Hitto näitä hintoja, ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Tix

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Et kuulu kohderyhmään, eli rahat eivät menneet hukkaan.
Hienoa. Mikä se kohderyhmä muuten on (johon en kuulu)?
Trendikkäät håttikset.
Bliss

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Bliss »

exPertti kirjoitti:mikä on kalliin merkkifarkun funktio?
No tuata... Mä omistan 12 vuotta vanhat Merkkifarkut, jotka ovat edelleen täysin ehjät ja haalistumattomat, mallia Klassinen. Ja voit uskoa, että niitä on käytetty.
Toiset toisen merkkiset ovat kestäneet käyttöä 7 vuotta, eikä loppua näy.
Tusinafarkut tuppaavat kulumaan puhki perseestä ja polvista reilusti alle vuodessa.
masa

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Bliss kirjoitti: Tusinafarkut tuppaavat kulumaan puhki perseestä ja polvista reilusti alle vuodessa.
Miesten kledjuissa ei kyllä näin aina ole. Pahin esimerkki on Sand:n kauluspaidat..
NuoriDaavid

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Bliss kirjoitti: Tusinafarkut tuppaavat kulumaan puhki perseestä ja polvista reilusti alle vuodessa.
Miesten kledjuissa ei kyllä näin aina ole. Pahin esimerkki on Sand:n kauluspaidat..
Eivät kulu perseestä tai polvista?

(sori-oli pakko)
Tix

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:
Bliss kirjoitti: Tusinafarkut tuppaavat kulumaan puhki perseestä ja polvista reilusti alle vuodessa.
Miesten kledjuissa ei kyllä näin aina ole. Pahin esimerkki on Sand:n kauluspaidat..
Ei ole ei. Kauluspaidoissa kulutuskesto on ihan arpapeliä. Tosin voi olla kiinni siitäkin, että miten niitä pesee, tiedä sitten siitä.

Farkuissa kyllä hinta korreloi usein melko hyvin kulutuskestoon, mutta ei toki aina. Silti, jos löytää hyvin istuvat jotka kestävät edes 2-3 vuotta käyttöä, se on sen perkeleen shoppailun välttelemiseksi jo parempi kuin sellaiset, joita ei vuoden jälkeen kehtaa vetää päällensä. Vaikka hintaero olisi merkittäväkin. Shoppailu on perseestä.
masa

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Eivät kulu perseestä
Voi kuluakin perseestä, jos pitää paitaa housujen päällä.
Vihtahousu

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Eivät kulu perseestä
Voi kuluakin perseestä, jos pitää paitaa housujen päällä.
Jos nyt ei lasketa keravalaisia tähän mukaan.
masa

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Vihtahousu kirjoitti: Jos nyt ei lasketa keravalaisia tähän mukaan.
OBS!

Jossain ketjussa Gattaca oli saanut isältään kyseisen muotivinkin myös. Se on Varkaudessa kuuminta hotttia ny!
NuoriDaavid

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

par-sky kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:En ole vieläkään täysin sisäistänyt milloin paidanhelma pitää tunkea housuihin ja milloin ei.
t-paidan kanssa käytä omaa harkintaa: ulkona aina = teini, sisällä aina = vanhus.
villapaitaa, fleeseä tai collegea ei IKINÄ pidä laittaa housun sisään. ainoan poikkeuksen tuohon muodostaa lasketteluhousut (tosin jos kunnon housut ja takki, niin paksu paita on vaan tiellä).
kauluspaita housuihin jos tahtoo näyttää siistimmältä, ulos jos hakee rennon rempseää "olen juonut jo kolme päivää putkeen". Tietenkin jos muuten näyttää seipään nielleeltä suolaukolta, niin olisi ehkä siitä sitä ulkoasua rennonpaan suuntaan päivittää.
flanellipaitaa ei tungeta housuihin, ellei haeta überhomo "hei kato, vitsi mä oon rekkamies"-tyyliä tai haluta osoittaa, että maalta ollaan, siellä pysytään ja akan paikkaa on turha hakea jos ei lehmän lypsy, traktorilla ajo ja paskahuussin tyhjennys onnistu. kaikki kaupunkilaiset on homoja ja perkele ruumiillista työtä vieroksuvat pitäs viedä saunan taakse. meidän poika ei lue kun maaseudun tulevaisuutta eikä tanssi balettia.
killkill

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja killkill »

Bliss kirjoitti:Osta poistomyynnistä viime vuoden malliset Merkkifarkut.
... eli silloin olet SEKÄ "merkkivaatteiden perässä-hiihtäjä" ETTÄ "ajastasi jäljessä" ??? :)

Mie niin mielelläni näkisin sen päivän, että brändimarkkinointi tuupertuisi omaan typeryyteensä ja tuotteita ostettaisiin:
a) tekniset ominaisuuksien
b) hinta/laatu-suhteen
... perusteella. Toki vaatteissa vaikuttaa moni muukin faktori, mm. istuvuus ja mikä kunkin käyttäjän vartalolle sopii. Tämähän ei tietenkään markkinamiehille sovi, siksi meille tuputetaan uutta garderoobia neljä kertaa vuodessa.

Ja kuka helvetti päätti, että kaupoissa luuhaaminen pitäisi olla hyväksyttävää ajankulua? Mitä harvemmin niissä käy, sitä vähemmän tuhlaa rahaa asioihin, joita ei oikeasti tarvitse.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Ostin eilen paprikan joka makso kaks ja puol euroo!! 9.79€/kg!!
Voi vittu saatana, ja oli ihan paha vielä.
milli

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja milli »

Hellu kirjoitti:Ostin eilen paprikan joka makso kaks ja puol euroo!! 9.79€/kg!!
Voi vittu saatana, ja oli ihan paha vielä.
Mistä hemmetistä sä oot oikein sen ostanut? Eikös paprikoiden kilohinnat pyöri siinä 3,5-4 €:n tietämillä?
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Hellu »

milli kirjoitti:
Hellu kirjoitti:Ostin eilen paprikan joka makso kaks ja puol euroo!! 9.79€/kg!!
Voi vittu saatana, ja oli ihan paha vielä.
Mistä hemmetistä sä oot oikein sen ostanut? Eikös paprikoiden kilohinnat pyöri siinä 3,5-4 €:n tietämillä?
S-marketista. Mun mies kyl sano että mennään muualle ostaan mut ei ny yhden paprikan takia jaksa, ku luulin että aika samoissa hinnoissa ne kaikissa kaupoissa pyörii..? Onks paprikan poimijat lakossa tai jotain??
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

milli kirjoitti:
Hellu kirjoitti:Ostin eilen paprikan joka makso kaks ja puol euroo!! 9.79€/kg!!
Voi vittu saatana, ja oli ihan paha vielä.
Mistä hemmetistä sä oot oikein sen ostanut? Eikös paprikoiden kilohinnat pyöri siinä 3,5-4 €:n tietämillä?
Prismassa oli eilen pakattu keltainen paprika 8,89€/kg :shock: Punaiset paprikat oli "istuttiin-niiden-päälle"- näköisiä, joten piti ostaa suippopaprikaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
milli

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja milli »

Elppis kirjoitti:Prismassa oli eilen pakattu keltainen paprika 8,89€/kg :shock: Punaiset paprikat oli "istuttiin-niiden-päälle"- näköisiä, joten piti ostaa suippopaprikaa.
Voinko mä muistaa näin väärin? Täytyy varmaan juosta kaupassa tarkistaakseni tämän asian.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

milli kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Prismassa oli eilen pakattu keltainen paprika 8,89€/kg :shock: Punaiset paprikat oli "istuttiin-niiden-päälle"- näköisiä, joten piti ostaa suippopaprikaa.
Voinko mä muistaa näin väärin? Täytyy varmaan juosta kaupassa tarkistaakseni tämän asian.
Normaalistihan ne punaiset ainakin on siinä 4,50€/kg.. mutta ne taas menee heti kun tuoreena tulee, jäljelle jää lättänät ja pehmeät.
The great club outshines the individual, always and forever.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Hellu »

milli kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Prismassa oli eilen pakattu keltainen paprika 8,89€/kg :shock: Punaiset paprikat oli "istuttiin-niiden-päälle"- näköisiä, joten piti ostaa suippopaprikaa.
Voinko mä muistaa näin väärin? Täytyy varmaan juosta kaupassa tarkistaakseni tämän asian.
Ei ne ikinä koskaan ennen näin kalliita oo ollu. Yhden mummelin kaa oikein jäätiin päivittelemään niitä hintoja mummelityyliin.
NegaDuck

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Ei varmaan oo paprikasesonki ihan just nyt, vai miten? Keväällä porkkanatkin on aika nihkeitä kun uutta satoa ei olla vielä saatu ja viimevuotiset alkavat maistua puulle.
milli

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja milli »

Kävin sitten alakerran siwassa ihmettelemässä, ja tosiaan punaisen paprikan kilohinta oli siellä 6,99 €. Ihan käsittämätöntä. Mutta väittäisin silti ostaneeni vähän aikaa sitten alle neljän euron kilohintaan lähi K-kaupasta paprikaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NegaDuck kirjoitti:Ei varmaan oo paprikasesonki ihan just nyt, vai miten? .
Aiwan sama onko sesonki vai ei, mut mun mielestä 2,5€ paprikasta on jo hulluutta!

Kotimaiset tomaatit näytti vihdonkin hyviltä, 3,90€/kilo. Aiemmin oli lähes 5€/kilo, pieniä keltaisia ja mehuttomia.

Mä en jaksa odottaa että mansikat alkaa olla kypsiä jokapuolella :h:
The great club outshines the individual, always and forever.
NegaDuck

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Siis ainakin uutisten mukaan ruuan hinta on noussut kaikkialla maailmassa. Veikkaavat syyksi Kiinan kasvanutta kysyntää ja öljyn hinnan nousua. Tai sitten se on vaan keinottelemalla aikaansaatu paniikki (salaliitto!!!).

Paljonkos peltoalaa ja työtunteja päivässä tarvitaan siihen että voi elää vihannesten osalta omavaraisesti? :)
milli

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja milli »

Elppis kirjoitti:Mä en jaksa odottaa että mansikat alkaa olla kypsiä jokapuolella :h:
Mä jo sain poikaystävän lupaamaan, että lähtee mun kanssa keräämään mansikoita, sitten kun on se sesonki. Taidan omia vanhemmilta yhden pakastimen omille jutuille, tänä kesänä aion nimittäin kerätä marjoja pakastimen täyteen.
Herra Manala

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Paljonkos peltoalaa ja työtunteja päivässä tarvitaan siihen että voi elää vihannesten osalta omavaraisesti? :)
Suomessa on tota kasvukautta alle puoli vuotta. Mitäs lopulla ajalla tehdään? Syödään pakasteita?
Bliss

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NegaDuck kirjoitti: Paljonkos peltoalaa ja työtunteja päivässä tarvitaan siihen että voi elää vihannesten osalta omavaraisesti? :)
Noin 0,5 ha, työtunteja saa kulumaan vaikka kuinka paljon :P
Omavaraisuusaste (3 taloutta) 100% perunoiden, porkkanoiden, sipuleiden ja valkosipulin osalta.
Vaatii tuuletetun maakellarin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pojalle pitäisi mopo ostaa. Olin luullut, että olisivat saman hintaisia kuin skootterit. Eivät tosiaankaan!

http://www.aprilia.fi/pdf-esite?=&url=/ ... m_do_pdf=1

Sanoin, että saa valita joko käytetyn mopon tai uuden skootterin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin