Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
bedlam

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Sheetlord kirjoitti:Vituttaa kollega. Hän ei millään suostu uskomaan, että 600x400 lo-res-jpg-kuvasta EI SAA 50x60 -senttistä julistetta seinälleen. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Joskus on joutunut tekemään parin megapikselin digikameralla sateisella keleillä otetuista kuvista 70x100cm-julisteita, joissa paistelee aurinko. Eihän niistä nyt viimesen päälle tarkkoja saa millään, mutta mä taas jollain perverssillä tavalla diggailen tuollasista kunnon haasteista.
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti: muovi-iho näyttää minusta kamalalta. Katsokaapa joskus Iltiksen Ilona-liitteen kansia. Järkyttävän paskasti retusoituja.
Asiasta en mitään tiedä, mutta eikö noissa hienoissa kalliissa ohjelmissa ole omaa työkalua tekoihon luonnille?

Ei luulisi olemaan mahdotonta kehittää ihonkaltaista tekstuuria, jota saisi maalata muovi-ihon päälle.
Sheetlord

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:Asiasta en mitään tiedä, mutta eikö noissa hienoissa kalliissa ohjelmissa ole omaa työkalua tekoihon luonnille
Mulla on Photarin CS2, joten en tiedä onko CS3:ssa jo jotain tällaista. Realistisen ihon saa kyllä ihan muutaman suotimen yhteiskäytöllä, tai pelkästään pienellä määrällä kohinaa. Kuten kaikessa digitaalisessa kuvankäsittelyssä pätevä muistisääntö sanoo: "lisää kuvaan pieni määrä virheitä, niin se näyttää aidommalta". Tiesihän sen agentti Smithkin: "Ensimmäinen Matrix luotiin täydelliseksi, mutta siihen kytketyt ihmiset eivät hyväksyneet sitä. Kokonaisia satoja menetettiin!"
bedlam kirjoitti:parin megapikselin digikameralla sateisella keleillä otetuista kuvista 70x100cm-julisteita, joissa paistelee aurinko
Olisko sulla heittää ennen-jälkeen kuvia tästä projektista? Kuulostaa nääs kohtuullisen työläältä!
bedlam

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Sheetlord kirjoitti:Olisko sulla heittää ennen-jälkeen kuvia tästä projektista? Kuulostaa nääs kohtuullisen työläältä!
Tuo taitaa olla jo jossain arkistojen kätköissä. Blurrausta-kohinaa-blurrausta-jatkumolla noissa suurennoksissa pitkälti pärjää, mutta joskus täytyy kopioida materiaalien pintarakenne jostain muusta kuvasta. Näitä kyllä löytyy, missä on pitänyt joku ihminen poistaa kokonaan kuvasta tai istuttaa joku rakennustyömaalta otettu talokuva metsämaisemaan. Jotenkin toisaalta hölmöä, että teen tuollaista "assarihommaa" monasti mielummin kuin esim. graafista linjausta.
Sheetlord

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

bedlam kirjoitti:teen tuollaista "assarihommaa" monasti mielummin kuin esim. graafista linjausta.
Mä olisin nykyisessä tilanteessa enemmän kuin tyytyväinen noihin "assarihommiinkin"... *huokaus*

Oletko muuten lueskellut Katrin Eismannin tai Deke McClellandin opuksia?
Son House

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Son House »

Vituttaa kun ei voi lähteä -->tänne<--. Vaikka mikäs sen estäisi. Ja sekös vasta vituttaa kun tietää, että mikäs sen noin teoriassa estäisi, mutta kun käytännössä ei sinne voi lähteä. Vituttaa se, että vituttaa. Julkaistaan siitä kuitenkin DVD, aivan kuten ensimmäisestä festarista. Vitutti katsoa niin hyvää settiä DVD:ltä, kun tiesi että teoriassa olis voinu olla sielläkin. Pienet on vitutuksen aiheet. Väsyttää. Laulakaa mulle.
Bliss

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Sheetlord kirjoitti: Oletko muuten lueskellut Katrin Eismannin tai Deke McClellandin opuksia?
Hyllystä löytyisi muutama opus. Ja tarttis lukea kans :oops:
bedlam

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bliss kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti: Oletko muuten lueskellut Katrin Eismannin tai Deke McClellandin opuksia?
Hyllystä löytyisi muutama opus. Ja tarttis lukea kans :oops:
Mun täyty googlata, että ketäs nää... Öhm. Ei ole hyllyssä alan kirjoista kuin Heikki Jokisen kirjoittama "Graafikon eväät", joka sisältää ohjeistusta ja vinkkejä freelancer-graafikoksi aikoville. Lukematta kyllä sekin.

Varmaankin noista kuvankäsittelyoppaista saisi hyviä vinkkejä, mutta ketuttaisihan se huomata tehneensä asioita liian vaikeasti ja monimutkaisesti jo kymmenen vuotta. Luotan kantapäähän.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Sheetlord kirjoitti:....
Hei, uteliaisuudesta kysyn.., kenen hahmon kuva sulla on tuossa avataressa? Jostain filmistä?
A man's gotta do what a man's gotta do.
bedlam

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

HellBell kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:....
Hei, uteliaisuudesta kysyn.., kenen hahmon kuva sulla on tuossa avataressa? Jostain filmistä?
Rowan Atkinsonin tähdittämän Black Adder/Musta Kyy-sarjan Baldrick. Panetusketjussa oli puhetta...ööh.

Kuva
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

bedlam kirjoitti: ..
Rowan Atkinsonin tähdittämän Black Adder/Musta Kyy-sarjan Baldrick. Panetusketjussa oli puhetta...ööh.
..
Äh, multa on mennyt nyt ihan sivu suun tuon ketjun satsit..;-)

Kiitti.
A man's gotta do what a man's gotta do.
chunkbite
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 06.09.2005 12:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja chunkbite »

Pari viimeistä päivää ollut hermo hieman kireällä kun lähes joka kerralla tuo riivattu Illustrator on onnistunut sitkeistä yrityksistä huolimatta taikomaan virheellisen tiedoston tallennusvaiheessa.

Ihan turhan monta kertaa tuli tehtyä samat vaiheet uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... Täytyi sitten lopulta nöyrtyä ja paloitella kyseinen grafiikka moneksi eri tiedostoksi ja tallennella paranoidisen tiheään ennen kuin onnistui. Jossain vaiheessa yötä kyllä kävi mielessä tän koneenkin paloittelu osiin :evil: Kireyttä ei lainkaan helpottanut tietoisuus siitä, että työn olisi pitänyt olla valmis jo pari päivää sitten.

Ehkäpä olisi jo syytä muistaa poiketa siellä muistikampaostoksilla. Ongelmia tuottaneen työn tiedostokoko kun oli jossain vaiheessa suurempi kuin uuden "raahattavani" muistin määrä.
bedlam

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

chunkbite kirjoitti:Pari viimeistä päivää ollut hermo hieman kireällä kun lähes joka kerralla tuo riivattu Illustrator on onnistunut sitkeistä yrityksistä huolimatta taikomaan virheellisen tiedoston tallennusvaiheessa.
Mä en ole tainnut koskaan edes kokeilla illua, vaikka se koneilta taitaa löytyäkin. Vieläkö tuosta ilmestyy uusia versioita?
Bliss

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

bedlam kirjoitti:Vieläkö tuosta ilmestyy uusia versioita?
Tietenkin ilmestyy.
ninnithequeen

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vituttaa se etten nukkunut silmällistäkään viime yönä, eikä päikkäritkään onnistunu. Saunan kautta petiin, joko sitte tärppäis. Perkele.
bedlam

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bliss kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Vieläkö tuosta ilmestyy uusia versioita?
Tietenkin ilmestyy.
No ehä mä nyt hyvänen aika näist tiiä. Mä rustailen varmaan ikuisesti ihan antiikkisella softalla. Tuttua ja turvallista.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kyllä nyt vatuttaa!
Romanikulttuuri??
Romanit eivät voi asua päällekäin?:o
Mä oonkin ihmetelly et miks mulla on romaanit vain yhdellä tasolla kirjahyllyssä!
Ja Romani ei voi kaikkea pyykkiä pestä samassa koneellisessa!
Kyllähän minäkin pesen tummat ja vaaleat erikseen? :shock:
:9mm: :9mm: :9mm:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Mua ärsyttää duunikaverin sijainen, todella raskas (enempi mieleltään/asenteeltaan kuin painoltaa) ihminen. Sitä pitäisi jaksaa vielä seuraavat 2 viikkoa. Ugh.

Suuressa punakäyrän nousussa myös työpaikka, jossa talo täynnä naisia ja vain yksi mies, sekin naisia rakastava pomo. Hei lisää näitä!
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Niba kirjoitti:Romanit eivät voi asua päällekäin?:o
Kuinka ylipäänsä voi edes asua päällekäin? :grr: Ei noin voi sanoa.

"Päällekäin" viittaa ihan johonki muuhun ku asumiseen, kyllä neki varmasti nuzzzZZii. ihQ. Ei muuta ku vanteet kattoon!
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Aito_Johanna kirjoitti:Viipeellä on ennen ollut ainoa oikea muoto. Suomen kielessä p vain muuttuu sanaa taivutettaessa joskus v:ksi, vrt. taive - taipeen
Entäpä ilmaisut kuten 'de Beauvoir'? Olen monesti nähnyt käytettävän pientä alkukirjainta de-sanan kohdalla huolimatta siitä, että se aloittaisi virkkeen. Tuntuu hyvin epäjärjestelmälliseltä. Miten on? Entä esimerkiksi 'Tommy-t-paita'? Tai vaihtoehtoisesti 'Tommy–t-paita'? Itse muotoilisin varmasti "Tommy-aiheinen t-paita", mutta mietin vain, että voiko tuolla tavalla jomman kumman esimerkin mukaisesti edes sanoa.

Pilkkusäännötkin pitäisi opetella.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Niba »

syttiK kirjoitti:
Niba kirjoitti:Romanit eivät voi asua päällekäin?:o
Kuinka ylipäänsä voi edes asua päällekäin? :grr: Ei noin voi sanoa.

"Päällekäin" viittaa ihan johonki muuhun ku asumiseen, kyllä neki varmasti nuzzzZZii. ihQ. Ei muuta ku vanteet kattoon!
:zap: Skytti olen pahoillani, nyt sulla meni kampaus sekaisin! :lol: :lol: :lol:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Reilun kuukauden sitkeää flunsaa. Vaikka pahin on ohi niin kurkku on jatkuvasti kipeä. Aamulla yleensä parempi olo mutta iltaisin väsyttää ja kurkku entistä kipeämpi ja korvat tukossa ja paleltaa ihan kun olisi kuumetta. Eikä tää lopu koskaan. On kuulemma samanlaista muutamalla kaverillakin.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Niba »

BrianW kirjoitti:Reilun kuukauden sitkeää flunsaa. Vaikka pahin on ohi niin kurkku on jatkuvasti kipeä. Aamulla yleensä parempi olo mutta iltaisin väsyttää ja kurkku entistä kipeämpi ja korvat tukossa ja paleltaa ihan kun olisi kuumetta. Eikä tää lopu koskaan. On kuulemma samanlaista muutamalla kaverillakin.
Teillä taitaa olla yhteiset harrasteet? :jouden: :jouden:
Pyyhin Netikettiin..
Aito_Johanna

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

-Superior- kirjoitti: Entäpä ilmaisut kuten 'de Beauvoir'? Olen monesti nähnyt käytettävän pientä alkukirjainta de-sanan kohdalla huolimatta siitä, että se aloittaisi virkkeen. Tuntuu hyvin epäjärjestelmälliseltä. Miten on? Entä esimerkiksi 'Tommy-t-paita'? Tai vaihtoehtoisesti 'Tommy–t-paita'? Itse muotoilisin varmasti "Tommy-aiheinen t-paita", mutta mietin vain, että voiko tuolla tavalla jomman kumman esimerkin mukaisesti edes sanoa.

Pilkkusäännötkin pitäisi opetella.
Tommy-t-paita on oikein, vaikka näyttääkin vähän hassulta.
Tuosta de Beauvoir -asiasta en tiedä. Itse kirjoittaisin isolla virkkeen alussa, mutta, niin. Mitenhän ranskalaiset itse tuon kirjoittavat?
Vastaa Viestiin