Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.11.2021 9:00 People of Sivustahuutaja oletettu
Viiden vuoden päästä kaikki kuuluu tuohon, ja kukaan ei muista n-sanasta edes puhuttaneen. Ja Orange Is the New Black rikkoo katsojaennätyksiä ympäri maailman.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tän päivän kitinästä tuli tää mieleen:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

FB:n "suosittelemssa artikkelissa" (eihän siellä nykyään ole juurikaan kavereiden päivityksiä vaikka niitä olisi) oli jonkin matematiikasivun juttu kahden kiinteän pisteen välille kytketystä kaapelista.

Siitä tuli mieleen Turun vanha Myllysilta työpaikan vieressä: oli suora pitkä silta ilman tukipisteitä. Ylen muistelujutussa mainittiin 10v jälkeen heikkolaatuinen betoni, mutta eihän se olisi sitä kannatellut missään tapauksessa. Uuden sillan paalutusta haittasivat 25m syvyydessä vastaan tulleet "rautatiekiskot". Ratikkakiskoja ne olivat, ja ne kaivettiin kadusta pois 70-luvulla, jottei rattikaliikennettä jatkettaisi.

Edit: kiskoja siis käytettiin vanhaa siltaa rakennettaessa tukena; 25m jälkeen on vaan toinen mokoma savea, joten paalutuksen piti päästä ohi.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.07.2023 9:35 Itse uskon (toki voi olla kyse myös muodikkaasta manifestoinnista), että kohu laantuu, ellei jotain uutta tule.
Lainaan Jamesta tänne poliittisen asiakeskustelun sijaan. Yksi fb-kaverini ansaitsee elantonsa opettamalla kursseillaan manifestointia. Rahan manifestointi on yksi keskeisistä jutuista. Fyysisessä todellisuudessa on sellaisia asioita kuin raha. Raha ei löydä luoksemme, koska...
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 14.07.2023 23:20
James Potkukelkka kirjoitti: 13.07.2023 9:35 Itse uskon (toki voi olla kyse myös muodikkaasta manifestoinnista), että kohu laantuu, ellei jotain uutta tule.
Lainaan Jamesta tänne poliittisen asiakeskustelun sijaan. Yksi fb-kaverini ansaitsee elantonsa opettamalla kursseillaan manifestointia. Rahan manifestointi on yksi keskeisistä jutuista. Fyysisessä todellisuudessa on sellaisia asioita kuin raha. Raha ei löydä luoksemme, koska...
Tästä oli joskus varmaan juttua ennenkin. Pystyykö kaveri menifestoimaan rahaa itselleen?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.07.2023 16:11 Tästä oli joskus varmaan juttua ennenkin. Pystyykö kaveri menifestoimaan rahaa itselleen?
Koitin oikeasti löytää jotain tietoa, mutta nykyinen yritys on uusi. Toki muutakin voi manifestoida. Rakkauden manifestointi on ensimmäisenä esillä, mutta siitä manifestoituu ehkä aika vähän rahaa. Bisnessvalmennuksissa on ainakin tavoitteena vähintään 100k vuositulot.
Vastaa Viestiin