Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 03.05.2018 14:46
James Potkukelkka kirjoitti: 03.05.2018 14:26Pps päivystävä loukkaantuja watuttaa edelleen!1
Varo, jopa Kirkko & Kaupunki tietää, mitä watutuksesi - ja se, että pidät tässä sopassa sitä yhtä saamelaista "loukkaantujana" - kertoo sinusta: https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/suonp ... amelaisiin
Sinulla näyttää olevan tapana löytää kitinäkeskusteluihin omasta kuplastani jotain kautta tuntemiani ihmisiä :) (Okei, vasta toinen.) Itse keskusteluun en viitsi osallistua. Samuli oli ala-asteella paras kaverini. Huvittaa tämä keskustelu "baskeripäistä". Samuli on oikeistolainen. Entinen Pirkanmaan yrittäjien varapuheenjohtaja, ja oli kerran Kokoomuksen ehdokas vaaleissakin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Maallikkona on tietysti helppo viisastella (ylipäätään tietenkin on sitä helpompi olla jotain mieltä, mitä vähemmän asiasta tietää), eo alustuksen jälkeen ihmettelen, miten vaikeaa voi olla rakentaa talosta halutun värinen..

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005669772.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 04.05.2018 9:42 No niin siis koetin tuossa aiemmin kirjoittaa, että aina ei ole oikein selvää, miten nämä ryhmät määrittyvät ihmisten mielissä (ja siis merkitsevällä tavalla). Modernissa maailmassa kollektiivisesti hyväksytyt sosiaaliset kategoriat ja niihin liitetyt ryhmäidentiteetit nyt vaan tuppaavat menemään niin, että suomalaiset asettuvat sosiaalisesti merkitsevässä jäsennyksessä osaksi suurta eurooppalaisperäistä hegemoniaa suhteessa riistettyihin alkuperäiskansoihin, vaikka siinä kuinka yrittäisi piipittää, että historiallisesti suomalaissiirtolaiset nyt vaikka P-Amerikassa olivat monesti pikemminkin samassa veneessä intiaanien kanssa outoina metsäläisinä
Tuohon halpaan menin itsekin nuorena. Lukiossa kirjoitin monia aina kympin aineita ns. kehitysmaiden riistosta ja miten se on meidän, siis meidän eurooppalaisten syytä. Se heidän ahdinkonsa.

Myöhemmin tajusin mitä sanot suomalaisten asemasta ja vielä että eiköhän niillä "mutakuonoilla" olisi ollut jo aikaa ennen kolonialismia ja varsinkin kolonialismin jälkeen järjestää ihan itse asioitaan. Joka johtaa halveksumaasi Hullu-Aholaisuuteen ja Hommalaisuuteen, sori vaan. Tosin heidän kulttuurinsa ja uskontonsa ei jousta edes vaikka tänne tulevat pakolaisina. Ja heitä on liikaa.

Minä olen omat mokailuni mokaillut, ja myös muiden syytä ennen jo syntymääni on paljon. Mutta se ei ole laajempi kulttuuri- saati rotukysymys.

Jannelle, että eiköhän se ole rakennuspiirtäjä, joka arkkitehdin taiteellisista punaviinihuuruista yrittää tehdä rakentamiskelpoista.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 07.05.2018 15:39 Piirtäjät piirtää, tietäjät arvuuttelee. Insinööri koittaa pelastaa mitä pelastettavissa on.
Vaan insinöörillä harvemmin jos koskaan on luovuutta, lahjakkuutta ja sivistystä suunnitella esteettisen näköistä rakennusta. Kuten ainakin joillakin ellei useimmilla arkkitehdeillä on. Rakennuspiirtäjä sitten siistii yksityiskohdat, rakennusmestari rakentaa. Lautapoika kantaa.

Sama menee kaikkiin suuntiin. Isävainaani oli opisto-sähköinsinööri asennusliikkeissä. Ei mitään käden taitoja ja tunnusti, että hänestä ei olisi sähköasentajaksi. Sen huomasi kotonakin. Yhdessä firmassa alaisenaan oli ei pelkkä asentaja, vaan teknikko. Oikein mukava äijä. Yksityislentäjä, olin hänen kyydissään Cessnalla kahteen kertaan. Miten lie hänellä ollut varaa lentää. Se mies oli ollut töissä myös Saudeissa ja Emiraateissa.

Isäni minulle kehui siitä miehestä, että se kyllä osaa hoitaa asennukset siitä vaan. Mutta että toisaalta siltä puuttui kokonaan kyky miettiä itse mitä pitäisi tehdä, miten soveltaa luovasti ongelmatilanteessa. Ellei joku eli käsistään tumpelo isäni tarkkaan ohjeistanut. Eli kaikilla oma paikkansa ja tehtävänsä kykynsä ja kyvyttömyytensä mukaan.

Isäni myös kertoili, että välillä tuli työttömiä jätkiä ilman sähköalan kokemusta ja kehuivat että osaavat tehdä mitä vaan kunhan joku näyttää. Isäni että ei, koska silloin jonkun muun henkilökunnasta täytyisi koko ajan seistä vieressä opastamasssa, mitä se oikeasti kätevä mies tekee.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Varmasti kysyntää on, mutta onko päteviä hakijoita!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hoidetaan merenpinnannousu luomalla meri Saharan autiomaahan!

https://www.tekniikkatalous.fi/puheenvu ... ri-6725805

En tiennyt, että suuri osa Saharasta on merenpinnan alapuolella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ilmeisesti jutun laskemissa on kuitenkin virhe ja Saharan meri ei merenpintaa läheskään noin paljon alentaisi. En ole itse laskenut. Mutta ainakin syntyisi paljon rantatontteja!

Hommaa on tutkittu lähinnä vesivoimaprojekina

https://en.wikipedia.org/wiki/Qattara_D ... on_Project
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ punaisen meren rantakohteet ovatkin jo tupaten täynnä turisteja, joten rantatonteille on kysyntää!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ollaan Vesterbackan kanssa puuhaamassa tunnelia Helsingistä Saharan meren rannalle! Rahoitus on allekirjoittamista vaille valmiina!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Hyvä projekti! Etköhän sinäkin voi samalla ryhtyä hattua sovittelemaan: http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/39 ... tohtoriksi
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.05.2018 12:24 ^Ollaan Vesterbackan kanssa puuhaamassa tunnelia Helsingistä Saharan meren rannalle! Rahoitus on allekirjoittamista vaille valmiina!
Paras kun jätät ne enon paperit allekirjoittamatta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Enon mukaan ei voi hävitä! Kurssi raketoi, kun rantatontit tulevat myyntiin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vihainen huppari kertoi juuri sukeltajien olevan jo laskemassa lajeja!

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005697423.html

Jos löytyy liikaa tunnelin päältä, niin sitten tunnelia vaan vähän siirretään. Ei siis peruuteta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mun on kyllä h-tin vaikea uskoa, että Vesterbacka pystyisi hankkimaan rahoitusta tunnelilleen. Jos pystyy sen yksityisesti rahoittamaan, niin mikäs siinä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Luultavasti kiinalaiset antais rahoitusta sun verkkokaupallekkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Paljonko kannattaisi pyytää? 10 miljardia??
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ehkä nyt kuitenkin vähän realistisempaa otetta. Miltsi per tähän mennessä myyty tuote.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja exsu »

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotima ... 5e490e45-1


Kiinnostava tämä. Suuri osa teinien ja työikäisten kuolemista olisi ehkäistävissä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ puolet olisi noin 4000. Ihmishengen arvo on noin 4 miltsiä, joten tuo on 16 miljardia. Suunnilleen saman verran kuin valtion tämän vuoden lainanottotarve. Tai puolet tuloverotuotosta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jännä tää Tommy Robinsonin tapaus.

https://twitter.com/wikileaks/status/10 ... 68389?s=17
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

The Best Science-Based Diet for Fat Loss (ALL MEALS SHOWN!)

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koulutusalan ja puoluevalinnan yhteys Tampereen Yliopistossa (2016).

Journalistiikka ja viestintä, tulos näkyvillä hesarissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin