Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Häkäpöntön veto suntiksien poistosta on saanut toimittajat liikkeelle. Huvittavaa analyysiä tilanteesta, jossa käytännössä mielipiteen ratkaisee se, nautitko itse täsä tuplapalkasta vai et.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Häkäpöntön veto suntiksien poistosta on saanut toimittajat liikkeelle. Huvittavaa analyysiä tilanteesta, jossa käytännössä mielipiteen ratkaisee se, nautitko itse täsä tuplapalkasta vai et.
Aivan. Sun ja mun mielipide asiasta lienee selvä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tottakai kansantalouden vinkkelistä olisi parempi, että yhteiskunta pyörii 24/7 ja sen vuoksi viikonlopun lisien pitäisi olla maltillisia. Yrittäjien on pirun kallista palkata viikonlopuiksi väkeä. Saavutettujen etujen myynti on vaan niin kauhian vaikiaa liitoille.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Opposition taso on kyllä umpisurkea. Rinne, Niinistö ja Arhinjuuri huutavat kuin hinaajat, kuinka kaikki romuttuu, rikkaat rikastuvat ja yhteiskunta jakaantuu. Minä en kyllä ole huomannut, että "rikkaampien" verotus olisi kevenemään päin. Päinvastoin, kaikki veronkevennykset tullaan kohdistamaan pieni- ja keskituloisiin - mitä se sitten ikinä merkitseekään.

Rinne sanoi jossain kympin uutisten haastattelussa, mitä epähuomiossa katsoin, että olisivat lisänneet solidaarisuusveroa, jolla olisi kerätty joku sata miljoonaa! Opposition itku on täysin sisällötöntä: ei esitetä mitään keinoja millä talous saataisiin jonkinmoiseen tasapainoon vaan jatketaan pelottelua ja kitinää siitä kuinka RKV tulee kaikille paitsi rikkaille.

Vaalit on käyty ja jakopolitiikka hävisi. Eläisivät sen kanssa, vaan eivät elä. Demareiden nousun voi mahdollistaa ainoastaan hallituksen täydellinen epäonnistuminen tai kokonaisvaltainen demaripolitiikan muutos. Jälkimmäinen ei taida vaikuttaa kovin todennäköiseltä. Veikkaan, että demarit taantuvat virheiden ja vassareiden kanssa kymmenen pinnan jarruklubiksi, jota kukaan ei ikinä halua hallitukseen paitsi äärimmäisessä hädässä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

elco kirjoitti:Opposition taso on kyllä umpisurkea. Rinne, Niinistö ja Arhinjuuri huutavat kuin hinaajat, kuinka kaikki romuttuu, rikkaat rikastuvat ja yhteiskunta jakaantuu. Minä en kyllä ole huomannut, että "rikkaampien" verotus olisi kevenemään päin. Päinvastoin, kaikki veronkevennykset tullaan kohdistamaan pieni- ja keskituloisiin - mitä se sitten ikinä merkitseekään.
Pieni- ja keskituloisila on enemmän tyydyttämättömiä tarpeita. He siis käyttävät rahaa ja se menee kiertoon. Samalla yhteiskunnalta saatavien tukien tarve vähenee.
Se nyt on tietysti bullshittiä että "köyhät köyhtyvät." Kun otetaan historiallista perspektiiviä niin huomataan että meillä on koko ajan kaventunut ero työssäkäyvien ja yhteiskunnan tukien varassa elävien tuloissa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehkä niistä tyhjistä huoneista löytyy ne 10000 kadonnutta tietokonetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Niin paljon kuin haluaisinkin olla kanssasi samaa mieltä niin historian valossa demarit voittavat ensi vaalit kunhan ensin tämä hallitus on saanut käyrät nousuun ja jako jatkukoon.
Uskon, että historia ei toista itseään. Demarit hävisivät talousteemalla vedetyt vaalit kampanjoiden porvarihallituksen pelolla. Edes se typerämpi kansanosa, joka noita pellejä on jaksanut äänestää, ei enää usko sitä suden huutamista. Jollei meno muutu niin demarit ovat oikeasti siellä yksinumeroisissa kannatusprosenttiluvuissa.

Onneksi ei näytä muuttuvan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/kotimaa/a1433728689835

Itse olen saanut manneilta vain hyviä sijoitusvinkkejä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

"Nokian osakkeista siinä oli puhe", kertoo komisario Jari Kinnunen Sisä-Suomen poliisilaitokselta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tietenkin yksittäistapaus, mutta melko härskiä touhua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/politiikka/ ... tuoreimmat

Kehitysapurahat ja miten niitä on käytetty. Eikös ne olleetkaan tarkoitettuja kehitysmaalaisten auttamiseen?

Kuka muuten tiesi ennen tätä uutista, että päästökaupparahoja on tähän asti kanavoitu virallisten tukien päälle järjestöjen rekrytointiin ja muihin turhuuksiin?
Enemmän kuin se joutuuko finnwatch irtisanomaan minua kiinnostaisi tietää mitä haittaa sen rahoituksen leikkaamisesta on.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:Veikkaan, että demarit taantuvat virheiden ja vassareiden kanssa kymmenen pinnan jarruklubiksi, jota kukaan ei ikinä halua hallitukseen paitsi äärimmäisessä hädässä.
Niin paljon kuin haluaisinkin olla kanssasi samaa mieltä niin historian valossa demarit voittavat ensi vaalit kunhan ensin tämä hallitus on saanut käyrät nousuun ja jako jatkukoon.
Vaikea kyllä veikata, miten tässä käy. Täytyy vielä katsella, miten asetelma kehittyy. Sinänsä olen toki Peran kanssa samaa mieltä, että demareilla olisi nyt kyllä melkoisen muikea paikka katkaista kannatuksensa lasku ja jopa kääntää sitä ylöspäin. Johtavan työväenpuolueen aseman kaapanneet persut jatkavat vastuunvälttelyään ja ovat mukana tekemässä perin epävennamolaista politiikkaa. Toki Soini on erinomainen tyhjänpuhuja ja aiheen välttelijä, ja kannatuskunta harvinaisen hyvin vedätettävissä, mutta silti luulisi demareiden olevan herkullisessa vastaiskupaikassa. Lisäksi on vähän vaikea nähdä, kuka muu kuin demarit nousisi opposition vatakunnalliseksi kärjeksi ja päävaihtoehdoksi hallitukselle. Kaikki muut oppositiopuloueet taitavat olla liian marginaalista ja/tai yhden asian sakkia, joita vastustetaan kategorisesti laajalla rintamalla.

Toisaalta sitten olen jo pitkään tännekin kirjoittanut siitä, että Rinteen valinta, ja sen mukana tullut linjamuutos, saattaa hyvinkin olla demareiden kuihtumisen vauhdittaja. Ja nyt on aika lailla näyttänyt siltä, että Rinne suojaa itseään ja linjaansa aika aggressiivisestikin toisenlaista demariutta vastaan. Ei lupaa hyvää demareille. Lisäksi demarien perinteinen kannattajakunta siirtyy jopa nopeammin hautausmaalle kuin persuihin, ja 18-vuoden äänestysikä yhdistettynä pitkiin opiskeluaikoihin ammattikoulutuksessakin tarkoittaa sitä, että - toisin kuin demarien kasvun kulta-aikoina - valtaosa moderneista duunareistakin äänestää ja siten lukitsee poliittista identiteettiään ennen kuin ovat muodostaneet itselleen duunari-identiteetin. Tämä kaikki puhuisi kyllä sitä vastaan, että demarit saisivat hyvin iskupaikkansa käytettyä. Kiinnostava tosiaan nähdä, millaiseksi asetelma tässä muodostuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Rinteen äijäfemismilinja, jossa Urpilaista ei hyväksytä edes kahvinkeittäjäksi, ei ainakaan paranna puolueen ilmapiiriä.

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1433828012473

http://www.hs.fi/politiikka/a1433828127 ... -artikkeli
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Onko Orimattilan paroni viimein napsahtanut ja siirtynyt Otaniemeen?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015061 ... 2_uu.shtml
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Rinteen äijäfemismilinja, jossa Urpilaista ei hyväksytä edes kahvinkeittäjäksi
Pahat kielet kertovat, että Heinäluoma se on tässä takana. Rinne on pelkkä poliittinen raato ja Heinäluoma siirtelee nappuloita jo Antti I Lindtmanin tuloon - kaikki menee tietty sopivasti Rinteen piikkiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Se nyt lienee kokolailla sama kuka tyyppi siellä seisoo jarrulla ja vastustaa kaikkea paitsi ammattiyhdistysliikkeen saavutettuja etuja. Tokihan on sanottava, että Rinnettä huonompaa nyt tuskin on saatavilla, mutta se nyt on vähän asperiinia syöpään tuntuinen lääkitys, jos vaihdetaan miestä kun linjaa ei tue kukaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Se nyt lienee kokolailla sama kuka tyyppi siellä seisoo jarrulla ja vastustaa kaikkea
Kummasti sama paska uudella tavalla brändättynä tuntuu usein toimivan. Sipilän Kepu on edelleen ihan sama Kepu. Jos (kun) vasemmistoa vetävät tönkköjen äijänrähjien sijasta ensi vaaleissa karismaattisemmat Lindtman ja Li Andersson, niin sopivasti jakopolitiikkaa lupailemalla saadaan taas rosentit nousuun ilman minkäänlaista linjanmuutosta taikka järjenhäivää.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Olen eri mieltä. Sipilällä on aikalailla eri askelmerkit kuin jollain Kiviniemellä tai Jäätteenmäellä. Jos tämä Lindtman vai mikä lie osoittaa johtajuutta ja osaa tehdä muutakin kuin painaa jarrua kutsuen sitä vastuunkantamiseksi niin sittenhän peli tietty muuttuu. Sehän on tietty selvä, ett puolueessa on tietty kaikenmoista hiihtäjää.

En usko Anderssoniin. Sehän on aivan hullu Kristiina Halkola-reinkarnaatio. Tokihan se on nätti nainen, mutta niin kahjo idealisti, ettei sillä kelkkaa käännetä. Ei todellakaan.

Pikkuhiljaa kansa osoittaa, etteivät ne nyt aivan niin tyhmiä ole kuin miltä näyttävät: Arhinjuuren jakopolitiikka hävisi, vaikka olisi luullut, että just ne joilla on lyhyellä tähtäimellä eniten hävittävää (pitkällä tähtäimellä häviävät joka tapauksessa, Arhinjuuren kelkassa vaan vielä enemmän) eivät äänestäneet vassareita.
Viimeksi muokannut elco, 11.06.2015 8:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:^ Olen eri mieltä. Sipilällä on aikalailla eri askelmerkit kuin jollain Kiviniemellä tai Jäätteenmäellä.
En ole huomannut oikein mitään muutosta Kepun jutuissa missään vaiheessa. Maajusseilua tuetaan samaan malliin, aluepolitiikka jyllää, risupaketit paukkuu biotaloudeksi nimettynä, työreformia heilutellaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Kyllähän kepu tuntuu haastavan ay-liikettä, mikä on Suomen oloissa hyvin poikkeuksellista.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:^ Kyllähän kepu tuntuu haastavan ay-liikettä, mikä on Suomen oloissa hyvin poikkeuksellista.
Työreformi on uudelleenbrändätty tuottavuushypyksi. Toki se on poikkeuksellista, että on hallitus jossa ei ole punaa. Edellinen työreformihallitus(kaan) ei kyllä päässyt mihkään.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:En ole huomannut oikein mitään muutosta Kepun jutuissa missään vaiheessa. Maajusseilua tuetaan samaan malliin, aluepolitiikka jyllää, risupaketit paukkuu biotaloudeksi nimettynä, työreformia heilutellaan.
Minua huolestuttaa vähän tämä. Punaviherviha on niin laajaa ja syvää, että aika monissa ympyröissä juhlitaan niin kovasti näiden tahojen jäämistä hallituksen ulkopuolelle, että melkein väkisin halutaan ummistaa silmät peruskepuilulta. Aluepolitiikka, pks-viha ja matalan jalostusasteen biotaloustulkinta maksavat aivan hurjia määriä. Jos kepu ei käännä kelkkaansa näissä asioissa, hallitus on vähän väkisin epäonnistunut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuulostaa melkoiselta ilmestyskirjan pedolta

http://www.hs.fi/kaupunki/a1433987552176

"Aseistakieltäytyjä vihreä polkupyöräaktivisti"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Saudibloggarin tuhannen raipaniskun tuomion toinen iskusarja annettaneen perjantaina

Pohjois-Korean kanssa samaa kastia.
Badawin pyörittämän verkkosivuston toinen perustaja Souad al-Shammari vapautettiin vankilasta helmikuussa, mutta hänen lakimiehensä tuomittiin 15 vuoden vankeuteen, koska hänen katsottiin kritisoineen liian kovasanaisesti tiedotusvälineissä ja sosiaalisessa mediassa Saudi-Arabian ihmisoikeusloukkauksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin