiin