Päivän paras kuva

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Mä luulen että sulla meni kuvan vitsi ohi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.02.2022 13:11 ^ Eikös tää toimi molempiin suuntiin?
Ei.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 18.02.2022 14:42 ^ Mä luulen että sulla meni kuvan vitsi ohi.
Vitsi olisi toiminut, jos lakia ei olisi tullut.

Nyt kun pitää oikeasti miettiä mitä tuo tarkoittaa, niin ei tuossa kuvassakaan oikein ole mitään hauskaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kertokaas miesasiamiehet mikä tässä on nyt ongelma? Ilman suostumusta pitäisi saada panna, jos onnistuu tekemään sen muuten kuin puukko kurkulla?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exsu kirjoitti: 18.02.2022 15:33 Kertokaas miesasiamiehet mikä tässä on nyt ongelma? Ilman suostumusta pitäisi saada panna, jos onnistuu tekemään sen muuten kuin puukko kurkulla?
Koska aktin filmaaminen on kielletty niin on filmattava tilanne jossa pyytää kirjallista suostumista, tosin eihän tämäkään riitä oikeudessa etteikö tilanteeseen liity painostamista kun nainen päättääkin rahastaa.

Itsehän olen ratkaissut ongelman pysymällä kaukana naisista.


Ja laki koskee vain naisia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In Yosemite, around the second week of February, the setting sun hits Horsetail Falls at the perfect angle which illuminates the waterfall.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 18.02.2022 15:45
exsu kirjoitti: 18.02.2022 15:33 Kertokaas miesasiamiehet mikä tässä on nyt ongelma? Ilman suostumusta pitäisi saada panna, jos onnistuu tekemään sen muuten kuin puukko kurkulla?
Koska aktin filmaaminen on kielletty niin on filmattava tilanne jossa pyytää kirjallista suostumista, tosin eihän tämäkään riitä oikeudessa etteikö tilanteeseen liity painostamista kun nainen päättääkin rahastaa.

Itsehän olen ratkaissut ongelman pysymällä kaukana naisista.


Ja laki koskee vain naisia.
Raiskausoikeudenkäynneillä ei kyllä pääse kummoisille tuntipalkoille. Muutenkin aika harhainen ajatus ihmisistä tässä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllähän nykylaillakin kostona ja pettämisen peittämiseksi tehdään raiskausväitteitä. Epäilemättä lakimuutos lisää niitä ja varmasti useampi menee läpi. Siihen tässä nyt varmaan viitataan.

Laki kuitenkin muuttaa oleellisesti sitä, mitä näyttöä tarvitaan ja suojaa varmasti naisia paremmin. Kokonaisvaikutus jää plussalle.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Uhriutuva mies ei ole mies. Kokonaisuudessaan positiivinen uudistus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.02.2022 17:34 Uhriutuva mies ei ole mies.
Eikä myöskään aisankannattelija.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 18.02.2022 15:33 Kertokaas miesasiamiehet mikä tässä on nyt ongelma?
Tälöä elämänalueella perinteisesti suostumus on annettu teoilla ja kirltäytyminen suullisesti jos vihje ei riitä.

En ole juurikaan.antanut vaimolle suostumusts siuullisesti tai kirjallisesti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 18.02.2022 16:54

Laki kuitenkin muuttaa oleellisesti sitä, mitä näyttöä tarvitaan ja suojaa varmasti naisia paremmin. Kokonaisvaikutus jää plussalle.
En ole tutustunut lakiin, mutta muuttuiko tosiaan näytön vaatimus? Eihän suullisesta tai kehonkielellä tehdystä sopimuksesta voi olla mitään näyttöä ja epäselvässä tilanteessa tuomitaan syytetyn eduksi, eikö niin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 18.02.2022 15:33 Kertokaas miesasiamiehet mikä tässä on nyt ongelma? Ilman suostumusta pitäisi saada panna, jos onnistuu tekemään sen muuten kuin puukko kurkulla?
Mä luulen, että tässä mietitään näyttöä. Suullisesta tai kehonkielellä tehdystä sopimuksesta kun ei voi jälkikäteen olla mitään näyttöä. Mutta uskoakseni edelleen epäselvässä tilanteessa tuomitaan syytetyn eduksi.

Selvennyksenä; en usko, että juuri kukaan on sitä mieltä, että pitäisi saada panna ilman suostumusta. Jotkut kuitenkin pelkäävät, että miestä jälkikäteen syytetään panemisesta ilman suostumusta, vaikka panohetkellä suostumus olisikin ollut voimassa. Mutta kuten sanoin, jos kyseessä on vain sana sanaa vastaan, niin epäselvässä tilanteessa yleisen oikeuskäytännön mukaan tuomitaan syytetyn eduksi.

Mutta nykyäänhän tuomioon riittää myös väkivallan uhka. Eihän siitäkään jälkikäteen mitään näyttöä voi olla, ellei mahd. uhkausta toteuta kirjallisesti, eli en näe, että syyttömän syyttäminen raiskauksesta olisi jatkossa mitenkään sen helpompaa kuin aiemminkaan. Nykylainkin mukaan voisi halutessaan aina sanoa, että toinen osapuoli suullisesti uhkasi väkivallalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ on tässä kyse myös siitä, että aikuiselta voidaan olettaa selvää rahdonilmaisua. On aika paksua olettaa kieltäytyminen, jos sitä ei sano.

Meillä kasvatus perustuu jatkossakin siihen, että ilmoitetaan mitä halutaan ja mitä ei haluta.

Turvasana pitää varmaan korvata 10 sekunnin välein toistuvalla "jatkuu" imoituksella.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.02.2022 10:30
So Hard kirjoitti: 18.02.2022 16:54

Laki kuitenkin muuttaa oleellisesti sitä, mitä näyttöä tarvitaan ja suojaa varmasti naisia paremmin. Kokonaisvaikutus jää plussalle.
En ole tutustunut lakiin, mutta muuttuiko tosiaan näytön vaatimus? Eihän suullisesta tai kehonkielellä tehdystä sopimuksesta voi olla mitään näyttöä ja epäselvässä tilanteessa tuomitaan syytetyn eduksi, eikö niin?
Raiskaustuomio vaatii näyttöä väkivallasta tai väkivallan uhasta. Siihen ei riitä esim. se, että uhri pelkää muuten vain niin paljon ettei uskalla sanoa ei.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 19.02.2022 17:45
James Potkukelkka kirjoitti: 19.02.2022 10:30
So Hard kirjoitti: 18.02.2022 16:54

Laki kuitenkin muuttaa oleellisesti sitä, mitä näyttöä tarvitaan ja suojaa varmasti naisia paremmin. Kokonaisvaikutus jää plussalle.
En ole tutustunut lakiin, mutta muuttuiko tosiaan näytön vaatimus? Eihän suullisesta tai kehonkielellä tehdystä sopimuksesta voi olla mitään näyttöä ja epäselvässä tilanteessa tuomitaan syytetyn eduksi, eikö niin?
Raiskaustuomio vaatii näyttöä väkivallasta tai väkivallan uhasta. Siihen ei riitä esim. se, että uhri pelkää muuten vain niin paljon ettei uskalla sanoa ei.
Mutta jos ajatellaan mahdollista valheellista ilmiantoa raiskauksesta, eikö nykylainkin mukaan halutessaan aina voi sanoa, että syytetty uhkasi tappaa? Oikeus sitten katsoo, riittääkö näyttö?

Eli pointtini tässä on siis se, että jos pelkää mahdollista valheellista ilmiantoa, eihän tilanne nykylaista muutu. Oikeus sitten arvioi, riittääkö näyttö ja epäselvässä tilanteessa tuomitsee syytetyn eduksi, eikö niin?

Oma kantani on, että toki yhdyntään pitää olla molempien osapuolten suostumus. En vain näe, miten mahd. suostumuksen puute voidaan jälkikäteen osoittaa ja koska epäselvässä tapauksessa tuomitaan syytetyn eduksi, en usko, että tämä käytännön tasolla muuttaa mitään.

JOssain puskaraiskauksessa tietysti yleisen elämänkokemuksen perusteella voi pitää ilmeisenä, että suostumusta ei ollut, mutta ymmärtääkseni suurin osa raiskauksista tapahtuu neljän seinän sisällä siten, että molemmat osapuolet tuntevat toisensa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suurin merkitys tällä on hyväksikäyttöä sisältäviin tilanteisiin. Esim. oppilas- opettaja tai sammunut tai hyvin humalainen uhri.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 20.02.2022 14:50 Suurin merkitys tällä on hyväksikäyttöä sisältäviin tilanteisiin. Esim. oppilas- opettaja tai sammunut tai hyvin humalainen uhri.
Eli onko niin, että nuo muuttuvat seksuaalisesta hyväksikäytöstä raiskauksiksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2022 15:14
So Hard kirjoitti: 20.02.2022 14:50 Suurin merkitys tällä on hyväksikäyttöä sisältäviin tilanteisiin. Esim. oppilas- opettaja tai sammunut tai hyvin humalainen uhri.
Eli onko niin, että nuo muuttuvat seksuaalisesta hyväksikäytöstä raiskauksiksi?
Näin olen ymmärtänyt. Eli se väkivallan uhka tai käyttö ei enää ole vaatimus raiskaukselle vaan tuo uhrin suostumuksen puute.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.02.2022 15:57
James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2022 15:14
So Hard kirjoitti: 20.02.2022 14:50 Suurin merkitys tällä on hyväksikäyttöä sisältäviin tilanteisiin. Esim. oppilas- opettaja tai sammunut tai hyvin humalainen uhri.
Eli onko niin, että nuo muuttuvat seksuaalisesta hyväksikäytöstä raiskauksiksi?
Näin olen ymmärtänyt. Eli se väkivallan uhka tai käyttö ei enää ole vaatimus raiskaukselle vaan tuo uhrin suostumuksen puute.
Näin minäkin sen näen.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kuva
Viimeksi muokannut nokkaelain, 22.02.2022 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

nokkaelain kirjoitti: 22.02.2022 15:22Cannot load Facebook SDK. Disable any adblocker or tracking protection and try again.
Mitä :paska: sä yrität postailla?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kuva

Kuva

Kuva
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kuva
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tältä näyttävät Naton turvatakuut silloin kun mitään uhkaa ei ole. Kuvattu eilen Tallinnassa. Royal Welsh Battlegroupin Challenger 2:set. Ois kelvannu Suomelle Talvisodassa.

Vastaa Viestiin