Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minäkin paahdan enemmän ruisleipää kuin vaaleaa leipää. Saako sillä perusteella ostaa toiseksi kalleimman, tai ainakin tinkiä kaiverruksista?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Itsekksin kaatuisin tuohon toiseksi kalleimpaan.

Kaiverrukset olisi aika hankalia siihen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä paahdan leipäni pannulla. Jos paahtamaan alan, tai ylipäätään leipää syön. Pojalle lähinnä paahtelen. Eipä sekään juurikaan leipää syö, kun sitä ei kotona ole. Eli jos paahtaisin, paahtaisin pannulla.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja elco »

Dualit-käyttäjä jo vuodesta 2002. Vehje toimii kuin junan vessa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 22.05.2017 15:11 leivänpaahtimen.
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Jauhan kahvinikin käsin vaikka aparaatteja olisi saatavilla (olen liian nuuka).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ruisleivässä on ruisjauhoja, suolaa, hiivaa, juuri ja vettä. Kaikki muu on homostelua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Juurikin noin. Lisäksi vain lapset ja vammaiset syövät valmiiksi viipaloitua leipää.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Studiolevyt ja Real Live Thing riittää mulle. Aika vähälle tuon bootleg liven kuuntelu jäänyt. Ennemmin tulee soitettua hifimpiä studioäänitteitä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 22.05.2017 15:11 leivänpaahtimen.
On mulla sellainenkin enon kamoista. Kiva joskus paahtaa. Sitten voita ja marmeladia leivän päälle. Mutta toisaalta ihan samaa leipäähän se on paahdettunakin mitä nyt ruskehtavaa tai mustunutta, ja lämpö viilenee jo kesken syönnin.

Ketjun aiheeseen nyt;
Ohjushävittäjät ja ohjusristeilijät ovat pikkupojasta asti olleet minusta sotalaivoista cooleimpia. Vain venäläisillä on oikeasti merisotaan eikä lähinnä ilmatorjuntaan tarkoitettyja ohjusristeilijöitä ja -hävittäjiä. Tässä Slava-luokassa ne P-1000 Vulkan Isot ohjukset eivät ole tyypilliseen nykytyyliin piilossa kannen alla VLS-siiloissa. Vaan niiden putkilot sojottavat kannella miehekkäässä erektiossa. 130%.

Joten on tehnyt mieli ostaa Slava-luokan Varyag-risteilijän koottava pienosmalli. 1/350. Sekä samalla maaleja suurinpiirtein, täydennyssarjasta kaiteita ja mikromerimiehiä kannelle.

Tässä sellaisen kokoamisesta, kuvien kera:
http://www.jeffhead.com/modelbuilds/cg011.htm

Ongelmia.
-vaikuttaa aika suuritöiseltä kaikkine nippeleineen
-en kuitenkaan jaksaisi koota ja maalata sitä tai kesken jäisi
-sehän on venäläinen sotalaiva, cool mutta hyi
Viimeksi muokannut Gat, 24.07.2017 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 24.07.2017 20:45 ^lähe messii:

https://www.facebook.com/events/1372281422835267/

(Venäjän laivaston päivä Kronshtadtin redillä)
Menetkö itse?
Minulle myöhäistä. Tajuutteko mulla ei ole passia!
Olisipa joku noista tulossa laivastovierailulle Helsinkiin. Aikoja sitten sellaisella vierailin opastetun ryhmän mukana amerikkalaisella hävittäjällä, mutta en silloin tajunnut mitä tyyppiä se oli kun ei sotalaivat vielä kiinnostaneet.

Nyt olisi ryssän hyvä aika aloittaa Baltian valloitus, tuolla armadalla pitäisivät Itämeren "puhtaana" Natosta! :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 24.07.2017 21:06Nyt olisi ryssän hyvä aika aloittaa Baltian valloitus, tuolla armadalla pitäisivät Itämeren "puhtaana" Natosta! :mrgreen:
Sukellusveneillä ja lentokoneilla Itämerta hallitaan. Nuo ammutaan upoksiin hetikohta kun satamasta lähtevät.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 24.07.2017 22:49
Gat kirjoitti: 24.07.2017 21:06Nyt olisi ryssän hyvä aika aloittaa Baltian valloitus, tuolla armadalla pitäisivät Itämeren "puhtaana" Natosta! :mrgreen:
Sukellusveneillä ja lentokoneilla Itämerta hallitaan. Nuo ammutaan upoksiin hetikohta kun satamasta lähtevät.
ÄÄhym. Leikin nojatuoliamiraalia, vastaoppinutta ja siksi näsäviisasta.

Tietenkään sotalaivoja ei enää ammuta tykeillä vaan ohjuksilla. Ja myös sukellusveneiden torpedoilla. Venäläisillä on sukellusveneissään myös meritorjuntaohjuksia.. Sekä länsimaisilla että venälaisillä on suojanaan ilmatorjuntaohjuksia, syvyyspommeja, suto-raketteja ja monesti myös torpedoja pinta-aluksissakin.

Venäläisillä sotalaivoilla ei ole ihan Aegista vastaavaa ilmatorjunta-automatiikkaa, mutta onpa itse asiassa paremmat ilmatorjuntaohjukset. Surface to surface -ohjuksensa ovat sitten jo ihan toista luokkaa kuin amerikkalaisten. Venäläisillä ylisoonisia ja 500-1000 km kantomatkalla. Parviäly, jossa vain ylimpänä lentävä ohjus käyttää tutkaansa ja ohjaa muita datalinkillä. Osaavat myös väistellä ilmatorjuntaohjuksia. Tuon "Varyagin" P-1000- jytkyt on jopa panssaroitu keulasta suojaamaan viime hädän 20 mm Gatling-Civseiltä. Hypersonisia Zirkoneita on tulossa.

Voit vertailla tästä wikiartikkelista, taulukko alhaalla.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-ship_missile

Amerikkalaisilla ja briteillä taas on meritorjuntaan vain Harpoon-ohjuksia. Alisoonisia ja kantama vain 125 (niin muiden lähteiden mukaan) tai tuon Wikiartikkelin 280 kilometriä. Ranskan Exoceteillaa 180 km. Ne ovat oikeastaan vain vertauskuvallisia, ja uudemmista Arleigh Burke-luokan hävittäjistä ne on jätetty kokonaan pois. Amerikkalaisen, brittiläisen tai ranskalaisen sotalaivan olisi toivotonta pyrkiä ampumaan venäläisiä laivoja. Koska itse ulottuakseen joutuisivat etenemään tuntikausia koko ajan venäläisten parempien ohjusten ulottuvilla. Ja onhan venäläisilläkin laivoilla hyvä ilmatorjunta.

Syy tähän eroon on aivan erilainen strategia. USA:n laivasto perustuu lentotukialuksiin. Jotka vievät siirrettävät ilmavoimat pommittamaan rättipää- ja vinosilmämaita. Ohjushävittäjät ja risteilijät ovat mukana vain suojellakseen lentotukialusta. Ja ampuakseen Tomahawk-risteilyohjuksia. Joita ei voi käyttää liikkuviin merimaaleihin, vain maakohteisiin.

Venäjän laivaston tarkoitus on taas runsailla sukellusveneillään ja harvemmilla pinta-aluksillaan tuhota juuri ne lentotukialukset. Ampumalla pitkän matkan ohjuksia runsaina salvoina. Niin nopeita ja niin runsaasti, että epävarmaa pystyisikö edes Aegis-systeemi torjumaan ne kaikki. Skenario, joka olisi tarpeen vasta kolmannessa maailmansodassa. On toki epävarmaa, pääsisikö edes tuo Varyag riittävän lähelle tukialusryhmää. Koska lentotukialusten Super Horneteilla on vaikkakin niitä Harpooneja, on niiden ulottuvuus kuitenkin lentokoneesta laukaisten suurempi kuin jopa venäisten pinnasta-pintaan ohjusten.

Yksi-vastaan yksi- skabaa tuskin tapahtuisi. paitsi joo todellakin Itämerellä. Jossa jenkeillä ei ole lentotukialusta, mutta onpa yksittäinen ohjushävittäjä vartioimassa Itämeren ilmatilaa. No, jos Putin haluaa Baltian, lehtien arvioiden mukaan Naton lisäjoukkojen ja huollon estämiseksi kannattaisi vallata ensin Gotlanti ja ehkä Suomen Ahvenanmaa ja osia etelä-Suomesta. Itämerellä lilluvasta vissiin Arleigh Burkesta pääsisi eroon maalta ammuttavilla ohjuksilla tai Slava-luokan risteilijällä tai millä vain samoin hyvin ohjuksin varustetulla venäläisellä fregatilla tai korvetilla. Sellaisia pienempiä rakentavat nyt paljon. Tukena Backfire-pommittaja samanlaisin ohjuksin ja vielä sukellusvene.

Sitten ilma ja meri olisi puhdas Baltian vapauttamiseen imperialistisikojen ikeestä!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaimo vaatii videotykin seurana olevien kaiuttimien heittämistä roskiin kaapeleiden takia.
Todellisia langattomia kaiuttimia videotykin/töllön seuraksi ei taida olla, koska ne vissiin kaikki toimivat verkkovirralla?

Ajattelin tällaista komboa

https://sg.yamaha.com/en/products/audio ... index.html

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... elma-musta

Eli ääni siirtyisi bluetoothilla.

Ja sitten subbari. Aikomus ei tosiaankaan ole hihistellä vaan päästä johdoista mahd hyvin eroon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai sitten piuhat voi pistää kaapelikouruihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^

Kuva

(todellisuudessa olen niin helvetin laiska). Mutta joo.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2017 12:45 Vaimo vaatii videotykin seurana olevien kaiuttimien heittämistä roskiin kaapeleiden takia.
Aika kohtuutonta. Onneksi et ole hifistelijä, niin ei tule perheriitaa :9mm:

EDIT: Oliko ne vanhat mistään kotoisin? Mun autotalli ottaa nykyistä kalustoa parempia äänentoistollisia lahjoituksia vastaan. Taso ei tosiaan ole kovin korkea.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 08.08.2017 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2017 12:45 Vaimo vaatii videotykin seurana olevien kaiuttimien heittämistä roskiin kaapeleiden takia.
Todellisia langattomia kaiuttimia videotykin/töllön seuraksi ei taida olla, koska ne vissiin kaikki toimivat verkkovirralla?

Ajattelin tällaista komboa

https://sg.yamaha.com/en/products/audio ... index.html

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... elma-musta

Eli ääni siirtyisi bluetoothilla.

Ja sitten subbari. Aikomus ei tosiaankaan ole hihistellä vaan päästä johdoista mahd hyvin eroon.
Suosittelen Audiopro Addoneja, et tartte erillistä vahvaria. Mimimoi johdot niin vähäksi kuin voi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 08.08.2017 13:08
James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2017 12:45 Vaimo vaatii videotykin seurana olevien kaiuttimien heittämistä roskiin kaapeleiden takia.
Todellisia langattomia kaiuttimia videotykin/töllön seuraksi ei taida olla, koska ne vissiin kaikki toimivat verkkovirralla?

Ajattelin tällaista komboa

https://sg.yamaha.com/en/products/audio ... index.html

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... elma-musta

Eli ääni siirtyisi bluetoothilla.

Ja sitten subbari. Aikomus ei tosiaankaan ole hihistellä vaan päästä johdoista mahd hyvin eroon.
Suosittelen Audiopro Addoneja, et tartte erillistä vahvaria.
Mun nykyinen kotiteatterivahvari on niin iänikuisen wanha, että siinä ei ole bluetoothia. Eli pitää olla joku lähetin kuitenkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 08.08.2017 13:04
James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2017 12:45 Vaimo vaatii videotykin seurana olevien kaiuttimien heittämistä roskiin kaapeleiden takia.
Aika kohtuutonta. Onneksi et ole hifistelijä, niin ei tule perheriitaa :9mm:

EDIT: Oliko ne vanhat mistään kotoisin? Mun autotalli ottaa nykyistä kalustoa parempia äänentoistollisia lahjoituksia vastaan. Taso ei tosiaan ole kovin korkea.
Ne nykyiset eivät varmastikaan sulle kelpaisi. Ovat joku LG:n ikivanha paketti, jossa oli DVD-soitin, kotiteatteri-vahvari ja 5.1 kajarit.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2017 13:02(todellisuudessa olen niin helvetin laiska). Mutta joo.
Ymmärrän tämän täysin. Lauantaina jatkoin pistämään kourua kiinni, mutta ensimmäinen asennusmansikkadaiquiri oli sen verran vahva, ettei lopputulosta tullut kuin 1,5m.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^^ :sir:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taidan ottaa kokeiluun tuon Hubin:

https://kampanja3.dna.fi/dnatv/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin