Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon ennenkin sanonut, että tuon vähimmäisnopeusmerkin moni tulee sekoittamaan suositusnopeusmerkkiin. Eli kaksi merkkiä, joilla on päinvastainen merkitys,
menevät sekaisin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei ole riski. Suurin osa ei piittaa suositusnopeudesta. Ne taas, joita varten minuminopeus on, voivat hyvinkin noudattaa jokaista lätkää orjallisesti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mitä noita olen lukenut, niin muuten muutokset on ihan hyviä tai ei merkitystä osastoa, mutta keltaisen sulkuviivan vaihto valkoiseksi on perseestä. Valkoinen erottuu niin paljon huonommin ihan kesäkelilläkin. Saati sitten talvella. Idioottimaista ottaa käyttöön huonompi vaihtoehto, koska kaikki muutkin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Puhumattakaan siitä, että kääntyessä saa ryhmittyä mille kaistalle vain eikä vain lähimmälle! Tarpeetonta anarkiaa, moinen aiheuttaa nykyisinkin vaaratilanteita. Saati sitten se, että saa pysäköidä vasemalle puolelle katua. Ihme touhua! Kohta varmaan sallitaan muukin etelänmaalainen hössötys, viinien myynti maitokaupoista, aitojen rajaamattomat terassit, poskisuudelmat ja käsien holtiton liikuttelu puhuessa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 28.04.2020 9:43 ^ Puhumattakaan siitä, että kääntyessä saa ryhmittyä mille kaistalle vain eikä vain lähimmälle! Tarpeetonta anarkiaa, moinen aiheuttaa nykyisinkin vaaratilanteita.
Ihan ilman sarkasmiakin tuo voi aiheuttaa vaaratilanteita joissain valo-ohjatuissa risteyksissä, mutta monet nykyäänkin kääntyy miten sattuu, niin muutoksella vaan sallitaan se mikä valvonnan puutteella on jo hyväksytty ja kun miten sattuu ajelu on laissa sallittu, niin ei voi luottaa vihollisen liikkeisiin vaan pitää muistaa varoa ja näin ollen lopputulos voi olla nykytilannetta parempi. Ei merkitystä muutoksia IMHO, mutta mä olenkin näitä italialaisesta liikenteestä tykkääviä anarkisteja.

Mutta tuon turhan pysäköintisuunnan kanssa niuhottamisen lopettaminen on ihan buono.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 28.04.2020 13:04
urpiainen kirjoitti: 28.04.2020 9:43 ^ Puhumattakaan siitä, että kääntyessä saa ryhmittyä mille kaistalle vain eikä vain lähimmälle! Tarpeetonta anarkiaa, moinen aiheuttaa nykyisinkin vaaratilanteita.
Ihan ilman sarkasmiakin tuo voi aiheuttaa vaaratilanteita joissain valo-ohjatuissa risteyksissä, mutta monet nykyäänkin kääntyy miten sattuu, niin muutoksella vaan sallitaan se mikä valvonnan puutteella on jo hyväksytty ja kun miten sattuu ajelu on laissa sallittu, niin ei voi luottaa vihollisen liikkeisiin vaan pitää muistaa varoa ja näin ollen lopputulos voi olla nykytilannetta parempi. Ei merkitystä muutoksia IMHO, mutta mä olenkin näitä italialaisesta liikenteestä tykkääviä anarkisteja.
Joo. Mutta tavallaan mä tykkäsin ajatuksesta, että vaikka monet kääntyy nykyisinkin miten sattuu, niin jos rytisee, niin syyllinen on selvä. Toivottavasti tämä ei puuroudu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 28.04.2020 13:12 Joo. Mutta tavallaan mä tykkäsin ajatuksesta, että vaikka monet kääntyy nykyisinkin miten sattuu, niin jos rytisee, niin syyllinen on selvä. Toivottavasti tämä ei puuroudu.
Totta. Mä ehkä luotan liikaa ihmisten ajotaitoon :?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Voisin tietty googlata, mutta kysyn kuitenkin Kitinästä! Hesari uutisoi lisää uudesta tieliikennelaista: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006506389.html Juttu on totutun huonosti kirjoitettu: herättää ilmeisiä kysymyksiä, joihin ei kuitenkaan vastata.

Pohdin esim. seuraavia kohtia:
"Automaattivalvonnassa liikennevirhemaksu voidaan määrätä auton omistajalle tai haltijalle, eikä ajajaa tarvitse henkilöidä."
"Puhelimen käyttökielto laajenee kaikkiin teknisiin järjestelmiin. Jos autossa on uudenaikainen medianäyttö, sitä saa käyttää vain auton ollessa pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloissa."
Tarkoittavatko nämä, että peltipoliisin kuvasta riittää rekisterinumeron tunnistaminen, kuljettajasta ei enää tarvita tunnistettavaa kuvaa? Ja mitens tuo toinen - eikö jossain Teslassa melkein kaikkea säädetä kosketusnäytöstä? Vanhanaikaisia nappuloita saa räpeltää minkä haluaa, mutta kosketusnäyttöä ei? Tuntuu vähän kummalta tällainen teknologiakohtaisuus tässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On vähintäänkin ristiriitaista lain tasolla säädellä asiaa, jota ei ole mahdollista valvoa. Kännykän käyttökielto, johon nyt tulisi lisäyksiä, on tällainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 14.05.2020 9:54 Ja mitens tuo toinen - eikö jossain Teslassa melkein kaikkea säädetä kosketusnäytöstä? Vanhanaikaisia nappuloita saa räpeltää minkä haluaa, mutta kosketusnäyttöä ei? Tuntuu vähän kummalta tällainen teknologiakohtaisuus tässä.
Mitä edes tarkoitetaan "puhelimella"? Jos auton näyttö näyttää Car Playn tai Android Auton appseja, niin onko ne "puhelin"? Saako käyttää navia? Spotifya? Radiota?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kaikissa uusissa autoissa kasvava osa asioista säädetään kosketusnäytöllä. En tiedä, mitä lainsäätäjä viisaudessaan on tässä ajatellut.

Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lainsäätökiima on kyllä välillä päällä Suomessa. Se on sellaista kaikua menneisyydestä, jossa kansalaisiin ei juuri yksilöinä luoteta. Pääasia on itse kielto- ja rangaistuspykälä, jotta voidaan jotenkin osoittaa oma konkreettinen aikaansaannos ja jotenkin moraaliposeerata ympäriinsä. Miksi ei voida tehdä kuten pyöräilykypärän käyttämättömyydestä, josta ei rangaista?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mites tuo nastarenkaiden käyttökieltomerkki? Joudunko pakkaamaan takakonttiin sliksit ja vaihtamaan lennosta vai onko nuo sijoitettu johonkin strategisiin paikkoihin kuten kallioon louhittujen väestösuojien ajorampin eteen.

Ja nyt kun hevoset pitää varustaa etupäässä valkoisella ja takapäässä punaisella valolla niin pitäisi kai alkaa myymään otsalamppua polleille ja punaisella ledillä varustettua aanaalliplugia (näitä varmaan jo on ainakin japanissa).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:31 Kaikissa uusissa autoissa kasvava osa asioista säädetään kosketusnäytöllä. En tiedä, mitä lainsäätäjä viisaudessaan on tässä ajatellut.

Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
Olisikohan se tämä kohta

”98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista.


Eli tuo on teknologianeutraali ja koskee yhtä hyvin kasettimankkaa kuin koketusnäyttöäkin. Hesarin toimittaja sekoilee??
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:52
James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:31 Kaikissa uusissa autoissa kasvava osa asioista säädetään kosketusnäytöllä. En tiedä, mitä lainsäätäjä viisaudessaan on tässä ajatellut.

Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
Olisikohan se tämä kohta

”98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista.


Eli tuo on teknologianeutraali ja koskee yhtä hyvin kasettimankkaa kuin koketusnäyttöäkin. Hesarin toimittaja sekoilee??
Sama pykälä jatkuu: "Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään." Ei kuulostaisi koskevan kiinteää kosketusnäyttöä autossa.

Edit. Nyt mun maallikkojurristeria meni niin pitkälle, että kaivoin hallituksen esityksen perustelumuistion esiin. Siellä erikseen selvitetään, että vaikka siis kädessäpidettävällä medialaitteella somettaa saa vain liikennevaloissa, niin oikeastaan tässä ollaan tavallaan lieventämässä kännykkärajoituksia: jopa ajon aikana saa käyttää erilaisia ajosuoritusta auttavia sovelluksia navigaattorista pysäköintiavustimiin, kunhan käyttö ei aktiivisesti haittaa tai vaaranna ajamista tyyliin seilailu vastaantulijoiden kaistalla, jossa tunnetusti on vittumaista luistella. Mitäköhän se Hesarin toimittaja on funtsinut?
Viimeksi muokannut urpiainen, 14.05.2020 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.05.2020 13:22
James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:52
James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:31 Kaikissa uusissa autoissa kasvava osa asioista säädetään kosketusnäytöllä. En tiedä, mitä lainsäätäjä viisaudessaan on tässä ajatellut.

Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
Olisikohan se tämä kohta

”98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista.


Eli tuo on teknologianeutraali ja koskee yhtä hyvin kasettimankkaa kuin koketusnäyttöäkin. Hesarin toimittaja sekoilee??
Sama pykälä jatkuu: "Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään." Ei kuulostaisi koskevan kiinteää koskestusnäyttöä autossa.
Tuo sun lainaamasi on vuoden 2018 tieliikennelaista?

Nyt hallitus ilmeisesti muutti 2018 lakia, ennen kuin se tuli voimaan?

Tässä uudessa ei ole tuota jatkokohtaa

https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2 ... p448429312

Voi toki olla, että en ymmärrä, miten tämä esitys lain muuttamisesta toimii. Mutta maallikkojuristina itse ymmärtäisin, että uusi 98 pykälä (vai onko se monentti, maallikkona en erota niitä) on erilainen
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 13:29
urpiainen kirjoitti: 14.05.2020 13:22
James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:52

Olisikohan se tämä kohta

”98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista.


Eli tuo on teknologianeutraali ja koskee yhtä hyvin kasettimankkaa kuin koketusnäyttöäkin. Hesarin toimittaja sekoilee??
Sama pykälä jatkuu: "Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään." Ei kuulostaisi koskevan kiinteää koskestusnäyttöä autossa.
Tuo sun lainaamasi on vuoden 2018 tieliikennelaista?

Nyt hallitus ilmeisesti muutti 2018 lakia, ennen kuin se tuli voimaan?

Tässä uudessa ei ole tuota jatkokohtaa

https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2 ... p448429312

Voi toki olla, että en ymmärrä, miten tämä esitys lain muuttamisesta toimii. Mutta maallikkojuristina itse ymmärtäisin, että uusi 98 pykälä (vai onko se monentti, maallikkona en erota niitä) on erilainen
Maallikkojuristeria on pirullisen vaikeata (saamarin kartellinsuojelijat!), mutta mä melkein luulen, että mun teksti on oikea ja sun puutteellinen: sun linkin takana ei ole uusi tieliikennelaki, vaan esitys siihen jo ennen voimaantuloa tulevista muutoksista. Ja 98 pykälään tehdään muutos vain ensimmäiseen momenttiin siten, että se koskee myös raitiovaunuja. Ymmärtäisin, että pykälän toinen momentti tulee voimaan lainaamassani muodossa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ voi hyvin olla. Kitinässä suorittamani lakimiestutkinto on sen verran kesken, että mulle oli juuri epäselvää, korvaako 98 pykälän muutos aiemman pykälän kokonaan (jolloin toinen momentti (=kappaleesta käytetty nimitys?))poistuu, vai jääkö toinen momentti vielä voimaan.

Voitko linkittää sen perustelumuistion, kiitos!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

:pimp:
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Senkin verenimijä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 14:25 ^ voi hyvin olla. Kitinässä suorittamani lakimiestutkinto on sen verran kesken, että mulle oli juuri epäselvää, korvaako 98 pykälän muutos aiemman pykälän kokonaan (jolloin toinen momentti (=kappaleesta käytetty nimitys?))poistuu, vai jääkö toinen momentti vielä voimaan.

Voitko linkittää sen perustelumuistion, kiitos!
Mun mielestä siellä sun linkkaamassasi tekstissä itsessään (kohta 6.1.5, § 98) sanotaan, että korjataan vain 1. momentti. Alkuperäinen (?) perustelumuistio on tuolla: https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Halli ... 0+2017.pdf Löysin sen myös lausuntopalvelun kautta, mikä oli sikäli kiinnostavaa, että siellä voi myös selailla eri tahojen lausuntoja. Ambulanssikuskit eivät olleet tyytyväisiä siihen, että eivät saisi pitää viestintävälinettä kädessä ajon aikana. Mitenköhän nuo hoituvat käytännössä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 14.05.2020 14:29:pimp:
Äläs nyt, lakimiespalveluiden lisäksi alamme ihan just myydä Daven kanssa kitinäjuristikoulutusta ja -tutkintoja. Matalat tuntitaksamme vievät sulta asiakkaat, mutta toisaalta yksinkertaisimmakin asian selvittäminen vie tuntikausia, joten lopputuloksena eurot juoksevat meille laajassa mitassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:31 Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
Ei tuossa ole mitään erikoista. Fyysistä nappia/potikkaa voi räplätä käsikopelolla omassa tutussa autossa vaikka pimeässä silmät kiinni. Kosketusnäyttöön joutuu katsomaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 14.05.2020 15:55
So Hard kirjoitti: 14.05.2020 14:29:pimp:
Äläs nyt, lakimiespalveluiden lisäksi alamme ihan just myydä Daven kanssa kitinäjuristikoulutusta ja -tutkintoja. Matalat tuntitaksamme vievät sulta asiakkaat, mutta toisaalta yksinkertaisimmakin asian selvittäminen vie tuntikausia, joten lopputuloksena eurot juoksevat meille laajassa mitassa.
Olet ymmärtänyt väärin. Kitinän port.. aasinajotoimistossa minä markkinoin osakkaana osaamista ja laskutan isosti ja te teette kaiken työn ja saatte siitä murusia. Älkää pakottako minua tekemään teille tarjousta jota ette voi ymmärtää.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.05.2020 14:44
James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 14:25 ^ voi hyvin olla. Kitinässä suorittamani lakimiestutkinto on sen verran kesken, että mulle oli juuri epäselvää, korvaako 98 pykälän muutos aiemman pykälän kokonaan (jolloin toinen momentti (=kappaleesta käytetty nimitys?))poistuu, vai jääkö toinen momentti vielä voimaan.

Voitko linkittää sen perustelumuistion, kiitos!
Mun mielestä siellä sun linkkaamassasi tekstissä itsessään (kohta 6.1.5, § 98) sanotaan, että korjataan vain 1. momentti.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin