Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun mielestä kans Plevnan ruoka on täysin yliarvostettua. Annoksetkin on pienentyneet merkittävästi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan sama mulle teidän kommentit kun kuitenkin elän muinashistoriassa. Ja Plevnan sima on edelleen namia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Bluntly kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mikä ihmeen kirous on muuttanut Tampereen maailman keskipisteeksi?
Plevnan makkarapannu.
Vain yksi tapaamisista on ollut Plevnassa, joten selitystä täytynee etsiä muualta. Noin muuten täytyy kyllä ihmetellä tämän työtsydeemin etenemistä. Ensin minä olen vuoden ajan yrittänyt uida käsipohjaa suomalaisen mafian kanssa, mutta sukellettuani syviin vesiin vain viikko sitten kansainväliseen suuntaan, olen jo nyt pidemmällä kuin mihin ikinä olisin voinut päästä suomalaisen mafian kanssa, vaikka nekin olivat pokkana valmiita ylittämään valtuutensa meidän hyödyksemme. Ainoat ongelmani tällä hetkellä ovat puhutun etelä-ruotsalaisen murteen ja pikavauhdilla puhutun tanskalaisittain äännetyn englannin ymmärtäminen. Pitäisi ilmeisesti mennä johonkin kielikouluun, jossa opitaan arvaamaan mitä ihmiset sanovat satunnaisten tunnistettujen sanojen avulla. Yleensä ihmiset ovat siinä aika hyviä, mutta minä en osaa sitä edes suomeksi, koska tapoihini ei kuulu ennakoida mitä ihmiset aikovat sanoa ja tulkita kuultua sen pohjalta, vaan ihan oikeasti kuunnella. Näissä tilanteissa ihan oikea kuunteleminen vaan vaikuttaa aika ylivoimaiselta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:Halusin vaan kertoa että Amsterdam on perseestä. Hiipparoivia hamppupäitä, tissi-ihmisiä ikkunassa, hirveä hälinä, hidas ja/tai epäkohtelias palvelu ja tooosi paljon fillareita joilla on lupa tappaa. Hälytysajoneuvotkin piti triplasti kovempaa ääntä kuin täällä.
tuu tsättiiin
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

oho nyt tuli kutsu
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

NuoriDaavid kirjoitti:oho nyt tuli kutsu
Kudzu oli jossain käyttöjärjestelmien kehitysvaiheessa oikein houkutteleva vaihtohtoehto. Kokeilin, enkä pettynyt.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

"netin valvojia ei kutsuta sensoreiksi, vaan internetin mielipideanalyytikoiksi" :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Olen pohtinut (en vakavissani), että jos laittaisi vähän aurinkopaneeleja talon katolle. Sähköähän ne tuottavat vain kesällä, mutta silloinkin olisi varmasti riittävästi kuormaa pienille paneeleilla. Ilmastointilaitteen käyttö ja auringonpaiste korreloivat sopivasti.

Mutta lienee niin, että takaisinmaksuaika on niin pitkä, että ei tee järkeä.

Olisi vain mukava projekti. Tykkään tuollaisista härpäkkeistä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Olen pohtinut (en vakavissani), että jos laittaisi vähän aurinkopaneeleja talon katolle. Sähköähän ne tuottavat vain kesällä, mutta silloinkin olisi varmasti riittävästi kuormaa pienille paneeleilla. Ilmastointilaitteen käyttö ja auringonpaiste korreloivat sopivasti.

Mutta lienee niin, että takaisinmaksuaika on niin pitkä, että ei tee järkeä.

Olisi vain mukava projekti. Tykkään tuollaisista härpäkkeistä.
Itse olen vastarannankiiskimäisesti haaveillut omasta tuulimyllystä.
Mullakin oli vähän samaa hinkua välillä, mutta pienen googlettelun jälkeen hylkäsin. Kaupunkialueella mahdotonta saada kannattavaksi. Pitäisi olla oma maatila ja siihen iso masto.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.fortum.com/countries/fi/yksi ... fault.aspx

Täytyy vielä tutustua. Tuosta asennuksesta saisi kotitalousvähennyksen. Joskus tätä saittia silmäilin ja päädyin siihen, että takaisinmaksuaika oli piiiiiitkä. Mutta katsotaan taas´.

Edit: pienimmälle paketille takaisinmaksuaika suuruusluokkaa 35 vuotta. Vähän isommalla 22 vuotta. Isoimmalla 20 vuotta. Antaapi olla. Pitäisi olla max kymmenen vuoden takaisinmaksuaika. Paneelien hinnan pitää siis vielä puolittua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuossa taitaa olla vielä vanhan mallin paneelit. Uusissa nanopaneeleissahan hyötysuhde on 20 pinnaa parempi niin takaisinmaksuaikakin lienee lyhyempi. Jos ovat jo markkinoilla ja järkevän hintaisia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288626463282.html

Ollly kolmella L-kirjaimella on aika kova! Kielo ei ole kovin maskuliininen, mutta on niitä muitakin unisex- nimiä. Nnemo on toivottavasti jotenkin etnisesti perusteltu, muuten tuplaännä on kyllä vain erikoisuudentavoittelua.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Belladonna tökkäs mauttomuudessaan tosi pahasti silmään. No, ainakin Italian matkalla osaa miehet huudella oikealla nimellä perään.

Tuulenpoika taas kuulosti tosi komealta kolmantena nimenä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hengissä ollaan!

Liittokohtaisten neuvottelujen tuloksena olen lopettanut kitinöinnin.

Hyvää jatkoa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Hyvä, että olet hengissä.
Liittokohtaisen neuvottelun lopputulema ei sen sijaan ole hyvä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ikävä tulee!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Liittokohtaisten neuvottelujen tuloksena olen lopettanut kitinän.
Lähempänä totuutta. Hyvä että olet hengissä (ja tukevasti tossun alla.)
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Juu, kiva kuulla, Dave, että olet hengissä! Tietenkin toivoisin, että voisit vaikka salaa kitinöidä. Enpä olisi uskonut tällaista sanovani, mutta ikävä tuloop.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tulee mieleen tämä kappale: http://www.youtube.com/watch?v=rVQccOB1YLs

Neuvottelupöydässä on varmaan saavutettu sopiva konsensus, tapetilla lienee ollut mm. ylenmääräinen dokaaminen. Kitinöinti on varmasti pieni paha korkin sulkemiseen verrattuna.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Hengissä ollaan!

Liittokohtaisten neuvottelujen tuloksena olen lopettanut kitinöinnin.

Hyvää jatkoa!
Palsta on täynnä lopettaneita. Tervetuloa, kun palaat!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Jännää on se miksi kitinöinti on liittopomon mielestä niin iso paha.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kottarainen kirjoitti: Voi murheen alho!

Mä ymmärrän tätä yhä vähemmän. Itsekin tietty väännän vähän väliä raha-asioista lähinnä, muttei tosiaan tulisi mieleen antaa periksi vaikka toki pimittelen itseni säästämiseksi ja puhelen ympäripyöreitä... Periaatteesta mua ärsyttää suuresti tuollainen ja koen sen ihme vallankäyttönä toista ihmistä kohtaan, suorastaan vapaudenriistona. Aikuisen ihmisen pitäisi voida tehdä niin kuin itse haluaa asioissa jotka eivät toista vahingoita.
No tämä on vähän... Jos aikuinen ihminen haluaa paneskella ympäriinsä, eikä se "vahingoita" puolisoa, niin eikö se sitten saisi tehdä niin? Jos aikuinen ihminen ei saisi kitinöidä, eikä se "vahingoita" sillä puolisoa, niin eikö se sitten saisi tehdä niin?

Olen toki sitä mieltä, että nämä kaksi asiaa on ihan eri skaaloissa, mutta periaatteessa molemmissa on kyse vuorovaikutuksesta toisten ihmisten kanssa. Ennemmin kyse taitaa olla siitä, että kun on valheteltu, että EI tehdä jotain ja sitten tehdään, niin sehän on pettämistä. Jokainen sitten itse määrittelee, että kuinka pahan pettämisen itse kestää. Varsinkin, jos toinen osapuoli on sanonut, että "minulle tulee paha mieli, jos kitinöit" tai "minulle tulee paha mieli jos paneskelet ympäriinsä" eikä sitä toisen mielen pahoittamista ota huomioon vaan tekee vaan ja vielä salaa, eikä avoimesti ja pää pystyssä, niin kyllähän siinä tulee mieleen, että tyypissä on jotain vikaa. Kauhean julmaa. Jokaisella meistä on kipupisteet ja kukin määrittelee itse sen minkälaista petosta sietää. Daven rouva ei kestä kitinöintiä, joku toinen ei kestä ympäri paneskelua ja joku kolmas ei kestä vaikkapa salaa pelaamista.

Sen sijaan, että itse kieltäisin esimerkiksi... no vaikkapa kitinöinnin, koittaisin selvittää että a) miksi se on minulle niin kova paikka ja b) mitä se toinen puoliso siitä saa. Ja sen sijaan, että suostuisin kieltoon, jos minua kiellettäisiin, koittaisin selvittää että miksi se on sille toiselle kova paikka ja kuinka tärkeää kitinöinti minulle on.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja annepa »

Käyttää suihkua?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21328
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kottarainen kirjoitti:Joillekin kuitenkin tulee paha mieli myös siitä että käyttää liian monta vessapaperipalaa. Miten silloin tulisi toimia?
Nauraa? Mitä muuta sitä voi tehdä, jos on ensin hakenut kaupasta vessapaperia, käynyt paskalla, käyttänyt 3 arkkia yhteen pyyhkäisyyn, huomaa vessan oven jääneen auki ja ikkunasta stakkaavan naapuritalon sedän itkevän kiukkuaan? Sen takiahan sitä vesssapaperia valmistetaan ja ostetaan, että sitä käytettäisiin.
Vastaa Viestiin