Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Lilo kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
Älä huoli, jäähän meille vielä kännykänheitto ja eukonkanto.
Hyväksyn rinnastuksen heti, kun mainittujen lajien edustajien harkkamäärät ylittävät 20 h/viikko.

Niin niin, eiväthän sellaiset lajit, joissa pääosa harrastajista on naisia, voi olla oikeata urheilua.
No hei daah. Ei hameväki pysty mihinkään sellaiseen Urheiluun(tm), joka vaatii maksimaalista suorituskykyä tai veitsenterävää älyä. Niinku öö .. shakki, formulat, jääpallo ja kassien riplaus.

Sitäpaitsi se, että kehtaat mennä heittämään jotain kännykkää vaatii niin korkeat promillet ettei se 20h treeniä ihan edes piisaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Aito_Johanna

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Minua vituttaa tänään oma persoonallisuuteni. Olen alkanut aavistaa, että menetän jatkuvasti hienoja mahdollisuuksia niin työelämässä kuin ihmissuhteissa siksi, että olen hitaasti lämpiävä, vähäpuheinen, varautunut introvertti. Jos olisi sellainen joka suuntaan heiluva alituiseen avoimesti puhua pulputtava sähäkkä puznuz-ihminen, elämä olisi varmasti helpompaa. :(
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aito_Johanna kirjoitti:Minua vituttaa tänään oma persoonallisuuteni. Olen alkanut aavistaa, että menetän jatkuvasti hienoja mahdollisuuksia niin työelämässä kuin ihmissuhteissa siksi, että olen hitaasti lämpiävä, vähäpuheinen, varautunut introvertti. Jos olisi sellainen joka suuntaan heiluva alituiseen avoimesti puhua pulputtava sähäkkä puznuz-ihminen, elämä olisi varmasti helpompaa. :(
Oho. :shock:
Aito_Johanna

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Minua vituttaa tänään oma persoonallisuuteni. Olen alkanut aavistaa, että menetän jatkuvasti hienoja mahdollisuuksia niin työelämässä kuin ihmissuhteissa siksi, että olen hitaasti lämpiävä, vähäpuheinen, varautunut introvertti. Jos olisi sellainen joka suuntaan heiluva alituiseen avoimesti puhua pulputtava sähäkkä puznuz-ihminen, elämä olisi varmasti helpompaa. :(
Oho. :shock:
Mikä on oho? Se, että myönnän asian, vai se, että se harmittaa minua?
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aito_Johanna kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Minua vituttaa tänään oma persoonallisuuteni. Olen alkanut aavistaa, että menetän jatkuvasti hienoja mahdollisuuksia niin työelämässä kuin ihmissuhteissa siksi, että olen hitaasti lämpiävä, vähäpuheinen, varautunut introvertti. Jos olisi sellainen joka suuntaan heiluva alituiseen avoimesti puhua pulputtava sähäkkä puznuz-ihminen, elämä olisi varmasti helpompaa. :(
Oho. :shock:
Mikä on oho? Se, että myönnän asian, vai se, että se harmittaa minua?
No se oho, että kerrot, että sinulla on tässä jokin issue.

Aiemmin olen saanut sen käsityksen, että omasta mielestäsi mitään ongelmaa ei ole, ja näin epäilevät ovat katkeria vanhoja miehiä.
Bliss

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Vituttaa, että niska ja yläselkä on jumissa nyt jo toista viikkoa, eikä MIKÄÄN auta.
Aito_Johanna

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Oho. :shock:
Mikä on oho? Se, että myönnän asian, vai se, että se harmittaa minua?
No se oho, että kerrot, että sinulla on tässä jokin issue.

Aiemmin olen saanut sen käsityksen, että omasta mielestäsi mitään ongelmaa ei ole, ja näin epäilevät ovat katkeria vanhoja miehiä.
Joo.
En mä lähde tästä nyt tämän enempää sinun, ND, kanssa keskustelemaan, kun itse olen juuri nyt aidosti hieman allapäpin, ja tiedän, että jos nyt sinun kanssasi ajaudun väittelyyn, loukkaat kohta minua jotenkin. Jotenkin teksteistäsi välittyy aina ikävän ymmärtämätön, vahingoniloinen fiilis, ja sitä en nyt kaipaa ollenkaan.
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aito_Johanna kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
Mikä on oho? Se, että myönnän asian, vai se, että se harmittaa minua?
No se oho, että kerrot, että sinulla on tässä jokin issue.

Aiemmin olen saanut sen käsityksen, että omasta mielestäsi mitään ongelmaa ei ole, ja näin epäilevät ovat katkeria vanhoja miehiä.
Joo.
En mä lähde tästä nyt tämän enempää sinun, ND, kanssa keskustelemaan, kun itse olen juuri nyt aidosti hieman allapäpin, ja tiedän, että jos nyt sinun kanssasi ajaudun väittelyyn, loukkaat kohta minua jotenkin. Jotenkin teksteistäsi välittyy aina ikävän ymmärtämätön, vahingoniloinen fiilis, ja sitä en nyt kaipaa ollenkaan.
En halua potkia maassa makaavia. Se, että olen välillä ärsyyntynyt teksteistäsi, on johtunut niistä huokuvasta ylemmyyden tunteesta.

Sinä olet mielestäni myöskin esittänyt taipumusta hyökätä heikoimpien kimppuun.
PerttiMakimaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Aito_Johanna kirjoitti:Minua vituttaa tänään oma persoonallisuuteni. Olen alkanut aavistaa, että menetän jatkuvasti hienoja mahdollisuuksia niin työelämässä kuin ihmissuhteissa siksi, että olen hitaasti lämpiävä, vähäpuheinen, varautunut introvertti. Jos olisi sellainen joka suuntaan heiluva alituiseen avoimesti puhua pulputtava sähäkkä puznuz-ihminen, elämä olisi varmasti helpompaa. :(
Hang in there, Dexter.

Olen kyllä pusnuss ihminen ihan oikeastikin, mutta ihmissuhdemielessä pohdin samanlaisia juttuja yhdessä elämäni vaiheessa kuin sinäkin yllä. Tulin tulokseen, että ehkä maailmassa ei olekaan vikaa vaan minussa. Se on ajatuskehitelmä, jota ei vapaaehtoisesti tee.

Sitten aloin antamaan tapaamilleni ihmisille niitä (paljon puhuttuja) mahdollisuuksia. Ehkä joskus vielä kerron mitä mahdollisuuksia nykyinen suhteeni onkaan tarjonnut elämälleni.

Jos joskus vaikutan jeesustelijalta, pahoittelen. Olen vaan peilannut näitä palstalla kertomiasi kokemuksia omien kokemuksieni kautta.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Vadim »

NuoriDaavid kirjoitti:Sinä olet mielestäni myöskin esittänyt taipumusta hyökätä heikoimpien kimppuun.
ND viittaa itseensä? Vai siis häh?
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vadim kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sinä olet mielestäni myöskin esittänyt taipumusta hyökätä heikoimpien kimppuun.
ND viittaa itseensä? Vai siis häh?
En viittaa itseeni. AJ on mielestäni vainonnut esim AA:aa ja tuossa PetriFB:nkin pilkkaamisessa on mielestäni kyse siitä, että hän haluaa hyökätä turvallisen vaaratonta maalia kohtaan. Sama Poikuuden pilkkaamisen suhteen.
Geetzu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vadim kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sinä olet mielestäni myöskin esittänyt taipumusta hyökätä heikoimpien kimppuun.
ND viittaa itseensä? Vai siis häh?
Lisäksi sinä olet mielestäni... Ei ehkä ymmärtäisi Vadelmainenkaan väärin.

Vituttaa pissikset. Sellaset kaksseiskat tosi laamat.
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Geetzu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vadim kirjoitti:
ND viittaa itseensä? Vai siis häh?
Lisäksi sinä olet mielestäni... Ei ehkä ymmärtäisi Vadelmainenkaan väärin.
Mä en kyllä nyt ymmärrä tätä sun viestiäsi, siis mitä tarkoitat?
Geetzu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä en kyllä nyt ymmärrä tätä sun viestiäsi, siis mitä tarkoitat?
Emmä tiiä! Noraan itteni kunnes muistan mitä tolla hain!

Vittu kahvia.
Aito_Johanna

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Minua vituttaa tänään oma persoonallisuuteni. Olen alkanut aavistaa, että menetän jatkuvasti hienoja mahdollisuuksia niin työelämässä kuin ihmissuhteissa siksi, että olen hitaasti lämpiävä, vähäpuheinen, varautunut introvertti. Jos olisi sellainen joka suuntaan heiluva alituiseen avoimesti puhua pulputtava sähäkkä puznuz-ihminen, elämä olisi varmasti helpompaa. :(
Hang in there, Dexter.

Olen kyllä pusnuss ihminen ihan oikeastikin, mutta ihmissuhdemielessä pohdin samanlaisia juttuja yhdessä elämäni vaiheessa kuin sinäkin yllä. Tulin tulokseen, että ehkä maailmassa ei olekaan vikaa vaan minussa. Se on ajatuskehitelmä, jota ei vapaaehtoisesti tee.

Sitten aloin antamaan tapaamilleni ihmisille niitä (paljon puhuttuja) mahdollisuuksia. Ehkä joskus vielä kerron mitä mahdollisuuksia nykyinen suhteeni onkaan tarjonnut elämälleni.

Jos joskus vaikutan jeesustelijalta, pahoittelen. Olen vaan peilannut näitä palstalla kertomiasi kokemuksia omien kokemuksieni kautta.
En ole varma, puhummeko nyt ihan samasta asiasta vai emme.
Minä en nyt puhu koppavuudesta tai siitä, että suhtautuisin toisiin ihmisiin lähtökohtaisesti negatiivisesti. Puhun siitä, että minulla ei ole luontaista taipumusta olla avoin. En osaa markkinoida itseäni. En osaa maailmannaisen elkein tuoda uuden ihmisen seurassa itsestäni esille sitä, mikä minussa olisi parasta. En ole äänekäs enkä pyri koko ajan esille. Olen tavallaan aika ujo ihminen. Ja minusta on aina tuntunut, että sellaista ihmistä ei oikein hyväksytä: että luonteeni on vika, jolle pitäisi tehdä jotain. Se harmittaa.
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Geetzu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mä en kyllä nyt ymmärrä tätä sun viestiäsi, siis mitä tarkoitat?
Emmä tiiä! Noraan itteni kunnes muistan mitä tolla hain!

Vittu kahvia.
Se, että miehet eivät ymmärrä naisia, on jo vanha juttu, mutta uutta minulle on, että naiset eivät itsekään ymmärrä omaa tekstiään. :D
Dr.Diarrhea

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

NuoriDaavid kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mä en kyllä nyt ymmärrä tätä sun viestiäsi, siis mitä tarkoitat?
Emmä tiiä! Noraan itteni kunnes muistan mitä tolla hain!

Vittu kahvia.
Se, että miehet eivät ymmärrä naisia, on jo vanha juttu, mutta uutta minulle on, että naiset eivät itsekään ymmärrä omaa tekstiään. :D
Kuinka ison potin tässä voittaa, jos paljastan, että ymmärsin tässäkin kohtaa naista. All in! 8) ...not. Kukin täällä vuorollaan flippaa...
PerttiMakimaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Aito_Johanna kirjoitti:En ole varma, puhummeko nyt ihan samasta asiasta vai emme.
Minä en nyt puhu koppavuudesta tai siitä, että suhtautuisin toisiin ihmisiin lähtökohtaisesti negatiivisesti. Puhun siitä, että minulla ei ole luontaista taipumusta olla avoin. En osaa markkinoida itseäni. En osaa maailmannaisen elkein tuoda uuden ihmisen seurassa itsestäni esille sitä, mikä minussa olisi parasta. En ole äänekäs enkä pyri koko ajan esille. Olen tavallaan aika ujo ihminen. Ja minusta on aina tuntunut, että sellaista ihmistä ei oikein hyväksytä: että luonteeni on vika, jolle pitäisi tehdä jotain. Se harmittaa.
Puhumme ehkä samasta asiasta, kenties asian eri puolesta.

Olet ujo, ehkä se estää sinua tekemästä asioita siten kuin haluat. Toisaalta voit kuvitella, että jos olisit vähemmän ujo saisit maailmalta kaiken mitä haluat. Jos tätä kuvittelet, puhumme eri asiasta. Tai tavallaan samasta asiasta, sillä tällä tavallahan olet tullut rivien välistä luettavaan päätelmään, että maailmassa on virhe kun se ei arvosta sinua sellaisena kuin olet ja anna sinulle kaikkea parasta.

Maailma ei toimi niin. Ehkä lopulta olisi hyvä nähdä suurempi kuva tästä maailmasta eikä vain omaa perspektiiviä. Minä etsin haluamiani asioita tästä maailmasta minulle annetuilla resursseilla, samoin tekee naapurin Urpo. Se meistä joka onnistuu tavoitteessaan paremmin on käyttänyt omat avunsa paremmin hyödykseen. Jos Urpolla on komeampi akka, hänellä voi olla joku ässä hihassaan, ehkä hirveän kookas lerssi lahkeessa? :)
Tix

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Tix »

Aito_Johanna kirjoitti:En ole varma, puhummeko nyt ihan samasta asiasta vai emme.
Minä en nyt puhu koppavuudesta tai siitä, että suhtautuisin toisiin ihmisiin lähtökohtaisesti negatiivisesti. Puhun siitä, että minulla ei ole luontaista taipumusta olla avoin. En osaa markkinoida itseäni. En osaa maailmannaisen elkein tuoda uuden ihmisen seurassa itsestäni esille sitä, mikä minussa olisi parasta. En ole äänekäs enkä pyri koko ajan esille. Olen tavallaan aika ujo ihminen. Ja minusta on aina tuntunut, että sellaista ihmistä ei oikein hyväksytä: että luonteeni on vika, jolle pitäisi tehdä jotain. Se harmittaa.
Avoimuus on asia jota voi opetella. Samoin ujoudesta pois. En usko että kukaan on luonnostaan ujo, se on enemmän kasvatuksesta ja kokemuksista kiinni. Äänekkyyteen ja esillä oloon ei pidäkään pyrkiä, mutta jos sulkeituneisuus tai ujous tuottaa itselle haittaa, voi treenata toisenlaisia toimintamalleja. Muiden mielipiteen vuoksi sille ei tarvitse tehdä mitään, vain siksi jos itse kokee sen harmiksi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Aito_Johanna kirjoitti:Olen tavallaan aika ujo ihminen. Ja minusta on aina tuntunut, että sellaista ihmistä ei oikein hyväksytä: että luonteeni on vika, jolle pitäisi tehdä jotain. Se harmittaa.
Tuo johtuu vain siitä, että lähes kaikki muutkin ihmiset ovat joko ujoja tai epävarmoja tai molempia. Jos joku tuntuu jäävän sinusta etäälle, kyse ei todennäköisesti ole siitä ettei hän hyväksyisi sinua, vaan siitä (aiheettomasta) pelosta ettet sinä hyväksyisi häntä ja haluttomuudesta ottaa riski.

Jos saat muut uskomaan, että hyväksyt heidät sellaisina kuin he ovat, sinun ei tarvitse tuoda itseäsi esille. Sitä paitsi, jos on ystävällinen ja aloitteellinen kaikkien ihmisten suhteen, torjutuksi tulemisen pelko hälvenee: kun aloitteellisuus on normiolotila, se ei tunnu kontaktin saamisen yritykseltä (ja kun se ei ole yritys, yrityksessä ei voi epäonnistua). Monimutkaisesti selitetty? Pahoittelen, aivot ovat solmussa kolmiuloitteista hahmottamista vaativasta työstä.

Tsemii Jossu.
Aito_Johanna

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

PerttiMakimaa kirjoitti:Maailma ei toimi niin. Ehkä lopulta olisi hyvä nähdä suurempi kuva tästä maailmasta eikä vain omaa perspektiiviä. Minä etsin haluamiani asioita tästä maailmasta minulle annetuilla resursseilla, samoin tekee naapurin Urpo. Se meistä joka onnistuu tavoitteessaan paremmin on käyttänyt omat avunsa paremmin hyödykseen. Jos Urpolla on komeampi akka, hänellä voi olla joku ässä hihassaan, ehkä hirveän kookas lerssi lahkeessa? :)
Joo, tämä on kyllä exactly se kanta, jonka takana seison, kun taas kohta olen noussut tästä hetkellisestä itsesäälikuopasta :)
PerttiMakimaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Aito_Johanna kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Maailma ei toimi niin. Ehkä lopulta olisi hyvä nähdä suurempi kuva tästä maailmasta eikä vain omaa perspektiiviä. Minä etsin haluamiani asioita tästä maailmasta minulle annetuilla resursseilla, samoin tekee naapurin Urpo. Se meistä joka onnistuu tavoitteessaan paremmin on käyttänyt omat avunsa paremmin hyödykseen. Jos Urpolla on komeampi akka, hänellä voi olla joku ässä hihassaan, ehkä hirveän kookas lerssi lahkeessa? :)
Joo, tämä on kyllä exactly se kanta, jonka takana seison, kun taas kohta olen noussut tästä hetkellisestä itsesäälikuopasta :)
Käytä tämä kuoppa hyvin. Ainakin IMHO parhaat itsenikehitysideani ovat syntyneet juuri näissä murheen alhoissa.
Aito_Johanna

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Mä tulin vielä tänne avautumaan lisää. (Kiva, että täällä on tällainen paskalaari, johon saa jättää mieltä kuormittavat vitutukset. Aina joskus tämän ketjun terapeuttisen tarpeen tuntee erityisen selvästi.)
Case on siis sellainen, että kiinnostuin kerrankin eräästä miehestä. Lähetin viestin, että tavataanko me uudestaan. Se ei vastannut mitään. Ja nyt sattuu.
Ja itse asiassa nyt nolottaa koko kiinnostuminen, ja se viesti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyllä ujous on ihan osa ihmisen synnynnäistä temperamenttia, mutta on totta että sitä voi myös työstää. Eikä se mielestäni ole mitenkään ei-toivottava ominaisuus, mieluummin ujo kuin itseään jatkuvasti esille tuova egomaaniko, sano.

Voisit vaikka laittaa miehelle uuden viestin, jossa kysyt saiko hän aiemman viestisi ja voisiko toistaa vastauksensa mikäli sellaisen lähetti.
Voihan olla, että tyyppi on yksinkertaisesti huonokäytöksinen eikä viitsi edes vaivautua vastaamaan, mutta sekin mahdollisuus on hyvä ottaa huomioon, että hän

a) ei ole huomannut viestiä
b) on hukannut puhelimensa
c) tai unohtanut sen jonnekin

Tollaista tapahtuu ihan elävässä elämässä, ainakin mun :]

Minusta yksi vittumaisimmista piirteistä ihmisissä on se, etteivät viitsi vastata viestiin, jossa toinen kysyy selkeästi itselleen tärkeää asiaa. Kyllä sen vastauksen haluaa siitä huolimatta, että se olisi kielteinen. Kaikki tyhmät miehet, jotka ette vastaa, menkää itseenne ja hävetkää!

Tsemppiä Jossulle! Toivottavasti saat vastauksesi, oli se sitten kannaltasi hyvä tahi huono :)
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Olen aika varma, että sairastun TAAS heti kun uskaltaudun treenaamaan. Olen siis myöhässä, rakkaani, mutta Ich komme, ich komme!1
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin