Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2021 8:54 ^ Kiitos.

Tuskin noista mitään seuraa. Kun kukaan ei muista eikä nähnyt mitään, kaikki ovat turvassa.
Uskon kyllä että näitä punnitaan kunnianloukkauspuolella jos ei muuten.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Blogissahan ei nimetty ketään? Eikos poliisi ampuisi itseään jalkaan, jos lähtisi tekemään kunnianloukkauksesta rikosilmoitusta?

Edit; African Jackilla olisi mahd. keissi varmaan, jos lempimi yleisesti tunnettu, kuten Lolilta yllä antaa ymmärtää.

Lisäksi Lasse Aapio mainittu nimeltä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2021 10:34 ^ Blogissahan ei nimetty ketään? Eikos poliisi ampuisi itseään jalkaan, jos lähtisi tekemään kunnianloukkauksesta rikosilmoitusta?

Edit; African Jackilla olisi mahd. keissi varmaan, jos lempimi yleisesti tunnettu, kuten Lolilta yllä antaa ymmärtää.

Lisäksi Lasse Aapio mainittu nimeltä.
Jos kirjoittaa tavalla jolla henkilön läheiset ja työkaverit tunnistavat kenestä on kyse, ei sillä ole merkitystä nimeääkö. Sillä on merkitystä vain sille kun arvioidaan kuinka vakava loukkaus on.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 06.04.2021 10:56
James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2021 10:34 ^ Blogissahan ei nimetty ketään? Eikos poliisi ampuisi itseään jalkaan, jos lähtisi tekemään kunnianloukkauksesta rikosilmoitusta?

Edit; African Jackilla olisi mahd. keissi varmaan, jos lempimi yleisesti tunnettu, kuten Lolilta yllä antaa ymmärtää.

Lisäksi Lasse Aapio mainittu nimeltä.
Jos kirjoittaa tavalla jolla henkilön läheiset ja työkaverit tunnistavat kenestä on kyse, ei sillä ole merkitystä nimeääkö. Sillä on merkitystä vain sille kun arvioidaan kuinka vakava loukkaus on.
Yritin sanoa, että poliisi, joka lähtisi sanomaan ”hei, tämä juopon heitto -bloggaus loukkaa mun kunniaa”, mielestäni ampuisi itseään jalkaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2021 11:12Yritin sanoa, että poliisi, joka lähtisi sanomaan ”hei, tämä juopon heitto -bloggaus loukkaa mun kunniaa”, mielestäni ampuisi itseään jalkaan.
Ei oikeastaan, koska lähtökohtaisesti hän varmaan kiistäisi kaiken ja jos näyttöä ei ole ja kollegat "ei muista", hän voittaisi jutun.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu, toki juridisesti noin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Lolita kirjoitti: 01.04.2021 21:32 ^^ Sanokaa nyt jotain! Joakim on entinen työkaveri, sittemmin (lievästi ilmaistuna) värikäs persoona. Tässä on nyt ainakin viikon verran syöty porukalla popcornia ja seurattu mielenkiinnolla mitä on tulossa.
Tulee mieleen juttu yliopistolta, mistä kirjoitin vähän liikaa Kitinään toista kymmentä vuotta sitten liikaakin. Siitä ei seurannut mitään hyvää: yksi jatko-opiskelija vuosi jutun lehdistölle aika lailla ennen aikojaan. Hänelle itselleen jäi oikeusjutustaan oikeusturvavakuutuksenkin jälkeen maksettavaa yli 15 000 euroa. Lehteen jutun kirjoittanut tyyppi menetti työnsä (tosin oli yt:t päällä muutenkin.)

Ja ihan muuten tuli mieleen VTV:n jutusta: "Esimiesten mukaan Lammin olisi pitänyt pyytää toimittajan kysymykset kirjallisesti ja hyväksyttää kaikki vastauksensa esimiehillään ja viraston viestintäosastolla" -- YO:lla järjestettiin edellä mainitsemastani tapauksesta keskustelutilaisuus; vaadittiin että ulkopuoliset poistuvat paikalta (tarkoitettiin ilmeisesti TEK:n edustajia.) Paikalla oli yliopiston viestintäjohtaja, joka korosti, että kaiken viestinnän täytyy mennä hänen kauttaan.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tää auttaa mun linkkari-kipuiluun: http://jargonaattori.fi/
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Twitterissä tulee välillä todella helmeä vastaan.

The Vagina Ass of Lucifer Niggerbastard
https://www.goodreads.com/book/show/813 ... gerbastard
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hienon miehen poismenon kunniaksi:

Prince Philip Quotes
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ennen kaikki oli paremmin :)
https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elo ... va_1502180

Kuva videosta, jotta ette turhaan klikkaa linkkiä:
Kuva
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos haluaa tietää, mitä kevään muotisana ”hystereesi” tarkoittaa taloudessa. Ko. sana oli mulle tuttu ilmastoinnin säädöstä, mutta ei taloustieteessä.

https://www.sttk.fi/2021/03/12/koronael ... enkilolla/

Hystereesi on nyt kaikkien huulilla, koska vasemmiston mukaan hystereesi huomioiden hallitus on luonut 30 000 työpaikkaa enemmän kuin miltä näyttää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.04.2021 10:38 Hystereesi on nyt kaikkien huulilla
Siis mikä??? :roll:
Ei oo mun huulilla käynyt eikä käy :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://raamattu.fi/raamattu/KR92/EZK.23/Hesekiel-23

” hänen mielensä paloi Egyptin himokkaisiin miehiin, joilla oli elin kuin aasilla ja jotka sinkosivat siementään kuin orhi.”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mä olen aika hämmentynyt. Pitäisi lukea enemmän raamattua. Tuostakin kun lukee aiempaa tai jäljempää kehittelyä, niin muistaa taas, miten tavattoman etnonationalistinen raamattu on, ja vielä kaiken lisäksi sellaisella perussuomalaisella twistillä, joka korostaa naisten seksuaalisuuden miehistä hallintaa ja sitä, että naiset ovat vain pelinappuloita tai omaisuutta miesten välisessä etnispohjaisessa valtapelissä. Kyllä tuossa Hankamäen timanttinen sisältö kuuluu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jep. Persut kirjoittivat raamatun.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä ajattelin niin päin, että persuilu näyttää ymmärrettävämmältä, kun sitä tulkitsee pari tuhatta vuotta sitten vanhentuneena paimentolaisten heimoajatteluna eikä nykypäivän poliittisena liikkeenä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Konservatiivisuus on persoonallisuuden piirre. En ymmärrä miksi tuo piirre häviäisi nykypäivän politiikan vuoksi?

Konservatiiveja tulee olemaan silloinkin kun meidät molemmat lasketaan monttuun. Heille on silloin tarjolla myös ehdokkaita ja puolueita.

Jos ei tykkää konservatiivien ajamasta politiikasta demokratiassa, niin voi aina pyrkiä pienentämään valtiota, jolloin sillä ei ole niin väliä mitä joku konservatiivien etujärjestö puuhailee.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 19.04.2021 10:45
James Potkukelkka kirjoitti: 19.04.2021 10:38 Hystereesi on nyt kaikkien huulilla
Siis mikä??? :roll:
Ei oo mun huulilla käynyt eikä käy :leuhka:
Kai sinä nyt fysiikkaa olet opiskellut. Ensimmäisenä mieleeni tuleee sähkömagnetismi, vaikka samanlainen käyrä on sovellettavissa ties mihin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

nokkaelain kirjoitti: 22.04.2021 14:30 Kai sinä nyt fysiikkaa olet opiskellut. Ensimmäisenä mieleeni tuleee sähkömagnetismi, vaikka samanlainen käyrä on sovellettavissa ties mihin.
Mä pysyttelin niin kaukana sähköstä kuin mahdollista. Läpäisin naftisti peruskurssin, joka kertaa lukion fysiikkaa. Mulle riitti, että sai tentittyä kurssin läpi minimi panostuksella. Näin parikymmentä vuotta myöhemmin voin luvata etten muista mitään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Nina Teicholz - 'Science and Politics of Red Meat in 2021'

Nina Teicholz is a New York Times bestselling investigative science journalist who has played a pivotal role in challenging the conventional wisdom on dietary fat. Her groundbreaking work, 'The Big Fat Surprise', which The Economist named as the #1 science book of 2014, has led to a profound rethinking on whether we have been wrong to think that fat, including saturated fat, causes disease.



Mielenkiintoista läpändeerosta lihansyönnin puolesta. Ja vegaanivammaisuutta vastaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Eating less Meat won't save the Planet. Here's Why
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

” että eräät parhaista tietotekniikka-alan ”syväosaajista” ovat siviilipalvelusmiehiä tai heidät on vapautettu rauhanaikaisesta palveluksesta.”

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007960479.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ kiinnostava ongelma.

Itse olen nyt hihitellyt tälle. Tieteen tekijät sopeutuvat nopeasti poliittiseen ohjaukseen.
https://twitter.com/hashtag/turvekirjat ... htag_click
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin