Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Rouva Pupu

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^noiki kuulostaa niin hyödyllisilt ja tarpeellisilt, mut jännilt. Sul taitaa ol iso varasto?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^

Joo, on varastoissa vielä tilaa. Ja jos loppuu voi rakentaa uuden, vähän rakennusoikeutta vielä jäljellä. Mut eiköhän nää varastot vielä riitä. Paitsi jos löytyy todellinen Imelda.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
bliss

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Exit One -outletissa oli loppuunmyynti... :roll:
Mukaan lähti:
- 3 mustaa hametta (O.I.S. ja Mexx)
- mustat housut (Esprit)
- viininpunainen kotelomekko (Mexx)
- musta paita (Esprit)

Hintalapuissa hinta yhteensä 288,60 €, kuitissa loppusumma 70,40 €. Silkkaa säästöä siis :]
Stinky

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Jäähallin kirppikseltä tarttui mukaan 1 trikoopaita, 1 neuletakki ja 1 ihana tummanruskea kelsiturkki. Rahaa paloi 7e. Jumalauta tää nainen on yhtä hymyä! Toi talvirotsi on mieletön!111
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Kolmet kengät yht. 59e (balleriinat, talvisaappaat ja korkeat saappaat) ja Singstar Pop 20e. Oli vaan pakko kun oli niin halpaa!
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Rouva Pupu kirjoitti:koska oot viimeksi ostanut jotain jännää ja hyödytöntä?
Minäminäminä! Just äsken!

Jos tällä ei tee pölynimuri- ja gadgettifriikkiä ankkaa kateelliseksi, niin sitten ei millään. :D




Ostin myös höyrypesurin ja elohopealampun. :-p
bliss

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Monsieur Manala kirjoitti: höyrypesuri
Hmmmm... Mun on pitkään jo pitänyt ostaa tuommonen. Testaa sä, ja kerro kannattaako :mrgreen:
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^
Juu, käyttöraporttia kaivataan. Ja suosituksia millainen olis paras mulle. Pääasiallinen käyttö mulla lienee laatoitusten saumojen puhdistus - ympäri taloa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Pulkannaru kirjoitti:Pääasiallinen käyttö mulla lienee laatoitusten saumojen puhdistus - ympäri taloa.
Harkitsin myös höyrypesuria ja luulin muidenkin käyttävän tuota pääosin pukujen höyrykäsittelyyn :-/ Mutta vissiin höyrypesuri on eri asia kuin semmoinen hellempi höyrytin.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

sivustahuutaja kirjoitti: pääosin pukujen höyrykäsittelyyn
Mikäli tarkoitat ryppyjen poistoa puvuista, niin itse hoidan sen höyrysilitysraudalla, vaatii tosin vähän kikkailua. Höyrypesuri olisi varmaan helpompi..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
milli

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja milli »

Ostin pullollisen uutta joulusiideriä ja yhden kurpitsan kaiverrettavaksi.
Duck

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Duck »

Monsieur Manala kirjoitti:Jos tällä ei tee pölynimuri- ja gadgettifriikkiä ankkaa kateelliseksi, niin sitten ei millään. :D
Nääh. Olishan mulla ollut tommonen jo vuosia ( :leuhka: ) ellen olisi todennut että portaikossa ne ovat aika hyödyttömiä, ja joutuisin hankkimaan niitä samaisesta syystä kaksi kappaletta. Lisäksi imurointi on minusta jopa hauskaa, ja nämä vempeleet veisivät meitsiltä juuri sen helpoimman osan siitä huvista (tasainen lattia).

Jos sohvissani olisi pidemmät jalat jotta tuo mahtuisi niiden alle, vois tommosta harkitakin.

Saitko ajatuksen lähettämästäni iRobot -robottijoukkolinkistä, josta pääsi iRobot -firman sivuille?

Dyson yritti myös kehitellä roboimuria ("maailman ainoa täysautomaattinen sykloni-imuri"), mutta se taisi jäädä prototyyppiasteelle.
Stinky

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Stinky »

bliss kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: höyrypesuri
Hmmmm... Mun on pitkään jo pitänyt ostaa tuommonen. Testaa sä, ja kerro kannattaako :mrgreen:
Mulla on semmonen halppisversio höyrypuhdistuslaitteesta. Ajattelin sillä pestä kylppärin kaakelit ja ikkunat. Yritin höyryttämällä saada kauluspaitaa sileeksi mutta ei oikeen tahtonut toimia. Oisko liian vähän tehoja tai jotain? Aikoinaan vaatekaupassa me höyrytettiin kauluspaidat sun muuta aina paketista rekille roikkuun ja hyvin toimi.
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:Nääh. Olishan mulla ollut tommonen jo vuosia ( :leuhka: ) ellen olisi todennut että portaikossa ne ovat aika hyödyttömiä, ja joutuisin hankkimaan niitä samaisesta syystä kaksi kappaletta.
Öhm, mikäs logiikka tässä on? Kyllä tuollaisen voi ymmärtääkseni aika helposti kantaa portaita pitkin toiseen kerrokseen, ellei pelkää 4.2 kilon nostamisen venäyttävän selkää pahastikin. Onko sulla sitten ostettuna tavalliset pölynimurit ala- ja yläkertaan erikseen, vai missä tuon heiton loogiikka piilee että niitä joutuisi mukamas ostamaan kaksi kappaletta? Juuri kannoin tuon eteisestä latausasemastaan makuuhuoneeseen, I survived! :ohyeah:
Saitko ajatuksen lähettämästäni iRobot -robottijoukkolinkistä, josta pääsi iRobot -firman sivuille?
Ooksä lähettänyt mulle jotain semmosiakin? :shock: Ei, kyllä mä tuollaista lelua oon miettinyt jo pitkään niiden saamien yllättävän hyvien arvostelujen perusteella. Maahantuoja vain on puuttunut.
Duck

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Duck »

Monsieur Manala kirjoitti:Öhm, mikäs logiikka tässä on?
No eikös tuon koko vehkeen ideana ole se että se jätetään oman onnensa nojaan eikä sitä tarvitse kanniskella paikasta toiseen, ja että se osaa palata ladattavaksi ihan itse ja ainoa mitä käyttäjän tarvii tehdä on kipata pölyt roskiin vähän väliä? Eikö se sitten osaa mennä huoneesta toiseenkaan?
Ooksä lähettänyt mulle jotain semmosiakin? :shock:
Päivän nörttilinkki -ketjussa. IRobotit aiotaan aseistaa, ja varustaa joukkotekoälyllä. :shock:
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:No eikös tuon koko vehkeen ideana ole se että se jätetään oman onnensa nojaan eikä sitä tarvitse kanniskella paikasta toiseen, ja että se osaa palata ladattavaksi ihan itse ja ainoa mitä käyttäjän tarvii tehdä on kipata pölyt roskiin vähän väliä? Eikö se sitten osaa mennä huoneesta toiseenkaan?
Osaa se toki huoneesta toiseen mennä, mutta etkö oikeasti näe mitään harmaan sävyjä sen välillä että "teen kaiken itse" <-> "en suostu kuin korkeintaan kippaamaan pölyt roskiin"? Onko se kerroksesta toiseen kantaminen oikeasti niin iso periaatteellinen ongelma, että se vesittää koko toiminta-ajatuksen, vaikka olet valmis raahaamaan suurempia ja painavampia normaali-imureita pitkin poikin kämppää ja kerroksia?
Duck

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ Enemmänkin niin päin, että koska mulla on niitä imureita jo liikaa muutenkin, niin miksi hankkia vielä yksi lisää... :oops: Pare myydä vanhoja pois enstex.

Kerro toki käyttökokemuksistasi kun oot antanu ton pörrätä muutaman viikkoa.
masa

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja masa »

Duck kirjoitti:^ Enemmänkin niin päin, että koska mulla on niitä imureita jo liikaa muutenkin, niin miksi hankkia vielä yksi lisää... :oops: Pare myydä vanhoja pois enstex.
Eiks tulisi halvemmaks hommata siivooja?
Duck

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Duck »

masa kirjoitti:Eiks tulisi halvemmaks hommata siivooja?
Jaa niiq tälleen vai?
masa

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja masa »

Duck kirjoitti:
masa kirjoitti:Eiks tulisi halvemmaks hommata siivooja?
Jaa niiq tälleen vai?

Just noin. Joku lisätienestejä tarvitseva parikymppinen opiskelijafriidu?
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Kokeilin höyrypesuria. Ihan paska. Ei vakuuta.

Kokeilin vetää pitkin kylppärin saumoja ja laattoja juuri suihkun alta mistä laatat ovat hieman tummentuneet/kalkkeutuneet ja saumat kanssa. Ei tee käytännössä mitään. Ei pysty myöskään esim. poistamaan saippua- ja kalkkisaostumia kylppärin hanasta, jonka saa normaaleilla kemikaaleilla pyyhkäisemällä peilikirkkaaksi alta aikayksikön. Kumma juttu, kun mainoksissa tulee puhdasta ja uudenveroista ihan suih suih vaan.

Onneksi oli naurettavan halba vehje, vain 15 egeä taisi olla honkkarissa. En usko että itse laitteessa on vikaa, sillä höyry kyllä on pirun kuumaa ja se tulee melkoisella paineella ulos suuttimesta. Ennemminkin jäi fiilis että höyrypesun pesevää ja puhdistavaa voimaa on reippaasti ylidramatisoitu.

Onhan noiden nimiin vannovia kotiäitejä, mutta mä en nyt pikaisella testaamisella ymmärtänyt mitä muka tein väärin.
bliss

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Oisko sen salaisuus sitten mahdollisessa pöpöjä tappavassa lämpötilassa?

En mä sitten mitään höyrypesuria hanki, kun en harrasta desinfiointia.
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

bliss kirjoitti:^Oisko sen salaisuus sitten mahdollisessa pöpöjä tappavassa lämpötilassa?
No niinhän ne kai väittää. Mutta ei ton puhdistusteho mua vakuuttanut. Yhdellä tankillisella ja noin 3 minuutin höyryttämisellä sain parin millin etäisyydeltä suihkiessa suihkunkahvan _melkein_ puhtaan kirkkaaksi. Saman teen rätillä ja domestoksella viidessä sekunnissa. Saumat, laatat eivätkä viemärinkansi muuttaneet väriään, kirjavuuttaan tai kirkkauttaan mihinkään suuntaan kuivuttuaan.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Täytynee kysellä duunikaverilta kokemuksia reippaasti hintavamman pesurin tehosta. Noita mun laattasaumoja en ala käsin pesemään muutamaa kertaa vuodessa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Juttelin tossa pari sanaa ihmisen kanssa joka mulle tuollaista höyrypesuria rakastuneena suositteli. Kävi ilmi ettei heilläkään mitään kylppärin saumoja ymv. moisella putsailla. Mutta hänen mielestään se, että ko. laitteella lähtee paskat hellasta on jotenkin erinomaisempi suoritus. Minusta hyvinkin pitkälti päinvastoin.

Kokeilin ko. pesuria hellaan ja keittiön kaakeleihin ja joo, kyllähän sillä peruspaskat ihan hyvin lähtee kun rätin kanssa menee toisella kädellä perässä, mutta varsinkin kaakeleiden putsaaminen on todella aikaavievää eikä lopputulos ole priima. Vehje jättää kaikki pinnat vähän sameiksi eikä kiiltävän kirkkaiksi, vaikka kuivuneet paskaläikät lähtevätkin suht helpolla.

Jälleen kerran siis parempi, nopeampi ja helpompi lopputulos on saavutettavissa perinteisillä pesuaineilla yhdistettynä kevyeen hankaamiseen. Pesurin paskanirroitusteho ja -nopeus sekä siivousjälki vastaa melko lailla täydellisesti pelkällä vedellä kostutetulla kangasliinalla hinkkaamista. Pari tippaa edes fairya liinaan ja sumukone jää auttamatta kakkoseksi.

Sekään ei hirveästi innosta, että irronnut paska luonnollisesti leijuu sumuna ilmassa muun höyryn mukana sitten muille pinnoille, mitä ei kemikaalihinkkauspuhdistuksella tapahdu. Desinfiointi my ass.
Vastaa Viestiin