Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Saimaalle pätevä peli.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ostaisin muuten, mutta en tykkää väristä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.09.2019 15:57 Ostaisin muuten, mutta en tykkää väristä.
Osta sie, kyllä mie maalaan sopuhinnasta, vaikka miltsistä.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Murmeli on ihan kuin minä aina kun pitäisi tehdä jotain.

Kauhistunut murmeli tallentui kameraan täydellisellä hetkellä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oikeuslääkäri: Jeffrey Epstein ei tappanut itseään, hänet kuristettiin

En löytänyt salaliittoketjua, jonkalaisen muistelin olevan olemassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tää olis kyllä kiva joskus nähdä.

https://www.farandwide.com/s/burning-ma ... ad6f0249b2
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuolla on kai yksi pallon pahimmista autojonoista alka- ja loppupäivänä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d637 ... 398b2add02

Kuinka vitun tyhmä pitää olla? Joo sotahistoria - larppaus on asia erikseen, mutta jos baari myy seinällään vielä lisäksi " Auta pakolaisia palaamaan takaisin kotimaahansa" tyyppistä niin mitä tosta pitäisi ajatella? "ihan vaan sotahistoriaa tässä edustellaan".


Joo edgy läpänheitto jee jee mutta mitä vittua? Ollaanko nyt niin kaukana historiasta, että joku näkee olevan OK mainostaa firmaansa suorilla natsi-viittauksilla? Koffi vei jo panoksensa poies.

Niin ja ennen kuin joku ulisee että sivari ei ymmärrä niin: Mä harrastan sotahistoriaa melkein yht paljon kuin musiikkia ja droneja, tykkään lukea / katsoa asiasta oikeasti kaikki mitä saan käsiini, enkä tosiaan pelästy jotain sanoja seinällä. Hitto jos ois liikaa löysää, niin varmaan keräilisin kaikkea ww2 kamaa.

Vaan enemmän ihmettelen miten joku perustelee sen itselleen olevan cool ja jees.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ nää on vähän tulkitsijasta kiinni. Minusta tässä mennään jo metsään, varsinkin kun kyse on julkisesta paikasta. Varustelekan kansanmurhabaretti taas oli mielestäni vielä ok.

Mutta tämä näyttää, että markkina toimii. Ei aina tarvita valtiota apuun. Firmat voivat valita asiakkaansa ja huonosti käyttäytyvän firman operointi voi muuttua kalliiksi, vaikka asiakkaat tyylistä tykkäisivät.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paradoksina suurimalla osalla asiakaskunnasta ei taida olla kiinnostusta työntekoon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Bluntly kirjoitti: 13.11.2019 8:36 Paradoksina suurimalla osalla asiakaskunnasta ei taida olla kiinnostusta työntekoon.
No sekin vielä ja baarin FB seinällä yksityiset tyypit tekee kovasti töitä, että se oma nykyinenkin työ menee alta. Erään elektroniikka valmistajan, joka tekee paljon kansainvälistä duunia, Customer manager huutelee siellä nimellään työpaikat näkyvissä, että miten jutkuja ei kaivata ja kuinka keskitysleirillä ei ole tuhottu yhtään ihmistä. "Kävin katsomassa eikä niissä suihkuissa ole mitään ihmisiä tuhottu".

Ei ole typeryydellä rajoja. Hyvä PR taattua, kuin Auschwitzin museo retwiittasi aiheesta. Najs najs, mitenhän meni noin omasta mielestä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.11.2019 8:17 ^ nää on vähän tulkitsijasta kiinni. Minusta tässä mennään jo metsään, varsinkin kun kyse on julkisesta paikasta. Varustelekan kansanmurhabaretti taas oli mielestäni vielä ok.

Mutta tämä näyttää, että markkina toimii. Ei aina tarvita valtiota apuun. Firmat voivat valita asiakkaansa ja huonosti käyttäytyvän firman operointi voi muuttua kalliiksi, vaikka asiakkaat tyylistä tykkäisivät.
Samaa mieltä, vaimon hakkaaja paidat ja kansanmurhan-baretti on vitsinä mielestäni HIEEEEEMAN eri tasoa, kuin eräs maailman tunnetuin ihmisten tuhoamiseen keskittyneitä paikkojoa mainostava lause.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Auschwitz on semmoinen juttu, että jokainen joka on siitä mitään lukenut tai nähnyt tajuaa, jos on normaali ihminen, että ei se sovi minkään ajan kulumisen jälkeen baarin rekvisiitaksi. Ellei sitten tarkoitus ole nimenomaan luoda kuulapääbaari jengille jonka mielestä juutalaiset pitäisi edelleen kaasuttaa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haemaeraemies kirjoitti: 13.11.2019 8:59

Samaa mieltä, vaimon hakkaaja paidat ja kansanmurhan-baretti on vitsinä mielestäni HIEEEEEMAN eri tasoa, kuin eräs maailman tunnetuin ihmisten tuhoamiseen keskittyneitä paikkojoa mainostava lause.
Sinun reaktiossasi haisee hieman "paha, koska natsi". Saisiko varusteleka myydä arbeit mach frei tuotteita silleen huumorilla?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.11.2019 10:36
Haemaeraemies kirjoitti: 13.11.2019 8:59

Samaa mieltä, vaimon hakkaaja paidat ja kansanmurhan-baretti on vitsinä mielestäni HIEEEEEMAN eri tasoa, kuin eräs maailman tunnetuin ihmisten tuhoamiseen keskittyneitä paikkojoa mainostava lause.
Sinun reaktiossasi haisee hieman "paha, koska natsi". Saisiko varusteleka myydä arbeit mach frei tuotteita silleen huumorilla?
No, kyllä se on vähä paha koska natsi. Kuten SH sanoi: kertoo hitosti jotain ihmisestä että näkee tuon kannanoton asiana, minkä merkityksen voi ohittaa.

Oliko yleistä tietoa, että kansanmurhaajat käyttivät jossain barettia ennen Lekan kamppista? Minä en tuota tiennyt, mutta eipäs se sota olekaan minun kiinnostuksen kohde. Onko uskottavaa väittää ettei AMF - viittaus tuossa täysin samassa fyysisessä muodossa portin yläpuolella ei ole suora viittaus leiri-hommiin?

Tämä on paha, olen toisaalta sitä mieltä että kaikesta tulee tehdä huumoria. Mutta missä tuossa on huumori? Varsinkin kun baarin asiakaskunta selvästi on natsi-symppaus tyyppistä jengiä, mitä kuvien perusteella voi päätellä.

Minulla on suuria ristiriitoja tämän asian kanssa.

TLDR: Todellakin paha koska natsi, se nyt on itsestään selvää. Vai eikö natsi mielestäsi ole asia, mistä voi sanoa että paha. Meinaan siis ihan ne historialliset, leirejä perustaneet, uuneja lämmitelleet pesun ja kuivauksen kestävät natsit ei ole pahoja? Mielestäni jos haippaa pahoja juttuja tekevää jengiä epäironisesti, niin voidaan katsoa kuulua siihen pahan joukkoon.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tämä on sikäli vähän hankala juttu mulle, koska olen vääntänyt hitler-vitsiä ja keskitysleirivitsiä ja avanikin on ollut Hitler. Eli en voi aivan kategorisesti koherentisti paheksua vitsin vääntöä em. aiheesta. Mutta jos on olemassa riski, että
joku alkaa oikeasti olla samaa mieltä, kannattaa olla vitsailematta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.11.2019 11:26 Tämä on sikäli vähän hankala juttu mulle, koska olen vääntänyt hitler-vitsiä ja keskitysleirivitsiä ja avanikin on ollut Hitler. Eli en voi aivan kategorisesti koherentisti paheksua vitsin vääntöä em. aiheesta. Mutta jos on olemassa riski, että
joku alkaa oikeasti olla samaa mieltä, kannattaa olla vitsailematta.
Tämä on se varmaan missä itse liikun: Todellakin heitän vitsiä aiheesta, jotka on herkkiä, mutta pyrin tekemään sen niin ettei sen ironia tai natsien pilkkaaminen jää epäselväksi. Hyvä esimerkki siitä mikä menee itsellä ihan ihan rajoille, on suuresti arvostamani Bill Hicks, joka erään kerran menetti hermonsa " Free bird" huutelijoihin, ja huusi avautumisen keskellä " Hitler had a right idea, he was just a under achiever".

Periaatteessa hauska heitto, koska se miten tuon sanoo tekee siitä selkeästi vitsin. Sanoisinko itse tuota punchlinenä? En todennäköisesti, koska koko vitsi on tiukasti sidottu siihen miten Bill sen kertoo ja missä yhteydessä tuo tulee.

" Baarin omistaja Juha Koskinen kommentoi maanantaina, ettei häntä häiritse kyltin natsiviittaus.– Jokainen ajattelee asiat omalla tavallaan. Asiakkailta en ole saanut negatiivista palautetta, Koskinen perusteli."

Yhtälöön lisää kaiken muun mitä vastaan tullut kun asiaa kaivaa (kiitos vaan ylilauta), niin tulee olo ettei kyse ole ihan vaan historia-larpista tai kainalopieru-trollauksesta. Hienoa rautaa noilla muuten näyttää tontilla kyllä olevan.

Ja kuten sanottu, mä en ole kieltämässä edes kainalontuuletus-punk konsertteja, siinäs soittavat musaansa vaikka vastustankin sen aatetta viimeiseen asti. Mutta tää ,tää on jotenkin eri. En tiiä, en osaa rationalisoida. Diippi case tavallaan, laittaa arvioimaan omia näkemyksiä kriittisemmin.

Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haemaeraemies kirjoitti: 13.11.2019 10:49 Oliko yleistä tietoa, että kansanmurhaajat käyttivät jossain barettia ennen Lekan kamppista?
Ne oli ihan oikeita jugoslavialaisia baretteja. Kyse oli kommarien järkkäämästä kansanmurhasta meidän elinaikanamme. Mutta ennen meidän syntymäämme tapahtunut kansallisosialistien, eikun natsien, kansanmurha toki on relevantimpi tänä päivänä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.11.2019 16:48
Haemaeraemies kirjoitti: 13.11.2019 10:49 Oliko yleistä tietoa, että kansanmurhaajat käyttivät jossain barettia ennen Lekan kamppista?
Ne oli ihan oikeita jugoslavialaisia baretteja. Kyse oli kommarien järkkäämästä kansanmurhasta meidän elinaikanamme. Mutta ennen meidän syntymäämme tapahtunut kansallisosialistien, eikun natsien, kansanmurha toki on relevantimpi tänä päivänä.
Sun käsityksesi maailmasta ei lakkaa hämmästyttämästä mua, vaikka kai näitä omintakeisia tulkintoja pitäisi jo osata odottaa. Jugoslavian hajoamissotiin liittyvät kammottavat kansanmurhat kai lasketaan yleisesti ääri- tai etnonationalistiseksi touhuiluksi, etnisiksi puhdistuksiksi, ja sikäli ne tosiaan ovat pelottavan relevantteja nykyaikana. Sun näkökulmasta kai tuo ulkona vallitseva säätila on määritelmän mukaan kommunistinen eli sosiaalidemokraattinen eli punavihreä, koska ilmiselvästi moinen ällösade on vapautta rajoittava, kun rajoittaa vapautta ottaa aurinkoa tai vaikka hiihtää kimaltavilla hangilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kommunistinen puolue tai sen suora jälkeläinen siellä oli vallassa, samoin pressa. Muuttuiko ne jossain kohtaa kommareista "äärioikeistoksi"?

Minullehan tuo ero ei ole merkittävä, koska samaa väkivaltaista pakkovaltaa nuo ovat mielestäni molemmat. Mutta mielellään kyllä kuulen teorian tästä kommarien natsistumisesta?

Edit: Tarkennetaan tätä ponttiani hieman.

Hypoteesi 1: Äärivasemmisto/kommunismi ja äärioikeisto/natsit ovat jonkinlaisen yhteiskunnallisen jatkumon ääripäitä. Jos näin on, niin miten kommunistinen maa voi lähes yhdessä yössä muuttua natsimaaksi? Eikö yhteiskunnan pitäisi vaeltaa vuosia tätä yhteiskunnallista janaa pitkin ja kaiken järjen mukaan käydä siinä välissä käväisemässä esim. pohjoismaista hyvinvointivaltiota vastaavassa pisteessä? Vai muuttuvatko yhteiskunnat jotenkin madonreikien välityksellä paikasta toiseen?

Hypoteesi 2: Kommarit ja natsit ovat lähes sama asia. Suurten johtajien nimet, ideologiateatteri ja leiritysperiaatteet eroavat, mutta muuten molemmat ovat samaa murhaavaa pakkovaltapaskaa. Tässä tapauksessa molemmat pakkovallan muodot ovat yhteiskunnallisella janalla pakkovallan päässä hyvin kaukana vapaudesta. Siirtyminen kommunismista natsismiin on hyvin helppoa ja nopeaa, koska mikään ei oikeastaan muutu. Jonkun itsevaltiaan kaataminen ja korvaaminen jollakin äärivasemmistolaisella murhaavalla pakkovallalla on juuri tätä samaa helppoa hommaa.

Eli olisin hyvin kiinnostunut kuulemaan, miten tuo hypoteesi 1 voisi olla totta Jugoslavian kohdalla?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Eiköhän se ole itsestäänselvää, että jonkinlainen poliittinen nelikenttä, jolla halutaan ymmärtää asioita, on vain johonkin tilanteeseen sopiva.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

En malta olla linkkamatta täysin irrelevanttia eri alan pohdintaa:
https://phys.org/news/2019-11-universe- ... osmos.html

Eli siis ääripäässä olisikin toinen ääripää vieressä.

Jotain yhteistä näissä kuitenkin näen. "Litteää maailmankaueutta" ei tosin ole ajateltu oikeaksi malliksi sen takia, että se on helpompi tajuta vaan koska se on riittävän hyvin vastannut havaintoja.

Edit: näin kirjoitettuna kuulostaisi, että asialla voisi olla jokin analogia litteän maan kannattajien ajattelun kanssa :D . Mutta tässä tapauksessa emme vain tiedä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 13.11.2019 23:23 Eiköhän se ole itsestäänselvää, että jonkinlainen poliittinen nelikenttä, jolla halutaan ymmärtää asioita, on vain johonkin tilanteeseen sopiva.
Unohdetaan nyt teoriat ja mietitään yhteiskuntaa historioineen, tapoineen ja rakenteineen. Onko uskottavaa, että yhteiskunta voi vain teleportata itsensä positiosta toiseen?

Jos yhteiskunta voi vain päättää positionsa, niin miksi useampi maa ei vain päätä olla vapaa ja hyvinvoiva?
Vastaa Viestiin