Päivän paras kuva

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 08.06.2023 12:22On kyllä aika tyrmäävää, että tällaiseen ratkaisuun on aikanaan päädytty (eikä sitä ole kai purettu).
Mä en tiennyt, että Kajaanissa on linnanrauniot :oops:

EDIT: Lainasin ton kohdan, kun meinasin spekuloida, että onkohan tuossa ollut joku perinteinen siltapaikka tuon linnan kautta ja sitä vain parannettu autokäyttöön, mutta jätin sitten pois, kun täyttä mutuilua vailla tiedon häivää, joten unohdetaan se ja samoin toi että lainasin just ton kohdan :napu:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 08.06.2023 12:32
urpiainen kirjoitti: 08.06.2023 12:22On kyllä aika tyrmäävää, että tällaiseen ratkaisuun on aikanaan päädytty (eikä sitä ole kai purettu).
Mä en tiennyt, että Kajaanissa on linnanrauniot :oops:

EDIT: Lainasin ton kohdan, kun meinasin spekuloida, että onkohan tuossa ollut joku perinteinen siltapaikka tuon linnan kautta ja sitä vain parannettu autokäyttöön, mutta jätin sitten pois, kun täyttä mutuilua vailla tiedon häivää, joten unohdetaan se ja samoin toi että lainasin just ton kohdan :napu:
Joo, kai sillä on pitkä historia. Wikipedia tietää tällaista: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kajaanin_ ... ikohteeksi

Eli Linnasaari on "aina" ollut tärkeä joenylityspaikka. Linnan aktiiviaikoina tie on epäilemättä mennyt linnan läpi ollen osa linnan perusrakennetta ja ideaa, kun linna on valvonut liikennettä. Linna menetti viimeisenkin merkityksensä 1809, ja sketsiluokan hillittömyydessään aika mahtava idea vetää tie vaan ronskisti raunoiden yli rauniot tasoittaen on sekin niinkin vanha kuin vuodelta 1845. Tuolloin kyseessä oli puusilta, ja autoliikenteen lisääntymisen myötä tarvitun uuden teräsbetonisillan rakentaminen aloitettiin 1936. Eli on tuossa historiaa selittämässä, miten tuollaiseen hirvittävyyteen on jotenkin ajauduttu, mutta on se silti aika ihmeellistä, että kukaan ei ole viheltänyt hulluutta poikki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 08.06.2023 14:14 Joo, kai sillä on pitkä historia. Wikipedia tietää tällaista: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kajaanin_ ... ikohteeksi

Eli Linnasaari on "aina" ollut tärkeä joenylityspaikka. Linnan aktiiviaikoina tie on epäilemättä mennyt linnan läpi ollen osa linnan perusrakennetta ja ideaa, kun linna on valvonut liikennettä. Linna menetti viimeisenkin merkityksensä 1809, ja sketsiluokan hillittömyydessään aika mahtava idea vetää tie vaan ronskisti raunoiden yli rauniot tasoittaen on sekin niinkin vanha kuin vuodelta 1845. Tuolloin kyseessä oli puusilta, ja autoliikenteen lisääntymisen myötä tarvitun uuden teräsbetonisillan rakentaminen aloitettiin 1936. Eli on tuossa historiaa selittämässä, miten tuollaiseen hirvittävyyteen on jotenkin ajauduttu, mutta on se silti aika ihmeellistä, että kukaan ei ole viheltänyt hulluutta poikki.
Kiitos informaatiosta. Meinasin itsekin googlata, mutta koin sen sitten liian työlääksi.

Tosiaan omaan silmään tuo näytti luontaiselta sillanpaikalta, jossa lyhyehköillä silloilla on päästy joen yli. Ei tuohon tänä päivänä varmasti uutta tietä tehtäisi, mutta kun tuo nyt on tuossa, niin aika iso kynnys rakentaa uutta siltaa pitkällä jännevälillä vähän sivummalle ja siirtää tietä sinne. Kuinka paljon sillä lopulta saavutettaisiin, kun ei nuo pienet rauniot nyt miltään maailmanluokan matkailukohteelta näytä. Säilyyhän nuo loput jälkipolville noinkin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 08.06.2023 12:22 On kyllä aika tyrmäävää, että tällaiseen ratkaisuun on aikanaan päädytty (eikä sitä ole kai purettu).
Tuossahan queer-silta elää sopusoinnussa cis-linnoituksen kanssa. Aitoa monikulttuuria. Muistan käyneeni tuolla joskus 80-luvulla.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, on toi tosiaan jotenkin niin räävitön, että jotenkin pakko melkein pitää. Siinä on historiallista kerrostumaa siten, että urpompikin huomaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Hieno lehtikuva!

Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Presidentinvaalikeskustelu on asiakeskusteluissa joten tänne.
Kuva

(Haagassa)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

bitch.jpg
bitch.jpg (53.37 KiB) Katsottu 613 kertaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

N/A
Viimeksi muokannut nokkaelain, 01.09.2023 0:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kuva
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ehkä niitä natseja tosiaan on Suomessa paljon?


Kuva
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2023 11:33 Ehkä niitä natseja tosiaan on Suomessa paljon?
Mä kannatan lehden nimen uudistamista Savon Alueuutiseksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

malmo.jpg
malmo.jpg (89.77 KiB) Katsottu 482 kertaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

japy.jpg
japy.jpg (77.18 KiB) Katsottu 403 kertaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009814959.html

Harmi kun vastaanottajan meiliosoite on peitetty, olisin itsekin pyytänyt fyrkkaa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Siinähän se on from-kentässä: Cashier.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No hitto, pyydän heti 300k (inflaatio nääs).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Toi on ihan käsittämätön keissi miten suuria summia on saanut vedettyä systeemistä itselleen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En pysty käsittämään, miten tuollainen voi mennä läpi kirjanpidossa. Kertoo siitä, että kaikki on ihan vituillaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.09.2023 22:13 ^ En pysty käsittämään, miten tuollainen voi mennä läpi kirjanpidossa. Kertoo siitä, että kaikki on ihan vituillaan.
Mä taas en voi käsittää että vedätät 5 miljoonaa ja rikosilmoitusta ei ole tehty - sekä kusettajasta että Suomen päästä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 26.09.2023 0:26
sivustahuutaja kirjoitti: 25.09.2023 22:13 ^ En pysty käsittämään, miten tuollainen voi mennä läpi kirjanpidossa. Kertoo siitä, että kaikki on ihan vituillaan.
Mä taas en voi käsittää että vedätät 5 miljoonaa ja rikosilmoitusta ei ole tehty - sekä kusettajasta että Suomen päästä.
"Keskusrikospoliisi (krp) kertoi tiistaina aloittaneensa esiselvityksen Finpron toimintaan liittyvistä, julkisuudessakin olleista epäilyistä julkisten varojen väärinkäytöstä."

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009880975.html

Toivottavasti tutkivat myös suomen pään toimijat jotka mahdollistaneet vedätyksen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 26.09.2023 14:31
So Hard kirjoitti: 26.09.2023 0:26
sivustahuutaja kirjoitti: 25.09.2023 22:13 ^ En pysty käsittämään, miten tuollainen voi mennä läpi kirjanpidossa. Kertoo siitä, että kaikki on ihan vituillaan.
Mä taas en voi käsittää että vedätät 5 miljoonaa ja rikosilmoitusta ei ole tehty - sekä kusettajasta että Suomen päästä.
"Keskusrikospoliisi (krp) kertoi tiistaina aloittaneensa esiselvityksen Finpron toimintaan liittyvistä, julkisuudessakin olleista epäilyistä julkisten varojen väärinkäytöstä."

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009880975.html

Toivottavasti tutkivat myös suomen pään toimijat jotka mahdollistaneet vedätyksen.
Suomen poliisilla tai oikeuslaitoksella ei ole ymmärtääkseni mitään toimivaltaa Yhdysvaltojen päähän. Kyseessä
oli Yhdysvaltoihin rekisteröity oy. Eli ts. Suomen pää on ainoa, mitä voivat tutkia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.09.2023 8:26Suomen poliisilla tai oikeuslaitoksella ei ole ymmärtääkseni mitään toimivaltaa Yhdysvaltojen päähän. Kyseessä oli Yhdysvaltoihin rekisteröity oy. Eli ts. Suomen pää on ainoa, mitä voivat tutkia.
Minusta on uskomatonta, että rikosilmoitusta ei ole tehty. Jonkun pitää joutua siitä linnaan Suomessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.09.2023 8:26 Suomen poliisilla tai oikeuslaitoksella ei ole ymmärtääkseni mitään toimivaltaa Yhdysvaltojen päähän. Kyseessä
oli Yhdysvaltoihin rekisteröity oy. Eli ts. Suomen pää on ainoa, mitä voivat tutkia.
Koska liittyy kotimaiseen kriminaalisuuteen läheisesti niin eikö Suomen poliisi voisi tehdä virka-apu pyynnön tietojen saamiseksi.

Olen käsittänyt, että jenkkilässä syyttäjälaitos ottaa tatti pystyttä talouskriminaalikeissejä hoitoonsa. Ilmeisesti paremmat bonarit kuin normi keisseistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin