Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

annepa kirjoitti: 15.01.2021 13:01 t.

vesipilari 10 000, hengittävyys 5000
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Suojakalvon infoa. Kertoo vaatteen vedenpitävyydestä ja ilmanläpäisevyydestä. Noi luvut on edullisille peruskalvoille tyypillisiä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vagabondo kirjoitti: 15.01.2021 13:47 ^ Suojakalvon infoa. Kertoo vaatteen vedenpitävyydestä ja ilmanläpäisevyydestä. Noi luvut on edullisille peruskalvoille tyypillisiä.
Kyllä, aivan passelit ja lämpimät pöksyt minun mökkihaahuiluun ja koiralenkkeilyyn, en oo lähössä vuoria valloittaan. Se vain, kun ei meinannu löytyä mitään, mihinkään hintaan, kalvoilla tai ilman, niin oon tosi tyytyväinen tähän ostokseen. Meinas nimittäin tulla kylmä kuorihousut päällä viime talvena mökillä, huolimatta välikerroksista.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

annepa kirjoitti: 15.01.2021 20:06
Vagabondo kirjoitti: 15.01.2021 13:47 ^ Suojakalvon infoa. Kertoo vaatteen vedenpitävyydestä ja ilmanläpäisevyydestä. Noi luvut on edullisille peruskalvoille tyypillisiä.
Kyllä, aivan passelit ja lämpimät pöksyt minun mökkihaahuiluun ja koiralenkkeilyyn, en oo lähössä vuoria valloittaan. Se vain, kun ei meinannu löytyä mitään, mihinkään hintaan, kalvoilla tai ilman, niin oon tosi tyytyväinen tähän ostokseen. Meinas nimittäin tulla kylmä kuorihousut päällä viime talvena mökillä, huolimatta välikerroksista.
Juu, varmasti. Noissa vähemmän vettäpitävissä kalvoissa on yleensä parempi hengittävyys, niin oikeastaan soveltuvat paremmin ulkoiluun äärikelien ulkopuolella. Mä en laita Gore-Texiä päälle kuin vesikeliin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 15.01.2021 20:28 Juu, varmasti. Noissa vähemmän vettäpitävissä kalvoissa on yleensä parempi hengittävyys, niin oikeastaan soveltuvat paremmin ulkoiluun äärikelien ulkopuolella. Mä en laita Gore-Texiä päälle kuin vesikeliin.
Kun juuri mainitsin nuo "uudet" Goretex-kengät: Arkikäytössä on on nyt ollut Haixit, joissa ei ole ollenkaan kalvoa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kuulosuojaimet bluetoothilla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 17.01.2021 11:36 Liityin Coinbaseen ja testiksi ostin vähän Bitcoinia ja vertailuksi Krakenin kautta myös. Selkee ero maksuissa.

Krakenissa sain kympillä 0.00031789 ja Coinbasessa 0.00030838 btc
Jos on foliohattu kireällä (kuten mulla), niin kannattaa siirtää omaan lompakkoon. Toki siinäkin riskinsä. Tietysti, jos summat pieniä, ei väliä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kymmenisen vuotta palvellut Philips sai päivityksen 5000- sarjasta 7000-sarjaan. Terien lisäksi pitäisi vaihtaa akku, niin tartuin puoleen hintaan uuteen.

https://www.philips.fi/c-p/S7930_16/sha ... lle-iholle

Näin talvisaikaan naama kiittää.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

1,4 kiloa Gouter-makkaraa. Kun halvalla sai. Tuntematon tuote.

En tavallisesti laita edes leikkeleitä leivälle. Näen tulevaisuuden kun koitan sulattaa makkaratankoa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 05.03.2021 0:47 1,4 kiloa Gouter-makkaraa. Kun halvalla sai. Tuntematon tuote.
Mä olen Kitinästä aikanaan oppinut, et gouter olisi halpaversio gotlerista. Kuulostaa mahdottomalta. Vähän kuin joku väittäisi, että jossain on parempi version Van Morrisonin Moondancesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Mutta siis seriously, jotain ruoaksi tunnisttettavaa saa lähes ilmaiseksi.

Olen tässä korona-aikana asioinut lähinnä lähikaupassa, vaikka töiden takia pitääkin mennä joka päivä bussilla keskustaan. (Jo ennen koronaa bussit kulkivat turvallisen kaukaa keskustan kaupoista, koska toriparkin rakentaminen, ja sehän on jo käytössä.)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Perunoita ja lauantaimakkaraa pannulla paistettuna, halpaa ja hyvää. Päälle vielä HP-kastiketta niin vahvari on yhdellätoista.

Pitäisi se pirun tukkukortti hankkia, että saisi HP-kastiketta ämpäreissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 05.03.2021 10:25 Mutta siis seriously, jotain ruoaksi tunnisttettavaa saa lähes ilmaiseksi.
Vehnäjauho on kaikkein halvinta energiaa, öljy/rasva sitten suunnilleen kakkosena. Jauhomakkara on tietysti halpaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vahvarin ja neljä pikkukajaria.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

5G 300M liittymän Elisalta.

Nykyinen kodin liittymä on VDSl2 50M, piuha menee ylijännitesuojan läpi, joka pudottaa tehollisen n 41 Megaan.
ping 28 ms.
Powerline internet ylä- ja alakerran välillä on toiminut hyvin.

En kyllä tarvi 300 M liittymää mihinkään...

Opin muuten eilen, että on olemassa SA 5G ja NSA 5G ja nykyinen 5G on NSA 5G, joka ei vielä täysi 5G ole. Ping kuitenkin jo nyt 10-19ms. Oikeassa 5G:ssä ping pitäisi olla yksinumeroinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 05.03.2021 0:47 1,4 kiloa Gouter-makkaraa. Kun halvalla sai. Tuntematon tuote.
En tavallisesti laita edes leikkeleitä leivälle. Näen tulevaisuuden kun koitan sulattaa makkaratankoa.
Sain syötyä n. 1,2 kg. Nyt tangon viimeinen käyttöpäivä on mennyt jo viikko sitten. Dilemma: heitänkö ruokaa roskiin, vai syönkö kunniallisesti loput.

(Vedän viestini pois asiakeskusteluista, jos jokun mielestä huono huumori ei sovi sinne.)
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja aasi »

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... UHD-naytto

USB-C virtalähde ja sisäinen KVM, saa työläppärin nätisti ilman telakkaa kiinni.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 24.03.2021 16:59 https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... UHD-naytto

USB-C virtalähde ja sisäinen KVM, saa työläppärin nätisti ilman telakkaa kiinni.
Mikä on KVM?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.03.2021 8:41
Mikä on KVM?
Ehkä KVM-kytkin olis ollut oikeammin sanottu, eli keyboard, video, mouse - switch, voi käyttää useampaa konetta samoilla laitteilla - ja läppärin kanssa kaikki menee yhden USB-C - kaapelin kautta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

aasi kirjoitti: 25.03.2021 9:06
James Potkukelkka kirjoitti: 25.03.2021 8:41
Mikä on KVM?
Ehkä KVM-kytkin olis ollut oikeammin sanottu, eli keyboard, video, mouse - switch, voi käyttää useampaa konetta samoilla laitteilla - ja läppärin kanssa kaikki menee yhden USB-C - kaapelin kautta.
KVM on tietysti tuttu termi, mutta juuri tänään törmäsin toiseen merkitykseen:
https://looking-glass.io/

Kernel-based Virtual Machine. Tavallaan tuo sovellus (ei KVM) on vastakohta: ei kytkettyä hiirtä, näppistä tai monitoria.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2021 10:49 5G 300M liittymän Elisalta.

Nykyinen kodin liittymä on VDSl2 50M, piuha menee ylijännitesuojan läpi, joka pudottaa tehollisen n 41 Megaan.
ping 28 ms.
Powerline internet ylä- ja alakerran välillä on toiminut hyvin.

En kyllä tarvi 300 M liittymää mihinkään...

Opin muuten eilen, että on olemassa SA 5G ja NSA 5G ja nykyinen 5G on NSA 5G, joka ei vielä täysi 5G ole. Ping kuitenkin jo nyt 10-19ms. Oikeassa 5G:ssä ping pitäisi olla yksinumeroinen.
Parasta paikkaa piti hakea ahkerasti. Lopulta yläkerran määrätyn huoneen ikkunalaudalta tulee vakaasti n 250/18 Mbs ping 17 ms.

Alakertaan datasähkön läpi sitten n 70/17 ping 26.

Muuten ok, mutta optimipaikkaa piti hakea. Aluksi oli erihuoneen ikkunalaudalla, siinäkin optimitilanteessa samat luvut, mutta välillä ping putosi yli sekuntiin (sic!). Nyt uutta paikkaa testattu yksi päivä. Toivottavasti eilen nähty pitää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Edelleen uudessakin paikassa ping välillä satoja ms:a. Kaistan leveys ok. Onneksi en pelaa nykyään online shootereita. Sellaiseen en voi suositella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Aikoinaan naapurin aiheuttaman vesivahingon takia asuin väliaikaiskämpässä. (Vuokraan kuulunut) 4G oli silloin uusi juttu ja dataa valui jotain 100 mbps luokkaa suht. matalalla pingillä. Sehän meni sitten pilalle, kun se tuli yleisempään käyttöön. (Vakituisessa vuokrakämpässä oli 2 megan ADSL, eikä nopeampaa saanut, koska talon kaapelointi oli jotain paukkulankaa.)
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja aasi »

nokkaelain kirjoitti: 25.03.2021 10:06 KVM on tietysti tuttu termi, mutta juuri tänään törmäsin toiseen merkitykseen:
https://looking-glass.io/

Kernel-based Virtual Machine. Tavallaan tuo sovellus (ei KVM) on vastakohta: ei kytkettyä hiirtä, näppistä tai monitoria.
IT-maailmassa käytetään kyllä termejä moneen kertaan - "looking glass":lle uusi merkitys, mulle se on aiemmin tarkoittanut verkossa eri operaattoreiden ylläpitämiä palveluja josta pääsee näkemään miltä jonkun operaattorin näkymä internetin reitityksiin näyttää.

https://lg.telia.net/

Mistä näkeekin että liikenne Helsingistä Telian verkosta Hetznerin Helsingin konesalille kitina-purkkiin kiertää jostain hevonjeerasta, Tukholmakin menee suorempaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vastaa Viestiin