Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 9:02 Me!
Jotenkin tosi voimaannuttava kokemus. Koen ymmärätäväni tämän jälkeen paremmin, sinua, espoolaisuutta ja mediaa ylipäätään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Enpäs laita tätä autoiluun, koska kyse on vastakohdasta! Työnsin patonkini paalaimeen vuoden vaihteessa ja siitä asti olen ollut autoton. Muuten oikein toimiva setti, mutta viikonloppuisin pääkaupunkiseudun poikkiliikenne on vielä enemmän perseestä kuin viikolla. Onneksi on jalat ja autoilevat työkaverit. Näin koronan aikaan ei ole autoa juuri mihinkään tarvinnut ja rupee tuntumaan etten jatkossa tule tarvitsemaankaan. Ellen lakkaa köyhtymästä tai äkkirikastu!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Robotti-imurin takia ei tavallista tarvitse kovinkaan usein, ja pölypussi oli päässyt täyttymään. Imuri onkin oikeastaan käyttönsä puolesta aika tuliterä, ensimmäinen pölypussi vasta käytössä - edellinen hajosi ja samasta syystä kesti aika pitkään että ylipäätään hankin uuden tavallisen pölyimurin. Viimein onnistuin hajottamaan juomalasin ja siruja imuroidessani vajaatehoisella imurilla ajattelin että pakko kai se viimein on hankkia pölypusseja, ja lähdin varta vasten pienelle pyörähdykselle hakemaan pölypusseja automarketista.

Täysi pölypussi roskikseen, uusi tilalle ja sitten miettimään että mihin kaappiin laitan tämän pölypussipaketin. Sopivan paikan pähkäiltyäni ihmettelen että mikäs paketti täällä oikein onkaan, ei näytä yhtään tutulta.

Pölypusseja. Imurin mukana ostettu / saatu avaamaton tarvikepakkaus.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja tästä tuli Mieleen, että parvekeimurille pitäisi etsiä pusseja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Ah, robotti-imuri on kissataloudessa kyllä pop. Meillä sen nimi on Darth Vader. Aina hukassa jossain galaksin laitamilla etsimässä Lukea, eikä löydä. Pyörii vain ympyrää.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kirjoitin Astral TV:n facebook-sivulle lakonisesti: "Astral-tv:n nettisivuilta: "Tulkinnat tehdään ainoastaan viihdetarkoituksessa.""

Joku jakoi tuon. Ei ole minun sotani, enkä tiedä mihin muurahaispesään työnsin kärsäni (onko nokkaeläimillä kärsä?), mutta ok.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuuluun siihen vajaaseen kahteenkymmeneen prosenttiin ihmisistä, jotka maistavat korianterin saippuana.

Ominaisuus on ilmeisesti osittain geneettinen. Ilmeisesti kuitenkin aika heikosti.

https://www.nature.com/news/soapy-taste ... t=deeplink
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Sama

Erehdyin heikon hetken seurauksena tilaamaan laatikon ruokaboksi.fi

Mukana tuli puska korianteria, elämän ankeutusta. Heitin kyllä laatikon pastan ja tofun jo roskiin, varmaan seuraa perässä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En ole ihan varma, miltä saippua lähtökohtaisesti maistuu, mutta ehkä vähän pidän myös korianteria jonkinlaisena opittuna makumieltymyksenä. Joskus aiemmin se oli minusta aika omituinen, nykyisin koen, että se viimeistelee mone ruoan todella koukuttavasti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 06.05.2021 14:51 En ole ihan varma, miltä saippua lähtökohtaisesti maistuu
dah! (engl.), daah! (suom.) Korianterilta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:doh: (vagab.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.05.2021 15:00
urpiainen kirjoitti: 06.05.2021 14:51 En ole ihan varma, miltä saippua lähtökohtaisesti maistuu
dah! (engl.), daah! (suom.) Korianterilta!
Ratinan kauppakeskuksessa on takorullia tarjoava ravinteeli, jossa erikoisuutena on runsas korianteri. Minulle rulla maistuu saippualta. Ainakin runsas korianteri maistuu suussani saippualta. Kotona käytän korianteria kanan kanssa esmes wokkiruoissa. Silloin toimii, eikä saippuaefektiä tule.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Korianteri on näemmä sukua persiljalle. Koriananterista ei ole oikein mielipidettä, mutta tuore persilja pilaa salaatin kuin saalatin voimakkaalla maullaan joka muistuttaa valopetroolia. Sellerissä on samaa vikaa, mutta siinä on vielä rakennetta, joka vapauttaa makua syödessä.

"antiikin kreikkalaiset eivät tehneet eroa persiljan ja sellerin välillä"
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagis kirjoitti (jo jonkin aikaa sitten) toisaalla. Mutta ajattelin että juttuni ei sovi suhteiluhin.
Vagabondo kirjoitti: 28.04.2021 17:07 Vaihtelua päivän politiikkaan. Oonkohan mä kommentoinut jotain? Täytyy tarkistaa...

EDIT: Vitsi tää on ollut säkenöivä paikka vielä vajaa 10v sitten :shock:
Eräs tunnetuimmista elossa olevista teoreettisista fyysikoista. Leonar Susskind, vastasi jossain haastattelussa kysymykseen "Do you think anyone could learn physics?"
Susskind kirjoitti: I don’t know. I know some very smart people whose minds are simply not tuned to physics. I’m a reasonably smart person, but I can’t understand money, finance and economics. As soon as I start to learn about it my brain starts wandering. So I’m not sure my friend Feynman was right when he said anyone could learn physics. Different people have different kinds of minds. I like literature, I read a lot, but I cannot read poetry. Somehow I don’t get poetry. People are wired in different ways; genetic make-ups are different. So I don’t know if anyone could learn physics.
Vähän sama itselläni taloustieteen kanssa: olisi hyvä ymmärtää, mutta syvällisempi tutustuminen olisi kuin teinillä peruskoulun ruotsintunnilla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/tiede/art-2000007977905.html

” Korjaus 17.5.2012 klo 9.30: Korjattu kohta, jossa sanottiin, että Sinopharmin rokote antaa WHO:n mukaan alle 79 prosentin suojan. Suoja on 79 prosenttia, ei alle.”

HS:n pitäisi palkata mut faktantarkastajaksi
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Klassisessa mekaniikassa, Newtonin jälkeen Joseph-Louis Lagrange muotoili mekaniikan mielenkiitoisellla uudella tavalla: L = T -V.

Tuossa T on kineettinen energia ja V potentiaalienergia. L on Lagrangian, funktio joka kuvaa koko systeemin dynamiikan.

(Sivuhuomiona: fysiikan opiskelijalle toisena vuonna tullut mekaniikan kurssi oli ihan paskaa, koska ei ollut opetettu mitään esim tensoreista, mutta luennoitsija veti tunnissa monta taullullista kaavoja.)

Ekan lauseen kaava ei päde kuin klassisessa mekaaniikassa, mutta tuli vastaan Lagrangian, joka kuvaa fysiikan standardimallin muita vuorovaikutuksia; neutriinojen massa jätetty pois (ilmeisesti koska sitä ei vielä tiedetä)

Kuva
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Olipahan yö. Puoli kaksitoista puhelin alkaa huutaa punaisena. Joku ’yksityinen numero’ yrittää soittaa. No minä tietenkin laitan luurin äänettömälle ja jatkan unia – soittakoot aamulla jos on vielä asiaa. Ehdin jo nukahtaa kun ovikello alkaa hirveän metelinsä. Minä jo että mitä vitun häiriköintiä nyt!! Postiluukku alkaa rämisemään ja kuuluu huuto ”täällä poliisi, tule avaamaan ovi!”. Minä jo että mitä vittua!!! Mitä nyt on tapahtunut! Kiirehdin kalsareisillani ovenavaukseen ja ihmettelemään että mitä nyt. Poliisi kyselee että olinko nukkumassa. Minä että joo joo mutta mitä nyt on tapahtunut! Polisii pyytää lupaa tulla sisälle. No sisälle sitten, mutta kertokaa nyt perkele mitä on tapahtunut! Poliisi että häkeen oli tullut ilmoitus että olisin itsetuhoinen. Mitä vittua, miksi?!?! Poliisi, että kun joku nainen oli nähnyt Tinderissä mun profiilikuvana hirttosilmukan ja profiilitekstinä itsetuhoisen viestin.

Niin siis minä olin kyllästynyt pelaamaan Tinderiä jo ajat sitten ja pistin sen jäähylle. Jotakin sinne piti tuupata että sain nopeesti vanhat kuvat pois. Profiilia muokatessa kajareista pauhasi Mokoman biisi Hirtehinen. Mikä oiva teema profiiliin!! Saa kyllä olla varovainen mitä itsestään intterwebbiin laittaa!! Se on äkkiä poliisit ovella!!


Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ parempi kuitenkin, että pääsyit deiteille noiden poliisien kanssa, etkä sen vatipäänaisen.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

:lol:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Samaa mieltä.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Tämä kai liittyy rahapelimonopolin ongelmallisuuteen ja tarpeeseen löytää joku siirtymäajan purkkaratkaisu, ennen kun kotimainen järjestötoiminta oppii löytämään jotain muita keinoja toimintansa rahoittamiseksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 28.06.2021 20:38 ^ Tämä kai liittyy rahapelimonopolin ongelmallisuuteen ja tarpeeseen löytää joku siirtymäajan purkkaratkaisu, ennen kun kotimainen järjestötoiminta oppii löytämään jotain muita keinoja toimintansa rahoittamiseksi.
Kun katsoo niitä järjestöjä mitä viekkaus rahoittaa, suurin osa ei tarvitse rahoitusta ensinkään.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hämärä mielikuva, että yli 100 erilaista raittiusjärjestöä saa
veikkaushäviövaroista rahaa. Voisi kuvitella, että sama vaikuttavuus saataisiin pienemmälläkin määrällä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Yhteensä 53 päihde- ja riippuvuusjärjestöä on saanut avustusta 2021: https://avustukset.stea.fi/?sortmode=ja ... anted=true
Toki suurin osa ei tee ihan klassista "raittiustyötä".
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jos nyt jotain erikoisia avustuskohteita haluaa hakea, niin esim. tämä "järjestöjen järjestöt" - kategoria on mielestäni vähän outo. Avustus yht. 13 812 534 € vuonna 2021. Luulisi, että samat palvelut saisi järjestettyä jotenkin keskitetysti. https://avustukset.stea.fi/?sortmode=ja ... anted=true
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin