Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mielenkiintoista.

Kuten toisaalla kirjoitin, mulla on sellainen kukkaanpuhkeamaton dandy-fantasia. Kerran toteutin sitä ostamalla Puolasta nilkkapituisen punaisen samettikankaisen takin. Toimi ainakin siten, että uimahallissa tuntematon mies tuli tekemään tuttavuutta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 16.09.2020 10:05 Julbo Vermont Classic Spectron 4
Joo-o. Matrixia liikaa..
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Inhoan kun aurinko paistaa sivusta tai päältä sisään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 12.09.2020 15:50 Viiininpunaisen vakosametti bleiserin.
Tuuliviirimäinen mieleni muuttui ja nyt himoitsenkin tummanruskeita vakosamettihousuja. Ainoat löytämäni 110€, ei anna sielu periksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Tilaat molemmat. Mahdotonta hävitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Täs on sit valmiiksi tämä seuraava linkki: https://www.helsinki.fi/fi/humanistinen ... skelijaksi
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Naistutkimus voisi olla hyvä tie työttömyyteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Salikengät räjähti, pakko kai sijoittaa vähän rahaa uusiin.

Melkein uudetkin olivat, vain vähän yli kymmenen vuotta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Ostettu.


Seuraavaksi tarvitsen paremman morttellin, puinen ei oikein tepsi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Uudet turvakengät pitäisi laittaa. Vanhoissa alkaa pohjat räjähtämään 15 vuoden jälkeen. Ehkä joskus... Kai noi vielä vuoden tai pari kasassa pysyy :pliis:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Luin TM:n sähköpolkupyörävertailun ja alkoi tehdä mieli. Kuten tarkkaavainen lukija ehkä muistaa, laitoin mopon myyntiin kesällä, mutta olin ehkä liian myöhään liikkeellä ja en saanut kaupaksi. Ensi keväänä uusi yritys.

Haaveilen, josko alkaisin polkea työmatkat (toki vain lintujen laulaessa ja auringon paistaessa ja Merkuriuksen ollessa kauriissa nousevana merkkinä ravun huoneessa) sähkömankelilla. Mutta realiteetti tietysti on, että laiskamato aina vaanii sitten. Matka olisi 9 km yhteen suuntaan.Toki reipas henkilö polkisi sen kesät talvet ilman sähköavustustakin, mutta eo. kuvaus ei sovi indeksihenkilöön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ 9km on hitusen pitkä viitenä päivänä ajettavaksi sinun kunnollasi. Muuten tuo matka on aika lailla optimi, koska siinä ehtii lihakset lämmetä ja toisaalta aikaa kuluu käytännössä yhtä paljon kuin autolla. Parempi tähdätä säännöllisyyteen ja polkea aina, kuin sallia itselleen lepopäiviä sillä ajatuksella, että nyt väsyttää. Osta sähköpyörä ja hyvät pyöräilyvaatteet.

Sähkö on hyvä varsinkin, jos joudut tekemään päivisin siirtymiä terveysasemien välillä. Tuolloin voi pistää sähköavut täysille, niin ei tartte hikoilla.

Tiedän, että lelu kiinnostaa tässä eniten, mutta käytä myös reilusti aikaa ja rahaa pyöräilyvaatteiden hankkimiseen. Räntäsateeseen lähtiessä ne vaatteet määrittävät sen lähtöhalukkuuden vahvemmin kuin pyörä. Haluat myös näyttää tyylikkäältä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.11.2020 9:46 ^ 9km on hitusen pitkä viitenä päivänä ajettavaksi sinun kunnollasi. Muuten tuo matka on aika lailla optimi, koska siinä ehtii lihakset lämmetä ja toisaalta aikaa kuluu käytännössä yhtä paljon kuin autolla.
Äkkiä se kunto kasvaa. Tuon ajaa ilman avusteitakin puoleen tuntiin, vaikka ei oliskaan mikään superkuntoinen. Sitäpaitsi, kuten sh jo totesikin, pyöräily avaa pohjattomat mahdollisuudet välineurheilulle ja teknisille vaatteille.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 17.11.2020 10:24 Polkupyöräetu ottaa jo kolmanneksen pois kunnon sähkö-fättiksen hinnasta.
Joo, 1200 voi ottaa verottomana vuodessa ja voi jaksottaa useammalle vuodelle, eli ilmeisesti menee kokonaan verottomana sitä kautta.

"Työsuhdepolkupyöräksi voi myös hankkia 1 200 euroa kalliimman menopelin, sillä pyörän hankinnan kulut voidaan jakaa useammalle vuodelle, eli työntekijä voi ansiotuloverovapaasti hankkia esimerkiksi kolmessa vuodessa yhteensä 3 600 euron arvoisen pyöräpaketin"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/462a ... 2e71d4dabe

Pitäisi hankkia jo pelkästään tuon takia!

Kyseessä ei siis ole hankinnan tuki, eli firma kyllä maksaa täyden hinnan, mutta työntekijän ei tarvitse maksaa luontoisedusta veroa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.11.2020 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 17.11.2020 10:33 pyöräily avaa pohjattomat mahdollisuudet välineurheilulle ja teknisille vaatteille.
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mut toisaalta, jos sä rupeat oikeasti polkemaan parikymmentä kilometriä päivässä, joudumme ehkä Vagiksen kanssa erottamaan sut Espoon polkupyöräseurasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kannattaa ottaa mukaan kolmaskin rengas sähköpyörään, että erottuu massasta.

https://www.icetrikes.co/products
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.11.2020 10:52 Mut toisaalta, jos sä rupeat oikeasti polkemaan parikymmentä kilometriä päivässä, joudumme ehkä Vagiksen kanssa erottamaan sut Espoon polkupyöräseurasta.
:lollero:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 17.11.2020 10:52 Mut toisaalta, jos sä rupeat oikeasti polkemaan parikymmentä kilometriä päivässä, joudumme ehkä Vagiksen kanssa erottamaan sut Espoon polkupyöräseurasta.
Aito espoolainen hankkisi kattotelineen teslaan ja ulkoiluttaisi sähköpyörää siellä työmatkoilla. Pyörää voisi sitten käyttää siirtymään autolta työpisteelle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 17.11.2020 10:53 Kannattaa ottaa mukaan kolmaskin rengas sähköpyörään, että erottuu massasta.

https://www.icetrikes.co/products
Tuolla Techno Billkin jäisi häviölle

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 17.11.2020 10:33
sivustahuutaja kirjoitti: 17.11.2020 9:46 ^ 9km on hitusen pitkä viitenä päivänä ajettavaksi sinun kunnollasi. Muuten tuo matka on aika lailla optimi, koska siinä ehtii lihakset lämmetä ja toisaalta aikaa kuluu käytännössä yhtä paljon kuin autolla.
Äkkiä se kunto kasvaa. Tuon ajaa ilman avusteitakin puoleen tuntiin, vaikka ei oliskaan mikään superkuntoinen. Sitäpaitsi, kuten sh jo totesikin, pyöräily avaa pohjattomat mahdollisuudet välineurheilulle ja teknisille vaatteille.
Olen tuosta ihan samaa mieltä. En vain usko, että dave pystyisi kylmiltään vetämään 5 päivää viikossa läpi vuoden. Käsittääkseni davella ei ole mitään säännöllistä liikuntaharrastusta, eikä ne epäsäännölliset määrätkään ole kummoisia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 17.11.2020 10:53 Kannattaa ottaa mukaan kolmaskin rengas sähköpyörään, että erottuu massasta.

https://www.icetrikes.co/products
Hengenvaarallinen vehje marraskuun pimeydessä. Olen kerran lentänyt kääntyvän auton konepellin yli. Tuolla vehkeellä olisin ollut renkaan alla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.11.2020 11:01 Käsittääkseni davella ei ole mitään säännöllistä liikuntaharrastusta, eikä ne epäsäännölliset määrätkään ole kummoisia.
Eipä juuri. 30 min päivässä yritän arkisin saada täyteen Apple Watchin laskemana päivässä kävelemällä. Kesken työpäivän käyn kävelemessä, jotta saan täyteen. Joka päivä ei tule, mutta ei vajaaksi päivinä jää paljoa vajaaksi. Eihän se 30 min paljoa ole, mutta enemmän kuin ennen kelloa. Pari vuotta nyt mennyt noin, kun hankin kellon. Nimellisesti käyn salilla, mutta se nyt on niin vähäistä, että ei kehtaa edes sanoa.
sivustahuutaja kirjoitti: 17.11.2020 11:01 En vain usko, että dave pystyisi kylmiltään vetämään 5 päivää viikossa läpi vuoden..
En mäkään tuohon usko ja en sitä siis suunnitellutkaan. Enemmän kuitenkin uskon sään asettavan (lähinnä psykologisen) rajoitteen. Toki, jos pyörätiellä olisi paljon auraamatonta lunta, olisi jo fyysinenkin rajoite mulle varmasti.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.11.2020 11:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuossa kuviossa tunti sähköpyöräilyä 5 päivänä viikossa on todella suuri lisäys liikkumisen määrään.
Vastaa Viestiin