Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.09.2021 10:44 Menen taas siihen, että liha lihana ja sokeri sokerina. Haluan aidon asian.
Mut toisaalta, maku voi muuttua. Olenko kertonut mun loikastani kevytjuomiin? Ei se mitään, kerron uudestaan.

Viime vuosituhannen viimeisenä keväänä vietin aikaa keskisessä Euroopassa. Asuin paikallisen yliopiston pidempiaikaisille vierailijoille ja vaihto-opiskelijoille tarkoitetussa vierastalossa, jossa oli pahimpaan janoon hyvin varusteltu juoma-automaatti sisääntuloaulassa. Talvihan oli ollut kylmä - suomalaisena sai hyvin eksotiikkalisää, kun tammikuussa kyselivät, kuinka kylmä Suomessa on, ja saattoi vastata, että just oli mitattu reilu 50 astetta pakkasta oliko nyt Kittilässä vai missä - mutta kevät oli sitten ainakin Euroopassa lämmin ja kaunis. Toukokuulle tultaessa kohdalle osui jopa sellainen helleaalto, joita ei vielä tuolloin koettu säännöllisesti Suomessa.

Vaikka lämpö muuten mukavaa olikin, oli sillä sellainen kummallinen seuraus, että tavallinen, sokeroitu Coca-Cola loppui automaatista. Olin tuolloin vielä tiukka aidon asian puolesta puhuja, ja suhtauduin suurella varauksella kevytjuomiin. Paremman puutteessa jouduin kuitenkin alkaa ostella Light-Cokista pahimpaan tarpeeseen. Jostain syystä se ei loppunut, vaikka Heavy-Cokiksen täyttöä saimme odotella aika pitkään. Join sitten Lightiä, ja harmittelin, että joutuu tällaista heikompaa tavaraa maistelemaan, jos ei jaksa lähteä kaupasta erikseen aitoa asiaa raahaamaan (en jaksanut).

Suuri oli hämmästykseni, kun vihdoin tavallinen Coke palasi automaattiin. Sehän maistui aivan liian makealle. Tuntui melkein, että sokeri tahmasi koko suun. Vaikka se identiteettiäni kaivelikin, ryhdyin ostamaan light-versiota, vaikka sokerillinenkin oli saatavilla.

Toisaalta sitten, edelleen mulla on vähän vaikeuksia erilaisten valmiilla esanssilla valmistusvaiheessa varustettujen sitruuna- ja limemaustettujen colajuomien kanssa. Ja kuten sanottu, vanilja vasta vastenmieliseltä kuulostaakin. Mutta aion rohkeasti kokeilla! En ole mikään kaavoihini kangistunut tylsä keski-ikäinen, vaan rohkea ja kokeilunhaluinen uusien asioiden omaksuja!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikkean kerran kahdessa viikossa Ratinan Fafasissa lounaalla. Olen jo hyvä tovin saanut 10 pinnan alennuksen niinku vakkarikävijänä. Osaavat jo chilin määrän oikein. Uusin räätälöinti on rapsakka pinta leipään, josta aikoinaan annoin kehut. Hyvää palvelua!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 20.09.2021 11:10 Suuri oli hämmästykseni, kun vihdoin tavallinen Coke palasi automaattiin. Sehän maistui aivan liian makealle. Tuntui melkein, että sokeri tahmasi koko suun. Vaikka se identiteettiäni kaivelikin, ryhdyin ostamaan light-versiota, vaikka sokerillinenkin oli saatavilla.
Virvoitusjuomat kuuluu mun paheiden listalle. Kauan sitten vaihdoin sokerillisesta light juomiin, jotta turha nesteestä kertyvä kalorimäärä pysyisi järkevänä. (Eihän noi keinotekoiset makeutusaineet terveellisiä, mutta meillä kaikilla on paheemme :miitti: ) Alkuvaiheessa tosiaan mielestään vaihtoi huonompaan, mutta niin sitä tottui makuun ja sokeriversio tosiaan alkoi maistua liian makealta ja tahmealta. Jännästi DrPepper pitää edelleen saada sokeriversiona, vaikka muut limsat mieluummin sokerittomana. Se tietysti rajoittaa mun DrPepper nautiskelut erikoistilanteisiin.

Vanilla Diet Coke oli rakkautta ensitölkillä. Mä jopa rahtasin sitä jenkeistä suomeen matkalaukussa, kun vuosituhannen alussa sitä ei euroopasta saanut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.09.2021 10:44 Menen taas siihen, että liha lihana ja sokeri sokerina. Haluan aidon asian.

Mutta voisihan sitä kokeilla..
Ymmärtääkseni sulla paino pysyy kurissa nykyiselläänkin, joten sen puoleen ei ole tarvetta. Oon jotenkin ymmärtänyt, että sokeri olisi luonnontuotteena terveellisempi kuin nämä rotanmyrkyt. Toki Ronaldon tyyliin olisi terveellisintä juoda ihan vaan vettä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.09.2021 12:01 Oon jotenkin ymmärtänyt, että sokeri olisi luonnontuotteena terveellisempi kuin nämä rotanmyrkyt.
Uskon siihen, että viranomainen valvoo.

Luonnontuote ei ole mikään tae harmittomuudesta. Esim. Botuliini on yksi tappavimmista myrkyistä (tappava annos 1.3–2.1 ng/kg) ja se on luonnontuote.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Stevia on luonnontuote ja prosessointi kai aivan sama kuin sokerilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vanhasta asunnosta allekirjoitettiin kaupat

:]
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2021 15:14 Vanhasta asunnosta allekirjoitettiin kaupat

:]
Hieno juttu.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2021 15:14 Vanhasta asunnosta allekirjoitettiin kaupat

:]
Hyvä homma! Kun ikuisuus on nyt saatettu onnistuneesti päätökseen, mikä sun seuraava projekti on? Vapaa-ajan asunto Puerto Banuksesta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sagrada Famíliaa voisi alkaa viimeistelemään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Ota kunnon haaste ja aloita suoraan Tapiolan uimahallista!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.10.2021 16:06 ^ Ota kunnon haaste ja aloita suoraan Tapiolan uimahallista!
Ei sentään mahdottomia :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2021 16:08
urpiainen kirjoitti: 11.10.2021 16:06 ^ Ota kunnon haaste ja aloita suoraan Tapiolan uimahallista!
Ei sentään mahdottomia :D
Koitin katsoa google mapsista, ja etäältä se näyttää: Tapiolan kahluuallas.

Kouluajan kotipaikkakuntani uimahalli on kyllä ottanut mallia em. kirkosta: https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/a ... 56351.html

Ei väliä maksumuurista: asia ei ollut edennyt -86 kun muutin paikkakunnalle eikä '95 kun muutin pois. Eikä sen jälkeen.

90-luvulla homma kaatui siihen, että halliin olisi saatu valtionosuuksia mutta ei hyppytorniin. "Liian pramea." Esim. jäähalli rakennettiin, missä ei yksikään koululuokka käynyt, ja se kaatui kaupungin niskaan. "1980-luvulla Vammalassa viriää ajatus jäähallin rakentamisesta. Se nostaa uimahallin kannattajat vastarintaan Tyrvään Sanomien sivuilla." Tehtiin myös tennishalli.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hyvä, että HBO Nordic loppui. HBO Maxin striimaus toimii paljon paremmin. Nordic oli buginen paska. Ainakin firefoxilla.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bhven kirjoitti: 26.10.2021 21:56 Hyvä, että HBO Nordic loppui. HBO Maxin striimaus toimii paljon paremmin. Nordic oli buginen paska. Ainakin firefoxilla.
Mutta Telia hubiin ei saa viiden euron tarjouksella, pitää kaivaa chromecast esiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hurrilandiassa HBOmaxin saa Telian hubiin, Suomessa ei.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Paska viikko. Paska päivä. Mut pienisuuri ilo oli perjantaipullon voitto duunin arvonnassa - chiantia kotiinviemisenä. :wink: 8)
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mukavaa, että Askolan Hiidenkirnuille ei pääse pyörätuolilla. Tai pääsee, jos ottaa tuolin reppuselkään. Muussa tapauksessa paikalle vievä hieno kallioinen, kivinen ja juurakkoinen polku jouduttaisiin tuhoamaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Löysin keksejä, jotka on täysin vehnättömiä ja hyviä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Sain päivämäärän koska lomautus loppuu, mutta onneksi tässä on vielä useampi viikko vapaaherran elämää :]

Mä olisin ihan mielelläni rötväillyt vielä muutaman kuukauden pidenpään luottaen, että työt vielä jatkuu ennen kuin tulee vuosi täyteen. Vaimolla vaan alkoi loppua pelihermo ja painostus työnhakuun olisi varmasti lisääntynyt viikko viikolta. Nyt pääsin pälkähästä, eikä tartte alkaa hakemuksia vääntämään :]
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Muovin kierrättämisestä on tehty rakettitiedettä ja tunnollinen ihminen ahdistuu; olenko vahingossa laittanut kierrätysmuoviin PVC-muovia tai mustaa muovia ja näin tuhonnut kokonaisen kierrätyserän.

Todellisuudessa lajittelija hoitaa väärät laadut pois. Ei tietenkään tarkoituksella pidä laittaa väärää tavaraa kierrätykseen, mutta ei siitä tarvitse stressiä ottaa

”Muovin kierrättämistä ei kannata stressata, koska mitään väärää ei voi oikeastaan tehdä. Jos laittaa keräykseen PVC:tä tai muuta väärää materiaalia, lajittelija hoitaa sen pois joukosta”

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/mi ... ostamolla/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2022 12:31 Muovin kierrättämisestä on tehty rakettitiedettä ja tunnollinen ihminen ahdistuu; olenko vahingossa laittanut kierrätysmuoviin PVC-muovia tai mustaa muovia ja näin tuhonnut kokonaisen kierrätyserän.

Todellisuudessa lajittelija hoitaa väärät laadut pois. Ei tietenkään tarkoituksella pidä laittaa väärää tavaraa kierrätykseen, mutta ei siitä tarvitse stressiä ottaa

”Muovin kierrättämistä ei kannata stressata, koska mitään väärää ei voi oikeastaan tehdä. Jos laittaa keräykseen PVC:tä tai muuta väärää materiaalia, lajittelija hoitaa sen pois joukosta”

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/mi ... ostamolla/
ST1n Anttonen sanoi jossain T&Tn haastattelussa, ettei kannattaisi lajitella ollenkaan, vaan kaikki samaan läjään ja lajittelu sitten määränpäässä, niin saisi kaikki kuljetettua yhdellä kertaa. Olisi kuluttajille helpompaa ja ympäristöystävällisempää, kun ei ajeta erikseen jokaisen tuoteryhmän takia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2022 12:31 Todellisuudessa lajittelija hoitaa väärät laadut pois.
Miten muuten kuluttaja voi sovittaa ympäristösyntinsä kuin roskien kanssa puuhastelemalla!?

Ilosta suruun: Viikonloppuna Heurekassa otti päähän lapsille pakkosyötettävä ympäristö- ja vastuuvouhotus. Varsinainen tiede alkaa olla aika marginaalissa. Miksikö vihervastuuvouhotus otti päähän? Koska Gretankin mukaan meidän aikuisten pitäisi tehdä niitä toimenpiteitä NYT, eikä opettaa lapsille, kuinka te sitten aikuisena teette näille asioille jotain JOSKUS TULEVAISUUDESSA. Ollaan kuin ylipainoisia lätkä-isiä huutamassa kaukalon laidalla.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Onko Heurekassa vielä parkkipaikka kävijöille vai ovatko edistyksellisiä?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten ja Suurten Ilojen Ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Takuuaika loppu, duunini alkaa vihdoinkin tuottamaan firmalle rahaa.

Haittapuolena asiakas alkaa varmaan kyttäämään mitä oikeasti teen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin