Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 14.08.2020 10:12 Joo, mä näkisin kanssa, että kehitys on nimenomaan ollut lapsia ja nuoria suojeleva. Entistä herkemmin ja tiukemmin puututaan väärinkäytöksiin, kun ennen niitä lakaistiin maton alle piiloon ja annettiin toiminnan jatkua.
Menneisyys kaikkialla on ylipäätään ollut paljon brutaalimpaa kuin nykysuomi. En nyt laske mamuja kuuluvaksi nykysuomeen.

Ihan merkittävä lapsia ja nuoria suojeleva tekijä on sekin, että heidät kasvatetaan nykyään paremmin pitämään puoliaan aikuisia vastaan ja kertomaan omista ajatuksista ja tunteistaan. Yhteiskunnan ja vanhempien tukemat rohkeat lapset ja nuoret ovat hyväksikäyttäjille liian vaarallisia.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Villahousut jalkaan.

Arktinen viilenee lähitulevaisuudessa - Grönlanti rikkoo mittaushistorian ennätyksiä
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 14.08.2020 9:25 Taas joukko hillittömiä väitteitä siitä, mitä minä ajattelen ja millainen olen. Pystytkö Gat keskustelemaan mistään asiasta ollenkaan, vai sorrutko aina mielikuvitukselliseen, perusteettomaan ja kerta kaikkiaan vähä-älyiseen kanssakeskustelijoiden leimaamiseen?

Itse asiaan, ajattelen, että Gatin katsantokanta osoittaa suurta ymmärtämättömyyttä historian luonteesta sekä sisällöstä.

Ei historia ole yhtä yhdenmukaista kehityskulkua siten, että "tämä" jatkuu väistämättä jotenkin ennalta nähtävää polkua pitkin, vaan kontingenteista tapahtumista epäjohdonmukaisesti toisiin etenevää söhläämistä. Jälkikäteisrationalisointi ja sitä kautta lisääntyvä ymmärrys muutoksen perusteista on toki mahdollista, mutta muuten tuollainen kolmen pennin hegelöinti kuulostaa aika diletantilta.
Pahoittelen avautumistani sinulle sikäli, että vaikka vierastan asenteitasi muiden ketjujen kuten Ukkola-asian kanssa, eihän minun olisi tässä ketjussa pitänyt noin purkautua kun kirjoitit yhden sanan.

Jätetääs nyt tuo "hegelöinti" pois. Se aristoteelinen paskanärhi on inhokkejani historiakäsitykseltään. Että maailmanhistoria ohjautuisi jonkin "maailmansielun" ja dialektiikan ohjaamana johonkin parempaan päämäärään. Yhtä tyhmää kuin uskisten "ohjattu evoluutio".

Muuten taisin tulla taas väärinymmärretyksi mitä tarkoitan. Asiani oli vain, että kulttuurissamme ns. "moraaliarvojen" vapautuminen on käynnissä. Enkä minä sitä sinänsä paheksu. Esimerikkini olivat miten vanhemman ajan arvot olivat silloin moraalisia itsestäänselvyyksiä, ja vanhan ajan ihmiset luultavasti pitäisivät meidän kulttuuriamme aivan rappeutuneena ja moraalittomana. Samalla tapaa kuin nykymuslimit länsimaita ne nähdessään. Ja jos sinä siirtyisit aikakoneella sata vuotta eteenpäin, voi olla, että suorastaan inhoaisit sen ajan käsityksiä. Koska ne eivät noudatakaan sinun käsitystäsi "edistyksestä". Joka on vain meidän aikamme käsitys. Kohtuullista hybristä olisi olettaa, että meidän aikamme ja tietenkin juuri sinä käsitätte ne "oikein". Ennen oltiin sitten tyhmiä ja takapajuisia. Tai se on Homien täällä lanseeraama termi "absoluutioharha". Jollainen Homiella itsellään vakavasti on, mutta ei huomaa sitä. Homielle on itsestäänselvät oikea ja väärä. Jumalako hänelle mahtaa ne kertoa?

Sitten viestisi loppuosaan, tässä Vagabondon kommentin kera:
Vagabondo kirjoitti: 14.08.2020 10:12
urpiainen kirjoitti: 14.08.2020 9:25 Jos jotain sisällöllistä trendiä näissä asioissa haluaa kuitenkin nähdä, niin yksilön seksuaalisen autonomian lisääntyminen ja kunnioittaminen (myös lapsuden kunnioittaminen) on ilman muuta vallitseva suunta. Muiden seksuaalisuutta tyrannisoivat patriarkat ovat menettämässä valtaansa. Tuskin koskaan lapset, naiset, alemmat yhteiskuntaluokat jne. ovat olleet yhtä turvassa seksuaaliselta alistamiselta kuin "rappeutuneissa", maallistuneissa länsimaissa meidän aikanamme. Pötypuheet uhkaavasta pedofilian ja insestin normalisoitumisesta kertovat enemmän puhujasta kuin todellisuudesta.
Ennusteina esittämäsi kaltevat pinnat kehityksen jatkumisesta, joita vielä kehystät mauttomilla retorisilla kysymyksillä, ovat naurettavia.
Joo, mä näkisin kanssa, että kehitys on nimenomaan ollut lapsia ja nuoria suojeleva. Entistä herkemmin ja tiukemmin puututaan väärinkäytöksiin, kun ennen niitä lakaistiin maton alle piiloon ja annettiin toiminnan jatkua.
Asiaahan tuo. Tosiaan aikaisemmin lestadiolaisten insesti ja katolisten pappien pikkupoikien seksuaalinen hyväksikäyttö oli normisettiä. Niistä ei vain paljoa puhuttu. Nyt puhutaan.

Samaten eläimiin sekaantuminen on nyttemmin laillista, kunhan siihen ei liity "eläinrääkkäystä". Tai mene luvatta naapurin lehmiä panemaan. "Eläinrääkkäys" on lain mukaan "tarpeettoman kärsimyksen tuottamista eläimelle. Kun "tarpeetonta" eivät ole tehokasvatus, turkistarhaus eikä kosmetiikan eläinkokeet, niin ei kai sitten hellästi toimitettu eläimeen sekaantuminenkaan, tarpeellisuutena että panettaa eikä saa naista.

Toista se oli ennen. Ruotsissa rangaistus eläimeen sekaantumisesta oli kuolemantuomio. Nyt en muista kuka Ruotsin kuningas lievensi lakia Suomen alueen suhteen. Muuten olisi pitänyt teloittaa liian suuri osa suomalaisista. Niin yleinen kansantapa se oli.

Sitten on tässäkin ketjussa itsensä So Hardin mainitsema muodikas "sokerideittailu". Vielä vähän aikaa sitten oli häpeällistä, jos nainen huorasi. Nyt on keksitty sille uuskielen termi "sokerideittailu" ja se on kohta ihan normisettiä edistyneille nuorille naisille. (Ei niin, että tuomitsisin. En vaan löytäisi niitä piirejä eikä kukaan tietenkään juuri minulle antaisi :mrgreen: )

"Sokerideittailu" ei ole naisen alistamista tai pakottamista. Jos jotakuta alistetaan, se on maksamaan joutuva. (muille antavat ilmaiseksi)

Pedofiliasta, että enhän minä hyvä tavaton mitään lasten raiskauksia tarkoita, tyyliin Vanha Testamentti, katoliset papit ja joku Jammu-setä. Vaan että pidän mahdollisena, että aikuisen ja alaikäisen seksuaalisuhteet aletaan hyväksyä kunhan ovat vapaaehtoisia. Ei mikään kumma, jos lainsäädäntökin kääntyisi sinne päin. Muuhan olisi sitä "patriarkaalisuutta"!

Nyt kauhistellaan Benchley Parkin matematiikkanero Alan Turingin kohtaloa. Koska oli homo, lain mukaan pakotettiin joko kastraatioon tai kemialliseen hormoni"terapiaan". Valitsi jälkimmäisen ja sitten taisi tappaa itsensä. Nykyajan katsannossa ihan oikein surullinen marttyyrikohtalo jos mikä.

Jatkumona pidän mahdollisena, että tulevaisuudessa Michael Jackson nähdään samanlaisena väärinkohdeltuna marttyyrinä. Ne lapset eivät olleet ihan pieniä, ja he todella rakastivat Jacksonia. Nyt vasta pari niistä on nostanut ison korvausvaatimusjutun Jacksonin perikunnalle. Juristin ohjeen mukaan todistavat, että eivät silloin ymmärtäneet olevansa hyväksikäytettyjä, mutta nyt ovat ymmärtäneet. Ja haluavat rahaa.

Tuollakaan en puolusta sitä minunkin mielestäni pervoa namusetää, mutta esitän että asenne-ilmapiiri voi muuttua niin, että Jackson nähdäänkin vainottuna marttyyrinä.

Laajemmin tässä on minulla usein tolkuttamani, että kyllä, viinaa ja naimista vapautetaan. Ja samalla muita sääntöjä ja normeja kiristetään, asioissa joilla teille ei ole merkitystä. Tässä on Rooman keisariajan "leipää ja sirkushuveja"-meininki. Rahvas tyytyväiseksi vapauttamalla toteuttamaan primääriviettejään, niin muuta säännöstöä voi kiristää.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Väärin Gat. Minulla ei ole absolutointiharhaa. Mutta toisaalta vastustan yletöntä moraalirelativismia ja myös kaiken loputonta ymmärtämistä. Kaiken ymmärtäminen on kaiken hyväksymistä.

Lisäksi sinä olet arvostellut co-kirjoittajia leimakirveen käytöstä. Sinä - jos kukaan - syyllistyt siihen jatkuvasti. Eli pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 15.08.2020 10:56
Muuten taisin tulla taas väärinymmärretyksi mitä tarkoitan. Asiani oli vain, että kulttuurissamme ns. "moraaliarvojen" vapautuminen on käynnissä.
Hyvä, että pistit moraalin hipsukoihin. Mielestäni monet "moraalina" pidetyt jutut olivat ahdasmielisiä perinteitä, eivätkä jonkin tunnistetun kausaliteetin mukaan "hyvään" ohjaavia käyttäytymissääntöjä.

Maailma oli ennen paljon pahempi paikka. On omituista, että menneisyys nähdään jotenkin "moraalisempana" kuin nykyaika. Nykysuomi on ihan huikea mesta kun menoa arvioidaan muiden ihmisten kunnioittamisen kannalta. Jos jotakuta häiritsee paljastavat vaatteet kadulla, niinnhänellä on vapaus vetää itsensä jojoon.

Edit: tämän hetken ajankohtaista moraalia on koronan leviämisen hillitseminen silloin kun se olisi tehokasta, mutta kukaan ei näe. Jos teette juttuja vain kun joku näkee, niin se on vapaamatkustusta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

[q
Homeboy65 kirjoitti: 15.08.2020 15:44 Väärin Gat. Minulla ei ole absolutointiharhaa. Mutta toisaalta vastustan yletöntä moraalirelativismia ja myös kaiken loputonta ymmärtämistä. Kaiken ymmärtäminen on kaiken hyväksymistä.

Lisäksi sinä olet arvostellut co-kirjoittajia leimakirveen käytöstä. Sinä - jos kukaan - syyllistyt siihen jatkuvasti. Eli pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. :wink:
Kyllä vaan sinulla on absoluutioharha. Mutta eihän se oma paska haise. Ja vaikka kuinka olen yrittänyt tolkuttaa, että ymmärtäminen ei ole sama kuin hyväksyminen, sinä et millään tajua. "Moraalirelativismia" torjuessasi luulisin tarkoitat, että sinähän se tiedät mikä on oikein ja mikä väärin. Riippumatta laista ja demokratiasta. En minäkään laista piittaa enkä kunnioita demokraattisia päätöksiä. Mutta en erehdy väittämään, että minä sen "totuuden" arvokysymyksissä tiedän. Kunhan vieroksun joitakin nakökulmia.

Co-kirjoittajia arvostelen, koska en pidä heidän asenteistaan. Voin ymmärtää, mutta en hyväksy. Leimat minun näkökulmastani jota eivät millään voi ymmärtää, ovat minun näkökulmastani selviö.

Viisautena "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"... etkö käsitä, että minuahan se on pilkattu jo Poikuus-nimimerkistä asti. Ja sitten minä en saisi vastata samalla mitalla... koska olen minä?
sivustahuutaja kirjoitti: 15.08.2020 16:38 Hyvä, että pistit moraalin hipsukoihin. Mielestäni monet "moraalina" pidetyt jutut olivat ahdasmielisiä perinteitä, eivätkä jonkin tunnistetun kausaliteetin mukaan "hyvään" ohjaavia käyttäytymissääntöjä.

Maailma oli ennen paljon pahempi paikka. On omituista, että menneisyys nähdään jotenkin "moraalisempana" kuin nykyaika.
En minä pidä sitä "moraalisempana"! vaan että nykyään kun vapautetaan kännäämistä ja nssuimsita, se on savuverho tiukentaa muita määräyksiä ja kyttäusmentaliteettia... asioissa joilla teille ei tietenkään ole merkitystä.?
sivustahuutaja kirjoitti: 15.08.2020 16:38 Jos jotakuta häiritsee paljastavat vaatteet kadulla, niinnhänellä on vapaus vetää itsensä jojoon.
Mutta se loukkaa heidän uskontoa! Ja muslimeille vähäpukeinen nainen on paitsi vääräuskoinen, myös lutka jonka saa raiskata! Ihan ymmärrettävää!

Taidat olla sellainen "kulttuurirasisti"! :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kiristynyt on vain sinun hiekkapimppisi.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 15.08.2020 17:53 vapautetaan kännäämistä ja nssuimsita, se on savuverho tiukentaa muita määräyksiä ja kyttäusmentaliteettia... asioissa joilla teille ei tietenkään ole merkitystä.
Sääntelyä on tosiaan tullut lisää, mutta.vähemmän minua häiritsee sähkärin palkkaaminen kuin perseraiskaus. Sääntösuomea on hyvä hillitä, mutta silti kaikki on keskimäärin vapaampaa kuin 30v sitten.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat. Vähän tarkennusta koska sinulla ja monella muullakin täällä on aika käsittämätön väärin ymmärtämisen "taito". Siis minä en vastusta moraalirelativismia vaan YLETÖNTÄ moraalirelativismia. Tajuatko eron?
Toiseksi kyllä minä tajuan että ymmärtäminen ei ole sama kuin hyväksyminen. Loputun "ymmärtäminen" on sellaista johon en lähde kuitenkaan mukaan. Jos joku lyö minua turpaan ja myöntää vielä että ilman mitään syytä niin en lähde "ymmärtämään" vaan totean että paska jätkä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nämä Hesarin timantit on kyllä pääsääntöisesti tosi kiinnostavia ja hyvin rakennettuja juttuja. Keskeinen syy maksaa ko. lehden verkkoversiosta.

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000006602170.html


Tässä erityisen kiinnostava oli tuo henkiinjäämissyyllisyys. Ei sotasankareita vaan ohiammuttuja. Sopii moneen muuhunkin selviytymiseen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.boing.fi/tama-on-boing-page

Erikoinen juttu. Työnhakija voi siis hakea ko. saitin kautta työtä ilmaiseksi ja jos työsuhde syntyy, ko. saitti maksaa työnhakijalle 1kk:n palkkaa vastaavan korvauksen. Lystin maksaa työnantaja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ihan fiksusti differoitu. Isossa kuvassa tuo työnhakijan bonus on ainoa asia, mikä erottaa tämän palvelun muista. Jos palvelu ei olisi kyennyt erottumaan, sitä ei olisi kannattanut julkaista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu. tuo työnhakijan saama palkkio oli ainoa syy, miksi kiinnitin ko. palveluun huomiota. Onkohan 1.65 kertaa kuukausipalkka normaali kustannus työnantajalle tuontyyppisissä saiteissa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2020 10:05 Onkohan 1.65 kertaa kuukausipalkka normaali kustannus työnantajalle tuontyyppisissä saiteissa?
Väärin ajateltu. Pihvihän on siinä, että työnantaja maksaa tuon vain, jos tulee soppari. Tässä palvelussa selvästi tähdätään siihen, että saavat laadukkaita kandeja, jotka vähän panostavat CV:n luomiseen. Työnantaja siis säästää siinä, että pääsee selaamaan laadukasta CV pinoa. Työnantajan kannalta diili on hyvä, koska CV pinon laadun pääsee näkemään etukäteen ja lasku lankeaa vasta työsopparin jälkeen. 1,65 kk hinta hyvästä rekrystä on edullinen hinta monilla aloilla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Toki ymmärsin, että työnantaja maksaa vain, jos tehdään työsopimus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ sitä en epäillyt. Pointtini oli se, että tässä muutetaan rekrytointiprosessin painotuksia työnantajan vinkkelistä. Palvelun ostohintaan keskittyminen johtaa silloin harhaan.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Toimivan oloinen ohje:

Spotify Desktop App Slow? Here’s How To Fix It For Mac And Windows
https://binaryblogger.com/2018/10/10/sp ... d-windows/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Prisma-ketjun oikea nimi olisi kuboktaedri

https://www.talouselama.fi/uutiset/kaup ... 4e753e80cd
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Miestä jolla on 12 tyttöystävää kutsutaan dodekaheteroksi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pirkkalan moniste

http://agricolaverkko.fi/vintti/julkais ... oniste.pdf

Ensimmäistä kertaa näin tämän myyttisen artefaktin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mäkään en ole nähnyt tuota. Se ei kiihota minua lähtökohtaisesti ollenkaan samassa määrässä, mutta selaan kyllä mielelläni. Kiitos linkistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää mun Junkkari-fanitukseni alkaa olla vähän noloa, mutta onhan tämä nyt aivan tavattoman innostavaa journalismia: https://www.hs.fi/junkkari/art-2000006628633.html

Maalaisliitto halusi siis jo vuosikymmeniä sitten muuttua koko poliittista keskustaa, joka koostuu tietysti keskenään aika erilaisistakin voimista, kokoavaksi suurpuolueeksi vasemmiston ja porvariston väliin, ja tämän merkiksi nimi piti muuttaa Maalaisliitosta Keskustaliitoksi. Tämä liittyy siihen, mistä kirjoittelin - tietysti Junkkarin pohjalta - tännekin pari päivää sitten, eli että kepulta vähän puuttuu kantava, yhtenäinen idea, ja vastaavasti on ehkä vähän typerää puheenjohtajilta vaatia puolueelta liikaa yhtenäisyyttä. Kepun perustajat näkivät tämän ja halusivat nimenmuutoksella korostaa, että kepu on nimenomaan erilaisten keskustaliikkeiden liitto, ei yhtenäinen kokonaisuus.

Mahtavaa on, että tämä nimenmuutos kaatui siihen, että Virolainen meni Eduskunnan kuppilassa keulimaan ideallaan vähän ennenaikaisesti yhden pienen keskustaliikkeen, Suomen Kansanpuolueen edustajalle ja uhoamaan, että tuleva Keskustaliitto syö Kansanpuolueenkin sisäänsä. Kansanpuolueen edustaja oli kuitenkin nopeakäänteinen juristi, ja käden käänteessä rekisteröi nimen Keskustaliitto omalle yhdistykselleen - ja tällä rekisteröinnillä kepun nimenmuutos liitoksi on torpattu jo vuosikymmeniä. Mahtavaa!

Mutta melkein vielä mahtavampaa on se, että tuo Kansanpuolueen tyyppi oli nimeltään Harras Kyttä, ja toimi aikanaan myös poliisiministerinä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 09.09.2020 9:13Mutta melkein vielä mahtavampaa on se, että tuo Kansanpuolueen tyyppi oli nimeltään Harras Kyttä, ja toimi aikanaan myös poliisiministerinä.
:mrgreen:
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin