Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.11.2018 10:37 https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005907437.html

En ole varmasti oikein kosketuksissa miehisyyteeni, koska mun on mahdoton ajatella, että kokisin ajatuksen pippelikuvani lähettämisestä hyvänä ideana. Olen kyllä peenistäni joskus muuten innokkaasti esitellyt.
Ymmärsinkö oikein: olet lähettänyt dik pikkejä ja et pitänyt tuota ajatusta hyvänä?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.11.2018 12:03
James Potkukelkka kirjoitti: 22.11.2018 10:37 https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005907437.html

En ole varmasti oikein kosketuksissa miehisyyteeni, koska mun on mahdoton ajatella, että kokisin ajatuksen pippelikuvani lähettämisestä hyvänä ideana. Olen kyllä peenistäni joskus muuten innokkaasti esitellyt.
Ymmärsinkö oikein: olet lähettänyt dik pikkejä ja et pitänyt tuota ajatusta hyvänä?
Ei vaan olen esitellyt peenistäni julkisesti livenä joskus. Ainakin pari kertaa muistuu äkkiseltään mieleen. Kerran teinixinä tanssipaikan portailla ja kerran opiskeluaikana saunassa paukuttelin seisaaltani siihen kaiteeseen, joka on kiukaan edessä.

Molemmilla kerroilla alkoholia oli nautittu riittävästi.

Huomaan kyllä nyt, että viestini oli kirjoitettu varsin oraakkelimaisesti.

Nyt en ole enää aivan täysin varma, olivatko em. tempaukset hyviä ajatuksia. Silloin kyllä vaikutti siltä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Fatalismi on oikeampi ajattelutapa. Ajatuksen hyvyys tai huonous on epäolennaista, koska ei sitä vaan oikein voi välttää. Tai kai voisi, mutta ei sekään olisi oikein!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 22.11.2018 17:35 ^ Fatalismi on oikeampi ajattelutapa. Ajatuksen hyvyys tai huonous on epäolennaista, koska ei sitä vaan oikein voi välttää. Tai kai voisi, mutta ei sekään olisi oikein!
a man's gotta do what a man's gotta do!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

Onneksi PetriFB ei enää postaile tänne. Minulle se oli ilahduttavan yleissivistävää tutkia Sanaa ja kävi harrastuksesta... mutta alkoihan se vähitellen käydä rasittavaksi.

Sen sijaan te muut tutustukaa Petrin opetuksiin omalla laajalla kotisivustollaan. Suosittelen. :mrgreen:

http://www.kotipetripaavola.com/
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Raivaussiivoojia Gattacalle, hyvät referenssit!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7856 ... 7e18cbb974
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 27.11.2018 15:16 Raivaussiivoojia Gattacalle, hyvät referenssit!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7856 ... 7e18cbb974
Näin tuon jo aiemmin, Homielle puhelimessa kerroin, että just tuoltahan minulla täällä näyttää. Homie taisi luulla vitsiksi. No, mun keittiö ei ole noin siisti kuin noissa kuvissa. Vessa ei täälläkään toimi kuin ämpärillä huuhtelemalla, mutta sinne kusen enkä tölkkeihin. Sen sijaan tuo rottalauman virsan haju alkaa häiritä itseänikin.

Tuossa lehtijutin tapauksessa oli vuokrakämppä, vuokrarästejä ja laskut maksamatta. Haju levisi porraskäytävään. Mulla on oma talo, johoin toivoakseni ei viranomaiset tunge. Jolloin olisikin minulla itsemurhan paikka silloin viimeistään.

Tosiasia on, että kun näin pahaksi ehtii... minä voimaton en jaksa ja jos apu maksisi sata tonnia plus lehtijulkisuuden ja pakkohoidon... en ala.

Bensan käyttöä lopulliseen ratkaisuun välttelen vielä ja haulikkoa. Pitäisi olla yksikin todella karaistunut luottamuksella auttava ystävä.. vaan ei ole,

Kohta lopultakin Varkauteen, se on ihmisasunnon kunnossa, mutta kun palaan tämä sama kaatopaikka rottineen (joita jutun tyypillä ei ollut) odottaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei siitä nyt mitään lehtijulkisuutta ja pakkohoitoa tule jos siivouttaa asunnon. Ei ne siivoavat tiedä onko kyseessä kuolinpesä vai mikä. Lehtijuttu on vuokranantajan tekemä.

Ainoa millä Suomessa voi pakkohoitoon joutua on jos on vaaraksi itselle tai muille. Kitinään kirjoittamasi viestit ovat siinä mielessä suurempi vaara pakkohoidosta tai ainakin siitä että vallesmanni hakee pyssyt pois.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu. Miksi hitossa siivoojat siitä kenellekään mitään ilmoittelisivat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 27.11.2018 17:06 Ei siitä nyt mitään lehtijulkisuutta ja pakkohoitoa tule jos siivouttaa asunnon. Ei ne siivoavat tiedä onko kyseessä kuolinpesä vai mikä. Lehtijuttu on vuokranantajan tekemä.

Ainoa millä Suomessa voi pakkohoitoon joutua on jos on vaaraksi itselle tai muille. Kitinään kirjoittamasi viestit ovat siinä mielessä suurempi vaara pakkohoidosta tai ainakin siitä että vallesmanni hakee pyssyt pois.
Täällä on sen näköistä, että maksullinenkin siivouspalvelu vastuullisuuttaan ilmoittaisi viranomaisille. Jotka vastuullisuuttaan korjaisivat ensin minut pois ja sitten sanitoisivat talon ihan kaiken roskiin viemällä ja purkamalla talon. Jos se uhka olsi, polttaisin ensin itse talon ja toimittaisin itseni pois päiviltä. Jos en tuliaseella, niin junanraiteilla. Ainoa tovo on, että eihän mun omaan kämmpään ja taloon tunge vuokraisäntia eikä hajukaan leviä kun piha on iso eikä naapuri vieressä.

Eli rajallisellla ajalla olen... kun oliskin kavereita, jotka yksityisesti tulisivat apuun... mutta kun ei ole,

Varkauden kämpän vuokran sentään maksan säntillisedsti ja sinne menen sydäntalveksi. Siellä on siistiä eikä ole haittaeläimiä.

Miten näin voi käydä?
>Ei tarvita työttömyyttä, varattomuutta, kovia huumeita eikä edes alko näin toimita. Vaan vakav a masennus, luonteenrakenne, surut ja epätoivo. Yksinäisyys. Tarkoituksen puute josta motivaation puute. Hyvä jos yhden tai korkeintaan kaksi asiaa jaksan päivässä tehdä. Ja ei, yksi rosksakillinen päivässä olsi vain pisara meressä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 27.11.2018 17:20
So Hard kirjoitti: 27.11.2018 17:06 Ei siitä nyt mitään lehtijulkisuutta ja pakkohoitoa tule jos siivouttaa asunnon. Ei ne siivoavat tiedä onko kyseessä kuolinpesä vai mikä. Lehtijuttu on vuokranantajan tekemä.

Ainoa millä Suomessa voi pakkohoitoon joutua on jos on vaaraksi itselle tai muille. Kitinään kirjoittamasi viestit ovat siinä mielessä suurempi vaara pakkohoidosta tai ainakin siitä että vallesmanni hakee pyssyt pois.
Täällä on sen näköistä, että maksullinenkin siivouspalvelu vastuullisuuttaan ilmoittaisi viranomaisille.
höpö höpö ne mitään ilmoita. Kun laskun maksat niin ei voisi siivousfirmaa vähempää kiinnostaa. Tuo on vaan sun ikuista paskanjauhamista, että mitään ei voi tehdä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei ole mitään viranomaista jolle moisia voisi ilmoittaa tai jolla olisi toimivaltaa tehdä noin. Lopeta aikuinen mies harhainen horinasi. Oikeustoimikelpoinen ihminen voi omalla tontillaan elää niin paskaisesti kuin haluaa niin kauan kun ei ole haitaksi muille. Siivousfirma syyllistyisi varmaan rikokseen jos kertoisi jollekin mystisellä viranomaiselle. Ei ole rikos elää saastaisesti. Virallisesti et edes asu siellä.
Viimeksi muokannut So Hard, 27.11.2018 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuten olen ennenkin kirjoittanut, jos kaikki Suomen rappioalkoholistit vietäisiin pakkohoitoon, valtio olisi konkassa heti. Kyllä Suomessa saa aivan rauhassa ryypätä itsensä hengiltä.

Tietysti sun juoppohulluuteen kuuluu kaikenlaiset paranoidiset ajatukset, eli sikäli kuvitelmasi ovat aivan ymmärrettäviä.

Kuvitellaanpa, että esim minä soittaisin Orimattilan tk:een ja kertoisin, että siellä kuulkaa alkoholisti vanhapoika ryyppää itsensä hengiltä rottien keskellä ja kuseskelee kaljatölkkeihin, kun vessa on rikki. Paljonko ketään kiinnostaisi? Vastaus; ei yhtään ketään.

Kun ei hoitopaikkoja ole aina edes niille alkoholisteille, jotka haluavat hoitoon, miksi watussa sinne ketään väkisin vietäisiin.

Ei itsemurhan tekeminen ole laitonta.

Itsemääräämisoikeus on erittäin korkealla ja sitä ei voida rajoittaa kuin lain tarkoin määräämissä tilanteissa ja itsensä hengiltä ryyppääminen kusen ja paskan keskellä ei kuulu niihin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kiitos edellisenkin sivun viesteistänne.Luin. En jaksa vastailla, kun en jaksa enää yhtään mitään.

Mutta hei, vessani on rikki, mutta kun sen ajoittain pumppaan ämpärivedellä auki, en kuseskele tölkkeihin. Joskus öisin yhteen kanisteriin kyllä.

Jääkaappikaan ei toimi, joten säilytän safkat autossa joka käy tähän aikaan jo pakastimetsa. Ja uto on heti ulko-oven edessä.

Ja ei, en katso voivani kustua putkimiestä ja uuden jääkaapin tuojaa, koska näksivät kämppäni... jota en pysty siivosamaan. Enkä luota ulkopuolisiin.

Huomenna mietin kotitekoisia rotanmyrkkycoctaileja, ja siinä ja niiden sekoiitaminen onkin sitten huominen.

Ja onhan mulla pelstusveneenä se Varkauden kämppä, lapsuudenkotini.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 27.11.2018 20:30
Gat kirjoitti: 27.11.2018 16:57 Kohta lopultakin Varkauteen, se on ihmisasunnon kunnossa, mutta kun palaan tämä sama kaatopaikka rottineen (joita jutun tyypillä ei ollut) odottaa.
Ole hyvä, ei tartte kiittää.
Sä järkkäsit, kiitos. vaikket itse siellä ollutkaan.
Se tosiaan oli elämää säilyttävä toimi, koska vuokrakämppä. Itse asiasssa paljpn paljon paremmassa kunnossa jo ennen siivousta kuin tämä Orimattilassa... joka ei ole vuokrakämppä vaan oma talo.

En äitini delaamisen shokissa olisi jaksanut sitä Varkauttakaan, odotettavissa olevaa tarkastusta, sitten hhäätöä enkä varsinkaan kamojen muuttamista sillä aikataululla.

Muuten hyvä juttu, mutta panikoidessani maksoin ehkä liikaa, tonnikin ehkä siitä pikkuhommasta :mrgreen: olisi riittänyt. Ylitsevuotsavaa kiitollsiuuttani myös laimensi ne ohjeenvastaisesti monya sekasäkkiä roskiin heittämiensä kamojen roskisdyykkaus kahtena kylmänä krapula-aamuna. Lisäksi vielä ennen asunnon kunnn tarkastusta putsasin vielä runsaita tahroja, siirsin huonekaluja ja mattoja paikalleen ja peittämään vaurioita. Sen jaksoin, sitä kokonaiskaaosta en. No, hyvin pesivät lattiat ja kasasivat kamat lattioilta ja pöydiltä

Täällä on vielä paljon pahempaa, vaikka siisteyttä ei tarkistetakaan.

Eli vaikka maksullista apua Orimattolaan palkaisin, en voisi jättää heidän rutiiniensa armoille, vaan minun pitäisi vahtia joka hetki... täällä varsinkin kun on roskat ja tärkeämpi kutakuinkin sekaläjissä.

Noinhan ammattiivoojat eivät noudata niin tarkkaa ohjeistusta. Olivat sitten lattianpeijöitä tai ns. kalmasiivoojia. Mun tarttemaa spesiaalipalvelua herkkine yksityiskohtineen ei taida olla olemasa, ei muilla sellaista tarvetta.
Viimeksi muokannut Gat, 27.11.2018 20:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 27.11.2018 20:55
Gat kirjoitti: 27.11.2018 20:49
Mä tuun valvomaan kyllä, homma hoituu päivässä ja siivoojat ei supata. Mulle ei tarvi maksaa palkkaa, mulla on ihan liikaa rahaa itelläniki, mut käytettävien ihmisten palkka pitää maksaa. Voin ottaa vaikka mopokerholaisia, ne on tottunu siihen, että keikoista ei puhuta.
Täällä ei laitonta kamaa ole, eikä muuta kuin rotanraatoja. Onko ne sun moottoripyöräjengiläisiä? Symmpaan niitä, oikeasti. Itse valvoisin, mutta voisithan sä tulla ihan yksinkin työskentelmään... noin viikko menisi sinultakin vaikka mten tehokas superihminen olist. Siivoushifistelyä ei tarvitse, vaan raivaussiivous kuitenkin säilyutettävä tavara lajitellen. Mitä maksaisi?

Äidin kämppä oli eri juttu, tarkastus vain vuokralaisen vaihtuessa minuun, ei muuta syytä.. eivät tienneet millaista oli.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

No huh. Harkitsen. Roskia en lajittele, vaan perinteisesti poltan varmaan laittomasti pihanperän polttopaikalla. Tyhjät tölkin ei pala, mutta on varastotilaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Indonesian lentoturmasta

https://www.nytimes.com/interactive/201 ... ckpit.html

https://www.nytimes.com/2018/11/27/worl ... e=Homepage

Boeingin onni, että ei sattunut Yhdysvalloissa. Veikkaan, että olisi tullut miljardien lasku.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

täällä maaseudulla vielä monet ottavat mielellään verottajalta piilossa, hyshys. Ollut jotain pihapuiden kaatamista ym ennen.

Eikä ne Varkauden kiitettävän tehokkaat mutta roskiinviennissä huolimattomat jannutkaan tainneet seteleitään verottajalle kertoa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2018 10:32 Indonesian lentoturmasta

https://www.nytimes.com/interactive/201 ... ckpit.html

https://www.nytimes.com/2018/11/27/worl ... e=Homepage

Boeingin onni, että ei sattunut Yhdysvalloissa. Veikkaan, että olisi tullut miljardien lasku.
Kanne voidaan nostaa siellä ja varmaan nostetaankin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.11.2018 17:45

Ei itsemurhan tekeminen ole laitonta.

Jos se olisi laitonta niin millainen rangaistus pitäisi olla? Sakkoja vai kakkua (ei sokerileipurin tekemää) vainajalle?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ elinkautinen ja suicide watch?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 28.11.2018 14:57
James Potkukelkka kirjoitti: 27.11.2018 17:45

Ei itsemurhan tekeminen ole laitonta.

Jos se olisi laitonta niin millainen rangaistus pitäisi olla? Sakkoja vai kakkua (ei sokerileipurin tekemää) vainajalle?
Jos se olisi laitonta, niin yritys ja rikoksen valmistelu olisivat tod. näk. myös laittomia. Näin ollen em. asioista voisi rangaista ja toisaalta poliisilla olisi virkavollisuus estää rikoksen teko. Vrt. suunnittelet/yrität jonkun toisen murhaa. En tietenkään kannata em. muutosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin